Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 02-Μαρ-2019 13:08

    Δ. Τζώρτζης (ΔΕΠΑ): Θέλουμε να κλείσει το ζήτημα των ΕΛΦΕ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Δ. Τζώρτζης (ΔΕΠΑ): Θέλουμε να κλείσει το ζήτημα των ΕΛΦΕ

    Το φυσικό αέριο είναι καύσιμο μετάβασης, καθαρότερο από άλλα καύσιμα. Έχει πολύ λιγότερα NOx και Sox και αρκετά μικρότερο αποτύπωμα CO2 από τους άλλους υδρογονάνθρακες τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Δημήτρης Τζώρτζης, σε συζήτηση με τον δημοσιογράφο του Capital.gr, Χάρη Φλουδόπουλο, στο 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

    Επειδή οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι "στοχαστικές” πρέπει να υποστηρίζονται από θερμικές μονάδες εφεδρείας, ένας ρόλος για μονάδες αερίου,  εκτός του ότι θα παραμείνουν ανταγωνιστικές στο ενεργειακό μίγμα για αρκετά χρόνια. Οι στόχοι για διπλασιασμό των ΑΠΕ στο μίγμα δεν μπορούν να επιτευχθούν έτσι απλά, χρειάζονται και έξυπνα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, εθνικές και διεθνείς γραμμές διασυνδέσεων, ώστε να διοχετεύετε η πλεονάζουσα ενέργεια, καθώς και τεχνολογίες αποθήκευσης. Στη ΔΕΠΑ δουλεύουμε για την επόμενη μέρα, είπε ο κ. Τζώρτζης. Και συμπλήρωσε: Πιστεύω ότι είμαστε η τελευταία γενιά που καίμε μία θερμίδα καύσιμο για μία θερμίδα θέρμανση. Υπάρχει παγκόσμια τάση για στροφή από βαριά ανθρακούχα καύσιμα προς το μεθάνιο. Και μετά ακολουθεί το υδρογόνο. Η επόμενη γενιά θα ζεσταίνεται με αντλίες θερμότητας, όχι μόνο με ρεύμα, αλλά και με αέριο/συμπαραγωγή.

    Για τον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ, ο CEO της εταιρείας είπε πως το πλάνο είναι να ψηφιστεί την Πέμπτη 7 Μαρτίου το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Στη συνέχεια, μέσα σε τρεις μήνες πρέπει να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ σε Εμπορίας και Υποδομών. Τρέχουμε ήδη ένα business plan, με δύο "κεφάλαια", των υποδομών και της εμπορίας. Για την επόμενη μέρα της ΔΕΠΑ, αλλάζει άρδην το σκηνικό, είπε ο κ. Τζώρτζης.

    Τρία επίπεδα έχει η στρατηγική της ΔΕΠΑ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, short, medium και long term: 

    Να κρατήσουμε όσο μπορούμε τη θέση μας στην Ελληνική αγορά και να αναπτυχθούμε στην "γειτονιά" μας, αλλά και στο international trading
    Να αναπτύξουμε τα "new delivery models", όπως CNG, Small Scale LNG, για παράδειγμα επενδύσεις στην Κρήτη και τη Ρόδο και σε άλλες περιοχές, αλλά και χρήση Φυσικού Αερίου στις μεταφορές (είτε CNG είτε LNG) και στη ναυτιλία
    Η επόμενη γενιά είναι το υδρογόνο, blue gas, αλλά και green gas (βιο-αέριο). 
    Όσον αφορά τους οφειλέτες, "μαζεύουμε" όλα τα χρέη. Βέβαια, είμαστε κάτω από ασφαλιστικά μέτρα με την εταιρεία λιπασμάτων ΕΛΦΕ, έχουμε κάνει όλα τα απαραίτητα νομικά βήματα. Υπάρχει ένα ολόκληρο "τμήμα ΕΛΦΕ", που απασχολείται στη ΔΕΠΑ με το χρέος (επιταγές κλπ). Θέλουμε να κλείσει αυτό το ζήτημα.

    Τέλος, για τα διεθνή ενεργειακά πρόζτεκτ είπε: Οι πρώιμες μελέτες έδειξαν ότι το έργο του EastMed είναι οικονομικά και τεχνικά βιώσιμο, έχει επιβεβαιωθεί πλέον ότι υπάρχει αέριο, πιστεύουμε σε αυτό το ενεργειακό πρότζεκτ και το στηρίζουμε, ως "project company" (Ποσειδώνας, 50-50% με Edison). Τον Μάιο μπαίνει ο πρώτος σωλήνας του IGB, ενώ για τον τερματικό σταθμό FSRU είπε ότι είναι μακρόπνοη επένδυση. Εξετάζουμε τη βιωσιμότητα το έργου και τον δρόμο του υγροποιημένου αερίου προς τα πάνω, δηλαδή οι συγκεκριμένοι σταθμοί (Ρεβυθούσα, FSRU – μοναδικοί δρόμοι για ΥΦΑ προς βορρά) να δώσουν διαφοροποιημένες πηγές προς τα Βαλκάνια, τόνισε.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων