Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 21-Φεβ-2022 11:05

    Η Renault αξιοποιεί την τρισδιάστατη σχεδίαση

    Η Renault αξιοποιεί την τρισδιάστατη σχεδίαση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ένας άνδρας με γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και ένα χειριστήριο σε κάθε χέρι, στέκεται στη μέση μίας αίθουσας χειρονομώντας έντονα. Μοιάζει να σχεδιάζει αόρατες γραμμές στον αέρα. Μία περίεργη σκηνή που παραπέμπει στον κόσμο των παιχνιδιών εικονικής πραγματικότητας. Και όμως, ο Udo – αυτό είναι το όνομά του – δεν παίζει κάποιο παιχνίδι... αλλά είναι designer. Και δουλεύει πολύ σκληρά. Το τελευταίο του gadget; Ένα πρόγραμμα σχεδίασης 3D, μία μέθοδος σχεδιασμού που έχει ήδη υιοθετηθεί από το τμήμα design του Renault Group.

    Τι περιλαμβάνει το τρισδιάστατο σχέδιο;
    Το τρισδιάστατο σχέδιο είναι μια μορφή διαισθητικής τεχνολογίας που επιτρέπει "τη ζωγραφική στον αέρα", παντού γύρω σας. Τι είναι όμως η ζωγραφική στον αέρα; Ο Πάμπλο Πικάσο είχε ήδη πειραματιστεί με αυτή την τεχνική από το 1949. Ο διάσημος Ισπανός καλλιτέχνης αντικατέστησε το μολύβι με ένα αναπτήρα για να δημιουργήσει τα δικά του έργα με το "φως που χορεύει". Αυτά τα πρωτόλεια σχέδια απαθανατίστηκαν από τον φωτογράφο Gjon Mili και η τεχνική έμεινε γνωστή ως light painting (ή light design). Ήταν μια μορφή τέχνης που, ακόμη και τότε, έκανε τις ιδέες να ζωντανεύουν στον αέρα.

    Σήμερα, το τρισδιάστατο σχέδιο ακολουθεί σχεδόν την ίδια ιδέα, χωρίς όμως τον αναπτήρα και τη φωτογραφική μηχανή. Η τεχνική απαιτεί τη χρήση μίας συσκευής εικονικής πραγματικότητας VR (Virtual Reality). Η εφεύρεση αυτή, που χρονολογείται πριν από 50 χρόνια, έγινε ευρέως διαδεδομένη εδώ και δέκα περίπου χρόνια, καθώς χρησιμοποιήθηκε για την εξέλιξη video games. Με το headset (γυαλιά και ακουστικά) σταθερά τοποθετημένο και συνδεδεμένο, ο σχεδιαστής βυθίζεται σε ένα, εξ ολοκλήρου εικονικό, στούντιο σχεδίασης 360°. Χρησιμοποιώντας δύο χειριστήρια (ένα σε κάθε χέρι), μπορεί να επιλέξει χρώματα από μια παλέτα, να σχεδιάσει γραμμές, να δημιουργήσει σχήματα, να γεμίσει επιφάνειες και πολλά άλλα. Ένα πρόγραμμα υπολογιστή καταγράφει κάθε κίνηση και μετατρέπει σε μοντέλο τα δεδομένα.

    Ψηφιακή δημιουργική ελευθερία που είναι σχεδόν απεριόριστη
    Κοντά στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η δουλειά των σχεδιαστών είχε ήδη περάσει από μία πρώτη μετάλλαξη, με τη διάδοση του σχεδίου σε ψηφιακά tablet. Σήμερα, το τρισδιάστατο σχέδιο πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, καθώς οι σχεδιαστές δεν χρειάζονται πλέον tablet, μολύβι, ποντίκι ή ακόμη και επιτραπέζιο υπολογιστή για να εργαστούν. Ο σχεδιασμός εισέρχεται σε μια νέα εποχή: μια εποχή όπου τα ψηφιακά εργαλεία βρίσκονται στην καρδιά της σχεδίασης αυτοκινήτων.

    Καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται συνεχώς, η ψηφιοποίηση δίνει στους σχεδιαστές δεκαπλάσια ελευθερία και κάνει το έργο τους ακόμα πιο προσιτό. Ποτέ δεν ήταν πιο εύκολο να δημιουργήσει κανείς γρήγορα ένα τρισδιάστατο σχέδιο, μιαπροοπτική, να μοντελοποιήσει σχήματα - ακόμα και σε κλίμακα 1:1- ή να γεμίσει τους όγκους. "Εξοικονομεί χρόνο", λέει ο Udo. "Χρειάζονται τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες για να εκτελεστεί μια σάρωση ή ένα αρχείο δεδομένων μέσω ενός μηχανήματος, ενώ εδώ όλα γίνονται σε πραγματικό χρόνο. Αυτό δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα". Εν ολίγοις, το τρισδιάστατο σχέδιο κάνει πολύ πιο εύκολο το να πειραματιστεί κανείς με νέες ιδέες, καθώς αυτές ζωντανεύουν πολύ εύκολα.

    Ποια είναι όμως τα μειονεκτήματα; Η καταπόνηση των ματιών, οι πονοκέφαλοι και οι πόνοι στην πλάτη και τις αρθρώσεις που βιώνουν ορισμένοι σχεδιαστές μετά από παρατεταμένη χρήση. "Το σχέδιο 360° σημαίνει ότι πρέπει να είσαι σε καλή φυσική κατάσταση και να κάνεις διαλείμματα κάθε ώρα", λέει ο Udo.

    Οι μηχανικοί ήδη σκέφτονται τρόπους για να κάνουν την εμπειρία πιο ευχάριστη και λιγότερο περιοριστική. Αυτό περιλαμβάνειγια αρχή ένα ελαφρύτερο headset. Για παράδειγμα, αναπτύσσονται γυαλιά μικτής πραγματικότητας, ώστε οι σχεδιαστές να μπορούν να σχεδιάζουν αξιοποιώντας την εικονική πραγματικότητα, βλέποντας ταυτόχρονα τι συμβαίνει γύρω τους και αλληλοεπιδρώντας με τους συναδέλφους τους.

    Renault

    Συνεργασία επόμενου επιπέδου
    Το τρισδιάστατο σχέδιο προσθέτει ένα ακόμα χρήσιμο εργαλείο στη φαρέτρα του σύγχρονου σχεδιαστή: οι συνάδελφοι μπορούν, πλέον, να εργαστούν μαζί την ίδια στιγμή, στο ίδιο έργο, ανεξάρτητα από την απόσταση μεταξύ τους.

    "Εφόσον υπάρχει το internet, οι γεωγραφικοί περιορισμοί ανήκουν στο παρελθόν", λέει ο Udo. Δύο σχεδιαστές μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους μέσω του εργαλείου 3D χρησιμοποιώντας το VR headset και ένα μικρόφωνο. Στη συνέχεια, μπορούν να μιλήσουν, να μοιραστούν την πληροφορία του τι έκανε ο καθένας μόνος του, αλλά και να συνεργαστούν σε κοινά project. Όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από το σπίτι, τα γραφεία τους, ή οπουδήποτε και να βρίσκονταιστον κόσμο. 

    Έτσι, οι δυνατότητες παραμένουν ατελείωτες και οι άνθρωποι… παρεξηγούνται μεταξύ τους πολύ σπανιότερα. Παράλληλα, με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας έχει βελτιστοποιηθεί και η ροή της δουλειάς. Τα μοντέλα κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας το τρισδιάστατο σχέδιο πριν εξαχθούν σε ψηφιακό αρχείο. Τα αρχεία στη συνέχεια χρησιμοποιούνται από όλους όσοι αποτελούν μέρος της γραμμής σχεδιασμού και παραγωγής ενός οχήματος. Για παράδειγμα, οι σχεδιαστές μπορούν να παραδώσουν ένα ψηφιακό αντίγραφο της δουλειάς τους σε έναν μοντελιστή που κάνει μια φυσική μακέτα του σχεδίου ή σε έναν μηχανικό που θα εκτιμήσει τη δυνατότητα εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη.

    Renault

    Το νέο μολύβι του σχεδιαστή επαυξημένης πραγματικότητας
    Εδώ και αρκετό καιρό, η ψηφιακή σχεδίαση προσφέρει σε όσους εργάζονται στο design τη δύναμη να υλοποιούν περισσότερες επαναλήψεις της ιδέας τους, να εργάζονται πιο γρήγορα και να προχωρούν τη δουλειά τους πιο κάτω, χωρίς να χάνουν χρόνο. Εκτός από τη μείωση του κόστους και του χρόνου κατασκευής, αυτή η νέα τεχνολογία διευκολύνει και την εύκολη αναθεώρηση των σχεδίων, χωρίς κόστος.

    Συγκεκριμένα, οι σχεδιαστές μπορούν τώρα να ζωγραφίσουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες του σχεδίου τους με μεγαλύτερη ακρίβεια, να πειραματιστούν με διαφορετικούς τύπους επιφανειών, να εργαστούν με εργαλεία κατοπτρισμού για να μετατρέψουν ένα σχήμα 2D σε τρισδιάστατο αντικείμενο, να επιτύχουν καλύτερο φινίρισμα σε σκίτσα και μοντέλα, να παρουσιάσουν έργα σε πραγματικό χρόνο και να δώσουν ζωή στα σχέδιά τους χάρη στους τρισδιάστατους εκτυπωτές.

    Οι σύγχρονοι σχεδιαστές εξελίσσονται, έτσι, σε σχεδιαστές μιας επαυξημένης πραγματικότητας. Σύμφωνα με τον Udo, "oι παραδοσιακές μέθοδοι εξακολουθούν να παίζουν ρόλο". Οι ψηφιακές και φυσικές τεχνικές πάνε χέρι-χέρι. Η καθεμία παίζει τον ρόλο της στη διαδικασία εξέλιξης και κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Οι μοντελιστές συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τον πηλό για την κατασκευή μοντέλων, ένα υλικό ιδανικό, απαραίτητο για την επιτυχία ενός σχεδίου στα τελικά στάδια της διαδικασίας σχεδίασης. Αναλόγως, και το σχέδιο 3D δεν υποκαθιστά το ταλέντο του σχεδιαστή, ο οποίος εξακολουθεί και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθοόλης της διαδικασίας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:09 01/10

    Η Formula 1 μέσα από τη ματιά του Wes Anderson

    Πώς ο Wes Anderson κατάφερε σε οκτώ λεπτά να μεταφέρει στην οθόνη το χρώμα της F1, το ταπεραμέντο των Ιταλών και τις δικαιολογίες των οδηγών αγώνων.

    13:09 01/10

    Το Tesla Cybertruck θα πηγαίνει και στη θάλασσα;

    Μήπως λάλησε κάπως ο Elon Musk; Μήπως προσπαθεί να μαζέψει την αναβολή του Cybertruck με υπερβολές; Πάντως το τελευταίο του tweet δείχνει έλλειψη μέτρου.

    13:07 01/10

    Πόσο διαφέρει η Lamborghini Urus S από την Performante;

    Για το ερώτημα του τίτλου δεν έχουμε απάντηση αλλά ξέρουμε ότι η Ελένη Λουκά δεν εγκρίνει την διαβολική ισχύ της νέας Urus.

    13:18 30/09

    Πουλήθηκε αυτή η "κασκαντέρ" Aston Martin DB5 "μόλις" 3,2 εκατ. ευρώ

    Α, ναι; Ωχ και δεν προλάβαμε. Αυτός που την πήρε άραγε θα νιώθει πολύ James Bond; Και αν ναι, θα νιώθει Sean Connery ή Daniel Craig;

    13:16 30/09

    Audi DNA: Τι κάνει η φίρμα για να ξεχωρίσει στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης

    H Audi ήδη ασχολείται επιστημονικά με το πώς θα νιώθεις όταν βρίσκεσαι μέσα σε έναν αυτόνομο Audi. Δηλαδή προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει το DNA ώστε να μεταφερθεί στη νέα εποχή

    13:15 30/09

    Citroen Oli: Να παρακαλάς να μπει στην παραγωγή

    Επιτέλους ένα ρεαλιστικό πρωτότυπο που καταλαβαίνει τις ανάγκες της νέας εποχής της αυτοκίνησης και αποτελεί τον ορισμό της βιωσιμότητας/

    11:28 29/09

    Alfa Romeo Carabo: Ευχαριστούμε Marcello Gandini

    Γιατί να μην μπει ποτέ στην παραγωγή αυτή η υπερπαραγωγή του τρομερού σχεδιαστή Marcello Gandini;

    11:27 29/09

    To GSe επέστρεψε: Αποκάλυψη για Opel Astra GSe και Astra Sports Tourer GSe

    To GSe επέστρεψε αλλά πλέον δεν σημαίνει "Grand Sport Einspritzung" (Grand Sport Injection) αλλά "Grand Sport electric"

    11:09 28/09

    Η Alpine ετοιμάζει ένα "άγριο" A110 R και περιμένουμε με αγωνία

    Στις 4 Οκτωβρίου η Alpine θα παρουσιάσει κάτι πολύ άγριο και καυτό: το Alpine A110 R, την κορυφαία μέχρι σήμερα έκδοση του A110 που θα αλωνίζει στις πίστες

    11:05 28/09

    Αυτό είναι το ανανεωμένο ηλεκτρικό Peugeot e-208, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία

    Η Peugeot λέει ότι μεγαλώνει την ισχύ αλλά και την αυτονομία ενώ μαθαίνουμε από πού γίνεται η "μετάγγιση" τεχνολογίας.

    16:34 27/09

    Πρεμιέρα στο Μαρόκο για το Audi RS Q e-tron E2

    Χιλιάδες χιλιόμετρα έχει ήδη διανύσει το νέο Audi RS Q e-tron E2 ενόψει της πρεμιέρας του τον Οκτώβριο στο ράλι του Μαρόκου

    16:33 27/09

    Οριστικό φινάλε για την Lamborghini Aventador

    Η Lamborghini ολοκλήρωσε την παραγωγή της Aventador για δεύτερη φορά, μετά το ναυάγιο του Felicity Ace και την απώλεια εκατοντάδων supercars

    16:31 27/09

    To EX90 είναι το πρώτο Volvo με lidar

    Η Volvo πιστή στις αρχές και την παράδοσή της περί οδηγικής ασφάλειας τοποθετεί στο προσεχές Volvo EX90, το σύστημα Lidar και είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό.

    16:25 26/09

    Η Toyota αποχαιρετά τη Ρωσία

    Κλείνει οριστικά το εργοστάσιο της Toyota στην Ρωσία με την εταιρεία να εξετάζει την πώλησή του.

    16:24 26/09

    Κινητήρας Nissan SR20DET: Τον αγαπήσαμε και επιστρέφει

    Τέσσερις κύλινδροι, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και turbo. Ήταν μια γλύκα αυτό το μοτέρ και μας έλειψε αλλά τώρα επιστρέφει!

    16:23 26/09

    Nvidia DRIVE Thor: Αυτός είναι ο πιο ισχυρός υπολογιστής αυτοκινήτων

    Ο τελευταίος υπολογιστής αυτοκινήτων της Nvidia λέγεται Drive Thor και μπορεί να κάνει 254 τρισεκατομμυρία πράξεις ανά δευτερόλεπτο