Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Ιουν-2022 11:47

    Πώς η Porsche πριν 27 χρόνια αποφάσισε να πουλάει SUV

    Πώς η Porsche πριν 27 χρόνια αποφάσισε να πουλάει SUV
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    H Porsche Cayenne έκλεισε 20 χρόνια στην κυκλοφορία και ίσως να είναι η καλύτερη στιγμή για behind the scenes της -"σοκαριστικής" για τότε- απόφασης να κυκλοφορήσει η Porsche ένα αυτοκίνητο SUV.

    Μια ανάλυση που είχε ανατεθεί από το τμήμα που εποπτευόταν από τον Hans Riedel, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου που ήταν τότε υπεύθυνο για τις πωλήσεις, είχε δείξει ότι η θρυλική Porsche 911 και το νέο μοντέλο Boxster με μεσαίο κινητήρα από μόνα τους δεν θα οδηγούσαν τον κατασκευαστή σε ένα ασφαλές μέλλον. "Ήταν προφανές ότι το σπορ αυτοκίνητο είχε τα όριά του στην αγορά", θυμάται ο Anton Hunger, επικεφαλής επικοινωνίας του πρώην προέδρου του εκτελεστικού συμβουλίου Wendelin Wiedeking. "Το τμήμα πωλήσεων το είχε καταδείξει αυτό με σαφήνεια χρησιμοποιώντας έρευνα αγοράς. Μακροπρόθεσμα, η Porsche θα κατέληγε και πάλι σε καθοδική πορεία".

    Αυτό έπρεπε να αποφευχθεί, καθώς η εταιρεία δεν είχε πολύ καιρό να κοιτάξει προς την άβυσσο, με ζημίες 240 εκατομμυρίων γερμανικών μάρκων να αναφέρονται για το 1992. Ο Wiedeking, ο οποίος ήταν εκπρόσωπος του διοικητικού συμβουλίου από τον Σεπτέμβριο του 1992 και έγινε πρόεδρός του τον Αύγουστο του 1993, αντέδρασε γρήγορα. Βελτιστοποίησε την παραγωγή, κατάργησε ολόκληρα ιεραρχικά επίπεδα και παρουσίασε την Boxster. Η εταιρεία κατάφερε να ανακάμψει και έθεσε ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή της, πέρα από την κατηγορία των κλασικών σπορ αυτοκινήτων.

    Με ποιον να συνεργαστείς; Μετά την Mercedes ήρθε η Volkswagen

    Πέντε εναλλακτικές ιδέες οχημάτων εξετάστηκαν για την "τρίτη Porsche", αλλά τελικά μόνο ένα πολυτελές minivan και ένα γρήγορο, premium SUV εξετάστηκαν σοβαρά. Οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αγορά για την Porsche εκείνη την εποχή, άσκησαν βέτο στην ιδέα του minivan. "Εκείνη την εποχή στην Αμερική, τα μίνι βαν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στις οικογένειες με πολλά παιδιά και χαμηλά εισοδήματα", αφηγείται ο Hunger. "Αλλά τα μεγάλα SUV τα πήγαιναν καλά σε όλα τα εισοδηματικά επίπεδα, ακόμη και τότε"Η Porsche έψαχνε έναν συνεργάτη για να αναπτύξει ένα εντελώς νέο μοντέλο SUV -και αρχικά βρήκε έναν κοντά της. Η Mercedes-Benz επρόκειτο να λανσάρει την M-Class το 1997 και δεν ήταν αρνητική στο να συμμετάσχει η Porsche και να δώσει τους δικούς της τόνους.

