Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 02-Σεπ-2022 00:05

    Ποια εταιρεία που στηρίζει ο Buffett έχει πρόβλημα... μπαταρίας

    Ποια εταιρεία που στηρίζει ο Buffett έχει πρόβλημα... μπαταρίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Anjani Trivedi

    Με την υποστήριξη της Berkshire Hathaway του Warren Buffett, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, BYD, κατέγραψε εντυπωσιακά κέρδη για το α’ εξάμηνο του 2022. Παλεύει ωστόσο ακόμη με το κόστος παραγωγής μπαταριών.

    Δεν πρόκειται μόνο για πρώτες ύλες ή άλλα εξαρτήματα, για τα οποία διαμαρτύρονται πολλοί κατασκευαστές. Ενώ η εταιρεία, με έδρα τη Shenzhen, σημείωσε στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου της ότι έχει κάνει προσαρμογές σε ορισμένα μοντέλα αυτοκινήτων για να αντιμετωπίσει τις κυμαινόμενες τιμές πρώτων υλών όπως του λιθίου, του νικελίου και του κοβαλτίου, το πιο μεγάλο εμπόδιο είναι το κόστος κατασκευής των υψηλής τεχνολογίας μπαταριών της.

    Κλίμακα

    Η πρόκληση για την BYD δείχνει πόσο δύσκολο είναι να παράγει κανείς μπαταρίες σε μεγάλη κλίμακα -ακόμη κι αν η τεχνολογία είναι σύγχρονη και υψηλού επιπέδου- και γιατί αυτό θα καταστεί ένα από τα κυριότερα εμπόδια βραχυπρόθεσμα, καθώς η ζήτηση θα αυξάνεται.

    Σε σύγκριση με τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μπαταριών στον κόσμο, την Contemporary Amperex Technology, η τεχνολογία της BYD είναι πιο προηγμένη με την μπαταρία Blade της, η οποία, όπως η ίδια σημειώνει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ορισμένα οχήματα της Tesla.

    Ο παράγοντας της καινοτόμας μορφής - το σχήμα, το μέγεθος και τα φυσικά χαρακτηριστικά του υλικού - επιτρέπει την πιο ομοιόμορφη διασπορά της θερμότητας, κάτι που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα, δεδομένου του κινδύνου πυρκαγιάς. Επειδή είναι τόσο μακριά σε μήκος (περίπου 1 μέτρο, σε σύγκριση με περίπου το μισό για τους ανταγωνιστές της), αλλά και στενή, η μπαταρία της BYD είναι πιο αποδοτική από άποψη χώρου και αυτό καταλήγει να της δίνει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.

    Τα υλικά των εξαρτημάτων της μπαταρίας της κινεζικής εταιρείας είναι περίπου 5% φθηνότερα από εκείνα της CATL και αυτά εξασφαλίζουν ότι καταναλώνει σχεδόν ένα τέταρτο λιγότερο ηλεκτρολύτη - την ουσία η οποία επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος από την άνοδο στην κάθοδο - και κοστίζει επίσης λιγότερο, όπως έχουν σημειώσει αναλυτές της UBS. Αυτό ακριβώς επιδιώκουν όλοι οι κατασκευαστές παγκοσμίως.

    Ωστόσο, εδώ είναι το ζήτημα: η τιμή της συσκευασίας (ή περιβλήματος) της μπαταρίας είναι σχεδόν 30% μεγαλύτερη από την τιμή της CATL. Επιπλέον, το κόστος κατασκευής είναι 21% υψηλότερο λόγω της αρχιτεκτονικής δομής της μπαταρίας, σύμφωνα και πάλι με αναλυτές της UBS.

    Η Blade χρησιμοποιεί την λεγομενη "μέθοδο στοίβαξης" για τα ηλεκτρόδιά της, πράγμα που σημαίνει ότι η άνοδος, ο διαχωριστής και η κάθοδος είναι ρυθμισμένα σαν μια "τράπουλα", όπως το θέτει η UBS. Η αντίστοιχη της CATL, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιεί τη διαδικασία περιέλιξης, μια δοκιμασμένη μέθοδο που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές εδώ και καιρό.

    Κόστος

    Μακροπρόθεσμα, τα στοιβαγμένα ηλεκτρόδια είναι πιθανό να αποδειχθούν νικητές, καθώς η ενέργεια σε αυτό το μοντέλο μπαταρίας κατανέμεται πιο ομοιόμορφα. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή, είναι ακριβή μέθοδος.

    Το κόστος τεχνολογίας, καθώς και έρευνας και ανάπτυξης είναι υψηλό, ακόμη και ως ποσοστό επί των πωλήσεων σε σύγκριση με το αντίστοιχο της CATL. Είναι καλό που η εταιρεία είναι δικαιούχος πολλών κινεζικών κρατικών επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων. Το 2021, έλαβε 4,48 δισεκατομμύρια γιουάν (650 εκατομμύρια δολάρια), ενώ το 2020 έλαβε 2,26 δισεκατομμύρια γιουάν. Το λειτουργικό περιθώριο της BYD για τις μπαταρίες υστερεί έναντι της CATL και των ανταγωνιστών της από τη Νότια Κορέα. Αναλυτές της Nomura αναμένουν ότι η συγκεκριμένη τάση θα διατηρηθεί αμετάβλητη για τα επόμενα πέντε χρόνια.

    Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η CATL, με σχεδόν το 40% της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών, έχει αναπτύξει κλίμακα με πολύ ταχύτερο ρυθμό όσον αφορά τη συνολική χωρητικότητα των μπαταριών της σε σχέση με την BYD, με μερίδιο 13% στην αγορά.

    Ακόμη και σε σύγκριση με την LG Energy Solution της Νότιας Κορέας, ήταν πιο αργή στο να προσθέτει γιγαβατώρες. Είναι δύσκολο να μεγαλώσει κανείς εάν το κόστος κατασκευής είναι τόσο υψηλό, καθώς δεν είναι εύκολο να ρυθμίσει γρήγορα τις διαδικασίες.

    Αυτό είναι επίσης πιθανό να καταστήσει δύσκολη την ανάπτυξη μεγάλων "στόλων" αυτοκινήτων και μπαταριών στο εξωτερικό και όχι μόνο στην Κίνα και για μεγάλα ηλεκτρικά λεωφορεία, όπως κάνει αυτή τη στιγμή η BYD. Δεν είναι περίεργο που ακόμη και η Berkshire αρχίζει τώρα να μειώνει το μερίδιό της στην εταιρεία. Ρυθμιστικά έγγραφα τα οποία κατατέθηκαν την Τρίτη έδειξαν ότι η εταιρεία του Buffett έχει μειώσει τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, συμμετοχή η οποία μετρούσε πάνω από μια δεκαετία, μετά από πολλές εικασίες τον Ιούλιο ότι ετοιμαζόταν να το πράξει.

    Συνολικά, οι καινοτόμες και μακροπρόθεσμες δυνατότητες επιτυχίας της BYD έχουν μεγάλο κόστος αυτή τη στιγμή. Εκείνο είναι που εμποδίζει την ικανότητά της να αναπτύσσει μεγάλες κλίμακες τόσο γρήγορα όσο ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της.

    Η αντιστάθμιση εξόδων, τεχνολογίας και κλίμακας την οποία αντιμετωπίζει η BYD είναι μια πραγματική προειδοποίηση για όλες τις εταιρείες μπαταριών - αλλά και για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων - που διαφημίζουν ότι διαθέτουν την καλύτερη τεχνολογία στην κατηγορία τους, η οποία είναι έτοιμη να "γκρεμίσει" τα εμπόδια στο εγγύς μέλλον: σήμερα, περισσότερο από ποτέ, τα πάντα είναι θέμα κόστους.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