Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Φεβ-2019 00:04

    Πατούν ακόμη "φρένο" τα αυτο-οδηγούμενα οχήματα

    Πατούν ακόμη "φρένο" τα αυτο-οδηγούμενα οχήματα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τον Δεκέμβριο, η Waymo, η κορυφαία εταιρεία αυτο-οδηγούμενων οχημάτων, έφερε στον κόσμο την πρώτη εμπορική υπηρεσία ρομποτικών ταξί. Αλλά προς το παρόν, η υπηρεσία είναι διαθέσιμη δοκιμαστικά μόνο για 400 περίπου οικογένειες στα προάστια του Φοίνιξ και κάθε ένα από τα μίνι βαν Chrysler που χρησιμοποιεί έχει ακόμη άνθρωπο πίσω από το τιμόνι σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

    "Είναι μια αρκετά έντονη ένδειξη ότι δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι", λέει ο Matthew Johnson-Roberson, ένα εκ των μελών του δ.σ. του Ford Center για τα αυτο-οδηγούμενα οχήματα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ο οποίος συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες για να αναπτύξει την τεχνολογία μετακίνησης με χρήση ρομπότ. Η Waymo, η οποία ανήκει στη μητρική εταιρεία της Google, Alphabet Inc., και πρόσφατα αποτιμήθηκε στα 250 δισ. δολάρια από την Jefferies Research, αρνήθηκε να σχολιάσει κάτι σχετικά. Σε ανάρτηση στο blog του, ο CEO της Waymo John Krafcik δήλωσε ότι οι οδηγοί ασφάλειας βρίσκονταν πίσω από το τιμόνι στην Αριζόνα για να κάνουν τους επιβάτες να αισθάνονται πιο άνετα.

    Το χλιαρό λανσάρισμα της Waymo είναι το τελευταίο πλήγμα για τον νέο κλάδο, που πολλοί ήταν σίγουροι ότι θα σώσει τον κόσμο από τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Η φαινομενικά απεριόριστη αισιοδοξία που περιέβαλε τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μόλις πριν από λίγα χρόνια, πλήττεται από μια σειρά από συνεχείς τεχνολογικές προκλήσεις και μεγάλα ερωτήματα σχετικά με τα βραχυπρόθεσμα επιχειρησιακά μοντέλα, ιδίως τη στιγμή που επαπειλείται μια ύφεση. "Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κυνηγούν ένα επιχειρησιακό μοντέλο το οποίο δεν έχει αποδειχθεί αποδοτικό ακόμα - αυτό των ρομποτικών ταξί", λέει ο Craig Giffi, επικεφαλής του τομέα των πρακτικών για τα αυτοκίνητα και τα βιομηχανικά προϊόντα της Deloitte.

    Με τα γκάζια αναμμένα

    Στην έκθεση CES που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα, η τεχνολογία οδήγησης χωρίς οδηγό και η αυτοκινητοβιομηχανία κάλυπτε 90.000 τ.μ., περισσότερο χώρο από το συνολικό μέγεθος πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να ρίχνει πολλά δισ. δολάρια στα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα. Ο CEO της Ford Motor Co., Jim Hackett, δήλωσε το Νοέμβριο ότι η αγορά αυτόνομων οχημάτων και άλλων υπηρεσιών μετακίνησης θα μπορούσε να φτάσει τα 10 τρισ. δολάρια - το μισό ΑΕΠ των ΗΠΑ. Οι ετήσιες πωλήσεις των αυτο-οδηγούμενων οχημάτων θα φτάσουν τα 33 εκατ. έως το 2040 και θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των συνολικών παραδόσεων οχημάτων, σύμφωνα με την ερευνητική IHS Markit.

    Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας σπεύδουν να βγάλουν τα ρομποτικά οχήματα στο δρόμο. Τα σχέδια για το Cruise Automation της General Motors Co, στοχεύουν στο να δημιουργήσει τη δική της επιχείρηση εκμίσθωσης αυτο-οδηγούμενων οχημάτων σε μια πόλη των ΗΠΑ το 2019 και η Ford υπόσχεται να βγάλει στο δρόμο δεκάδες χιλιάδες αυτόνομα οχήματα σε πολλές πόλεις των ΗΠΑ το 2021 ως μέρος μιας κερδοφόρας επιχείρησης μετακινήσεων πολιτών και παράδοσης πακέτων. Ακόμη και η Uber επανέλαβε τη δοκιμή των αυτόνομων Volvo τον Δεκέμβριο, μόλις εννέα μήνες μετά το δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο μίας πεζής στο Τέμπε της Αριζόνα.

    Ωστόσο, μια μελέτη της Deloitte δείχνει ότι οι εξελίξεις θα κινηθούν βραδύτερα από το αναμενόμενο. Οι μισοί από τους 25.000 καταναλωτές στην παγκόσμια δημοσκόπηση της Deloitte δήλωσαν ότι δεν πιστεύουν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα είναι ασφαλή, ποσοστό ελαφρά αυξημένο από το 47% πριν από ένα χρόνο. Μόνο το 39% από αυτούς πιστεύουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα φέρουν αυτή την τεχνολογία στην αγορά. Το πιο εντυπωσιακό: Μόλις το 12% των Αμερικανών καταναλωτών ανέφερε ότι χρησιμοποίησε υπηρεσίες όπως αυτή της Uber και της Lyft μία φορά την εβδομάδα, ήτοι το ήμισυ του ποσοστού πριν από ένα χρόνο.

    Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης υπονομεύει την επιχειρηματική προοπτική για τα ρομποτικά ταξί, η οποία στηρίζεται σε μια συνεχώς αυξανόμενη ομάδα καταναλωτών που παρατάνε τα αυτοκίνητά τους. Και όσο απαιτούνται και άνθρωποι οδηγοί ασφάλειας, τα κέρδη εξαφανίζονται. "Τα οικονομικά στοιχεία δεν είναι καθόλου καλά", λέει ο Johnson-Roberson, από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Ο μόνος τρόπος, εξηγεί, για να απομακρυνθούν οι οδηγοί είναι να απομονώνονται τα αυτόνομα αυτοκίνητα σε δικές τους λωρίδες, προστατευμένα από τους απρόβλεπτους ανθρώπους. Μεταξύ άλλων, τα αυτόνομα αυτοκίνητα εξακολουθούν να δυσκολεύονται να ενταχθούν στην κυκλοφορία.

    Τα "μεγάλα κεφάλια” της αυτοκινητοβιομηχανίας αρχίζουν να αναγνωρίζουν ότι τα πλήρως αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα "θα αργήσουν πολύ περισσότερο από ό,τι φαντάζεται ο κόσμος", λέει ο Sachin Lawande, Διευθύνων Σύμβουλος της κατασκευαστικής εταιρείας εξαρτημάτων αυτοκινήτων Visteon Corp.. "Η νέα συνειδητοποίηση είναι ότι θα φτάσουμε στο 2025 πριν δούμε κάτι τέτοιο στο δρόμο. Ίσως και περισσότερο”. 

    Όπως και με τη φούσκα του dot.com ή άλλες περιπτώσεις που προκάλεσαν πρώιμα ενθουσιασμό για τις αναδυόμενες τεχνολογίες, οι τεράστιες προκλήσεις δεν πρόκειται να κρατήσουν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό έξω από τους δρόμους για πάντα. Η δυνατότητα κέρδους είναι υπερβολικά μεγάλη και η υπαρξιακή απειλή πολύ σοβαρή για να τα παρατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες τεχνολογίας. Ωστόσο, η σημερινή απογοητευτική κατάσταση πρέπει να ωθήσει τη βιομηχανία να εκτιμήσει πιο ρεαλιστικά το πόσο μακριά μπορεί να είναι το μέλλον των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, λέει ο Mike Ramsey, της Gartner Inc. "Οι άνθρωποι διατηρούσαν μία πραγματικά μη ρεαλιστική άποψη για το πόσο γρήγορα μπορεί να υλοποιηθεί αυτή η πραγματικά πρωτοποριακή τεχνολογία", λέει. "Θα είναι οδυνηρά αργά”.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων