Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 01-Οκτ-2019 16:42

    Μάχη Lidl και Aldi για κάθε πελάτη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     

    Η Κonigsallee του Ντίσελντορφ είναι γνωστή για τα ακριβά της καταστήματα. Εδώ θα βρει κανείς μπουτίκ Αrmani, Prada, Hermes αλλά πλέον εδώ και λίγες μέρες και δύο νέα καταστήματα: Aldi και λίγο παρακάτω Lidl, σχεδόν απέναντι το ένα από το άλλο. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο εκπτωτικών καταστημάτων (discount) σούπερ μάρκετ είναι μεγάλος και όσο περνά ο καιρός γίνεται ακόμη μεγαλύτερος.

    Σύμφωνα με τον Ματίας Κουέκ, ειδικό σε θέματα αγοράς του Retailytics, ενός ομίλου που εκδίδει και το γερμανικό περιοδικό "Lebensmittel Zeitung" που εξειδικεύεται στα τρόφιμα, η ταυτόχρονη παρουσία των δύο γερμανικών discounter στην πολυτελή οδό του Ντίσελντορφ έχει κυρίως συμβολική σημασία. Ιδίως για το Lidl, που εδώ και χρόνια προσπαθεί να φτάσει και να ξεπεράσει το Aldi, μια ηγετική φίρμα στη γερμανική αφορά. Με προσφορές και έξυπνα μότο που παραπέμπουν στον άμεσο ανταγωνισμό με το Aldi, το Lidl προσπαθεί με κάθε τρόπο να χτυπήσει τον ανταγωνισμό. Το Aldi φυσικά ανταπαντά.

    Πτωτικές τάσεις στα γερμανικά discounter

    Ωστόσο σύμφωνα με έρευνα της Γερμανικής Εταιρείας Καταναλωτικών Ερευνών και οι δύο μεγάλες εκπτωτικές αλυσίδες βρίσκονται υπό πίεση τους τελευταίους έξι μήνες, έχοντας χάσει σημαντικό μερίδιο από τη συμμετοχή τους στην αγορά έναντι παραδοσιακών αλυσίδων γερμανικών σουπερμάρκετ, όπως το Rewe και το Edeka.

    Για να καλύψουν το κενό άλλωστε εδώ και χρόνια οι αλυσίδες discounter προσπαθούν να κάνουν πιο ελκυστική την παρουσία στους στην έντονα ανταγωνιστική γερμανική αγορά καθημερινών ειδών. Εκεί που κάποτε έβλεπε κανείς στις εκπτωτικές αλυσίδες κούτες με τρόφιμα και νέον φώτα, πλέον συναντά περιποιημένους φούρνους, ολοένα περισσότερα φρούτα και λαχανικά και ένα πιο φιλικό προς τους πελάτες περιβάλλον.

    Επίσης τα discounter αναζητούν πλέον και πιο ελκυστικές τοποθεσίες σε κεντρικά σημεία πόλεων, ακόμη και σε ακριβές περιοχές, όπως στην περίπτωση του Ντίσελντορφ. "Τα discounter πρέπει να πάνε εκεί όπου υπάρχουν οι πελάτες", αναφέρει ο Ματίας Κουέκ. Μάλιστα ειδικά η νέα γενιά φαίνεται να αγαπά το αστικό περιβάλλον, κι αυτή την τάση, που δεν αναμένεται να διακοπεί, λαμβάνουν υπόψη τους και τα εκπτωτικά σουπερμάρκετ. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο ίδιος η μετακίνηση εκπτωπτικών σουπερμάρκετ από τα περίχωρα στο πολυσύχναστο κέντρο γερμανικών πόλεων έχει μεγαλύτερο κόστος. Τα ενοίκια είναι ακριβότερα και οι διαθέσιμοι χώροι μικρότεροι. Για την ώρα πάντως και στα discounter στο κέντρο πόλεων οι τιμές παραμένουν εξίσου χαμηλές με τα οικονομικά σουπερμάρκετ των προαστίων. Αλλά για πόσο ακόμη αυτό θα συνεχίσει να ισχύει παραμένει αβέβαια, εκτιμούν οι ειδικοί.

    Έριχ Ράιμαν, Φόλκερ Ντάνις, dpa

    Επιμέλεια: Δήμητρα Κυρανούδη

    Πηγή: Deutsche Welle

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων