Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 21-Ιαν-2022 09:47

    Οι νέες συνθήκες στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζουν τα δεδομένα στο χρώμα

    Οι νέες συνθήκες στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζουν τα δεδομένα στο χρώμα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το 2021, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε πρωτόγνωρες προκλήσεις. Υπήρξε σημαντική μείωση στα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν το 2020 και το 2021 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το γεγονός αυτό απεικονίζεται ξεκάθαρα στην έκθεση BASF Color Report για το 2021, που αφορά στις εργοστασιακές βαφές αυτοκινήτων. Κάποιες συγκεκριμένες χρωματικές αποχρώσεις αναδεικνύονται, ενώ κάποιες διαχρονικές επιλογές επηρεάστηκαν κάπως αρνητικά. 

    Τα αχρωματικά χρώματα – λευκό, μαύρο, γκρι και ασημί – εξακολουθούν να είναι τα δημοφιλέστερα. Διαθέτουν κλασική, διαχρονική ομορφιά και συνδέονται τόσο με το περιβάλλον όσο και με την υψηλή τεχνολογία. Καθώς όμως εμφανίζονται νέοι χρωματικοί τόποι, τα χρώματα αυτά αρχίζουν να χάνουν τη δημοφιλία τους.

    Όπως προέβλεψαν οι σχεδιαστές της BASF πριν από χρόνια, το μπλε αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Το ίδιο συμβαίνει και με το κόκκινο – που αρχίζει να κερδίζει μερίδιοαγοράς από τα αχρωματικά χρώματα σε πολλά μέρη του κόσμου. Αν και οι αριθμοί είναι μικρότεροι, το πράσινο και το μπεζ εξακολουθούν να εμφανίζονται στα δεδομένα, και τα χρώματα δεν είναι στις συνηθισμένες, αναμενόμενες αποχρώσεις. 

    Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA) – Μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων και αποχρώσεων 
    Τα χρώματα σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA) αποτελούν σήμερα πάνω από το 27% και εξακολουθούν να αυξάνονται – το υψηλότερο ποσοστό τα τελευταία είκοσι χρόνια. 

    Το μπλε αποτελεί τη δημοφιλέστερη χρωματική πρόταση. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχεδόν 180 αποχρώσεις του μπλε, από το γαλάζιο του ουρανού μέχρι το σκούρο μπλε της νύχτας, που είναι ελκυστικές φρέσκιες και νεανικές, ενώ εμφανίζονται σε όλους τους τύπους αμαξώματος και σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Το κόκκινο βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μακριά από το μπλε, και ακολουθεί ένας μικρός αριθμός αποχρώσεων του πράσινου.

    Όσον αφορά στις αχρωματικές επιλογές, το λευκό συνεχίζει να είναι το δημοφιλέστερο, αλλά το γκρι κερδίζει έδαφος. Στο γκρι υπάρχουν αρκετές επιλογές, με διαφορετικά εφέ και συστάσεις που ενισχύουν την παρουσία του. Η γκάμα των 160 αποχρώσεων του γκρι κυμαίνεται από κομψά, σκούρα και αστραφτερά χρώματα μέχρι ανοιχτά και σπορτίφ χρώματα. 

    "Τα χρώματα που σχεδιάζονται για την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική χρησιμοποιούν οικείες χρωματικές θέσεις, αλλά τις μεταβάλλουν με τη βοήθεια νέων εφέ, ανεπαίσθητων χρωματικών διαβαθμίσεων, ή μιας συγκεκριμένης αστραφτερής εμφάνισης. Κάνουν τα χρωματικά να ξεχωρίζουν ως τολμηρές εκφράσεις μοναδικότητας και σπορτίφ πνεύματος, κερδίζοντας κάθε χρόνο περισσότερη δημοφιλία", ανέφερε ο Mark Gutjahr, επικεφαλής χρωματικού σχεδιασμού αυτοκινήτων σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. 

    Ασία-Ωκεανία – Πρωτοπόροι στην παγκόσμια ποικιλία χρωμάτων 
    Αν και το λευκό εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο χρώμα σε Ασία και Ωκεανία, η δημοφιλία του άρχισε να υποχωρεί. Το μαύρο και το γκρι συνεχίζουν να βελτιώνονται, διατηρώντας την αυξητική τάση της τελευταίας τετραετίας, που αλλάζει την παρουσία λευκών οχημάτων στους δρόμους. Ένα ποσοστό 79% των νέων αυτοκινήτων που παρήχθησαν σε Ασία και Ωκεανία βάφτηκαν αχρωματικά το 2021. 

    Η δημοφιλία των χρωματικών προτάσεων είναι σταθερή, ενώ κάποιοι συγκεκριμένοι χρωματικοί χώροι είναι λίγο περισσότερο ή λιγότερο δημοφιλείς. Το μπλε – η νούμερο ένα χρωματική πρόταση – αυξάνεται, αντικατοπτρίζοντας έτσι παγκόσμια δεδομένα από άλλες περιοχές. Πήρε ένα μερίδιο του κόκκινου, το οποίο μειώθηκε. Το καφέ και το χρυσαφί εμφανίζονται σε ικανοποιητικούς αριθμούς, ενώ τα μπεζ, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και βιολετί βρίσκονται περίπου στο 1% το καθένα. 

