Ανοιχτά όλα τα σενάρια για τη συντριβή του Airbus της EgyptAir
Σάββατο, 21-Μαϊ-2016 08:52
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 23:55
Η Γαλλία επανέλαβε πως όλα τα σενάρια εξακολουθούν να εξετάζονται σχετικά με τα αίτια της συντριβής του Airbus A320 της EgyptAir που κατέπεσε στη Μεσόγειο, μετά την επιβεβαίωση σήμερα ότι υπήρξε καπνός μέσα στο αεροσκάφος πριν από την καταστροφή.
"Αυτή τη στιγμή (...) εξετάζονται όλα τα σενάρια και δεν προκρίνεται κανένα", δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Ζαν-Μαρκ Ερό αφού συναντήθηκε στο Παρίσι με τους συγγενείς των θυμάτων.
"Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν εδώ κι εκεί και που μερικές φορές εξάλλου είναι αντιφατικές, προκαλούν πολύ συχνά ερμηνείες σχεδόν οριστικές. Προειδοποιώ αυτό να μην συμβαίνει επειδή δημιουργεί οδυνηρή ένταση στις οικογένειες", πρόσθεσε.
"Η αναζήτηση του αεροσκάφους είναι ασφαλώς σήμερα η προτεραιότητα, όπως και το να βρεθούν τα μαύρα κουτιά για να τα αναλύσουμε, πράγμα που θα μας επιτρέψει να έχουμε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που είναι θεμιτό να τίθενται", συνόψισε ο Γάλλος υπουργός.
Ο Ερό υποσχέθηκε "αλληλεγγύη" στους συγγενείς των θυμάτων, "αλλά επίσης διαφάνεια απέναντί τους σχετικά με τις συνθήκες της εξαφάνισης αυτού του αεροπλάνου".
"Δεσμεύομαι ότι η Γαλλία θα ενημερώνει για την εξέλιξη των διαφόρων διαδικασιών που έχουν ξεκινήσει για την εξεύρεση της αλήθειας", διαβεβαίωσε.
Εικασίες για τα αίτια της συντριβής του Airbus της EgyptAir άρχισαν και πάλι να διατυπώνονται μετά την αποκάλυψη χθες Παρασκευή το βράδυ από αμερικανικά μέσα ενημέρωσης ότι το αυτόματο σύστημα επικοινωνιών του αεροσκάφους είχε εκπέμψει λίγο πριν από την πτώση συναγερμούς για παρουσία καπνού αδιευκρίνιστης προέλευσης στο εμπρός τμήμα της καμπίνας και στη συνέχεια για βλάβη του υπολογιστή ο οποίος ελέγχει τα χειριστήρια του αεροπλάνου.
Οι Γάλλοι ερευνητές επιβεβαίωσαν σήμερα την ύπαρξη συναγερμών για καπνό στην καμπίνα, αν και έκριναν πρόωρο σ' αυτό το στάδιο να καταλήξουν σε συμπεράσματα.
Το A320 της EgyptAir εκτελούσε πτήση από το Παρίσι στο Κάιρο με 66 επιβαίνοντες, από τους οποίους 30 ήταν Αιγύπτιοι και 15 Γάλλοι. Κατέπεσε την Πέμπτη στη Μεσόγειο αφού εξαφανίσθηκε από τις οθόνες των ραντάρ.
Τα πρώτα συντρίμμια του αεροσκάφους ανακαλύφθηκαν στη θάλασσα σε απόσταση 290 χλμ. βόρεια της Αλεξάνδρειας από αεροπλάνα και σκάφη των αιγυπτιακών ενόπλων δυνάμεων.
Οι πρώτες φωτογραφίες
Στη δημοσιότητα δόθηκαν οι πρώτες φωτογραφίες από αντικείμενα του Airbus που εντόπισαν οι αιγυπτιακές αρχές. Σε αυτές εικονίζονται ένα σωσίβιο και κομμάτια της ατράκτου.
Επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη καπνού
Νωρίτερα, το Γαλλικό Γραφείο Ερευνών Δυστυχημάτων (ΒΕΑ) "επιβεβαίωσε πως υπήρξε εκπομπή μηνυμάτων Acars (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) που επεσήμαναν την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο λίγο πριν την παύση αναμετάδοσης δεδομένων πτήσης", δήλωσε εκπρόσωπος του Γραφείου, μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.
"Είναι πολύ νωρίς για να ερμηνεύσουμε και να κατανοήσουμε τα αίτια του δυστυχήματος όσο δεν έχουμε εντοπίσει την άτρακτο, ή τα καταγραφικά δεδομένων πτήσης. Η προτεραιότητα στις έρευνες είναι στραμμένη στον εντοπισμό της ατράκτου και των καταγραφέων", πρόσθεσε.
Καταγεγραμμένα μηνύματα
Τις πρώτες πληροφορίες για την ύπαρξη καπνού στο εσωτερικό του μοιραίου αεροσκάφους μετέδωσε η εξειδικευμένη σελίδα Aviation Herald, η οποία ανέφερε πως, λίγη ώρα πριν το αεροσκάφος εξαφανιστεί από τα ραντάρ, το διαγνωστικό σύστημα κατέγραψε ίχνη καπνού στο σημείο όπου βρίσκονται βαρυσήμαντα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου (το avionics bay), αλλά και στην τουαλέτα.
Τρία ακόμα μηνύματα που καταγράφηκαν την ίδια ώρα φανερώνουν πρόβλημα στους αισθητήρες κάποιων παραθύρων, στοιχείο που πιθανώς υποδεικνύει απότομη αύξηση θερμοκρασίας.
Τα δύο τελευταία μηνύματα που καταγράφηκαν υποδεικνύουν ότι υπήρξε κάποιο σοβαρό πρόβλημα στα συστήματα ελέγχου πτήσης.
Όλοι οι συναγερμοί καταγράφηκαν μέσα σε διάστημα τριών λεπτών, από τις 03:26 τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) έως τις 03:29, δηλαδή λίγα λεπτά πριν χαθεί το στίγμα του Airbus.
Τα στοιχεία του Aviation Herald συμπληρώνονται από ξεχωριστές πληροφορίες διεθνών πρακτορείων, σύμφωνα με τα οποία υπήρξε συναγερμός για καπνό κοντά στη μύτη του αεροπλάνου, κάτω από το πιλοτήριο του σκάφους.
Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
Παράλληλα με τη διεξαγωγή των ερευνών, κανένα σενάριο -είτε του δυστυχήματος ή της τρομοκρατικής ενέργειας- δεν αποκλείεται.
Στο Παρίσι, ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Ζαν-Μαρκ Ερό υπογράμμισε ότι "όλα τα σενάρια εξετάζονται ωστόσο κανένα δεν θεωρείται πιθανότερο, καθώς δεν έχουμε απολύτως καμία ένδειξη για τα αίτια".
Στην πραγματικότητα, κανένα αξιόπιστο στοιχείο δεν επιτρέπει να προκριθεί το σενάριο ενός δυστυχήματος ή εκείνο μιας τρομοκρατικής ενέργειας.
Καμία άλλωστε οργάνωση που δρα στη Μέση Ανατολή δεν έχει- προς το παρόν τουλάχιστον- αναλάβει την ευθύνη για την εξαφάνιση του αεροσκάφους, όπως για παράδειγμα το παρακλάδι της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος στην Αίγυπτο που είχε γρήγορα αναλάβει την ευθύνη για την έκρηξη μιας βόμβας σε αεροσκάφος με Ρώσους τουρίστες που βρισκόταν εν πτήσει πάνω από την χερσόνησο του Σινά την 31η Οκτωβρίου. Οι 224 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν.
Επισημαίνοντας ότι δεν θέλει "να βγάλει βιαστικά συμπεράσματα" ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου Άχμεντ Φάτι είπε χθες ότι "η πιθανότητα" μιας "τρομοκρατικής επίθεσης" είναι "πιο αυξημένη σε σύγκριση με εκείνη μια τεχνικής βλάβης".
Ο Ερό τόνισε ότι η Γαλλία συμμετέχει στις έρευνες "με την Αίγυπτο, την Ελλάδα και άλλες χώρες" που έχουν αναπτύξει αεροσκάφη και πλοία στην περιοχή.
Χθες τη νύχτα έφθασαν στο Κάιρο τρεις ερευνητές του Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων της Γαλλίας (BEA), τους οποίους συνόδευε ένα τεχνικός σύμβουλος της Airbus, με στόχο να συνδράμουν στις έρευνες "στον τομέα της ασφάλειας" σχετικά με τα αίτια της συντριβής. Αργότερα σήμερα θα συναντηθούν με τους ομολόγους τους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου στην έδρα του υπουργείου.
Για τους εμπειρογνώμονες όπως και για την αιγυπτιακή κυβέρνηση, μια έκρηξη εντός του αεροσκάφους θεωρείται πολύ πιθανή, όπως συνέβη με το αεροσκάφος που μετέφερε τους Ρώσους τουρίστες, το οποίο διαλύθηκε ενώ πετούσε σχεδόν στο ίδιο ύψος με το Airbus που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι- Κάιρο όταν εξαφανίσθηκε χθες. Στο ρωσικό αεροσκάφος ο κυβερνήτης δεν πρόλαβε ποτέ να εκπέμψει σήμα κινδύνου.
Οι αρχές ψάχνουν συνδέσεις με την τρομοκρατία
Έλεγχοι σε πρόσωπα που έχουν πρόσβαση σε αεροσκάφη κι εξονυχιστική εξέταση του υλικού που έχουν καταγράψει οι κάμερες κλειστού κυκλώματος: μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir, ερευνητές εργάζονται πυρετωδώς στο αεροδρόμιο Ρουασί του Παρισιού, όπου εφαρμόζονται ήδη αυστηρά μέτρα ασφαλείας μετά τις επιθέσεις του 2015, προκειμένου να εντοπίσουν εργαζόμενους που ενδεχομένως έχουν ριζοσπαστικοποιηθεί.
Αιγύπτιοι ερευνητές για EgyptAir: Πολύ νωρίς για συμπεράσματα
Αιγύπτιοι ερευνητές που εξετάζουν τη συντριβή του αεροπλάνου της EgyptAir στη Μεσόγειο δήλωσαν σήμερα ότι αναλύουν τα δεδομένα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται σήματα που εστάλησαν από το αεροσκάφος, ωστόσο τόνισαν ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη να καταλήξουν σε συμπεράσματα.
Σε ανακοίνωσή τους, οι ερευνητές αναφέρουν ότι εξετάζουν υλικό από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, έγγραφα με στοιχεία του αεροσκάφους και του πληρώματος, καθώς συστήματα διαχείρισης αεροπορικών δεδομένων AIRMAN και ACARS.
"Είναι πάρα πολύ νωρίς να διατυπώσουμε κρίσεις ή αποφάσεις βάσει μίας και μόνο πηγής πληροφόρησης, όπως τα μηνύματα ACARS, τα οποία είναι σήματα ή δείκτες που μπορεί να έχουν διαφορετικές αιτίες (και) άρα απαιτούν περαιτέρω ανάλυση", τονίζεται στην ανακοίνωση.
*Με πληροφορίες από AFP, Deutsche Welle, Wall Street Journal, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ, skai.gr, alphatv
Διαβάστε ακόμα:
- Νέο θρίλερ, με αμερικανικό Boeing στο ελληνικό FIR - οι πιλότοι κοιμούνταν