Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 04-Αυγ-2022 00:02

    Η Estee Lauder ζηλεύει το άρωμα της Tom Ford αλλά της αρέσουν τα ρούχα της;

    Η Estee Lauder ζηλεύει το άρωμα της Tom Ford αλλά της αρέσουν τα ρούχα της;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Andrea Felsted

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει. Το ρητό θα ισχύει στα αλήθεια εάν η Estee Lauder Cos αποκτήσει την Tom Ford έναντι 3 δισ. δολαρίων.

    Ενώ ο όμιλος καλλυντικών μπορεί να επιθυμεί τον πλήρη έλεγχο του βραχίονα ομορφιάς και αρωμάτων της Tom Ford, η ενασχόληση με τα ρούχα και αξεσουάρ της εταιρείας θα ήταν πολύ πιο δύσκολη.

    Η επώνυμη εταιρεία γυαλιών, αξεσουάρ και ρούχων, που ιδρύθηκε από τον πρώην διευθυντή δημιουργικού της Gucci το 2005, εργάζεται μαζί με τη Goldman Sachs για το ενδεχόμενο μια πώλησης, όπως ανέφερε το Bloomberg News τον προηγούμενο μήνα. Τη Δευτέρα το Dow Jones ανέφερε ότι η Estee Lauder είναι σε συζητήσεις για την απόκτηση του brand.

    Η Estee Lauder έχει ήδη μια μακροχρόνια συμφωνία άδειας για τις κορυφαίες σειρές ειδών ομορφιάς και αρωμάτων της Tom Ford. Ο κολοσσός των καλλυντικών τόνισε προσφάτως ότι οι Tom Ford και Jo Malone, την οποία ήδη κατέχει, ήταν ο καθένας κοντά στο να αποφέρει έσοδα 1 δισ. δολαρίων ετησίως. Αυτό μπορεί να εξηγήσει το υποτιθέμενο ενδιαφέρον της Estee Lauder –η εταιρεία δεν σχολίασε σε αυτό το στάδιο- καθώς δεν θα ήθελε να ρισκάρει να χάσει αυτή την επικερδή συμφωνία αδειοδότησης από έναν αντίπαλο.

    Αλλά οι δραστηριότητες της Tom Ford δεν αφορούν μόνο στην ομορφιά. Διαθέτει επίσης δραστηριότητες οπτικών, τα οποία παράγονται και διανέμονται από τη Marcolin SpA. Δεν υπάρχει κανένας λόγος που αυτή η συμφωνία δεν θα μπορούσε να συνεχιστεί υπό τη διαχείριση της Estee Lauder. Το πιο δύσκολο κομμάτι θα ήταν τα ρούχα και αξεσουάρ της Tom Ford. Η Estee δεν είναι φυσικός κάτοχος ενός οίκου μόδας, επομένως θα έπρεπε να βρει έναν εταίρο με ειδίκευση στον τομέα της πολυτελούς ένδυσης.

    Αυτός πιθανότατα δεν θα είναι ένας από τα μεγαθήρια, όπως η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton ή η ιδιοκτήτρια της Gucci, Kering. Γιατί να συμφωνήσουν να παράγουν τα ρούχα και τα αξεσουάρ χωρίς το τμήμα ομορφιάς;

    Ένας μικρότερος όμιλος ειδών πολυτελείας, όπως η Ermenegildo Zegna Holditalia SpA ή η Diesel, δεν θα είχε περισσότερο νόημα. Και η Zegna έχει ήδη εμπορικές σχέσεις με την Tom Ford. Ο Domenico de Sole, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Gucci και τωρινός πρόεδρος του brand Tom Ford, επίσης βρίσκεται στο δ.σ. της Zegna.

    Επομένως, γιατί η Zegna δεν αγοράζει η ίδια την Tom Ford; Θα ήταν μια χρήσιμη προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό της μαζί με τη νεότερη εταιρεία Thom Browne, την οποία απέκτησε πριν από τέσσερα χρόνια. Το μόνο δύσκολο σημείο μπορεί να είναι η τιμή. Αν και η Zegna έχει έναν ισχυρό ισολογισμό μετά την έναρξη διαπραγμάτευσης στη Νέα Υόρκη μέσω μιας εταιρείας εξαγοράς ειδικού σκοπού στο περασμένο έτος, η επιχειρηματική της αξία είναι περίπου 3 δισ. δολάρια, περίπου η τιμή που φέρεται να εξετάζει η Estee Lauder να πληρώσει για την Tom Ford.

    Διαφημίζοντας τον εαυτό της ως επιχείρηση ομορφιάς, η Tom Ford προσπαθεί να αξιοποιήσει μερικά από τα πλούσια πολλαπλάσια που καταβάλλονται για καλλυντικά και φίρμες περιποίησης δέρματος, τα τελευταία πέντε χρόνια.

    Στο μεταξύ, οποιοσδήποτε παράγει τα κομψά κοστούμια της Tom Ford ή τα μίνι φορέματα, θα είχε δύσκολη δουλειά. Θα πρέπει να διατηρήσει τη φίρμα στην κορυφή της luxury ιεραρχίας προκειμένου να δελεάσει περισσότερους καταναλωτές να αγοράσουν τα ακριβά κραγιόν και φορέματά της. Και παρόλο που η δύναμη της Tom Ford δεν είναι στα ρούχα, δεν διαθέτει μια σειρά τσαντών με ισχυρή ζήτηση, που είναι αυτό που πραγματικά οδηγεί τα κέρδη στον κλάδο.

    Δεν είναι σαφές εάν ο ίδιος ο Ford θα ήταν μέρος της συμφωνίας. Το Bloomberg News ανέφερε ότι μια συμφωνία μπορεί να περιλαμβάνει μια επιλογή συνεργασίας με τον ιδρυτή μετά την πώληση. Αυτό μπορεί να αφήσει μια εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων, πρόθυμη να αποκτήσει τις δραστηριότητες ομορφιάς, ως πιθανό αγοραστή. Αλλά οι συνθήκες μπορεί να είναι πιο δύσκολες. Η Estee Lauder θα ήταν εξίσου καλή ιδιοκτήτρια της Tom Ford, αλλά θα έχει κάποιες περιπλοκές να ξεκαθαρίσει. Το δύσκολο θα είναι να αποδείξει ότι η ομορφιά αυτής της συμφωνίας είναι περισσότερο από επιφανειακή.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