Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Ιαν-2023 10:36

    Πέθανε ο Carl Hahn, o "μεταρρυθμιστής" της Volkswagen

    Πέθανε ο Carl Hahn, o "μεταρρυθμιστής" της Volkswagen
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο καθηγητής Dr. Carl Hahn πέθανε. Ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen AG έδωσε νέα πνοή στην εταιρεία και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους επιχειρηματίες και σίγουρα o μεγάλος μεταρρυθμιστής της VW. 

    Ποιος ήταν ο Carl Hahn

    Ο Carl Horst Hahn γεννήθηκε την 1η Ιουλίου 1926 στο Chemnitz σε μια καθολική βιομηχανική οικογένεια. Ο πατέρας του έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην άνοδο της DKW και ήταν ένας από τους συνιδρυτές της Auto Union το 1932. Ο Hahn επέζησε από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ως στρατιώτης και μετά τον πόλεμο σπούδασε οικονομικά στη Γερμανία, την Ελβετία και την Αγγλία, καθώς και πολιτικές επιστήμες στη Γαλλία. Το 1952 έλαβε το διδακτορικό του στη Βέρνη.

    Στα τέλη του 1954, σε ηλικία 28 ετών, ο Carl Hahn εντάχθηκε στην τότε Volkswagenwerk GmbH και έγινε βοηθός του γενικού διευθυντή Heinrich Nordhoff. Ο Hahn στάλθηκε στις ΗΠΑ το 1959 για να δημιουργήσει τη Volkswagen of America. Δημιουργώντας μια υποδειγματική οργάνωση πωλήσεων και με τη βοήθεια μιας επαναστατικής για την εποχή αντίληψης μάρκετινγκ, κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις του VW Beetle στην αγορά των ΗΠΑ σε περισσότερα από 650.000 οχήματα.

    Η επιτυχία στις ΗΠΑ οδήγησε τον Hahn το 1964 στο Διοικητικό Συμβούλιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, όπου ανέλαβε την ευθύνη των παγκόσμιων πωλήσεων. Την ίδια χρονιά, η Volkswagen εξαγόρασε την Auto Union από τη Daimler-Benz. Εκείνη την εποχή, ο Hahn προώθησε μια στρατηγική δύο εμπορικών σημάτων: Το 1967, η DKW Auto Union έγινε η μάρκα Audi, με δική της γκάμα προϊόντων και ανεξάρτητη οργάνωση πωλήσεων.

    Επικεφαλής και στη Continental

    Η πορεία της καριέρας του τον έφερε στην Continental AG το 1972, αρχικά ως διευθύνοντα σύμβουλο, πριν επιστρέψει στο Βόλφσμπουργκ το 1982 για να αναλάβει τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen AG. Με τις στρατηγικές του αποφάσεις και την επιχειρηματική του διορατικότητα και διαίσθηση, ο Hahn έθεσε την πορεία για την άνοδο της Volkswagen σε παγκόσμιο παίκτη.

    Λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, η Volkswagen προχώρησε σε αποκλειστική συνεργασία με τον ισπανικό κατασκευαστή SEAT. Η επακόλουθη μεταφορά της παραγωγής των Polo και Passat στην Ισπανία κατέστησε δυνατή την αύξηση της παραγωγής του Golf στο Βόλφσμπουργκ και άνοιξε τον δρόμο για την επιστροφή του Ομίλου Volkswagen στην κερδοφορία και στην ηγετική θέση στην Ευρώπη. Όταν η Volkswagen αγόρασε τη SEAT το 1986, ο όμιλος απέκτησε μια νέα, κερδοφόρα μάρκα.

    Λίγα μόλις χρόνια αργότερα, ο Hahn κατάφερε να εντάξει στον όμιλο την τσεχική μάρκα Skoda και έτσι να αναλάβει μαζί με τη Volkswagen την ηγετική θέση στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού.

    Ο άνθρωπος που έβαλε τη VW στην Κίνα

    Κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Volkswagen, ο Hahn ακολούθησε μια συνεπή στρατηγική παγκοσμιοποίησης. Η κινεζική αγορά, την οποία είχε στην ατζέντα του από την αρχή ως πρόεδρος, έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Ο Hahn αναγνώρισε τη δυναμική της μπροστά από όλους τους ανταγωνιστές της και ήδη από το 1983 η Volkswagen ξεκίνησε δοκιμαστική συναρμολόγηση του Santana στη Σαγκάη. 

    Μόλις έναν χρόνο αργότερα, η Volkswagen υπέγραψε συμφωνία κοινοπραξίας με την κινεζική κυβέρνηση και έγινε η θεμελίωση ενός εργοστασίου αυτοκινήτων στη Σαγκάη. Το 1991 ακολούθησε μια δεύτερη κοινοπραξία με τη FAW στην Changchun, η οποία τοποθέτησε την Audi στην αγορά premium.

    Η Σαξονία είχε μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του γεννημένου στο Chemnitz. Από παιδί, ο Carl Hahn γνώριζε την αυτοκινητική παράδοση της περιοχής και πίστευε στις ευκαιρίες που προσέφερε. Μετά την πτώση του Τείχους, ήταν από τους πρώτους που επένδυσαν στην περιοχή φέρνοντας τη Volkswagen στο Zwickau. Σήμερα, το εργοστάσιο του Zwickau έχει γίνει μια εμβληματική τοποθεσία της Volkswagen για τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ηπείρου μας.

    Ενεργός στη VW και μετά τη σύνταξη 

    Ο Carl Hahn είχε διαρκή αντίκτυπο στη στρατηγική της Volkswagen για τέσσερις δεκαετίες. Στα τέλη του 1992, παρέδωσε το αξίωμα του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Audi Ferdinand Piech και μετακινήθηκε στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας, του οποίου ήταν μέλος μέχρι τον Ιούνιο του 1997. Ο Ευρωπαίος κοσμοπολίτης Hahn παρέμεινε ενεργός και μετά τη συνταξιοδότησή του. Αυτό περιελάμβανε δραστηριότητες σε πολυάριθμα εποπτικά συμβούλια και την τιμητική προεδρία των εποπτικών συμβουλίων της Audi, της Seat και της Skoda.

    Τι είπε για τον Hahn ο επικεφαλής της VW 

    Ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen, απέτισε φόρο τιμής στον Carl Hahn: "Ο Carl Hahn ήταν ένας μεγάλος οραματιστής και μια μεγάλη προσωπικότητα. Για τέσσερις δεκαετίες καθόρισε την πορεία της Volkswagen και έθεσε τα θεμέλια για τη σημερινή επιτυχία της εταιρείας. Στις ΗΠΑ, το VW Beetle έγινε σύμβολο. Ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, υπεύθυνος για τις πωλήσεις, συνέβαλε καθοριστικά στην ίδρυση της premium μάρκας Audi. Και με μια μεταφορική έννοια έγινε ένας από τους πατέρες της "γενιάς Golf". Ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, ανέπτυξε τη Volkswagen σε έναν διεθνή όμιλο πολλαπλών εμπορικών σημάτων και, πάνω απ' όλα, επέδειξε στρατηγικό όραμα με την εμπλοκή του στην Κίνα. Μετά την επανένωση της Γερμανίας, η Σαξονία έγινε μια υπερσύγχρονη τοποθεσία υπό την ηγεσία του. Η Volkswagen AG και το Βόλφσμπουργκ οφείλουν μεγάλη ευγνωμοσύνη στον Carl Hahn και πενθούν μαζί με την οικογένειά του. Ο Carl Hahn ήταν, είναι και θα παραμείνει αναπόσπαστο κομμάτι της οικογένειας της Volkswagen".

    ΠΗΓΗ: TopGear

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:19 30/01

    Τα 10 πιο αεροδυναμικά και αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Από τότε που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθαν στη ζωή μας, η αεροδυναμική έχει αποκτήσει μεγαλύτερη αξία στον χώρο της αυτοκίνησης. Αυτά είναι τα 10 καλύτερα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα...

    11:15 30/01

    3,7 εκατ. για την μοναδική μπλε LaFerrari με λευκό εσωτερικό

    Η μοναδική μπλε Ferrari LaFerrari που έχει λευκό εσωτερικό πουλήθηκε στην Αριζόνα για 3.7 εκατομμύρια ευρώ.

    11:09 30/01

    H Alfa Romeo σχεδιάζει ηλεκτρικό μοντέλο στη μεγάλη κατηγορία

    Η είδηση ήρθε διά στόματος του CEO της μάρκας, Jean-Philippe Imparato, με την έλευση του νέου μοντέλου να υπολογίζεται για το 2027.

