Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Νοε-2017 15:27

    Η "Άνοιξη της Πράγας" παρ’ ολίγο να τορπιλίσει τις σχέσεις Ρωσίας - Τσεχίας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι συνομιλίες που είχε στη Μόσχα ο Τσέχος πρόεδρος Μίλος Ζέμαν με τον Ρώσο πρωθυπουργό Ντμίτρι Μεντβέντεφ παρά λίγο να διακοπούν, γράφει η ρωσική εφημερίδα Kommersant. Αφορμή υπήρξε ένα άρθρο του εκδοτικού ομίλου του ρωσικού στρατού "Zvezda" για την "Άνοιξη της Πράγας" του 1968 και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Η εφημερίδα επισημαίνει ότι η τετραήμερη επίσκεψη του Τσέχου προέδρου στην Ρωσία ήταν επιτυχής και πως των συνομιλιών του Ζέμαν με τον Ρώσο πρωθυπουργό Ντμίτρι Μεντβέντεφ είχαν προηγηθεί οι συνομιλίες του Ζέμαν με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν. Ωστόσο οι συνομιλίες με τον Μεντβέντεφ δεν ξεκίνησαν με ζητήματα οικονομικής φύσεως. Αντίθετα ο Τσέχος πρόεδρος παρουσίασε στον ρώσο πρωθυπουργό ένα αντίγραφο άρθρου που είχε δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του τηλεοπτικού δικτύου "Zvezda".

    Όπως δήλωσε ο Μίλος Ζέμαν, το άρθρο έγραφε ουσιαστικά ότι το 1968 "ο δημοκρατικός σοσιαλισμός δεν ήταν δημοκρατικός ούτε ήταν σοσιαλισμός", ότι "η σοβιετική κατοχή δεν ήταν κατοχή" και ότι "εμείς (η Τσεχοσλοβακία) κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σαν ανεξάρτητο κράτος προμηθεύαμε την Γερμανία με όπλα, παρότι είμασταν υπό την κατοχή της Γερμανίας".

    Ο Ζέμαν δήλωσε επίσης ότι οι σύμβουλοί του, τον προέτρεψαν να διακόψει την επίσκεψη του στην Ρωσία, αλλά αντί να το κάνει αυτό , απαίτησε από τον Μεντβέντεφ να δηλώσει δημοσίως, ότι το εν λόγω δημοσίευμα δεν έχει τίποτα το κοινό με την επίσημη άποψη του ρωσικού κράτους.

    Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ δεν μπορούσε να μην απαντήσει σε τέτοιου είδους επικρίσεις , επισημαίνει η ρωσική εφημερίδα και έτσι ο Ρώσος πρωθυπουργός δήλωσε ότι το δημοσίευμα δεν απηχεί την επίσημη άποψη της χώρας του. Ζήτησε μάλιστα από τον Μίλος Ζέμαν, όσον αφορά τα γεγονότα του 1968, να έχει ως αφετηρία την θέση του Ρώσου προέδρου, του πρωθυπουργού και των επίσημων ρώσων αξιωματούχων.

    Όπως γράφει η εφημερίδα, η ρωσική πλευρά κατάφερε να αποφύγει ένα σοβαρό σκάνδαλο, μόνο επειδή κατάφερε να το αντιμετωπίσει έγκαιρα . Συγκεκριμένα ο πρόεδρος Ζέμαν ενημερώθηκε για το άρθρο,ενώ παρίστατο στο ρωσο-τσεχικό οικονομικό φόρουμ. Οι σύμβουλοι του που τον συνόδευαν , τον προέτρεψαν να διακόψει επιδεικτικά την επίσκεψη του στην Ρωσία σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Ωστόσο για το ενδεχόμενο αυτό έλαβε γνώση το γραφείο του Ρώσου προέδρου, με αποτέλεσμα οι επιτελείς του να έχουν τον χρόνο να αντιμετωπίσουν το περιστατικό καταλλήλως.

    "Εάν ο ίδιος (ο Τσέχος πρόεδρος) δεν προσέβλεπε στην συνεργασία με τη χώρα μας, πράγματι θα διέκοπτε την επίσκεψη του και θα έφευγε" φέρεται να δήλωσε πηγή την οποία επικαλείται η εφημερίδα Kommersant , η οποία προσέθεσε ότι "παρότι αντιμετωπίσθηκε το περιστατικό , οι συνομιλίες επιβαρύνθηκαν"

    Ο πρόεδρος του εκδοτικού ομίλου "Krasnaya Zvezda" ( στον οποίο ανήκει και το τηλεοπτικό κανάλι "Zvezda") Αλεξέι Πίμανοφ δήλωσε στην εφημερίδα Kommersant ότι η διεύθυνση του ομίλου "ευχαριστεί τον Ντμίτρι Μεντβέντεφ για την εξαίρετη στάση του, την οποία συμμερίζεται πλήρως". Ο ίδιος υπογράμμισε μάλιστα ότι το άρθρο δημοσιεύθηκε κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Τσέχου προέδρου στην Ρωσία "λόγω ατυχούς συγκυρίας" , όπως και ότι το κείμενο έγραψε εξωτερικός συνεργάτης του ομίλου, η συνεργασία με τον οποίον σταμάτησε.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων