Παρασκευή, 27-Σεπ-2019 11:21
Κομισιόν: Χωρίς βασικές δεξιότητες σε ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά οι Έλληνες μαθητές

Τον κώδωνα του κινδύνου για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κρούει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, στην ετήσια έκθεσή της, η Επιτροπή διαπιστώνει ότι ένας στους τρεις Έλληνες μαθητές δεν διαθέτει βασικές δεξιότητες. Ανάλογη εικόνα είχε περιγράψει πριν από δύο εβδομάδες η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προειδοποιώντας για κίνδυνο λειτουργικού αναλφαβητισμού σε μεγάλη μερίδα μαθητών.
Η Κομισιόν από την πλευρά της μιλά για δεκαπεντάχρονους μαθητές που εξακολουθούν να διατρέχουν τον κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας καθώς δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες στη γραφή, την ανάγνωση και στα μαθηματικά ή τις θετικές επιστήμες.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Καθημερινή, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 32% κατά μέσο όρο, όταν σε όλη την Ευρώπη το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 20%.
Αναλυτικότερα:
- το 35,8% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά ενώ στην έκθεση του 2009 το ποσοστό ήταν 30,4%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 22,2%
- Το 32,7% των Ελλήνων μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6%. Το ελληνικό ποσοστό έχει αυξηθεί από το 25,3% του 2009
- Χαμηλή επίδοση στην ανάγνωση καταγράφεται στο 27,3% των Ελλήνων μαθητών έναντι 19,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό του 2009 ήταν 21,3%
-Η Ελλάδα είναι πολύ καλύτερα από την Ευρώπη στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών από φοιτητές ηλικίας 18-24 ετών. Το ελληνικό ποσοστό είναι 4,7% όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 10,6%