Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 28-Αυγ-2021 09:24

    Οι εταιρείες-κελύφη στο στόχαστρο shorts και "ακτιβιστών"

    Οι εταιρείες-κελύφη στο στόχαστρο shorts και "ακτιβιστών"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Απόδοση- επιμέλεια: Γιώργος Δ. Παυλόπουλος

    Όταν η Genius Sports συγχωνεύθηκε με μια "εταιρεία-κέλυφος" νωρίτερα φέτος, έγινε μέρος της πιο δημοφιλούς τάσης στη Wall Street.

    Η συμφωνία συγχώνευσης με την DMY Technology II ήταν ένας σχετικά εύκολος τρόπος για την τότε μη εισηγμένη Genius να καταχωρίσει τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η ενιαία εταιρεία υιοθέτησε το όνομα Genius Sports, ενώ κληρονόμησε το καθεστώς εισηγμένης της DMY II. Αυτός, άλλωστε, ήταν και ο μόνος λόγος ύπαρξης της DMY II: ως εταιρεία εξαγορών ειδικού σκοπού (SPAC), ήταν ουσιαστικά ένα εταιρικό κέλυφος που ιδρύθηκε το 2020 για την αναζήτηση και την αγορά μιας επιχείρησης. Οι SPAC είναι επίσης γνωστές ως "εταιρείες λευκής επιταγής", καθώς οι επενδυτές βάζουν αρχικά τα χρήματά τους χωρίς να γνωρίζουν ποια επιχείρηση θα αγοράσει η εταιρεία.

    Όλα τα μεγάλα ονόματα έχουν λανσάρει τις δικές τους SPAC, από τον δισεκατομμυριούχο Bill Ackman μέχρι διάσημες περσόνες του χώρου του αθλητισμού της Νέας Υόρκης. Υπάρχουν 586 ενεργές SPAC στην αγορά, με συνολικό κεφάλαιο 175 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία του ιστότοπου SPACResearch.com. Για τους χρηματοδότες των SPAC, αυτές αποτελούν ευκαιρία για "γερές" προμήθειες. Για τις εταιρείες που αποκτούν, οι SPAC είναι ένας τρόπος για να αξιοποιήσουν τις χρηματιστηριακές αγορές για ρευστό χωρίς να υποστούν τη σκληρή δοκιμασία μιας αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO). Οι επενδυτές συχνά έλκονται από τις SPAC, τόσο πριν όσο και μετά τις συγχωνεύσεις, επειδή τις βλέπουν ως εταιρείες πρώιμου σταδίου με προοπτικές εκρηκτικής ανάπτυξης.

    Πλέον γι’ αυτές ενδιαφέρεται και μια άλλη ομάδα παραγόντων της αγοράς: οι short sellers και οι ακτιβιστές επενδυτές που ψάχνουν μανιωδώς εταιρείες για τις οποίες να πιστεύουν ότι είναι αδύναμες. Η Genius Sports έχει ήδη βρεθεί στο στόχαστρο ενός διαχειριστή χρημάτων που έχει σορτάρει τη μετοχή της − έχοντας στοιχηματίσει χρήματα στο ότι η τιμή της μετοχής της θα υποχωρήσει.

    Η εταιρεία, η οποία παρέχει δεδομένα και τεχνολογία στη βιομηχανία αθλητικών στοιχημάτων, έχει το είδος της ιστορίας ανάπτυξης που αναζητούν οι χορηγοί των SPAC. Όταν συγχωνεύτηκαν, η Genius Sports μόλις είχε προχωρήσει σε συμφωνία 120 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για την παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο από τους αγώνες της National Football League των ΗΠΑ στους πελάτες της.

    Στοίχημα

    Τώρα η Spruce Point Capital Management, που λειτουργεί ως short seller, υποστηρίζει ότι η Genius Sports έχει ένα "υποβαθμισμένο επιχειρηματικό μοντέλο", που θέτει την κερδοφορία της στο έλεος των μεγάλων αθλητικών πρωταθλημάτων. Οι shorts συχνά διακηρύσσουν φωναχτά τα απαισιόδοξα επιχειρήματά τους, αφού κερδίζουν χρήματα εάν η αγορά συμφωνήσει μαζί τους και μειώσει την τιμή της εκάστοτε μετοχής. Σε μια δημόσια επιστολή στις 5 Αυγούστου η Spruce ανέφερε ότι πιστεύει πως η μετοχή της Genius είναι αναπόφευκτο να χάσει έως και 80% της αξίας της και ότι η πίεση θα ξεκινούσε γύρω στις 18 Αυγούστου, όταν έληγε η περίοδος "κλειδώματος" 60 ημερών και οι 35 εκατομμύρια μετοχές που βρίσκονται στα χέρια στελεχών θα μπορούσαν να τεθούν υπό ελεύθερη διαπραγμάτευση.

