Τετάρτη, 22-Δεκ-2021 11:13
Η αυτοκινητοβιομηχανία ισορροπεί μεταξύ αισιοδοξίας και ανησυχιών

Σύμφωνα με την 22η ετήσια έρευνα "Global Automotive Executive Survey” της KPMG τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζουν αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα παρουσιάσει κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια και ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί εντυπωσιακά έως το 2030. Ταυτόχρονα, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού τους προβληματίζουν ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με την 22η έρευνα "Global Automotive Executive Survey” της KPMG με τη συμμετοχή 1.118 στελεχών από αυτοκινητοβιομηχανίες και συναφείς βιομηχανίες, το 53% δηλώνει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα παρουσιάσει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη, σε σύγκριση με μόλις το 38% που ανησυχούν για την προοπτική των κερδών τους. Από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν και 372 CEOs, διαπιστώθηκε ότι η αισιοδοξία των στελεχών εκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως η δυνατότητα του κλάδου να αντέξει το επόμενο ισχυρό disruption.
"Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τόσο γενικευμένη αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας", σχολιάζει ο Gary Silberg, Global Head of Automotive της KPMG "Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σπάνια έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τόσο πολλές αλλαγές στην τεχνολογία και το επιχειρηματικό μοντέλο, από τις απαρχές της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από 130 χρόνια. Ιπτάμενα ταξί, συνδρομητικά αυτοκίνητα, πανταχού παρόντες σταθμοί ταχύτατης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, νεοεισερχόμενοι στον κλάδο από το big-tech, αυτές είναι κάποιες μόνο από τις εξελίξεις που μπορούμε να αναμένουμε τα επόμενα 10 χρόνια".
Ευάλωτες εφοδιαστικές αλυσίδες και ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού
Τα στελέχη ανησυχούν για μια σειρά ζητημάτων που πλήττουν την εφοδιαστική αλυσίδα, μεταξύ των οποίων οι τιμές και η διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, του χάλυβα, των σπάνιων γαιών και άλλων σπάνιων πρώτων υλών. Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων εξέφρασαν "εξαιρετική" ή "μεγάλη ανησυχία" για την προμήθεια αυτών των υλικών. Επιπλέον,σε ποσοστό 55% τα στελέχη ανησυχούν πολύ ή εξαιρετικά για την έλλειψη ανθρώπινουδυναμικού.
"Υπάρχουν κάποια επείγοντα ερωτήματα που χρειάζεται να απαντηθούν άμεσα από τα στελέχη: Έχουν μάθει από τα πρόσφατα γεγονότα ώστε να δημιουργήσουν πιο ανθεκτικές εφοδιαστικές αλυσίδες και να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις του ανθρώπινου δυναμικού;", αναφέρει ο Silberg. "Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται για ταλαντούχο δυναμικό, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με άλλους κλάδους. Πιθανόν να δούμε τα επόμενα χρόνια να παίρνει πολύ χρόνο στα στελέχη η αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων".
Σε άνοδο η ηλεκτροκίνηση
Τα στελέχη αναμένουν εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, αν και δεν υπάρχει ομοφωνία για το σχετικό ποσοστό.
Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να εξαρτηθεί εν μέρει από σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές ταχείαςφόρτισης συνεχούς ρεύματος - σε ποσοστό 77% τα στελέχη αναμένουν ότι οι καταναλωτές θα απαιτούν χρόνους φόρτισης κάτω των 30 λεπτών όταν ταξιδεύουν. Οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης εν λειτουργία σήμερα χρειάζονται πάνω από τρεις ώρες.
Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι προσδοκίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων βασίζονται στο κατά πόσο το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα καταστεί ανάλογο με το κόστος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να υιοθετηθούν ευρέως χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις (77%), αλλά η πλειοψηφία συνεχίζει να στηρίζει τέτοια προγράμματα (91%).
Περισσότεροι νεοεισερχόμενοι και η αλλαγή στη ψηφιακή μετάβαση
Η σύγκλιση της τεχνολογίας και των αυτοκινητοβιομηχανιών οδηγεί σε νέες συμμαχίες και στην είσοδο νέων "παικτών". Οι start-up εταιρείες αντλούν δισεκατομμύρια, ενώ τα στελέχη θεωρούν ότι θα εισέλθουν στην αγορά εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας.