    "Η περιοχή Ασίας-Ωκεανίας έχει τον μεγαλύτερο όγκο παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο, με τη μεγαλύτερη γκάμα χρωμάτων σε σύγκριση με άλλες περιοχές", δήλωσε η Chiharu Matsuhara, επικεφαλής σχεδιασμού αυτοκινήτων σε Ασία-Ωκεανία. "Μαζί με την έκρηξη του μπλε, η οικογένεια των πράσινων χρωμάτων διευρύνεται. Από το τυρκουάζ στο χακί και στο λαδί, αυτά δεν είναι τα συνηθισμένα πράσινα, ιδιαίτερα για τα οχήματα SUV". 

    Basf

    Βόρεια Αμερική – Οι χρωματικές προτιμήσεις αλλάζουν ταχύτατα σε ολόκληρη την Αμερική 
    Το μπλε φαίνεται να ξεπερνιέται τη Βόρεια Αμερική. Το μερίδιό του παρουσίασε μείωση κατά 4%, σε σύγκριση με πέρσι, φτάνοντας στα επίπεδα του 2017. 

    Οι αχρωματικές επιλογές,συμπεριλαμβανομένου του λευκού, παρουσίασαν απότομη άνοδοστη Βόρεια Αμερική ενώ μειώθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα, κάτι που δεν συνέβη με το ασημί και το γκρι, που βρίσκονται χαμηλά στις επιλογές. Μεταξύ των χρωματικών επιλογών, το κόκκινο είχε αύξηση της τάξης του 1%. Το κόκκινο και το μπλε αποτελούν σήμερα τις δημοφιλέστερες χρωματικές επιλογές. 

    Οι ελλείψεις πρώτων υλών το 2021 ανάγκασαν τους αυτοκινητοβιομήχανους να προχωρήσουν σε δύσκολες επιλογές κατά τη διανομή των λιγοστών πόρων. Αυτό μάλλον ευνόησε τις μεγαλύτερες και δημοφιλέστερες πλατφόρμες κατά τη διάρκεια της ύφεσης. 

    "Η Βόρεια Αμερική φαίνεται πως αλλάζει κατεύθυνση γρηγορότερα. Με υψηλή ζήτηση για αγορά αυτοκινήτων και περιορισμένη προσφορά, οι αγοραστές ίσως στραφούν προς πιο ρεαλιστικές και λιγότερες συναισθηματικές επιλογές. Οι καταναλωτές στράφηκαν ταχύτατα προς πιο οικείες αποχρώσεις του αχρωματικού χώρου, τόνισε ο Paul Czornij, επικεφαλής σχεδιασμού αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Αμερική. 

    Basf

    Νότια Αμερική – Ακολουθώντας την παγκόσμια τάση 
    Καταγράφηκε αύξηση στη ζήτηση για το μπλε χρώμα. Στη Νότια Αμερική το μπλε αυξήθηκε κατά 3% το 2021, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από το κόκκινο. Ενώ οι αγοραστές αυτοκινήτων σε αυτήν την περιοχή τείνουν να είναι συντηρητικοί, κάποιες νέες αποχρώσεις αρχίζουν να προσελκύουν τους αγοραστές. 

    Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων συχνά βλέπουν 3-4 χρόνια μπροστά όταν αναπτύσσουν χρωματικές προτάσεις. Τελικά, η αγορά εξελίχθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις και η Νότια Αμερική δείχνει να υιοθετεί τις νέες χρωματικές επιλογές με αργότερους ρυθμούς από τον υπόλοιπο κόσμο. 

    "Με μια τόσο μεγάλη αύξηση, το μπλε πλέον καθιερώνεται στη Νότια Αμερική. Από το γαλάζιο του ουρανού μέχρι το σκούρο μπλε, ολοένα και περισσότεροι αγοραστές αυτοκινήτων επιλέγουν αυτή τη χρωματική παλέτα. Χρησιμοποιούμε κάποια όμορφα εφέ και χρωστικές, ιδιαίτερα μεταλλικές, που εξελίσσουν αυτόν τον σημαντικό χώρο σχεδιασμού", είπε ο Marcos Fernandes, διευθυντής της BASF Coatings στη Νότια Αμερική. 

    Basf

    Η Έκθεση BASF Color Report για το 2021, που αφορά στις εργοστασιακές βαφές αυτοκινήτων, αποτελεί μια ανάλυση δεδομένων από το τμήμα Coatings της BASF, που βασίζεται στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων και την εφαρμογή βαφών σε ελαφρά οχήματα το 2021.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:32 23/05

    Πώς η Ferrari κάνει έναν V6 να ακούγεται σαν V12

    Έχουμε απάντηση στο πώς κάνει τα "μαγικά" της η Ferrari και καταφέρνει να δίνει ήχο 12κύλινδρου κινητήρα σε 6κύλινδρο. Ναι, η μελωδία της ευτυχίας είναι τέχνη.

