Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 05-Σεπ-2022 11:53

    H εξέλιξη στις μάσκες των Mercedes από το 1900 μέχρι σήμερα

    H εξέλιξη στις μάσκες των Mercedes από το 1900 μέχρι σήμερα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το 1900 ήταν μια χρονιά-σταθμός στις αρχές του αυτοκινήτου. Σηματοδότησε την πρώτη φορά που ο Wilhelm Maybach τοποθέτησε την εφεύρεσή του, το κυψελωτό ψυγείο, στη Mercedes 35 PS. Η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχεδίαση έλυσε μια για πάντα το πρόβλημα της ψύξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης και επέτρεψε την παραγωγή οχημάτων που ήταν όχι μόνο πιο ισχυρά αλλά και πιο αξιόπιστα.

    Επειδή το ψυγείο βρισκόταν μπροστά και στο κέντρο του οχήματος, είχε άμεσο αντίκτυπο στην εικόνα της μάρκας. Μια νέα εποχή είχε ξεκινήσει. Οι ανταγωνιστές έσπευσαν να το μιμηθούν -ένα μπροστινό μέρος με όρθιο ψυγείο ήταν η συνήθης πρακτική σε όλο τον κόσμο μέχρι και τη δεκαετία του 1930. Τώρα, περισσότερα από 120 χρόνια αργότερα, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα Mercedes-EQ με μπαταρία φέρνουν ένα νέο, ξεχωριστό πρόσωπο στη μάρκα με το τρίκτινο αστέρι - με τη μάσκα Black Panel να δένει άψογα με τα φωτιστικά σώματα, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί και ως κόμβος τεχνολογίας.

    H ψύξη του κινητήρα - από εκεί ξεκίνησαν όλα

    Η ψύξη του κινητήρα ήταν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στις πρώτες ημέρες του αυτοκινήτου. Υπήρχε ανάγκη για ένα αποτελεσματικό σύστημα ψύξης, ικανό να λειτουργεί σε κλειστό κύκλωμα. Μια από τις πρώτες λύσεις ήταν το σωληνωτό ψυγείο που εφευρέθηκε από τη Maybach το 1897. Αποτελούνταν από μια στενή δεξαμενή νερού με ανοιχτούς σωλήνες που έτρεχαν από μπροστά προς τα πίσω, μέσα από τους οποίους ο αέρας έρεε καθώς το αυτοκίνητο ταξίδευε. Ένας ανεμιστήρας που κινούνταν από τον στροφαλοφόρο άξονα σήμαινε ότι το σύστημα ψύξης συνέχιζε να λειτουργεί ακόμη και όταν ο κινητήρας ήταν στο ρελαντί. Το σωληνοειδές ψυγείο διευκόλυνε τους ισχυρότερους κινητήρες.

    Η μεγάλη ανακάλυψη έγινε το 1900 με το κυψελωτό ψυγείο της Mercedes 35 PS. Αποτελούνταν από περισσότερους από 8.000 μικρούς σωλήνες με τετραγωνική διατομή περίπου έξι χιλιοστών ανά πλευρά. Η μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια και η υψηλότερη ροή αέρα που προσέφεραν οι τετράγωνοι σωλήνες παρείχαν σημαντικά μεγαλύτερη ψυκτική ισχύ. Συγκολλήθηκαν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν ένα νέο είδος ορθογώνιου ψυγείου με ενσωματωμένη δεξαμενή. Ένας ανεμιστήρας πίσω από το ψυγείο βελτίωσε τη ρύθμιση της θερμοκρασίας σε χαμηλότερες ταχύτητες στο δρόμο. Ο κινητήρας των 35 PS στην πρώτη Mercedes χρειαζόταν μόνο εννέα λίτρα νερού αντί για τα προηγούμενα 18 λίτρα. Ένα χρόνο και μια σειρά από βελτιώσεις αργότερα, το νερό μειώθηκε σε μόλις επτά λίτρα.

