Opel Grandland: Τεχνολογία, πλούσιος εξοπλισμός και ξεχωριστό design

Παρασκευή, 21-Νοε-2025 11:50

Opel Grandland: Τεχνολογία, πλούσιος εξοπλισμός και ξεχωριστό design

Μπορεί πολλοί να το γνωρίζουν ως το προσωπικό αυτοκίνητο ενός από τους καλύτερους ποδοσφαιριστές των ελληνικών γηπέδων αλλά το νέο Opel Grandland είναι κάτι πολύ περισσότερο από το οικογενειακό αυτοκίνητο του Ayoub El Kaabi του Ολυμπιακού. Είναι ένα C-SUV γεμάτο τεχνολογία, πλούσιο εξοπλισμό -ακόμα και στην βασική έκδοση- αλλά και ξεχωριστό design. 

Η δεύτερη γενιά του Opel Grandland διατίθεται αυτήν την στιγμή στην Ελλάδα με στην έκδοση Hybrid 48V με 145 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT6 και αυτήν ακριβώς την έκδοση δοκιμάσαμε. 

Ο θερμικός κινητήρας παραμένει ο τρικύλινδρος βενζίνης PureTech 1,2 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων.

Το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την αθόρυβη και ηλεκτρική εκκίνηση, ενώ αν ο οδηγός είναι προσεκτικός με το γκάζι, μπορεί να συνεχίσει ηλεκτρικά για περίπου 1 χιλιόμετρο. Στη συνέχεια, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει και η ενέργεια προέρχεται από το παραδοσιακό ρεζερβουάρ καυσίμου. Με αυτή τη λειτουργία, η μέση κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει 6,7 λίτρα/100 χλμ. (η φίρμα ανακοινώνει 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ.).

Σε επίπεδο επιδόσεων ο χρόνος επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα είναι πάνω από 10,2 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα.

Ο θερμικός κινητήρας έχει βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό, που εν κινήσει είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς αν είναι σε λειτουργία ή σβηστός. Ωστόσο, υπάρχει ένδειξη στο ψηφιακό πάνελ πίσω από το τιμόνι που δείχνει την προέλευση της ισχύος. Σε αστική χρήση, το Grandland εκπλήσσει με την συχνότητα που λειτουργεί ηλεκτρικά. Αυτό γενικά είναι μια απόδειξη της υψηλής τεχνολογίας που χαρακτηρίζει συνολικά το μοντέλο της Opel. Διατίθενται τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Sport, με αισθητές διαφορές στη λειτουργία τους.

Στον δρόμο, το νέο Grandland είναι σαφώς ανώτερο από τον προκάτοχό του και  προσφέρει άνεση και όταν το βάλεις στην λειτουργία sport. Η αεροδυναμική και η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Στις στροφές, δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες ταλαντώσεις, ενώ και στα σαμαράκια το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται καλά χάρη στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. 

Το Grandland, με μήκος 4,65 μ., βρίσκεται στο άνω όριο της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.784 μ. προσφέρει ευρυχωρία, με το πίσω κάθισμα να χωρά άνετα τρεις ενήλικες. Η νέα γενιά του Grandland είναι σίγουρα πιο ευρύχωρη από τον προκάτοχό της και πλέον ο χώρος αποσκευών είναι στα 550 λίτρα. Ποιοτικά, οι επενδύσεις είναι ικανοποιητικές, με μια ψηφιακή οθόνη ενδείξεων 10 ιντσών που είναι ευανάγνωστη και προσφέρει τρεις διαφορετικές απεικονίσεις.

Οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακή κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών, ενώ οι μεσαίες και πλούσιες εκδόσεις προσφέρουν μεγαλύτερη οθόνη 16 ιντσών. Το λειτουργικό σύστημα είναι γρήγορο και αποτελεσματικό. Το μενού περιλαμβάνει σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, εκτός από τα χειριστήρια του κλιματισμού, τα οποία παραμένουν αναλογικά, όπως και η ρύθμιση της έντασης ήχου.

Πάντως σε κάθε περίπτωση ακόμα και η βασική έκδοση είναι αρκετά πλούσια ενώ όσο ανεβαίνεις στις εκδόσεις ο εξοπλισμός βελτιώνεται εντυπωσιακά με μικρό τίμημα. Ας πούμε τα βραβευμένα για την εργονομία καθίσματα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. 

Π.χ. δείτε τον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης που μεταξύ άλλων διαθέτει: 
 

Αφήσαμε για το τέλος κάτι που ίσως θα έπρεπε να είναι πρώτο: η σχεδίαση. Αποπνέει δυναμισμό και τεχνολογική καθαρότητα. Οι καθαρές γραμμές, οι έντονες ακμές και η "αιωρούμενη” οροφή (στη διχρωμία) δημιουργούν μια ισορροπία ανάμεσα σε κομψότητα και στιβαρότητα, ενώ οι αναλογίες του SUV τονίζουν τον premium χαρακτήρα του και γενικά η προσοχή στη λεπτομέρεια το κάνουν να ξεχωρίζει στον δρόμο. Είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει σύγχρονο, σίγουρο και απόλυτα Opel -χωρίς περιττές υπερβολές.

Opel Grandland 1.2 Hybrid 48V eDCT6

Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo, 1.199cc + Ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / eDCT-6
Κίνηση: Μπροστά
Συνδυαστική Ισχύς: 145 ίπποι
Συνδυαστική Ροπή: 285 Nm
0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Κατανάλωση: μέση εργοστασιακή: 5.4 lt/100 km, μέση δοκιμής: 6.7 lt/100 km
Διαστάσεις: ΜxΠxΥ: 4,650 mm x 1,905 mm x 1,661 mm
Μεταξόνιο: 2.784 mm
Βάρος: 1.675 kg
Χώρος αποσκευών: 550-1.645 lt
Εκπομπές CO2: 124 g/km
Τιμή: από €31.900 (με προωθητική ενέργεια)