Δευτέρα, 01-Αυγ-2022 11:11
Αποστολή - Nissan Ariya: Η αναμονή άξιζε τον κόπο

Του Βαγγέλη Φακατσέλη
Aν βρισκόμασταν πίσω στο 2010, θα λέγαμε ότι η Nissan θέλει να κάνει επίδειξη. Ή, σε μια διαφορετική ανάγνωση, ότι βλέπει πολύ μπροστά. Είναι η εποχή που το αμιγώς ηλεκτρικό Leaf κάνει πρεμιέρα σε έναν κόσμο όπου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν αμφισβητούνται από κανέναν. Δώδεκα χρόνια μετά το σκηνικό έχει αλλάξει εντελώς. Η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ και εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Ναι, αυτή τη στιγμή στον χώρο του αυτοκινήτου συμβαίνει κάτι ανάλογο με τη μετάβαση από το εθνικό νόμισμα στο ευρώ. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να μην ήσουν υποχρεωμένος να αντικαταστήσεις τις δραχμές σου με ευρώ, όμως κάθε "παλιό" χαρτονόμισμα που έφτανε στα χέρια της τράπεζας δεν έβλεπε ξανά το φως του ήλιου. Έτσι και με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Ακόμα έχεις πρόσβαση σε αυτά, αλλά πολύ σύντομα, αν θελήσεις να αντικαταστήσεις ένα τέτοιο, θα βρίσκεις μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά – και μελλοντικά μόνο ηλεκτρικά.
Η πορεία της αυτοκίνησης προς τον εξηλεκτρισμό έχει προεξοφληθεί εδώ και δύο-τρία χρόνια. Όλες οι εταιρείες έχουν πλέον ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα τους. Όσο για τη Nissan, ετοιμάζεται να λανσάρει από το φθινόπωρο στην αγορά το... δεύτερό της EV μετά το Leaf. Θα έλεγε κανείς ότι οι Ιάπωνες ολιγώρησαν χαρακτηριστικά.
Στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του Ariya, οι άνθρωποι της Nissan δεν έδειχναν καθόλου αγχωμένοι με την πρόοδο του ανταγωνισμού. Το αντίθετο, μάλιστα. Θεωρούν ότι όλα έχουν γίνει με τον σωστό τρόπο. Υποστηρίζουν ότι τα περισσότερα από 10 χρόνια εμπειρίας και η βάση δεδομένων που έχει η Nissan, λόγω της ύπαρξης του Leaf, τη φέρνουν σε θέση ισχύος. Υπό την έννοια ότι το Ariya δεν είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της Nissan επειδή οι καιροί το απαιτούν, αλλά είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει τις –σωστές– απαντήσεις σε κάθε τομέα.
Είναι πράγματι έτσι; Η πρώτη εντύπωση είναι πάντοτε πολύ σημαντική. Το ηλεκτρικό SUV της Nissan σε κερδίζει αναμφίβολα με την εμφάνισή του. Είναι δυναμικό και αρκετά φουτουριστικό. Και το ευχάριστο είναι ότι η ίδια αίσθηση κυριαρχεί και στο εσωτερικό, το οποίο είναι φωτεινό, ευρύχωρο και σούπερ μίνιμαλ. Οι δύο μεγάλες διαδοχικές ψηφιακές οθόνες κυριαρχούν στο ταμπλό, με τα χειριστήρια του κλιματισμού να είναι πλήκτρα αφής, που όμως παραμένουν ανεξάρτητα από τα μενού της οθόνης πολυμέσων. Η ποιότητα των υλικών είναι, επίσης, πολύ καλή, ενώ ιδιαίτερα έξυπνη είναι η συρόμενη (με το πάτημα ενός κουμπιού) επιφάνεια της βάσης της κονσόλας ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό.
Το Ariya σου δίνει τη δυνατότητα να το επιλέξεις με κίνηση εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς, με δύο μεγέθη μπαταρίας, 63 kWh ή 87 kWh. Οι τετρακίνητες εκδόσεις αφορούν αποκλειστικά τη μεγάλη μπαταρία, όπου υπάρχει και η επιλογή της κορυφαίας έκδοσης e-4ORCE. Η ισχύς μεταξύ των εκδόσεων κυμαίνεται από τους 218 έως τους 394 ίππους. Το ζητούμενο, βέβαια, σε κάθε ηλεκτρικό μοντέλο είναι το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει με μία φόρτιση.
Η Nissan υποστηρίζει ότι η βασική έκδοση έχει αυτονομία κάτι περισσότερο από 400km, κάτι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το Ariya σε μεικτές διαδρομές επί σουηδικού εδάφους. Για τις εκδόσεις με τη μεγαλύτερη μπαταρία η αυτονομία είναι 500-530km, όμως εκεί θα πρέπει να είναι κανείς ιδιαίτερα προσεκτικός με τη διαχείριση του γκαζιού, αν θέλει να την προσεγγίσει. Το Ariya μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση μέχρι 130 kW, χαρακτηριστικό που με τα σημερινά δεδομένα του ανταγωνισμού δεν είναι και ό,τι πιο γρήγορο.