    Διαβάστε περισσότερα στο TopGear

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:28 29/09

    Alfa Romeo Carabo: Ευχαριστούμε Marcello Gandini

    Γιατί να μην μπει ποτέ στην παραγωγή αυτή η υπερπαραγωγή του τρομερού σχεδιαστή Marcello Gandini;

    11:27 29/09

    To GSe επέστρεψε: Αποκάλυψη για Opel Astra GSe και Astra Sports Tourer GSe

    To GSe επέστρεψε αλλά πλέον δεν σημαίνει "Grand Sport Einspritzung" (Grand Sport Injection) αλλά "Grand Sport electric"

    11:09 28/09

    Η Alpine ετοιμάζει ένα "άγριο" A110 R και περιμένουμε με αγωνία

    Στις 4 Οκτωβρίου η Alpine θα παρουσιάσει κάτι πολύ άγριο και καυτό: το Alpine A110 R, την κορυφαία μέχρι σήμερα έκδοση του A110 που θα αλωνίζει στις πίστες

    11:05 28/09

    Αυτό είναι το ανανεωμένο ηλεκτρικό Peugeot e-208, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία

    Η Peugeot λέει ότι μεγαλώνει την ισχύ αλλά και την αυτονομία ενώ μαθαίνουμε από πού γίνεται η "μετάγγιση" τεχνολογίας.

    16:34 27/09

    Πρεμιέρα στο Μαρόκο για το Audi RS Q e-tron E2

    Χιλιάδες χιλιόμετρα έχει ήδη διανύσει το νέο Audi RS Q e-tron E2 ενόψει της πρεμιέρας του τον Οκτώβριο στο ράλι του Μαρόκου

    16:33 27/09

    Οριστικό φινάλε για την Lamborghini Aventador

    Η Lamborghini ολοκλήρωσε την παραγωγή της Aventador για δεύτερη φορά, μετά το ναυάγιο του Felicity Ace και την απώλεια εκατοντάδων supercars

    16:31 27/09

    To EX90 είναι το πρώτο Volvo με lidar

    Η Volvo πιστή στις αρχές και την παράδοσή της περί οδηγικής ασφάλειας τοποθετεί στο προσεχές Volvo EX90, το σύστημα Lidar και είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό.

    16:25 26/09

    Η Toyota αποχαιρετά τη Ρωσία

    Κλείνει οριστικά το εργοστάσιο της Toyota στην Ρωσία με την εταιρεία να εξετάζει την πώλησή του.

    16:24 26/09

    Κινητήρας Nissan SR20DET: Τον αγαπήσαμε και επιστρέφει

    Τέσσερις κύλινδροι, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και turbo. Ήταν μια γλύκα αυτό το μοτέρ και μας έλειψε αλλά τώρα επιστρέφει!

    16:23 26/09

    Nvidia DRIVE Thor: Αυτός είναι ο πιο ισχυρός υπολογιστής αυτοκινήτων

    Ο τελευταίος υπολογιστής αυτοκινήτων της Nvidia λέγεται Drive Thor και μπορεί να κάνει 254 τρισεκατομμυρία πράξεις ανά δευτερόλεπτο

    16:46 25/09

    Pikes Peak Climb Dance: Το αειθαλές motorsport viral

    H βραβευμένη ταινία μικρού μήκους που άλλαξε την εικονοληψία των αγώνων αυτοκινήτου για πάντα.

    16:42 25/09

    Renault 5 Turbo 3E: Εργοστασιακό restomod για drift

    Με κίνηση στον πίσω άξονα από δύο ηλεκτροκινητήρες το Renault 5 Turbo 3E υπόσχεται να είναι τόσο ελκυστικά δύστροπο, όσο και το αυθεντικό.

    16:40 25/09

    To BMW M Hybrid V8 είναι πολύ Μ

    Η BMW παρουσίασε τα χρώματα του BMW M Hybrid V8 με το οποίο θα συμμετέχει στο IMPSA GTP το 2023 αλλά και τους οδηγούς της ομάδας.

    12:41 24/09

    Η νέα Mercedes-AMG C63 S δεν είναι V8 αλλά δίλιτρη υβριδική με 680 ίππους

    Είναι πιο δυνατή από μια Ferrari Enzo, έχει εκπομπές ρύπων όσο ένα Golf GTi και δίλιτρο κινητήρα με υβριδικό σύστημα τεχνολογίας Formula 1.

    12:37 24/09

    H Hyundai σχεδίαζε κεντρομήχανο υβριδικό supercar αλλά κάτι χάλασε τη συνταγή

    Πώς θα ήταν ένα Hyundai ανταγωνιστής του Audi R8, της Porsche 911 Turbo και άλλων; Θα ήταν υπέροχο αλλά υπήρξε ένα βασικό πρόβλημα

    12:34 24/09

    Smit Oletha: Οδηγούμε την Z8 Coupe που η BMW δεν έφτιαξε ποτέ

    Όχι, δεν είναι BMW Z8 Coupe γιατί δεν υπήρξε ποτέ. Αλλά τα αδέλφια Smit έφτιαξαν μία και θα φτιάξουν και άλλες και την λένε Oletha. Την οδηγήσαμε, τραβήξαμε βίντεο και αναφέρουμε.