10:18 16/08
Τα ηλεκτρικά rallycross ήρθαν με 680 ίππους
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα rallycross περιλαμβάνει πλέον, αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά με 680 ίππους και επιτάχυνση επιπέδου Formula 1
Αν πούμε ότι περιμέναμε το Viritech Apricale ακόμα και πριν το σκεφτεί ο κατασκευαστής, θα πεις "ναι, καλά", αλλά θα παραδεχθείς ότι το θέμα υδρογόνο το έχουμε πιάσει επανειλημμένως και από πολλές πλευρές. Είτε πρόκειται για ψηφιακό μονοθέσιο supercar υδρογόνου, είτε πρόκειται για ένα σχεδόν έτοιμο Toyota Corolla υδρογόνου, ένα είναι σίγουρο: ότι το υδρογόνο είναι εδώ (ενωμένο-δυνατό) και ίσως να είναι η απάντηση στην παραδοσιακή ηλεκτροκίνηση.
Όταν μια βρετανική νεοφυής επιχείρηση ανακοίνωσε πριν από έναν χρόνο περίπου την πρόθεσή της να κατασκευάσει ένα υπεραυτοκίνητο με κινητήρα υδρογόνου, πολλοί χλεύασαν τις φιλοδοξίες μιας άγνωστης εταιρείας και αμέσως το ξεχάσαμε.
Ε λοιπόν, είναι εδώ. Πείτε γεια στο Viritech Apricale, ένα hypercar σε σχεδίαση Pininfarina, με βάρος κάτω των 1.000 κιλά και μηδενικές εκπομπές ρύπων, που "τυχαίνει" να αποδίδει 1.086 ίππους.
Ας δούμε γρήγορα τις προδιαγραφές. Ένας ηλεκτροκινητήρας 400kW σε κάθε άξονα παρέχει το κορυφαίο νούμερο ισχύος και την τετρακίνηση, για να μην αναφέρουμε τα 1.000 Nm ροπής.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα, όπως ισχυρίζεται η Viritech, με τελική ταχύτητα στην πλευρά της μακράς ποινής φυλάκισης των 320 km/h. Yπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 6 kWh εκεί μέσα. Για να καταλάβετε, θα χρειαζόσασταν 13 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα για μια entry level Porsche Taycan.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το Viritech Apricale μπορεί να φορτίσει και να εκφορτίσει πλήρως αυτές τις κυψέλες υδρογόνου σε λιγότερο από ένα λεπτό, επιτρέποντάς του να ανακτήσει πρωτοφανή επίπεδα ενέργειας μέσω της πέδησης επαναφοράς (e-pedal στα ελληνικά). Ως εκ τούτου, η αυτονομία υπερβαίνει τα 600 χιλιόμετρα.
"Αλλά για στάσου, πώς κράτησαν το βάρος κάτω από έναν τόνο;" θα αναρωτιέσαι. Λοιπόν, αυτή είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές του σχεδιασμού του Viritech Apricale: αντί να ενισχύσει τις δεξαμενές υδρογόνου και στη συνέχεια να βρει χώρο γι' αυτές στο πλαίσιο, η Viritech πήγε ένα βήμα παραπέρα και έκανε τις δεξαμενές δομικό μέρος του σύνθετου μονοκόκ από ανθρακονήματα. Έξυπνο.
Ο τρόπος με τον οποίο το Apricale αναπτύσσει την ισχύ του είναι επίσης έξυπνος: τόσο η κυψέλη καυσίμου όσο και η μπαταρία μπορούν να τροφοδοτούν ανά πάσα στιγμή, με τη Viritech να προτείνει ότι η μπαταρία θα φροντίζει για τις χαμηλές ταχύτητες και η κυψέλη καυσίμου για τις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, ενώ η πλήρης επιτάχυνση θα καλεί και τις δύο ταυτόχρονα σε δράση. Επομένως, δεν πρόκειται για ένα όχημα που επεκτείνει την αυτονομία μόνο κατ' όνομα.
Αυτοί οι τροχοί είναι ζάντες Dymag από ανθρακονήματα με κέντρο από μαγνήσιο, με Michelin Pilot Sport 4 που αναπτύσσονται για πολύ πρόσφυση. Οι δίσκοι φρένων είναι από ανθρακονήματα, με δαγκάνες έξι και τεσσάρων εμβόλων εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Εν τω μεταξύ, η ανάρτηση διπλών ψαλιδιών χρησιμοποιείται εμπρός και πίσω, με αντιστρεπτικές ράβδους που ενεργοποιούνται με ράβδους έλξης και στους δύο άξονες. Πολύ Formula 1 η φάση.
"Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου χρησιμοποιούνταν, μέχρι τώρα, ως επεκτάσεις εμβέλειας για συστήματα κίνησης με μπαταρίες στην καρδιά τους", εξηγεί ο CTO της Viritech Matt Faulks. "Εμείς ουσιαστικά ανατρέψαμε αυτή την προσέγγιση, αναπτύσσοντας ένα σύστημα κίνησης γύρω από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου πολλαπλών εκατοντάδων kW που υποστηρίζεται από μια ελαφριά αλλά εξαιρετικά αποδοτική μπαταρία. Αυτό προσφέρει επιδόσεις υπεραυτοκινήτου για το Apricale, αλλά με λιγότερο από το μισό βάρος από τα τυπικά υπεραυτοκίνητα BEV".
Πηγή: TopGear
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα rallycross περιλαμβάνει πλέον, αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά με 680 ίππους και επιτάχυνση επιπέδου Formula 1
Τον δεύτερο συνεχόμενο ομαδικό τίτλο στην Formula E, εξασφάλισε η Mercedes με τον Stoffel Vandoorne να αναδεικνύεται πρωταθλητής οδηγός
Η Aston Martin DBR22 έρχεται χωρίς οροφή και παρμπριζ να μας θυμίσει πως ήταν κάποτε τα σπορ αυτοκίνητα, αλλά με τελική 320km αφορά πολύ ειδικά χτενίσματα
Έχουμε δει αρκετές φωτογραφίες του και το έχουμε ακούσει αλλά δεν ξέρουμε πώς φτιάχνεται. Ε, τώρα θα το μάθουμε και αυτό
Αντιμετώπισε έντονη κριτική, δημιουργήθηκε σε μια δύσκολη εποχή για την Alfa Romeo και ήταν προσθιοκίνητη. Τελικά και δικαιώθηκε και σάρωσε τον ανταγωνισμό στους αγώνες.
Λίγες μόλις μέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή της, η νέα Lamborghini Urus επισκέφθηκε το Pikes Peak και αποχώρησε έχοντας στις αποσκευές της, το ρεκόρ της κατηγορίας των SUV παραγωγής.
Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo
Ο άνθρωπος που την έχει λατρεύει το ρητό " τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι πολύ καλά στο να πηγαίνουν αργά" αλλά με αυτή την Porsche μπορείς να πας πολύ γρήγορα - αν ξέρεις
Ηλεκτροκίνηση και fun to drive γίνεται; Αν πρόκειται για το νέο buggy της Meyers Manx, όχι απλώς γίνεται, αλλά αποτελεί και τον ορισμό της διασκεδαστικής οδήγησης
Το BMW iX Flow συνδέεται απευθείας με τον εγκέφαλο και τα χρωματικά μοτίβα του αντιδρούν στην εγκεφαλική δραστηριότητα.
Έχουμε εικόνα και ήχο για ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2022. Η BMW 3.0 CSL εθεάθη να βρυχάται στο Nurburgring
Τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνει ο Musk σχετικά με την έλευση νέων προϊόντων δεν επαληθεύονται στην πράξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει το Νο.1 της Tesla να εξακολουθεί τις αισιόδοξες...
Θα διάλεγε σήμερα μια διαφημιστική την λέξη "Saxoμανής" για να προωθήσει ένα αυτοκίνητο; Μάλλον όχι. Δείτε αυτές τις 12 τηλεοπτικές διαφημίσεις αυτοκινήτων στην ελληνική TV των 90's
Στην εποχή της ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο γερμανικής κατασκευής ενώ την απέκτησαν από τον Henry Ford II μέχρι τον Gary Cooper και τον βασιλιά της Ελλάδας
Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne, η Porsche ανοίγει τα αρχεία του μοντέλου που άλλαξε τη μοίρα της.
Υπάρχουν μόνο 15 McLaren Sabre και πωλείται μία εξ αυτών. Πρόκειται για την ταχύτερη McLaren παραγωγής και κοστίζει πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ.