Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 05-Ιουλ-2022 11:36

    Τι είναι η "τροπολογία Ferrari" και πώς τα supercars "ξεφεύγουν" των στόχων CO2

    Τι είναι η "τροπολογία Ferrari" και πώς τα supercars "ξεφεύγουν" των στόχων CO2
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στις 29 Ιουνίου οι χώρες της EE συμφώνησαν με το σχέδιο για απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035 -στο πλαίσιο μείωσης των εκπομπών CO2. Τότε είχαμε αναφέρει ότι κατασκευαστές supercars δεν θα χρειαστεί να πιάσουν τους ίδιους στόχους μείωσης εκπομπών CO2 -αυτό που στον κόσμο της αυτοκίνησης είναι γνωστό ως "τροπολογία Ferrari". Τώρα θα αναφερθούμε πιο συγκεκριμένα στους λόγους εξαίρεσης αυτών των εταιρειών.

    Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren κ.α. σε άλλο "καθεστώς"

    Στους κατασκευαστές supercars και niche οχημάτων δόθηκε περισσότερος χρόνος για την μετάβαση σε συστήματα κίνησης μηδενικών εκπομπών, αφού η ΕΕ συμφώνησε να μεταθέσει το τέλος της ειδικής ρύθμισης για το CO2 μέχρι το τέλος του 2035.

    McLaren Senna XP Mexico

    Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ferrari, η McLaren και η Aston Martin θα έπρεπε να πληρούν αυστηρότερα όρια ήδη από το 2029. Αντ' αυτού, η παρέκκλιση που επιτρέπει στις μάρκες που πωλούν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα ή 22.000 φορτηγά στην Ευρώπη να διαπραγματευτούν συγκεκριμένους στόχους CO2, θα διαρκέσει έξι ακόμη χρόνια.

    Η χρονική παράταση θεωρείται παραχώρηση προς την Ιταλία, έδρα της Ferrari, της Lamborghini και της Pagani. Να θυμήσουμε ότι η Ιταλία ήταν μία από τις πέντε ευρωπαϊκές χώρες που υποστήριζαν την παράταση της προθεσμίας μέχρι το 2040.

    TopGearPagani Huayra R

    "Όσον αφορά τους εξειδικευμένους παραγωγούς, η εξαίρεση ισχύει μέχρι το τέλος του 2035", δήλωσε η Agnes Pannier-Runacher, υπουργός ενεργειακής μετάβασης στη Γαλλία, απαντώντας σε ερώτηση σε συνέντευξη Τύπου μετά τη συμφωνία της ΕΕ.

    Η σημασία του ήχου και τα plug-in υβριδικά supercars

    Οι κατασκευαστές supercars, όπως η Ferrari, δυσκολεύτηκαν περισσότερο να μειώσουν το CO2. Λογικό, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει περισσότερο βάρος -εξαιτίας της μπαταρίας-, ενώ και οι πελάτες αυτών των αυτοκινήτων θέλουν να ακούν τον ήχο ενός πολυκύλινδρου V κινητήρα. Είναι ένας βασικός λόγος που καταθέτουν ποσά αντίστοιχα με το κόστος ενός τριαριού στον Χολαργό. Η απουσία ήχου στα αυτοκίνητα δεν είναι πλέον φθηνή αλλά σίγουρα είναι λιγότερο γοητευτική -και ακριβή- από τον ήχο ενός V6, V8 ή V12.  

    TopGearLamborghini Huracan STO

    Φίρμες όπως η McLaren και η Ferrari έχουν λανσάρει plug-in υβριδικά supercars, αλλά οι οδηγοί τους σιγά μην δεν πατάνε το γκάζι στο πάτωμα, η μπαταρία θα αδειάζει σε dt και οι εκπομπές CO2 θα είναι όπως ενός "παραδοσιακού" supercar.

    Η νίκη της ESCA

    Η παράταση της παρέκκλισης αποτελεί νίκη για την Ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων μικρής παραγωγής (ESCA), η οποία εκπροσωπεί μάρκες όπως οι McLaren, Aston Martin, Bugatti, Pagani, Koenigsegg, Ineos Automotive και Rimac (αλλά όχι την Ferrari και την Lamborghini).

    Η οργάνωση με έδρα τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο έχει υποστηρίξει ότι πρέπει να εφαρμοστούν ειδικοί κανόνες επειδή ο κύκλος ζωής των υπεραυτοκινήτων είναι μεγαλύτερος, έχουν περιορισμένο συνολικό αντίκτυπο στις εκπομπές και οι μάρκες διαθέτουν περιορισμένους πόρους.

    TopGearAston Martin Valkyrie

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μικρής παραγωγής έχουν ανακοινώσει σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα τους τελευταίους μήνες, με πιο πρόσφατη την Lamborghini, της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος Stephan Winkelmann δήλωσε αυτή την εβδομάδα στην εφημερίδα Il Sole 24 Ore ότι η θυγατρική του ομίλου Volkswagen θα παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το τέλος της δεκαετίας στο πλαίσιο μιας επένδυσης ηλεκτροκίνησης ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Η Ferrari, εν τω μεταξύ, έχει δηλώσει ότι θα παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό το 2025.

    Γιατί είναι σωστό να μην ισχύουν οι ίδιες εκπομπές ρύπων για τα supercars

    Η πίεση να είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα supercars δεν έχει νόημα για καθαρά περιβαλλοντικούς λόγους, υποστήριξε ο Phillippe Houchois, παγκόσμιος αναλυτής αυτοκινήτων στην επενδυτική τράπεζα Jefferies. "Η τοποθέτηση μιας μεγάλης μπαταρίας σε ένα supercar έχει αρνητικό αντίκτυπο στις εκπομπές κατά την κατασκευή, επειδή οδηγούνται πολύ λίγο (για να αντισταθμιστούν οι επιπλέον εκπομπές κατά την παραγωγή της μπαταρίας)" δήλωσε στο Automotive News Europe. Προφανώς έχει απόλυτο δίκιο. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πανάκεια και σταδιακά αυτό θα γίνει κατανοητό σε όλο και περισσότερους -κατασκευαστές και καταναλώτες.

    Πηγή: TopGear

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:50 13/08

    Στα άδυτα της κατασκευής του hypercar Mercedes-AMG One

    Έχουμε δει αρκετές φωτογραφίες του και το έχουμε ακούσει αλλά δεν ξέρουμε πώς φτιάχνεται. Ε, τώρα θα το μάθουμε και αυτό

    12:47 13/08

    H Alfa Romeo 155 έγινε 30 ετών και της αξίζει αφιέρωμα

    Αντιμετώπισε έντονη κριτική, δημιουργήθηκε σε μια δύσκολη εποχή για την Alfa Romeo και ήταν προσθιοκίνητη. Τελικά και δικαιώθηκε και σάρωσε τον ανταγωνισμό στους αγώνες.

    12:43 13/08

    Η νέα Lamborghini Urus κάνει ρεκόρ στο Pikes Peak

    Λίγες μόλις μέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή της, η νέα Lamborghini Urus επισκέφθηκε το Pikes Peak και αποχώρησε έχοντας στις αποσκευές της, το ρεκόρ της κατηγορίας των SUV παραγωγής.

    11:15 10/08

    Μπήκαμε στο εκπληκτικό μουσείο της Alfa Romeo

    Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo

    11:05 10/08

    Η ξεχωριστή Porsche 911 Turbo S του Harry Metcalfe

    Ο άνθρωπος που την έχει λατρεύει το ρητό " τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι πολύ καλά στο να πηγαίνουν αργά" αλλά με αυτή την Porsche μπορείς να πας πολύ γρήγορα - αν ξέρεις

    10:59 10/08

    Meyers Manx 2.0 Electric: Το απόλυτο παιχνίδι παραλίας

    Ηλεκτροκίνηση και fun to drive γίνεται; Αν πρόκειται για το νέο buggy της Meyers Manx, όχι απλώς γίνεται, αλλά αποτελεί και τον ορισμό της διασκεδαστικής οδήγησης

    18:15 09/08

    Πώς αλλάζεις το χρώμα του αυτοκινήτου με την σκέψη

    Το BMW iX Flow συνδέεται απευθείας με τον εγκέφαλο και τα χρωματικά μοτίβα του αντιδρούν στην εγκεφαλική δραστηριότητα.

    18:13 09/08

    Πρώτο video και ήχος της νέας BMW 3.0 CSL των 750.000 ευρώ

    Έχουμε εικόνα και ήχο για ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2022. Η BMW 3.0 CSL εθεάθη να βρυχάται στο Nurburgring

    18:08 09/08

    Tesla: Τα προϊόντα καθυστερούν, οι προβλέψεις ευημερούν

    Τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνει ο Musk σχετικά με την έλευση νέων προϊόντων δεν επαληθεύονται στην πράξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει το Νο.1 της Tesla να εξακολουθεί τις αισιόδοξες...

    10:49 08/08

    12 διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική τηλεόραση του 1990

    Θα διάλεγε σήμερα μια διαφημιστική την λέξη "Saxoμανής" για να προωθήσει ένα αυτοκίνητο; Μάλλον όχι. Δείτε αυτές τις 12 τηλεοπτικές διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική TV των 90's

    10:47 08/08

    Mercedes-Benz 300 S: Πιο σπάνια και ακριβή από 300 SL

    Στην εποχή της ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο γερμανικής κατασκευής ενώ την απέκτησαν από τον Henry Ford II μέχρι τον Gary Cooper και τον βασιλιά της Ελλάδας

    12:18 07/08

    Porsche Cayenne Cabrio: Kαι όμως υπάρχει

    Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne, η Porsche ανοίγει τα αρχεία του μοντέλου που άλλαξε τη μοίρα της.

    12:16 07/08

    Πωλείται μία McLaren Sabre, η ταχύτερη McLaren που υπάρχει

    Υπάρχουν μόνο 15 McLaren Sabre και πωλείται μία εξ αυτών. Πρόκειται για την ταχύτερη McLaren παραγωγής και κοστίζει πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ.

    12:11 07/08

    Τα 12 καλύτερα hot hatch όλων των εποχών

    Όμορφα, άγρια, εύκολα αλλά και δύστροπα, δυνατά και καθημερινά. Είναι τα hot hatch που άφησαν και αφήνουν εποχή. Αυτή η κατηγορία είναι το δώρο της αυτοκίνησης σε κάθε λάτρη.

    13:21 06/08

    Τα 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την μεγαλύτερη αυτονομία

    Ο όρος range anxiety (άγχος αυτονομίας), είναι βασικός εξοπλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την πρώτη μέρα παρουσίας τους στην αγορά. Κάποια από αυτά, φιλοδοξούν να σε κάνουν να τον ξεχάσεις.

    13:18 06/08

    O Nico Rosberg είναι ο πρώτος ιδιοκτήτης Rimac Nevera

    Όσοι δεν έχετε δει το Rimac Nevera αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να το δείτε όσο πιο αναλυτικά γίνεται στο video που τράβηξε ο πρώτος ιδιοκτήτης Nico Rosberg.