Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Μαρ-2022 09:52

    Οι εγκαταστάσεις δοκιμών της Mazda

    Οι εγκαταστάσεις δοκιμών της Mazda
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στις εγκαταστάσεις δοκιμών της, η Mazda ωθεί τα όρια των αυτοκινήτων στα άκρα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μακροζωία τους. Άλλωστε η διαχρονική βιωσιμότητα είναι ένα βασικό στοιχείο για τα περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου.

    Όταν η Mazda λέει ότι τα αυτοκίνητά της είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν, το εννοεί. Κάθε αυτοκίνητο υποβάλλεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας του οχήματος. Όλα είναι μέρος του ενισχυμένου οράματος της ιαπωνικής μάρκας για βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Αυτό το αποδεικνύει το νέο εργαστήριο κλιματικών δοκιμών που κατασκευάστηκε πέρυσι στη Χιροσίμα, στα κεντρικά γραφεία της Mazda.

    Ο υπερσύγχρονος θάλαμος δοκιμών βάζει τη Mazda στην αιχμή της τεχνολογίας, υποβάλλοντας τα αυτοκίνητά της στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Έτσι, ο μέσος καύσωνας ή μια χιονοθύελλα μοιάζει με μια απλή βόλτα στο πάρκο.

    "Προσομοιώνουμε το κύμα καύσωνα που πλήττει τη Βόρεια Αμερική τις τελευταίες δεκαετίες", λέει ο μηχανικός Naoya Uehara, που μετρά την επίδραση των έντονων θερμοκρασιών στο εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου, "καθώς και το είδος της βαθιάς ψύξης που έρχεται μία φορά κάθε δέκα χρόνια στον Καναδά, τη Δυτική Ρωσία ή τη Βόρεια Ευρώπη".

    Ο μηχανικός Syouta Yamada θέτει τα αυτοκίνητα σε μια σειρά δοκιμών, έτσι ώστε να εκτιμήσει τον αντίκτυπο στα θερμικά υγρά του αυτοκινήτου όταν είναι εν κινήσει. Οι ακριβείς συνθήκες αυτών των δοκιμών είναι ένα αυστηρά φυλαγμένο μυστικό, αλλά γνωρίζουμε ότι το εργαστήριο μπορεί να αναπαράγει εξωτερικές θερμοκρασίες που κυμαίνονται από πολύ υψηλές έως υπό το μηδέν, επίπεδα υγρασίας μεταξύ 30% και 80%, ανέμους έως 250 χλμ./ώρα, καθώς και ισημερινό ηλιακό φως.

    Μετά τη δοκιμασία, οι μηχανικοί εξετάζουν τα δεδομένα και κάνουν βελτιώσεις, οι οποίες τίθενται σε εφαρμογή σταεπόμενα μοντέλα. Ο Uehara θυμάται μια δοκιμή θερμότητας του Mazda CX‑5 έκτης γενιάς, όταν η ομάδα παρατήρησε πως ορισμένα μέρη είχαν συρρικνωθεί. "Ανακαλύψαμε ότι η ρητίνη είχε κρυσταλλωθεί, αυξάνοντας την πυκνότητά της. Δουλέψαμε αυτό το μοντέλο στις προσομοιώσεις μας και τώρα το αποτρέπουμε πριν συμβεί".

    Η ανανεωμένη δέσμευση της Mazda για τη βιωσιμότητα απαιτεί νέες λύσεις, οι οποίες έρχονται μέσα από την εφευρετικότητα των μηχανικών δοκιμών, σύμφωνα πάντα με τα νέα πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

    Για παράδειγμα, προκειμένου να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση,το αυτοκίνητο διαθέτει κάλυμμα στο κάτω μέρος του. Ωστόσο, αυτό με τη σειρά του μεταφέρει θερμότητα προς άλλα εξαρτήματα, κάτι το οποίο πρέπει να αποφευχθεί. Η ομάδα του Yamada κατάφερε να ανακατευθύνει τη ροή θερμότητας μακριά από το αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζει την αεροδυναμική αντίσταση, η οποία ελέγχθηκε στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα. Μια καινοτομία που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

    Επιπλέον, στο εργαστήριο δοκιμών διάβρωσης οχημάτων, η παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία"splash simulation” επιτρέπει στους μηχανικούς να επεξεργαστούν πλευρικά τα μοντέλα, απλοποιώντας έγκαιρα τη διαδικασία δοκιμών για φιλόδοξες νέες δοκιμές.

    Ο μηχανικός επιδόσεων Satoshi Maruyama, αναφέρεται σε μία ακόμη λύση που βρήκαν σχετικά με την πρόληψη σκουριάς: "Όταν βάζουμε τον ίδιο κινητήρα στα Mazda3 και CX‑30, ο κινητήρας του Mazda3 είχε πολύ περισσότερο νερό επειδή το ύψος του οχήματος είναι χαμηλότερο. Προσαρμόσαμε λοιπόν τις στρατηγικές μας στο Mazda3 και τις βελτιώσαμε ακόμη περισσότερο για το CX‑30".

    Οι δοκιμές των οχημάτων πραγματοποιούνται στο γήπεδο δοκιμών Miyoshi, το οποίο αποτελείται από 13 δύσκολες πίστες. Εκεί, οι μηχανικοί ελέγχουν για ελαττώματα και ανεπιθύμητο θόρυβο χρησιμοποιώντας τη μοναδική τους τεχνογνωσία.

    Mazda

    "Καθένας από εμάς μπορεί να αξιολογήσει την αποδοτικότητα στην οδήγηση, να μετρήσει και να αναλύσει δεδομένα, να εντοπίσει προβλήματα, να παράσχει σχόλια στο αρμόδιο τμήμα και να κάνει προτάσεις", αναφέρει ο μηχανικός δοκιμών αντοχής οχήματος Sachio Yamakawa. "Έχω ακούσει ότι σε άλλους κατασκευαστές αυτές οι δεξιότητες διαχωρίζονται ανά ομάδα, αλλά το να μπορείς να αξιολογήσεις πολλές δεξιότητες ταυτόχρονα, είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ανθεκτικών αυτοκινήτων, διότι μπορείς να εντοπίσεις καλύτερα τα προβλήματα και να δράσεις αμέσως".

    Όταν η μέρα περάσει και το αυτοκίνητο δεν ελέγχεται πλέον από τους μηχανικούς, τότε ένα ρομπότ το οδηγεί γύρω από τις διάφορες πίστες δοκιμών. Το ρομπότ οδηγεί το αυτοκίνητο σε πλημμυρισμένες χωμάτινες πίστες γεμάτες λακκούβες ως μέρος μιας συναρπαστικής και αποτελεσματικής διαδικασίας δοκιμών. Παρόλα αυτά, ο Yamakawa επιμένει ότι "οποιεσδήποτε αλλαγές στο αυτοκίνητο που θα επηρεάσουντον οδηγό πρέπει να αξιολογούνται από ανθρώπους και όχι από ρομπότ". Αυτή η διαπίστωση έρχεται και σε συμφωνία με τη φιλοσοφία που έχει η Mazda στον πυρήνα της, ότι το ανθρώπινο συναίσθημα και η αίσθηση είναι αυτά που αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει ένα Mazda.

    Στο επίκεντρο όλων αυτών των αυστηρών δοκιμών βρίσκεται και η αναζήτηση για μια βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Όπως το θέτει ο Yamakawa, τα ανθεκτικά αυτοκίνητα ελαχιστοποιούν την ανάγκη για ανταλλακτικά, μειώνοντας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Για να μην αναφέρουμε, φυσικά, ότι μπορείτε να οδηγείτε το αγαπημένο σας Mazda για μια ζωή.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:28 29/09

    Alfa Romeo Carabo: Ευχαριστούμε Marcello Gandini

    Γιατί να μην μπει ποτέ στην παραγωγή αυτή η υπερπαραγωγή του τρομερού σχεδιαστή Marcello Gandini;

    11:27 29/09

    To GSe επέστρεψε: Αποκάλυψη για Opel Astra GSe και Astra Sports Tourer GSe

    To GSe επέστρεψε αλλά πλέον δεν σημαίνει "Grand Sport Einspritzung" (Grand Sport Injection) αλλά "Grand Sport electric"

    11:09 28/09

    Η Alpine ετοιμάζει ένα "άγριο" A110 R και περιμένουμε με αγωνία

    Στις 4 Οκτωβρίου η Alpine θα παρουσιάσει κάτι πολύ άγριο και καυτό: το Alpine A110 R, την κορυφαία μέχρι σήμερα έκδοση του A110 που θα αλωνίζει στις πίστες

    11:05 28/09

    Αυτό είναι το ανανεωμένο ηλεκτρικό Peugeot e-208, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία

    Η Peugeot λέει ότι μεγαλώνει την ισχύ αλλά και την αυτονομία ενώ μαθαίνουμε από πού γίνεται η "μετάγγιση" τεχνολογίας.

    16:34 27/09

    Πρεμιέρα στο Μαρόκο για το Audi RS Q e-tron E2

    Χιλιάδες χιλιόμετρα έχει ήδη διανύσει το νέο Audi RS Q e-tron E2 ενόψει της πρεμιέρας του τον Οκτώβριο στο ράλι του Μαρόκου

    16:33 27/09

    Οριστικό φινάλε για την Lamborghini Aventador

    Η Lamborghini ολοκλήρωσε την παραγωγή της Aventador για δεύτερη φορά, μετά το ναυάγιο του Felicity Ace και την απώλεια εκατοντάδων supercars

    16:31 27/09

    To EX90 είναι το πρώτο Volvo με lidar

    Η Volvo πιστή στις αρχές και την παράδοσή της περί οδηγικής ασφάλειας τοποθετεί στο προσεχές Volvo EX90, το σύστημα Lidar και είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό.

    16:25 26/09

    Η Toyota αποχαιρετά τη Ρωσία

    Κλείνει οριστικά το εργοστάσιο της Toyota στην Ρωσία με την εταιρεία να εξετάζει την πώλησή του.

    16:24 26/09

    Κινητήρας Nissan SR20DET: Τον αγαπήσαμε και επιστρέφει

    Τέσσερις κύλινδροι, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και turbo. Ήταν μια γλύκα αυτό το μοτέρ και μας έλειψε αλλά τώρα επιστρέφει!

    16:23 26/09

    Nvidia DRIVE Thor: Αυτός είναι ο πιο ισχυρός υπολογιστής αυτοκινήτων

    Ο τελευταίος υπολογιστής αυτοκινήτων της Nvidia λέγεται Drive Thor και μπορεί να κάνει 254 τρισεκατομμυρία πράξεις ανά δευτερόλεπτο

    16:46 25/09

    Pikes Peak Climb Dance: Το αειθαλές motorsport viral

    H βραβευμένη ταινία μικρού μήκους που άλλαξε την εικονοληψία των αγώνων αυτοκινήτου για πάντα.

    16:42 25/09

    Renault 5 Turbo 3E: Εργοστασιακό restomod για drift

    Με κίνηση στον πίσω άξονα από δύο ηλεκτροκινητήρες το Renault 5 Turbo 3E υπόσχεται να είναι τόσο ελκυστικά δύστροπο, όσο και το αυθεντικό.

    16:40 25/09

    To BMW M Hybrid V8 είναι πολύ Μ

    Η BMW παρουσίασε τα χρώματα του BMW M Hybrid V8 με το οποίο θα συμμετέχει στο IMPSA GTP το 2023 αλλά και τους οδηγούς της ομάδας.

    12:41 24/09

    Η νέα Mercedes-AMG C63 S δεν είναι V8 αλλά δίλιτρη υβριδική με 680 ίππους

    Είναι πιο δυνατή από μια Ferrari Enzo, έχει εκπομπές ρύπων όσο ένα Golf GTi και δίλιτρο κινητήρα με υβριδικό σύστημα τεχνολογίας Formula 1.

    12:37 24/09

    H Hyundai σχεδίαζε κεντρομήχανο υβριδικό supercar αλλά κάτι χάλασε τη συνταγή

    Πώς θα ήταν ένα Hyundai ανταγωνιστής του Audi R8, της Porsche 911 Turbo και άλλων; Θα ήταν υπέροχο αλλά υπήρξε ένα βασικό πρόβλημα

    12:34 24/09

    Smit Oletha: Οδηγούμε την Z8 Coupe που η BMW δεν έφτιαξε ποτέ

    Όχι, δεν είναι BMW Z8 Coupe γιατί δεν υπήρξε ποτέ. Αλλά τα αδέλφια Smit έφτιαξαν μία και θα φτιάξουν και άλλες και την λένε Oletha. Την οδηγήσαμε, τραβήξαμε βίντεο και αναφέρουμε.