Η εμπειρία οδήγησης του Ariya αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστη υπόθεση. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και σωστό βάρος, η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και το ίδιο ισχύει για την πρόσφυση. Ως ηλεκτρικό είναι αναμενόμενα γρήγορο (ακόμα και το "μικρό" έχει 0-100 km/h σε 7,5sec), ωστόσο, λόγω όγκου και βάρους, δε σε προτρέπει να κινηθείς γρήγορα σε κλειστά κομμάτια δρόμων με συνεχείς στροφές.
Σε κάθε περίπτωση, η πρώτη επαφή με το Ariya σου αφήνει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις. Μπορεί τα δυναμικά του χαρακτηριστικά να μην προσεγγίζουν τα επίπεδα μιας Mach-E και ο χώρος αποσκευών των 468lt να μη φτάνει εκείνους των Enyaq και ID.4 (585 και 543 lt, αντίστοιχα), που η ίδια η Nissan ανέφερε ως κυριότερους ανταγωνιστές του μοντέλου της, όμως η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ ελκυστικό από κάθε άποψη μοντέλο.
Σχεδιαστικά, δίνει το κάτι παραπάνω μέσα-έξω, είναι ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο. Η ατυχία του είναι ότι, εξαιτίας του γνωστού παγκόσμιου προβλήματος έλλειψης ημιαγωγών, παρουσιάζεται στην αγορά με ένα χρόνο καθυστέρηση. Δώδεκα μήνες νωρίτερα θα προκαλούσε ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση.
Πηγή: TopGear
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα rallycross περιλαμβάνει πλέον, αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά με 680 ίππους και επιτάχυνση επιπέδου Formula 1
Τον δεύτερο συνεχόμενο ομαδικό τίτλο στην Formula E, εξασφάλισε η Mercedes με τον Stoffel Vandoorne να αναδεικνύεται πρωταθλητής οδηγός
Η Aston Martin DBR22 έρχεται χωρίς οροφή και παρμπριζ να μας θυμίσει πως ήταν κάποτε τα σπορ αυτοκίνητα, αλλά με τελική 320km αφορά πολύ ειδικά χτενίσματα
Έχουμε δει αρκετές φωτογραφίες του και το έχουμε ακούσει αλλά δεν ξέρουμε πώς φτιάχνεται. Ε, τώρα θα το μάθουμε και αυτό
Αντιμετώπισε έντονη κριτική, δημιουργήθηκε σε μια δύσκολη εποχή για την Alfa Romeo και ήταν προσθιοκίνητη. Τελικά και δικαιώθηκε και σάρωσε τον ανταγωνισμό στους αγώνες.
Λίγες μόλις μέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή της, η νέα Lamborghini Urus επισκέφθηκε το Pikes Peak και αποχώρησε έχοντας στις αποσκευές της, το ρεκόρ της κατηγορίας των SUV παραγωγής.
Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo
Ο άνθρωπος που την έχει λατρεύει το ρητό " τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι πολύ καλά στο να πηγαίνουν αργά" αλλά με αυτή την Porsche μπορείς να πας πολύ γρήγορα - αν ξέρεις
Ηλεκτροκίνηση και fun to drive γίνεται; Αν πρόκειται για το νέο buggy της Meyers Manx, όχι απλώς γίνεται, αλλά αποτελεί και τον ορισμό της διασκεδαστικής οδήγησης
Το BMW iX Flow συνδέεται απευθείας με τον εγκέφαλο και τα χρωματικά μοτίβα του αντιδρούν στην εγκεφαλική δραστηριότητα.
Έχουμε εικόνα και ήχο για ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2022. Η BMW 3.0 CSL εθεάθη να βρυχάται στο Nurburgring
Τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνει ο Musk σχετικά με την έλευση νέων προϊόντων δεν επαληθεύονται στην πράξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει το Νο.1 της Tesla να εξακολουθεί τις αισιόδοξες...
Θα διάλεγε σήμερα μια διαφημιστική την λέξη "Saxoμανής" για να προωθήσει ένα αυτοκίνητο; Μάλλον όχι. Δείτε αυτές τις 12 τηλεοπτικές διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική TV των 90's
Στην εποχή της ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο γερμανικής κατασκευής ενώ την απέκτησαν από τον Henry Ford II μέχρι τον Gary Cooper και τον βασιλιά της Ελλάδας
Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne, η Porsche ανοίγει τα αρχεία του μοντέλου που άλλαξε τη μοίρα της.
Υπάρχουν μόνο 15 McLaren Sabre και πωλείται μία εξ αυτών. Πρόκειται για την ταχύτερη McLaren παραγωγής και κοστίζει πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ.