Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Απρ-2020 22:16

    Οι δημοσιογράφοι της ρωσικής Vedomosti διαμαρτύρονται για την λογοκρισία από τον νέο διευθυντή

    Οι δημοσιογράφοι της ρωσικής Vedomosti διαμαρτύρονται για την λογοκρισία από τον νέο διευθυντή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η απόφαση του νέου διευθυντή της ρωσικής εφημερίδας Vedomosti, να μη δημοσιεύονται οι δημοσκοπήσεις του ανεξάρτητου κέντρου δημοσκοπήσεων Levada-Centr, το οποίο έχει συμπεριληφθεί στον μητρώο τον "πρακτόρων ξένης χώρας", όπως και να γράφονται σταθμισμένα άρθρα για τον "μηδενισμό των προεδρικών θητειών" που προβλέπει η νέα συνταγματική αναθεώρηση, η οποία δίνει το δικαίωμα στον νυν πρόεδρο να επανεκλεγεί μετά την λήξη της θητείας του του 2026, έχει προκαλέσει τι αντιδράσεις των δημοσιογράφων της εφημερίδας, που αποδίδουν την απόφαση αυτή στην δυσαρέσκεια του Κρεμλίνου για παρόμοια δημοσιεύματα.

    Η δημοσιογράφος Ξένια Μπολέτσκαγια σε χθεσινή της ανάρτηση στο Facebook, επικαλούμενη δημοσιογράφους της Vedomosti , έγραψε ότι ο Αντρέι Σμάροφ απαγόρευσε να δημοσιεύονται στην εφημερίδα/ιστοσελίδα οποιαδήποτε κείμενα που βασίζονται σε στοιχεία δημοσκοπήσεων του Levada Centr. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Σμάροφ, γράφει η Μπολέτσκαγια, τις δημοσκοπήσεις του Levada δεν τις θέλει η διοίκηση της ρωσικής εφημερίδας. Χαρακτηρίζει μάλιστα τις δημοσκοπήσεις του Levada-Centr ως δημοσκοπήσεις φωτιά, αφού λένε για παράδειγμα ότι το 40% των Ρώσων πιστεύουν ότι ο Πούτιν υπερασπίζεται τα συμφέροντα των ολιγαρχών ή ότι το 47% των Ρώσων δεν εγκρίνουν τον μηδενισμό των προεδρικών θητειών του Πούτιν.

    Σήμερα η ρωσική εφημερίδα Vedomosti σε κύριο της άρθρο, με τίτλο "Η νέα Vedomosti" επικρίνει τον νυν διευθυντή Αντρέι Σμάροφ, επειδή όπως γράφει "με τις ενέργειες του έχει ήδη δείξει , πως σχεδιάζει να αλλάξει την γραμμή της εφημερίδας" επισημαίνοντας ότι "οι αλλαγές αυτές υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των αναγνωστών προς την εφημερίδα". Αναφέρει μάλιστα ότι ο Σμάροφ στις 22 Απριλίου ανακοίνωσε στους συντάκτες της εφημερίδας , ότι απαγορεύει τις δημοσιεύσεις στοιχείων οποιωνδήποτε δημοσκοπήσεων και αναφορές στο Levada-Centr στα άρθρα. Ο διευθυντής του Levada Centr επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στον ραδιοσταθμό Echo Moscvi, ενώ "ο διευθυντής της εφημερίδας αρνήθηκε να κάνει οποιασδήποτε δηλώσεις σε άλλα μέσα επικαλούμενος ισχυριζόμενος ότι είναι "ζήτημα εσωτερικής λειτουργίας". "Η Vedomosti, γράφει στο κύριο άρθρο της, που ιδρύθηκε πριν από 20 χρόνια, βασίστηκε στην διαφάνεια και την εμπιστοσύνη μεταξύ των δημοσιογράφων της …Η εμπιστοσύνη αυτή, η οποία δημιουργήθηκε επί χρόνια την ορίζει ως μια ανεξάρτητη εφημερίδα. Προφανώς μια τέτοια ποιότητα δεν αρέσει στα εξαρτημένα και προπαγανδιστικά μέσα ενημέρωσης, αλλά για τα ανεξάρτητα μέσα είναι ζωτικής σημασίας. Πρόκειται για ένα κοινωνικό κεφάλαιο το οποίο δύσκολα το συσσωρεύεις και εύκολα το χάνεις". Αναφέρει μάλιστα ότι στις 30 Μαρτίου και στις 13 Απριλίου αποσύρθηκαν ή τροποποιήθηκαν δύο άρθρα που είχαν ως θέμα την πετρελαϊκή εταιρεία Rosneft και τον διευθύνοντας σύμβουλο της Ίγκορ Σέτσιν. Παράλληλα όμως γράφει ότι "κατά την άποψη του Μιχαήλ Φεντότοφ που υπήρξε ένας από τους συντάκτες του ρωσικού νόμου "Περί μέσων μαζική ενημέρωσης" ενώ είχε διατελέσει πρόεδρος του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο διάστημα 2010-2019, οι ενέργειες του διευθυντή της Vedomosti δεν μπορούν να θεωρηθούν ως λογοκρισία. Οι δημοσιογράφοι κατά την άποψη του, μπορούν στην δεδομένη περίπτωση να διαμαρτυρηθούν στην διοίκηση της εφημερίδας , θεωρώντας ότι η κυριότερη εγγύηση για την ανεξαρτησία των δημοσιογράφων και των ΜΜΕ είναι ο "νόμος περί ΜΜΕ" και το καταστατικό της εφημερίδας. Ωστόσο, επισημαίνει η εφημερίδα, αυτό, δεν εμποδίζει πολλά ΜΜΕ να είναι λογοκρινόμενα και εξαρτημένα χωρίς να χαίρουν της εμπιστοσύνης και χωρίς κεφάλαιο που να βασίζεται σ’ αυτήν"

    Οι επίδοξοι ιδιοκτήτες της εφημερίδας Κονσταντίν Ζιάτκοφ και Αλξέι Γκολουμπόβιτς, γράφει η εφημερίδα στο άρθρο της, επιδίωξαν να δείξουν ότι κατανοούν την κατάσταση. Σε ιδιωτικές αλλά και δημόσιες δηλώσεις τους στα τέλη Μαρτίου, διαβεβαίωναν την διεύθυνση της εφημερίδας και τους αναγνώστες, ότι είναι ικανοποιημένοι με την γραμμή της εφημερίδας και θα ήθελαν να διατηρήσουν ότι καλύτερο υπάρχει στην Vedomosti. Οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες υπόσχονταν τότε ότι δεν θα αλλάξουν την γραμμή της εφημερίδας κατά την διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, "αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο".

     

    Πηγή: Vedomosti, BBC (ρωσική υπηρεσία)

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