    12:28 23/05

    Πλησιάζουμε το όριο μεγέθους των οθονών infotainment;

    Tην τελευταία δεκαετία, οι μεγάλες οθόνες έγιναν συνώνυμο της πολυτέλειας. Ωστόσο, μπορεί να έχουν ήδη φτάσει στο αποκορύφωμά τους

    12:25 23/05

    Η Rolls Royce Boat Tail των 28 εκατομμυρίων ευρώ

    Παρουσιάστηκε η δεύτερη Rolls Royce Boat Tail που κοστίζει 28 εκατομμύρια ευρώ και το μόνο που γνωρίζουμε για τον ιδιοκτήτη της είναι πως ασχολείται με μαργαριτάρια

    19:24 22/05

    F1 Ισπανία: Welcome back Mercedes

    O Verstappen πανηγύρισε την 4η φετινή του νίκη αλλά η Mercedes έλαμψε με δύο θέσεις μέσα στην πεντάδα σε ένα κακό Σαββατοκύριακο για την Ferrari.

    10:22 22/05

    Kalmar 7-97: H Porsche restomod των 400 ίππων

    Η Kalmar 7-97 είναι μια Porsche Restomod από έναν μετρ του είδους όπως ο Jan Kalmar που στοχεύει να κάνει την Porsche 911 ακόμη πιο κλασική.

    10:15 22/05

    Virtual κόντρα: η βενζίνη πέθανε, ζήτω το υδρογόνο

    Αν και ψηφιακά, η απάντηση δόθηκε: η τεχνολογία υδρογόνου μπορεί να κάνει ένα μονοθέσιο supercar πιο γρήγορο από το αντίστοιχο βενζίνης.

    10:07 22/05

    H ηλεκτρική Bentley των 1.400 ίππων θα προκαλεί ίλιγγο

    Επιταχύνσεις που θα προκαλούν ίλιγγο υπόσχεται ο CEO της Bentley για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας που θα μπει στην παραγωγή το 2025.

    09:57 22/05

    Τελικά, θα αναγεννηθεί η Lancia;

    Θέλουμε να δούμε την Lancia και πάλι κραταιά, όσο κι ο CEO της, Luca Napolitano.

    09:41 21/05

    Η Tesla ερευνάται για 32 ατυχήματα αυτόνομης οδήγησης

    Σε μόλις 3 από 35 ατυχήματα τα οποία ερευνά ο NHTSA στην Αμερική δεν εμπλέκεται το Autopilot της Tesla.

    09:39 21/05

    BMW M4 CSL: Ταχύτατη, ελαφριά και σέξι

    Κυρίες και κύριοι, την προσοχή σας παρακαλώ. Αυτή που βλέπετε, είναι η M4 CSL, που έγραψε τον ταχύτερο χρόνο που έχει γράψει ποτέ BMW παραγωγής στο Nürburgring.

    09:37 21/05

    Alfa Romeo CEO: Η Lexus πρότυπο ποιότητας για την Tonale

    Ναι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά έχουν ως πρότυπο -σε κάποιους τομείς- άλλες αυτοκινητιοβιομηχανίες. Απλά δεν το λένε.

    09:34 21/05

    Tο ηλεκτρικό μέλλον της Merceces-AMG είναι το Vision AMG

    Δεν απέχει πολύ η στιγμή που μια αμιγώς ηλεκτρική AMG θα κυκλοφορεί στους δρόμους. Συγκεκριμένα σε τρία χρόνια.

    12:31 20/05

    Ford Kuga Plug-in Hybrid 225 PS: Παρηγοριά στον petrolhead

    Θυμάσαι ότι πίσω απο τιμόνι με σήμα το μπλε οβάλ, περνάς καλά. Μάθε λοιπόν τώρα ότι και στο εξηλεκτρισμένο Kuga το οικολογικό χρέος συνοδεύεται με Ford συνήθειες.

    12:25 20/05

    Η υπέροχη και μοναδική Maserati Boomerang έγινε 50 ετών

    Δημιουργήθηκε από το διάσημο χέρι του Giorgetto Giugiaro και κατασκευάστηκε από την Italdesign σε μόνο ένα κομμάτι.

    12:21 20/05

    Toyota, Nissan και Honda έχουν μείνει πίσω στα EVs

    Τα αποτελέσματα έρευνας έδειξαν πως οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες, υστερούν έναντι του ανταγωνισμού στο ράλι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

    12:19 20/05

    Στο Renault Scenic Vision βλέπουμε το μελλοντικό ηλεκτρικό SUV με υδρογόνο

    Ίσως το πιο σημαντικό πρωτότυπο που παρουσιάζει η Renault εδώ και χρόνια γιατί περικλείει σχεδόν όλους τους στόχους της εταιρείας.