    TopGearΗ σχεδίαση της πρώτης Cayenne σε εξέλιξη

    "Σε εκείνο το στάδιο, οραματιζόμασταν το SUV της Porsche ως ένα παρακλάδι υψηλών επιδόσεων της Mercedes", λέει ο Klaus-Gerhard Wolpert, ο πρώτος αντιπρόεδρος της γραμμής προϊόντων Cayenne από το 1998 έως το 2010, "με δική του εξωτερική σχεδίαση, πολλή τεχνολογία της M-Class, αλλά κινητήρες και εξαρτήματα πλαισίου από εμάς". Η συνεργασία Porsche/Mercedes που συμφωνήθηκε το καλοκαίρι του 1996 σημείωνε καλή πρόοδο, αλλά στο τέλος του έτους απέτυχε, λόγω διαφορετικών αντιλήψεων για την οικονομική σχέση των δύο εταιρειών. Χρειαζόταν ένας νέος εταίρος, και αυτός βρέθηκε στο Βόλφσμπουργκ. Αν και η Volkswagen και η Porsche δεν ήταν ακόμη μέλη του ίδιου ομίλου, ο πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της Volkswagen Ferdinand Piech, εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας Porsche Ferdinand Porsche, αναγνώρισε τις δυνατότητες συνεργασίας. "Η Porsche παρουσίασε την ιδέα στη Volkswagen και ο Ferdinand Piech αποφάσισε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και αυτοί ένα τέτοιο αυτοκίνητο", εξηγεί ο Wolpert.

    Τον Ιούνιο του 1997, αποφασίστηκε η ένωση των δυνάμεων για το σχεδιασμό των Cayenne και Touareg στην πλατφόρμα της Porsche στο πλαίσιο του έργου που ήταν γνωστό εσωτερικά ως "Colorado". Λίγο λιγότερο από ένα χρόνο αργότερα, η απόφαση αυτή δημοσιοποιήθηκε- αρχικά, μόνο το όνομα Cayenne παρέμεινε μυστικό. Η Porsche ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη, ενώ η Volkswagen θα αναλάμβανε την ευθύνη για την παραγωγή του νέου SUV. Υπήρχαν εμφανώς πανομοιότυπα μέρη, όπως οι πόρτες, ενώ και οι εσωτερικοί χώροι ήταν πολύ παρόμοιοι. Οι εταίροι διέφεραν, ωστόσο, όταν επρόκειτο για άλλα σημαντικά εξαρτήματα. Πρώτα απ' όλα, κανένας κινητήρας της Porsche δεν χρησιμοποιήθηκε στο αδελφό μοντέλο της Volkswagen, και το αντίστροφο. Η ρύθμιση του πλαισίου είχε επίσης ληφθεί ξεχωριστά υπόψη.

    Αναπτυξιακός στόχος: νέα πρότυπα εντός και εκτός δρόμου

    Ένα κρίσιμο ερώτημα ήταν πώς να σχεδιαστεί ένα αυτοκίνητο που να ενσαρκώνει αξιόπιστα τις φημισμένες επιδόσεις της Porsche στο δρόμο και ταυτόχρονα να μπορεί να ανταγωνιστεί σε ανηφόρες και κατωφέρειες τα καλύτερα οχήματα εκτός δρόμου στον κόσμο.

    TopGearΠρωτότυπο της πρώτης Cayenne σε εκτός δρόμου δοκιμές

    Εξάλλου, η Cayenne έπρεπε να θέσει πρότυπα τόσο σε ασφαλτοστρωμένους όσο και σε δρόμους εκτός. "Για εμάς ήταν ξεκάθαρο ότι αν φτιάχναμε ένα όχημα εκτός δρόμου, τότε οι επιδόσεις του θα έπρεπε να είναι απολύτως συναρπαστικές και εκτός δρόμου", λέει ο Hunger. Ή όπως το έθεσε ο Felix Brautigam, τότε επικεφαλής του τμήματος Marketing Communications της Porsche: "Η Cayenne αντιπροσωπεύει μια ζωηρή οδηγική εμπειρία. Δεν την ενδιαφέρει η επιφάνεια".

    Για να δώσει στους μηχανικούς του μια αίσθηση των απαιτήσεων που συνεπάγεται η ανάπτυξη ενός οχήματος, ο Wolpert έλαβε ένα ασυνήθιστο μέτρο: "Έδωσα εντολή σε όλους τους διευθυντές των τμημάτων μου να παραδώσουν τα εταιρικά τους αυτοκίνητα Porsche. Αντ' αυτού, αγοράσαμε μια σειρά από διαφορετικά SUV, όπως τα BMW X5, Ford Explorer, Jeep Grand Cherokee και Mercedes M-Class. Οι συνάδελφοι έπρεπε να οδηγούν αυτά τα μοντέλα σε καθημερινή βάση και κάθε τέσσερις εβδομάδες τα αλλάζαμε". Στην αρχή, η ομάδα του Wolpert γκρίνιαζε που έπρεπε να εγκαταλείψει τις Porsche 911, αλλά η καθημερινή αντιμετώπιση παραγόντων που προηγουμένως είχαν λάβει λιγότερη προσοχή στην Porsche, όπως ο αποθηκευτικός χώρος, το ύψος του κατώφλι φόρτωσης, τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, το βάθος βαδίσματος και η γωνία κλίσης, καλλιέργησε την ευαισθητοποίηση της ομάδας για τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες των ανταγωνιστών. "Αυτό ήταν ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας μας", λέει ο Wolpert, ο οποίος παραμένει πεπεισμένος γι' αυτό και σήμερα.

