Παρασκευή, 17-Μαρ-2023 08:45
Βενζίνη: Τελικά πόσο κοντά είναι το τέλος της;

Τελικά πόσο κοντά είναι το τέλος της βενζίνης; Τις τελευταίες μέρες η υπόθεση απαγόρευσης πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων -δηλαδή με θερμικούς κινητήρες που καίνε βενζίνη ή diesel- μετά το 2035 στην ΕΕ έχει εξελιχθεί σε θρίλερ και πιθανόν να υπάρξει παραθυράκι για τους τους θερμικούς κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι θα την γλιτώσουν η βενζίνη, το πετρέλαιο και γενικά τα υβριδικά συστήματα που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα καύσιμα; Όχι και παρακάτω εξηγούμε γιατί.
Πιθανόν να γνωρίζετε ότι κάποιες χώρες -με επικεφαλής την Γερμανία- απείλησαν την Κομισιόν και τελικά ακυρώθηκε η ψηφοφορία που θα έβαζε οριστικό τέλος στους θερμικούς κινητήρες από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κίνηση αυτών των χωρών προφανώς δεν είναι τυχαία. Στην Ευρώπη είναι τεράστια η αλυσίδα επιχειρήσεων που κινείται γύρω και μέσα από την παραδοσιακή αυτοκίνηση.
Στην Ιταλία π.χ. θα χαθούν πάνω από 73.000 θέσεις εργασίας και κινδυνεύουν τουλάχιστον 450 προμηθευτές που σχετίζονται με τους θερμικούς κινητήρες, αν υιοθετηθεί πλήρως η ηλεκτροκίνηση -η οποία στην Ιταλία θα δημιουργήσει περίπου 6.000 θέσεις εργασίας.
Τα νούμερα της Γερμανίας είναι προφανώς μεγαλύτερα. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος κινητήριος άξονας της οικονομίας της χώρας και έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι πρωτοστατεί στο να μην περάσει τυφλά η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Υπάρχει όμως ένα παραθυράκι που αρχίζει να δημιουργείται και αυτό είναι τα συνθετικά καύσιμα. Ποιοι είναι πίσω από αυτό το παραθυράκι;
Η Porsche είναι πλέον η ευρωπαϊκή φίρμα με την μεγαλύτερη αξία και η Ferrari είναι η Ferrari και η δύναμή της δεν μετριέται ακριβώς και μόνο σε χρήμα. Η Porsche έχει μεγάλη δύναμη στην γερμανική πολιτική καθώς ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας θεωρείται "δικός της άνθρωπος". Είναι ο ίδιος που έριξε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν το παραθυράκι των συνθετικών καυσίμων ώστε να συνεχίσουν να πωλούνται αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035.
Και οι δύο φίρμες θέλουν τους θερμικούς κινητήρες γιατί είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του μύθου και της αξίας τους. Όσο καλή δουλειά και να κάνουν συνθέτες με βραβεία Όσκαρ για να τον ήχο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις δονήσεις που σου δίνει π.χ. ένας εξακύλινδρος της Porsche, δεν θα τις χαρείς ποτέ αν καταργηθούν οι θερμικοί κινητήρες. Και αυτές οι δονήσεις αξίζουν χρυσάφι για τις φίρμες με supercars και όχι μόνο.
Ακόμα και η BMW που δεν έχει κάνενα πρόβλημα με την ηλεκτρική μετάβαση συνεχίζει να εξελίσσει θερμικούς κινητήρες. Είναι και αυτή μια φίρμα που ποντάρει πολλά στο συναίσθημα των δονήσεων και ξέρει ότι ένας Hans Zimmer (συνθέτης με Όσκαρ) δεν φθάνει, όσο υπέροχος και να είναι ο ήχος που δημιουργεί για τις ηλεκτρικές BMW.
Ναι, η βενζίνη, το diesel και τα υβριδικά που τα χρησιμοποιούν τελειώνουν μετά το 2035 αλλά -αν όλα πάνε καλά- δεν τελειώνουν οι θερμικοί κινητήρες. Αυτό που πολλοί στην Ευρώπη εύχονται να γίνει είναι να περάσει ο κανονισμός /παραθυράκι που θα επιτρέπει να υπάρχουν θερμικοί κινητήρες που καίνε συνθετικά καύσιμα.
Και αυτό είναι καλό, σε πολλά επίπεδα. Σε οικολογικό, συναισθηματικό, σε θέσεις εργασίας που δεν θα χαθούν και κυρίως στον ανταγωνισμό με την Κίνα, η οποία θα σαρώσει την Ευρώπη καθώς τα ηλεκτρικά της είναι ήδη φθηνά και οι μεγάλοι -ευρωπαίοι- κατασκευαστές προς το παρόν δεν τα έχουν καταφέρει να ρίξουν το κόστος παραγωγής άρα και τις τιμές. Κάνουν βέβαια φιλότιμες προσπάθειες -π.χ το Volkswagen ID. 2all- αλλά θέλουν ακόμα χρόνο. Πόσο; Σίγουρα δύο χρόνια.
Του Γιάννη Τσάκαλου / topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Επίσημο: Το νέο Ford Bronco 4x4 έρχεται στην Ελλάδα
- Volkswagen ID. 2all: Το νέο ηλεκτρικό "αυτοκίνητο του λαού"
- Έρευνα: Οι ποιοτικές φωτογραφίες "μετρούν" στην επιλογή αυτοκινήτου
Πώς μια απλή τροχαία κλήση των 56 ευρώ έφερε έναν μεγαλοδικηγόρο για υπεράσπιση στο δικαστήριο που θα κόστιζε 7.000 ευρώ
Με μια περιπέτεια, όπως αρμόζει δηλαδή στο Land Rover Defender 90 η Lego παρουσίασε τη νέα της δημιουργία για να σε κάνει να τσακώνεσαι με τα παιδιά σου
Η Αλγερία θέλει να ξαναμπεί στο παιχνίδι της αυτοκινητοβιομηχανίας και η Stellantis δεν αφήνει την ευκαιρία να πάει χαμένη επενδύοντας 200 εκατ. ευρώ για παραγωγή αυτοκινήτων Fiat
Αυτή η Rolls Royce ήταν το πρώτο αυτοκίνητο του Μάικλ Κέιν και μόλις πουλήθηκε σε σχετικά καλή τιμή, αν αναλογιστούμε την ιστορία και την άριστη κατάστασή της
Θρίλερ με την 3η θέση του Fernando Alonso στην Σαουδική Αραβία καθώς οι οργανωτές του την επέστρεψαν έτσι πλέον έχει ανέβει στο βάθρο 100 φορές
H Porsche ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση συνθετικά καύσιμα για να μπορεί να παράγει θερμική Porsche 911 όσο αυτό είναι εφικτό
9 αυτοκίνητα της Ford που δεν ξέρατε ότι υπάρχουν και δεν κυκλοφόρησαν ποτέ. Πρωτότυπα, μοναδικές εκδόσεις και ακυρωμένα μοντέλα που δεν είδαμε ποτέ
Η εταιρεία Dealer Image Pro διενήργησε στις αρχές του έτους μια έρευνα σε εμπόρους αυτοκινήτων καταγράφοντας μεταξύ άλλων το ρόλο που παίζει η φωτογραφία στην πώληση.
Η Ferrari Roma Spider έρχεται με την υφασμάτινη οροφή της να μας δείξει πώς οι Ιταλοί κάποτε δημιουργούσαν αυτοκίνητα που τώρα τα χαζεύουμε ως πανάκριβα κλασικά
James Bond: Αυτός είναι ο διασημότερος κατάσκοπος όλων των εποχών -και όχι η Μαρία Τσάλλα- και έχει οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα. Διαλέγουμε έξι από αυτά
Ο 2ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της F1 διεξάγεται στην Σαουδική Αραβία και είναι απογευματινός. Δείτε το πλήρες πρόγραμμα μεταδόσεων στην Ελλάδα
Η δομική υπόσταση των μοντέλων της Tesla εντυπωσίασε τους τεχνικούς της Toyota που ασχολούνται με το πρόγραμμα εξέλιξης νέων ηλεκτρικών μοντέλων.
Ο δημοφιλής ηθοποιός του Hollywoοd λάτρευε τα αυτοκίνητα, είχε αγωνιστική ομάδα και αυτό το εξωφρενικό -ναι, δεν του φαίνεται- Volvo 740 Turbo
Γιατί η Volvo τέθηκε εναντίον της Γερμανίας και όποιας άλλης χώρας αντιτίθεται στην απαγόρευση πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035
Πόσα θα έδινες για το πρώτο τουρκικό ηλεκτρικό SUV που στηρίζει ο Ερντογάν ; 30.000 ευρώ; 40.000 ευρώ; Και πάλι δεν φθάνουν