Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Απρ-2020 17:50

    Γαλλία: Ο τομέας των προϊόντων πολυτελείας στρέφει το βλέμμα του στο άνοιγμα της κινεζικής αγοράς

    Γαλλία: Ο τομέας των προϊόντων πολυτελείας στρέφει το βλέμμα του στο άνοιγμα της κινεζικής αγοράς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αντιμέτωπη με την πρωτόγνωρη οικονομική κρίση που προκλήθηκε από τον κορονοϊό, η βιομηχανία προϊόντων πολυτελείας έχει στραμμένα τα μάτια της στην Κίνα, μία κομβικής σημασίας αγορά που έχει αρχίσει να ανοίγει μετά την περιπέτειά της με την πανδημία, προκειμένου ο τομέας αυτός να αναθεωρήσει τις πιθανότητές του να ανακάμψει και να οργανώσει την δυνατότητα παραγωγής.

    "Η μηχανή έχει σταματήσει. Βεβαίως, πρόκειται να ξανατεθεί σε κίνηση, όμως με πόση ένταση;", αναρωτιέται ο Αρνό Καντάρ, διαχειριστής χαρτοφυλακίων της Flornoy & Associés. Για τον ίδιον, οι μεγάλοι όμιλοι θα χρειασθεί να απορροφήσουν ένα ασυνήθιστα μεγάλο σοκ. Όμως θα ξεπεράσουν τον κάβο, γιατί είναι οικονομικά στιβαροί. Κι ακόμη εάν χρειασθεί να προσαρμοσθούν θα μπορέσουν να βγουν πιο δυνατοί από την παρούσα κρίση", τονίζει.

    Σε λιγότερους από τρεις μήνες, όλες οι μεγάλες μάρκες αναγκάσθηκαν να κλείσουν τον μεγαλύτερο αριθμό των καταστημάτων τους σε όλον τον κόσμο. Επίσης σταμάτησαν σε μεγάλο βαθμό την παραγωγή ενδυμάτων και αξεσουάρ στα ατελιέ τους--που κατά κύριο λόγο συγκεντρώνονται στη Γαλλία και την Ιταλία--ώστε να αντεπεξέλθουν στα μέτρα περιορισμού κατά του κορονοϊού, αλλά και στην κάθετη πτώση της ζήτησης.

    Η επίπτωση που θα έχει η πανδημία στις αγορές των προϊόντων πολυτελείας θα αποκαλυφθεί λίαν συντόμως, όταν ο γαλλικός γίγαντας LVMH θα ανοίξει τον χορό της δημοσίευσης των ισολογισμών. Όμως ήδη αναμένεται μία πτώση 10-20% στις πωλήσεις του, ενώ ο όμιλος Kering καταγράφει μία υποχώρηση κατά 13-14%.

    Στην Ιταλία ο οίκος Ferragamo ανακοίνωσε την Τρίτη μία πτώση 30% του τζίρου του το πρώτο τρίμηνο, ενώ για όλον τον τομέα η εταιρεία χαρτοφυλακίου Bain& Co. προβλέπει μία υποχώρηση 25-30%.

    Σύμφωνα με τους 28 διευθυντές στις "κορυφαίες μάρκες ειδών πολυτελείας, που ερωτήθηκαν από τη συμβουλευτική εταιρεία Boston Consulting Group (BCG), ο τομέας θα χρειασθεί 7,5 μήνες για να επανέλθει σε κανονικά επίπεδα δραστηριότητας. Όπως εκτιμά το ίδιο γραφείο, ο τομέας αποτελεί "αχαρτογράφητα νερά" και "θα πρέπει να μιμηθεί τις αρκούδες τον χειμώνα: να συντηρήσει τα ζωτικά του όργανα, να μειώσει το λίπος και να μπει σε κατάσταση εξοικονόμησης ενέργειας. Όμως η ιδέα είναι να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο προσωπικό, και τα καταστήματα που είναι σημαντικά".

    Προκειμένου να παραμείνουν δραστήριοι, ορισμένοι μεγάλοι οίκοι σε Γαλλία κι Ιταλία-- όπως οι Prada, Armani, Hermes, Chanel, Dior, Saint Laurent, Gucci κι ακόμη κι η Guerlain - άρχισαν να παρασκευάζουν μάσκες, ιατρικές στολές ή απολυμαντικά τζελ.

    Όμως άπαντες έχουν τα μάτια τους στραμμένα προς την Κίνα, την πρώτη αγορά που επλήγη από τον νέο κορονοϊό, αλλά και συνάμα την πρώτη που ξανασήκωσε κεφάλι. Η αγορά της αντιστοιχεί στο 35% των πωλήσεων προϊόντων πολυτελείας στον κόσμο. Εκεί οι εταιρείες αυτές θα εστιάσουν τις πρώτες προσπάθειες, επισημαίνει ο Καντάρ.

    "Καθώς οι τουριστικές αφίξεις από την Κίνα αναμένεται να μειωθούν σημαντικά το 2020, θα υπάρξει αναμφίβολα μεγάλη μεταφορά των δαπανών σε τέτοια προϊόντα εντός του κινεζικού εδάφους", εκτιμά η Σουέθα Ραματσαντράν, υπεύθυνη του αντίστοιχου τομέα στο επενδυτικό GAM Investments. Όπως κι άλλοι ειδικοί, η ίδια επικαλείται τις λεγόμενες "απολυτρωτικές δαπάνες" ή revenge spending, στο οποίο θα επιδοθούν οι καταναλωτές μετά την άρση του περιορισμού τους: "μετά το πένθος, το τραύμα, ο κόσμος θα θελήσει να αγοράσει ομορφιά, ελευθερία", τονίζει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Κάρλο Αλμπέρτο Καρνεβάλε-Μαφέ , καθηγητής στρατηγικής στο κορυφαίο οικονομικό Πανεπιστήμιο Μποκόνι του Μιλάνου.

    Κατά τον ίδιον, "ο τομέας της πολυτέλειας θα ορθοποδήσει πολύ πιο νωρίς από άλλους: το 1% των πλουσίων θα εξακολουθούν να είναι ακόμη πλούσιοι, και μάλιστα πολύ περισσότερο αναλογικά με άλλους, διότι η περιουσία τους δεν θα έχει πληγεί και τα έσοδά τους δεν θα έχουν επηρεασθεί παρά ελάχιστα, αντίθετα με τα έσοδα του μέσου πολίτη".

    Όπως εκτιμά ο ίδιος, "μετά την απομόνωση και τη σχεδόν στρατιωτική ζωή θα υπάρξει μία έκρηξη δημιουργικότητας και θα αποθεωθεί όπως συμβαίνει και μετά έναν πόλεμο", ενώ η έρευνα του Bernstein-BCG συσχετίζει την ανάκαμψη με την πρόοδο στην εύρεση φαρμάκου ή εμβολίου για τον κορονοϊό. Η απουσία ή η αποτυχία να βρει θεραπεία θα έχει "μία μεσοπρόθεσμη επίπτωση στην καταναλωτική συμπεριφορά: λιγότερα ταξίδια, λιγότερες έξοδοι, κάτι που θα επιβραδύνει την επιστροφή στην ομαλότητα".

    ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