Τρίτη, 28-Ιουν-2022 10:11
Τι είναι το McMurtry Speirling που έσπασε το ρεκόρ στο Goodwood;

Το 1978 ο Gordon Murray σχεδίασε την Brabham BT46B, το μονοθέσιο που έχει μείνει στην ιστορία ως "fan car" λόγω της μεγάλης φτερωτής που είχε στο πίσω μέρος. Ο ασυνήθιστος αυτός ανεμιστήρας, ρουφούσε τον αέρα κάτω από το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να οδηγεί το ground effect των μονοθεσίων εκείνης της εποχής σε ένα άλλο επίπεδο, με απτά αποτελέσματα, έστω και αν η αξιοπιστία του δεν ήταν και η καλύτερη στην ιστορία του σπορ.
Η Brabham BT46B πρόλαβε να χαρίσει μια νίκη στον Niki Lauda στον αγώνα της Σουηδίας εκείνη την χρονιά, τον μοναδικό που συμμετείχε δηλαδή, πριν αποσυρθεί από τον ιδιοκτήτη της Brabham, τον Bernie Ecclestone, εν μέσω αντιδράσεων από τον ανταγωνισμό. Ο ανεμιστήρας ωστόσο είχε έρθει στον κόσμο αυτό και αυτό ήταν το σημαντικότερο, από εκείνη την ιστορία.
Σήμερα ο ανεμιστήρας επανέρχεται χάρη στην McMurtry Automotive και το McMurtry Speirling Prototype, το οποίο κατέχει πλέον το απόλυτο ρεκόρ χρονομέτρησης στο Goodwood Festival of Speed. To Speirling είναι μια περίεργη κατασκευή από μια βρετανική εταιρεία με στελέχη που έχουν εργαστεί στην Formula 1, όπως ο Thomas Yates, που προσλήφθηκε από το τμήμα ειδικών κατασκευών της Mercedes στην Αγγλία.
Είναι μικρό, με συνολικό μήκος 3,5 μ. και πλάτος που δεν ξεπερνά τα 1,7 μ.. Είναι μονοθέσιο φυσικά και εκτός από μια αεροτομή στο πίσω μέρος, δεν έχει άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα γιατί δεν τα χρειάζεται. Κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που στέλνουν δύναμη 1.000PS στον πίσω άξονα και το συνολικό του βάρος είναι μικρότερο από 1.000 kg. Η ροπή του είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση, γεγονός που το εκτοξεύει όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι και η κάθετη δύναμη που παράγεται ξεπερνά μονίμως τα 2.000 kg, ενώ όταν το αυτοκίνητο φτάσει τα 150 μίλια ανά ώρα, αγγίζει τα 2.250 kg.
Χρειάζεται 1,5 sec για το 0-100km/h και όταν στρίβει οι δυνάμεις που ασκούνται στον οδηγό είναι της τάξης των 3G. Η τουρμπίνα στο πίσω μέρος λειτουργεί κατά βάση αυτόματα, όμως ο οδηγός έχει την επιλογή να την θέσει σε λειτουργία και χειροκίνητα αν επιθυμεί να κινείται εκμεταλλευόμενος το ground effect.
Αυτό που είδαμε στο Goodwood Festival of Speed ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο της McMurtry Automotive. Το πρώτο δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας γιατί ήταν περισσότερο μια σπουδή της εταιρείας πάνω στην κατασκευή και όπως παραδέχονται τα στελέχη της, ήταν πολύ χρήσιμο, ώστε να επιτευχθεί το τελικό αποτέλεσμα. Το πιο εντυπωσιακό είναι πως θα είναι road legal, θα μπορεί να κινηθεί δηλαδή στον δρόμο και να το αγοράσει κάποιος, αλλά μάλλον το πολιτικό McMurtry Speirling δεν θα είναι ακριβώς σαν αυτό που έτρεξε στο Goodwood. Θα έχει πάντως αυτονομία σχεδόν 500 χλμ., σύμφωνα με την εταιρεία και θα μπορεί ο ιδιοκτήτης του να το εξατομικεύσει πλήρως. Δεν έχει ανακοινωθεί πάντως ακόμη η τιμή του.
Όλα αυτά βέβαια είναι πολύ λογικά, γιατί αυτό που παρουσιάστηκε αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν τόσο γρήγορο, που χρειαζόταν να ελέγξεις την ταχύτητα αναπαραγωγής του video. Σπάνια μπορείς να καταλάβεις από μια τηλεοπτική μετάδοση, πόσο γρήγορα μπορεί να κινείται ένα αυτοκίνητο και αυτό ισχύει ακόμη και για τα μονοθέσια της Formula 1. Το Speirling όμως φαινόταν ότι ταξίδευε διαβολεμένα γρήγορα, πράγμα υπό μια έννοια τρομακτικό. Το οδηγούσε ο Max Chilton, ο οποίος εδώ και μερικούς μήνες είναι οδηγός εξέλιξης της εταιρείας μαζί με τον Alex Summers, πολύπειρο στις βρετανικές αναβάσεις. Κάθε του εμφάνιση στις τέσσερις ημέρες του Festival of Speed ήταν εντυπωσιακή καθώς έμοιαζε να κινείται σε ράγες, χάρη στα bespoke ελαστικά που χρησιμοποιεί η McMurtry.
Επιπλέον αυτού, σε κάθε του εμφάνιση, έμοιαζε πως θα καταρρίψει το ρεκόρ του 39.9 που κατείχε ο Romain Dumas με το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R, από το 2019. Το Σαββατο το πλησίασε ο Alex Summers και τελικά την Κυριακή, μπροστά σε σχεδόν 40.000 που είχαν γεμίσει ασφυκτικά την έκταση του Goodwood, ο Max Chilton σημείωσε 39.08sec, για να πάρει το ρεκόρ.
Απόλαυσέ το
Πηγή: TopGear
Έχουμε δει αρκετές φωτογραφίες του και το έχουμε ακούσει αλλά δεν ξέρουμε πώς φτιάχνεται. Ε, τώρα θα το μάθουμε και αυτό
Αντιμετώπισε έντονη κριτική, δημιουργήθηκε σε μια δύσκολη εποχή για την Alfa Romeo και ήταν προσθιοκίνητη. Τελικά και δικαιώθηκε και σάρωσε τον ανταγωνισμό στους αγώνες.
Λίγες μόλις μέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή της, η νέα Lamborghini Urus επισκέφθηκε το Pikes Peak και αποχώρησε έχοντας στις αποσκευές της, το ρεκόρ της κατηγορίας των SUV παραγωγής.
Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo
Ο άνθρωπος που την έχει λατρεύει το ρητό " τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι πολύ καλά στο να πηγαίνουν αργά" αλλά με αυτή την Porsche μπορείς να πας πολύ γρήγορα - αν ξέρεις
Ηλεκτροκίνηση και fun to drive γίνεται; Αν πρόκειται για το νέο buggy της Meyers Manx, όχι απλώς γίνεται, αλλά αποτελεί και τον ορισμό της διασκεδαστικής οδήγησης
Το BMW iX Flow συνδέεται απευθείας με τον εγκέφαλο και τα χρωματικά μοτίβα του αντιδρούν στην εγκεφαλική δραστηριότητα.
Έχουμε εικόνα και ήχο για ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2022. Η BMW 3.0 CSL εθεάθη να βρυχάται στο Nurburgring
Τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνει ο Musk σχετικά με την έλευση νέων προϊόντων δεν επαληθεύονται στην πράξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει το Νο.1 της Tesla να εξακολουθεί τις αισιόδοξες...
Θα διάλεγε σήμερα μια διαφημιστική την λέξη "Saxoμανής" για να προωθήσει ένα αυτοκίνητο; Μάλλον όχι. Δείτε αυτές τις 12 τηλεοπτικές διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική TV των 90's
Στην εποχή της ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο γερμανικής κατασκευής ενώ την απέκτησαν από τον Henry Ford II μέχρι τον Gary Cooper και τον βασιλιά της Ελλάδας
Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne, η Porsche ανοίγει τα αρχεία του μοντέλου που άλλαξε τη μοίρα της.
Υπάρχουν μόνο 15 McLaren Sabre και πωλείται μία εξ αυτών. Πρόκειται για την ταχύτερη McLaren παραγωγής και κοστίζει πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ.
Όμορφα, άγρια, εύκολα αλλά και δύστροπα, δυνατά και καθημερινά. Είναι τα hot hatch που άφησαν και αφήνουν εποχή. Αυτή η κατηγορία είναι το δώρο της αυτοκίνησης σε κάθε λάτρη.
Ο όρος range anxiety (άγχος αυτονομίας), είναι βασικός εξοπλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την πρώτη μέρα παρουσίας τους στην αγορά. Κάποια από αυτά, φιλοδοξούν να σε κάνουν να τον ξεχάσεις.
Όσοι δεν έχετε δει το Rimac Nevera αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να το δείτε όσο πιο αναλυτικά γίνεται στο video που τράβηξε ο πρώτος ιδιοκτήτης Nico Rosberg.