    Μια παγκόσμια πρεμιέρα "ιστορικής σημασίας" στο Παρίσι το 2002

    Τον Σεπτέμβριο του 2002, τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης για την κατασκευή της Cayenne, η πρώτη πενταθέσια Porsche γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. "Η Porsche αντιμετωπίζει πράγματι τη μεγαλύτερη ίσως πρόκληση", δήλωσε ο Wendelin Wiedeking στην εκδήλωση πριν από την έκθεση στην αυλή του Hotel d'Evreux. "Αυτή η μέρα, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα έχει ιστορική σημασία για την εταιρεία". Ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου, ο οποίος κατείχε αυτή τη θέση μέχρι το 2009, επρόκειτο να αποδειχθεί σωστός. Με την Cayenne η Porsche έφτασε σε νέους πελάτες και αγορές, παρόλο που υπήρχαν έντονες επιφυλάξεις σε ορισμένους οπαδούς της μάρκας.

    TopGearΗ πρώτη γενιά Porsche Cayenne (Ε1)

    "Στην εταιρεία, η Cayenne έγινε γρήγορα αποδεκτή. Όμως οι λέσχες της Porsche ήταν λιγότερο ενθουσιώδεις. Υπήρχαν κάποιοι ισχυροί αντίθετοι άνεμοι", θυμάται ο Hunger. Και όμως οι αριθμοί απέδειξαν ότι η Porsche είχε δίκιο. Και αυτό γιατί ο Wiedeking και ολόκληρη η διοικητική ομάδα έκαναν λάθος σε ένα πράγμα: η Porsche Cayenne δεν παραδιδόταν, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, σε 25.000 πελάτες ετησίως. Η Porsche πούλησε 276.652 παραδείγματα της πρώτης γενιάς, γνωστής εσωτερικά ως "E1", σε οκτώ χρόνια - που ισοδυναμεί με κάτι λιγότερο από 35.000 οχήματα ετησίως. Η τρίτη γενιά (E3) βγαίνει τώρα από τη γραμμή παραγωγής και η εκατομμυριοστή Cayenne αποτελεί ήδη παρελθόν. Πολύ περισσότερα από 80.000 αυτοκίνητα παραδόθηκαν το 2021.

    Για την Porsche, η Cayenne δημιούργησε την οικονομική βάση για βιώσιμη επιτυχία χωρίς να διακυβεύονται οι βασισμένες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αξίες της μάρκας σπορ αυτοκινήτων. "Με την Cayenne, καταφέραμε για πρώτη φορά να μεταφέρουμε με επιτυχία τον μύθο της Porsche σε ένα εντελώς νέο τμήμα της αγοράς", λέει ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG. "Το σπορ αυτοκίνητό μας στην κατηγορία των SUV έχει αποδειχθεί best seller και μοχλός ανάπτυξης τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Και δεν είναι μόνο αυτό. Η Cayenne άνοιξε την πόρτα σε πολλές νέες αγορές για την Porsche, συνέβαλε σημαντικά στη διεθνοποίηση του δικτύου πωλήσεών μας και διεύρυνε σημαντικά την πελατειακή μας βάση".

    Πηγή: TopGear

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:18 16/08

    Τα ηλεκτρικά rallycross ήρθαν με 680 ίππους

    Το παγκόσμιο πρωτάθλημα rallycross περιλαμβάνει πλέον, αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά με 680 ίππους και επιτάχυνση επιπέδου Formula 1

    10:15 16/08

    H Mercedes αποχωρεί από την Formula E πρωταθλήτρια

    Τον δεύτερο συνεχόμενο ομαδικό τίτλο στην Formula E, εξασφάλισε η Mercedes με τον Stoffel Vandoorne να αναδεικνύεται πρωταθλητής οδηγός

    10:07 16/08

    Η Aston Martin DBR22 δεν θα λυπάται το χτένισμά σου

    Η Aston Martin DBR22 έρχεται χωρίς οροφή και παρμπριζ να μας θυμίσει πως ήταν κάποτε τα σπορ αυτοκίνητα, αλλά με τελική 320km αφορά πολύ ειδικά χτενίσματα

    12:50 13/08

    Στα άδυτα της κατασκευής του hypercar Mercedes-AMG One

    Έχουμε δει αρκετές φωτογραφίες του και το έχουμε ακούσει αλλά δεν ξέρουμε πώς φτιάχνεται. Ε, τώρα θα το μάθουμε και αυτό

    12:47 13/08

    H Alfa Romeo 155 έγινε 30 ετών και της αξίζει αφιέρωμα

    Αντιμετώπισε έντονη κριτική, δημιουργήθηκε σε μια δύσκολη εποχή για την Alfa Romeo και ήταν προσθιοκίνητη. Τελικά και δικαιώθηκε και σάρωσε τον ανταγωνισμό στους αγώνες.

    12:43 13/08

    Η νέα Lamborghini Urus κάνει ρεκόρ στο Pikes Peak

    Λίγες μόλις μέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή της, η νέα Lamborghini Urus επισκέφθηκε το Pikes Peak και αποχώρησε έχοντας στις αποσκευές της, το ρεκόρ της κατηγορίας των SUV παραγωγής.

    11:15 10/08

    Μπήκαμε στο εκπληκτικό μουσείο της Alfa Romeo

    Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo

    11:05 10/08

    Η ξεχωριστή Porsche 911 Turbo S του Harry Metcalfe

    Ο άνθρωπος που την έχει λατρεύει το ρητό " τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι πολύ καλά στο να πηγαίνουν αργά" αλλά με αυτή την Porsche μπορείς να πας πολύ γρήγορα - αν ξέρεις

    10:59 10/08

    Meyers Manx 2.0 Electric: Το απόλυτο παιχνίδι παραλίας

    Ηλεκτροκίνηση και fun to drive γίνεται; Αν πρόκειται για το νέο buggy της Meyers Manx, όχι απλώς γίνεται, αλλά αποτελεί και τον ορισμό της διασκεδαστικής οδήγησης

    18:15 09/08

    Πώς αλλάζεις το χρώμα του αυτοκινήτου με την σκέψη

    Το BMW iX Flow συνδέεται απευθείας με τον εγκέφαλο και τα χρωματικά μοτίβα του αντιδρούν στην εγκεφαλική δραστηριότητα.

    18:13 09/08

    Πρώτο video και ήχος της νέας BMW 3.0 CSL των 750.000 ευρώ

    Έχουμε εικόνα και ήχο για ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2022. Η BMW 3.0 CSL εθεάθη να βρυχάται στο Nurburgring

    18:08 09/08

    Tesla: Τα προϊόντα καθυστερούν, οι προβλέψεις ευημερούν

    Τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνει ο Musk σχετικά με την έλευση νέων προϊόντων δεν επαληθεύονται στην πράξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει το Νο.1 της Tesla να εξακολουθεί τις αισιόδοξες...

    10:49 08/08

    12 διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική τηλεόραση του 1990

    Θα διάλεγε σήμερα μια διαφημιστική την λέξη "Saxoμανής" για να προωθήσει ένα αυτοκίνητο; Μάλλον όχι. Δείτε αυτές τις 12 τηλεοπτικές διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική TV των 90's

    10:47 08/08

    Mercedes-Benz 300 S: Πιο σπάνια και ακριβή από 300 SL

    Στην εποχή της ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο γερμανικής κατασκευής ενώ την απέκτησαν από τον Henry Ford II μέχρι τον Gary Cooper και τον βασιλιά της Ελλάδας

    12:18 07/08

    Porsche Cayenne Cabrio: Kαι όμως υπάρχει

    Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne, η Porsche ανοίγει τα αρχεία του μοντέλου που άλλαξε τη μοίρα της.

    12:16 07/08

    Πωλείται μία McLaren Sabre, η ταχύτερη McLaren που υπάρχει

    Υπάρχουν μόνο 15 McLaren Sabre και πωλείται μία εξ αυτών. Πρόκειται για την ταχύτερη McLaren παραγωγής και κοστίζει πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ.