Και όμως: η Ασία θα αναπτυχθεί μέσω... Ινδίας
Τρίτη, 26-Μαϊ-2015 09:01
Της Rina Chandran
Κάνε στην άκρη Σαγκάη. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πόλη της Ασίας την επόμενη πενταετία θα είναι το Δελχί, σύμφωνα με την Oxford Economics. Από την κορυφαία δεκάδα με τα "γκανιάν" της ανάπτυξης, μόνο τρεις πόλεις είναι της Κίνας, ενώ έξι είναι της Ινδίας. Η πόλη Χο Τσι Μιν του Βιετνάμ είναι η μόνη μεταξύ των δέκα που δεν ανήκει στους δύο γίγαντες.
H οικονομία του Δελχί προβλέπεται ότι θα αναπτυχθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,5% κατά τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ το Τσεννάι στο νότιο τμήμα της χώρας και το οικονομικό κέντρο της Βομβάης αναμένεται να "τρέξουν" με ρυθμό 7,8% και 7,6% αντίστοιχα.
Το Πεκίνο, το οποίο καταλαμβάνει τη 10η θέση, αναμένεται να καταγράφει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6,2%.
«Οι προβλέψεις μας δείχνουν ότι η ανάπτυξη στην Κίνα θα είναι πιο ομοιόμορφα κατανεμημένη στο μέλλον, με τις λιγότερο ανεπτυγμένες πόλεις να αντιπροσωπεύουν σταδιακά ολοένα μεγαλύτερο μέρος της οικονομικής ανάπτυξης», δήλωσε ο Richard Holt, επικεφαλής έρευνας παγκόσμιων πόλεων της Oxford Economics. «Ωστόσο, η προσαρμογή αυτή απαιτεί χρόνο. Εν τω μεταξύ, η εθνική οικονομία θα αναγκαστεί να επιβραδύνει».
Η Ινδία, από την άλλη, γνωρίζει ισχυρότερη ανάπτυξη και αύξηση της εμπιστοσύνης. Ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ της Ινδίας ετοιμάζεται να ξεπεράσει αυτόν της Κίνας το τρέχον έτος και το επόμενο, σύμφωνα με το ΔΝΤ. Εάν η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Narendra Modi διευκολύνει τις ξένες επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν στη χώρα, τότε οι πιο ανεπτυγμένες ινδικές πόλεις θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν το χαμηλότερο κόστος και να γνωρίσουν πολύ ισχυρή αύξηση του ΑΕΠ τα επόμενα χρόνια, εξηγεί ο Holt.
Από τις υπόλοιπες ασιατικές πόλεις, η Μανίλα και η Τζακάρτα αναμένεται να καταγράψουν ρυθμό ανάπτυξης 5,6% και 6,1%, αντίστοιχα, ενώ η Κουάλα Λουμπούρ πιθανότατα θα αναπτυχθεί με βραδύτερο ρυθμό της τάξης του 5% έως το 2019, δείχνει η έκθεση. Η Σιγκαπούρη θα ξεπεράσει το Χονγκ Κονγκ, ενώ η Μπανγκόκ θα έχει χαμηλότερες επιδόσεις από το υπόλοιπο της Ταϊλάνδης, καταγράφοντας ανάπτυξη μόλις 2,6% ετησίως.
Φυσικά, η ταχεία ανάπτυξη θα έρθει μετά συνοδείας προβλημάτων. Η ρύπανση και η κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά πάσα πιθανότητα θα επιδεινώνεται, όσο η Ινδία αστικοποιείται με ταχύ ρυθμό. Η μητροπολιτική περιοχή του Δελχί έχει πληθυσμό άνω των 16 εκατομμυρίων, και η πόλη έχει ήδη την πιο μολυσμένη ατμόσφαιρα στον κόσμο. Δεν αποκλείεται να αναγκαστεί να ακολουθήσει το παράδειγμά της Κίνας για μείωση της κατανάλωσης άνθρακα και επανεξισορρόπηση. Μέχρι τότε όμως, δεν γίνεται να σταματήσει.