    13:46 29/01

    Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid σημαίνει ξεχωριστή λιμουζίνα

    Αν αυτό που βλέπεις σου θυμίζει κάτι είναι γιατί η σχεδιαστική παράδοση της Citroen έχει μεταφερθεί υπέροχα σε αυτήν την οικονομική λιμουζίνα.

    13:44 29/01

    Αυτό είναι το Toyota Yaris των 130.000 ευρώ

    Ανώνυμος αγοραστής πλήρωσε 130.000 ευρώ σε δημοπρασία της Ιαπωνίας για να αγοράσει ένα συλλεκτικό Toyota GRMN Yaris.

    13:30 29/01

    Porsche Vision 357: Η εορταστική 356 της νέας γενιάς

    H Porsche άφησε τον εαυτό της ελεύθερο από κανονισμούς και εμπορικές προσταγές και δημιούργησε την Vision 357 ως μια ωδή στην πρώτη Porsche 356.

    16:06 28/01

    Peugeot E-Lion project: Αυτά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ετοιμάζει η γαλλική φίρμα

    To E-Lion Project είναι η ονομασία του πλάνου της Peugeot στην πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της..

    16:04 28/01

    24 υπέροχες εικόνες από το νέο μουσείο της Lamborghini

    Στη Sant'Agata αν βρεθείς να ξέρεις ότι μετά από μια σημαντική ανακαίνιση ξανάνοιξε το μουσείο της Lamborghini και αξίζει να το δεις. Μέχρι να πας μπορείς να απολαύσεις τις εικόνες.

    16:01 28/01

    Μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πρέπει να μπαίνουν σε επιβατικά πλοία;

    Αυτή είναι μια μεγάλη συζήτηση που μόλις άνοιξε μετά την απόφαση εταιρείας με κρουαζεριόπλοια να μην μεταφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και θα δεις ότι ο λόγος είναι σοβαρός.

    16:22 27/01

    Επίσημο: H Suzuki ετοιμάζει ηλεκτρικό Jimny για την Ευρώπη

    Αυτό και αν είναι "είδηση βόμβα". Η Suzuki ετοιμάζει ηλεκτρικό Jimny για την ευρωπαική αγορά και αυτό είναι ένα υπέροχο νέο για όσους το αγαπούν αλλά λόγω ρύπων το στερήθηκαν.

    11:19 27/01

    BMW i7: Στην Ελλάδα η ηλεκτρική ναυαρχίδα της BMW

    Επιβλητική εμφάνιση, τεχνολογία αιχμής και εξαιρετική ποιότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της αμιγώς ηλεκτρικής i7, του κορυφαίου sedean της BMW.

    11:18 27/01

    Μήπως είναι λίγα τα 4 εκατ. ευρώ για αυτή την SLR Stirling Moss;

    3 με 4 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται ότι θα αποφέρει η ιδιωτική δημοπρασία αυτής της Mercedes SLR Stirling Moss που είναι ό,τι πιο ακραίο έχουν να επιδείξουν τα 00s της αυτοκίνησης.

    11:17 27/01

    Το Audi activesphere είναι αυτόνομο, ηλεκτρικό κουπέ SUV που γίνεται pick up

    Ναι, είναι πρωτότυπο αυτό το ηλεκτρικό off road κουπέ SUV που μόλις παρουσιάστηκε αλλά δες το καλά γιατί έτσι θα είναι το εσωτερικό των Audi σε -πολύ- λίγα χρόνια.

    11:20 26/01

    Επίσημο: Αυτή είναι η περιορισμένης παραγωγής BMW M3 CS

    Ελαφρύτερη και ισχυρότερη από την Μ3 Competition, η Μ3 CS είναι ένα 4θυρο sedan υψηλών επιδόσεων.

    11:18 26/01

    Αφιέρωμα Renault Espace: 5 γενιές του ευ ζην σε τροχούς

    Σε λίγο καιρό θα δούμε πώς θα είναι η 6η γενιά του Renault Espace και τώρα είναι η τέλεια αφορμή να κάνουμε μια αναδρομή στις 5 γενιές ενός αυτοκινήτου που ταυτίστηκε με τον όρο MPV

    11:15 26/01

    Οι ηλεκτρικές Ferrari θα "ανεβάζουν στροφές" όταν πατάς γκάζι

    Μια διαρροή που όταν τη μάθαμε δεν μας έκανε καμία εντύπωση. Ήταν σχεδόν αναμενόμενο αλλά έχουμε μεγάλη περιέργεια να δούμε πώς θα το κάνει η Ferrari.