    Η Genius απάντησε ότι τα επιχειρήματα της Spruce Point ήταν "σκόπιμα παραπλανητικά", με στόχο να ενισχύσουν την αρνητική θέση που είχε λάβει έναντι της μετοχής της. Μέχρι στιγμής η Genius Sports μοιάζει να έχει δικαιωθεί: η μετοχή της έχει σημειώσει άνοδο από τότε που άρχισε η διαμάχη.

    Αυτό το είδος δημόσιας αντιπαράθεσης μπορεί να γίνει πιο συνηθισμένο, καθώς στους επενδυτές θα γίνεται όλο και πιο οικεία η εικόνα εκατοντάδων SPAC ή εισηγμένων μέσω συγχώνευσης με SPAC. Από τις 16 Ιουλίου ο όγκος των κεφαλαίων που έχουν τοποθετηθεί σε χρεόγραφα σχετικά με SPAC έχει φτάσει τα 2,36 δισεκατομμύρια δολάρια, τριπλάσιος από την αρχή του έτους, σύμφωνα με στοιχεία της S3 Partners. Οι επικριτές των SPAC διατείνονται ότι πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν αυτήν τη διαδρομή επειδή έχουν προβλήματα που μπορεί να αποτρέπουν τους παραδοσιακούς επενδυτές σε μια κλασική IPO: ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης, κανονιστικούς κινδύνους, έλλειψη κερδοφορίας ή, γενικότερα, ένα προφίλ όχι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο.

    Οι "ακτιβιστές"

    Εκτός από τους short sellers, και οι λεγόμενοι "ακτιβιστές επενδυτές" προσπαθούν να επωφεληθούν από προβληματικές εταιρείες. Αγοράζουν μετοχές όταν μοιάζουν φθηνές και στη συνέχεια πιέζουν τα διευθυντικά στελέχη να κάνουν αλλαγές που θα αποδώσουν υπέρ των μετόχων. "Στον βαθμό που θα υπάρχουν εταιρείες που θα τα πηγαίνουν άσχημα, για οποιονδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι ίσως δεν θα έπρεπε να έχουν εισαχθεί στο χρηματιστήριο, αυτό θα δημιουργεί την κατάσταση κατά την οποία ένας ακτιβιστής θα εισέρχεται σε αυτές", αναφέρει ο Ele Klein, σύμβουλος ακτιβιστικής επενδυτικής στη Schulte Roth & Zabel. 

    Πιθανότατα θα περάσουν 12 μήνες ή και περισσότεροι μέχρι οι παραδοσιακοί ακτιβιστές μέτοχοι να κάνουν μια μεγάλη κίνηση, λέει. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι πολλές από αυτές τις πρόσφατα εισηγμένες εταιρείες έχουν μακρές περιόδους "κλειδώματος" των μετοχών που κατέχουν οι ιδρυτές και άλλα στελέχη τους, οπότε δεν υπάρχουν αρκετές μετοχές στην αγορά ώστε οι ακτιβιστές να μπορούν να αποκτήσουν ένα σημαντικό μετοχικό ποσοστό. Χρειάζονται επίσης μερικά τρίμηνα μέχρι να εντοπιστούν εταιρείες που πραγματικά να υποαποδίδουν. Το χρονοδιάγραμμα αυτό, ωστόσο, θα μπορούσε να επιταχυνθεί με οποιαδήποτε διαταραχή στην αγορά των SPAC.

    Θα υπάρξουν επίσης "ζόμπι-SPAC" − εκείνες που δεν θα μπορέσουν να βρουν εταιρεία-στόχο, θα αναγκαστούν από έναν ακτιβιστή να κάνουν μια συμφωνία στα γρήγορα ή απλώς θα επιστρέψουν πίσω το κεφάλαιο που άντλησαν από τους επενδυτές

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