Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Νοε-2020 10:03

    Μειώθηκε κατά 28,8% η ζήτηση για αυτοκίνητα στην ΕΕ

    Πτωτικά κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Αύγουστο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η ACEA δημοσίευσε την τελευταία έκδοση της Έκθεσης Οικονομίας και Αγοράς, καλύπτοντας τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020. Η έκθεση περιέχει τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την ταξινόμηση, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε όλο τον κόσμο.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.

    Τα σημαντικότερα στοιχεία της έκθεσης:

    Η πανδημία COVID ‐ 19 και τα σχετικά μέτρα περιορισμού έχουν βυθίσει την ευρωπαϊκή οικονομία στη βαθύτερη ύφεσή της μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Το ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί από 7,7% το 2020 σε 8,6% το επόμενο έτος.

    Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 28,8%.

    Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 21,1% σε 8 εκατομμύρια μονάδες.

    Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιαπωνία τους πρώτους εννέα μήνες μειώθηκαν κατά 18,1%.

    Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα είναι τώρα μειωμένες 13,2% σε 13 εκατομμύρια μονάδες.

    Παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων

    Μέχρι στιγμής φέτος, η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 29,2% σε λιγότερο από 10 εκατομμύρια μονάδες.

    Η παραγωγή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 27% στα 4,1 εκατομμύρια μονάδες κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020.

    Η Βραζιλία σημείωσε σημαντική πτώση 39% ως αποτέλεσμα των διαταραχών που προκλήθηκαν από τον COVID ‐ 19.

    Περίπου 11,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα παρήχθησαν στην Κίνα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, κατά 19,1%.

    Εξαγωγές και εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων

    Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2020, η ΕΕ εξήγαγε επιβατικά αυτοκίνητα αξίας 70 δισεκατομμυρίων ευρώ, που ήταν πάνω από 23 δισεκατομμύρια ευρώ χαμηλότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

    Ο συνολικός όγκος των εξαγωγών αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην ΕΕ σημείωσε ετήσια πτώση 27,7%.

    Με μερίδιο 20%, οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η πρώτη πηγή εισαγωγών της ΕΕ (κατ'αξία) έως το 2020, τρεις εκατοστιαίες μονάδες μπροστά από το Ηνωμένο Βασίλειο (έως τώρα 40,6%).

    Εγγραφές επαγγελματικών οχημάτων

    Εννέα μήνες μέσα στο έτος, η αγορά νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είχε συρρικνωθεί κατά 24,5%, συνολικά 1.206.259 μονάδες καταχωρήθηκαν.

    Οι εγγραφές φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 22,8% σε 1 εκατομμύριο μονάδες από τον Ιανουάριο έως το Σεπτέμβριο.

    Συνολικά έχουν καταχωριστεί 175.857 νέα φορτηγά μέχρι στιγμής φέτος, ή 32,6% λιγότερα από ό,τι το 2019.

    Εμπορική παραγωγή οχημάτων

    Η απόδοση των επαγγελματικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο αναμένεται να μειωθεί κατά το 2020 κατά 24% φθάνοντας τα 2,7 εκατομμύρια μονάδες.

    Στη Βόρεια Αμερική, η παραγωγή πλήρους έτους 2020 θα μειωθεί 27,5% σε 3,4 εκατομμύρια μονάδες.

    Η παραγωγή εμπορικών οχημάτων της Κίνας αναμένεται να μειωθεί κατά 8,6% σε 4,8 εκατομμύρια μονάδες.

    Η παραγωγή της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας προβλέπεται να φθάσει τα 1,2 εκατομμύρια μονάδες, κατά 18,5%.

    Εξαγωγές και εισαγωγές επαγγελματικών οχημάτων

    Μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2020, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά (34,0% και 30,5% αντίστοιχα).

    Ωστόσο, τα εμπορικά οχήματα παρείχαν στην ΕΕ εμπορικό πλεόνασμα περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι στιγμής φέτος, αν και ήταν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερο από ό,τι το 2019.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