Επιπλέον, το 78% των στελεχών συμφωνεί ότι θα υπάρξει ριζική αλλαγή στον τρόπο αγοράς των οχημάτων τα επόμενα χρόνια, αναφέροντας ότι τα περισσότερα θα πωλούνται διαδικτυακά έως το 2030. Περίπου τα τρία τέταρτα προβλέπουν ότι άνω του 40% των οχημάτων θα πωλούνται απευθείας από τους κατασκευαστές στους καταναλωτές, παρακάμπτοντας τους αντιπροσώπους.
Με την μετάβαση στο ψηφιακό εμπόριο, τα στελέχη θεωρούν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κεφαλοποιήσουν τον τεράστιο όγκο δεδομένων που θα συλλέξουν - με το 43% να αναμένει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πωλούν δεδομένα στις ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων.
Μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα εδώ.
H Laguna Seca φιλοξένησε το Rennsport Reunion 7 την μεγαλύτερη γιορτή ιδιοκτητών Porsche ου έχει πραγματοποιηθεί ποτέ με όλα τα νέα μοντέλα της εταιρείας
Ο Ott Tanak χάρισε την δεύτερη φετινή νίκη στην M-Sport και την Ford, όμως στο Ράλι Χιλής είχε γιορτή και η Toyota που εξασφάλισε τον τίτλο των κατασκευαστών
Παρουσιάστηκε στο Rennsport Reunion 7 η πιο άγρια εκδοχή της 911, η Porsche 911 GT3 R rennsport που δεν είναι για τον δρόμο, ούτε για τους αγώνες και κοστίζει πολύ ακριβά
Η Rodin από την Νέα Ζηλανδία ήθελε να μπει στην Formula 1 και μάλιστα με γυναίκα οδηγό, αλλά η FIA απέρριψε το αίτημά της
Ο αρχιτέκτονας Frank Lloyd Wright που λάτρευε τα αυτοκίνητα ήθελε να πάει στον παράδεισο με μια κόκκινη Lincoln Continental του 1940
Δεν μας πειράζει καθόλου που κάτω από το καπό αυτής της υπέροχης Παγόδας δεν υπάρχουν κύλινδροι, μπουζί και καρμπιρατέρ. Μας φτάνει που υπάρχει ακόμα και προσαρμόζεται στην εποχή
Προφανώς δεν θα ισχυριστούμε ότι πρόκειται για το πιο όμορφο cabrio που έχει υπάρξει αλλά από αυτά που πωλούνται σήμερα είναι -ίσως- το πιο όμορφο. Και στο βίντεο θα το θαυμάσετε
Με μια τρομακτική έξοδο ολοκληρώθηκε άδοξα ο αγώνας του Esapekka Lappi στο Ράλι Χιλής, καθώς κατέστρεψε το Hyundai i20N Rally1
Γιατί η Stellantis αποφάσισε να προχωρήσει σε διακοπές παραγωγής αυτοκινήτων Fiat και Maserati στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο και ποια μοντέλα του ομίλου αφορά
Και ίσως αντί να φοβηθεί η Tesla να τρομάξουν αυτοκίνητα όπως η BMW M3 Touring και το Audi RS4 Avant, με αυτό το κινεζικό ηλεκτρικό station
Η Amalgam παρουσίασε σε κλίμακα 1:4 το συλλεκτικό μοντέλο της Red Bull RB18, του μονοθεσίου που επανέφερε την ομάδα στους τίτλους
O Sheldon είναι τυφλός αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να οδηγήσει το Dodge Challenger που έχει, με ταχύτητα 198km/h σε πίστα αγώνων dragster. Υπάρχει και video
Ένα χρόνο μετά τις πρώτες εικόνες του SSC SC-01, ο δημιουργός του μας έδειξε και λίγο από το αληθινό αυτοκίνητο και η Xiaomi χαίρεται
Η Volkswagen αναγκάζεται να παύσει την παραγωγή για δύο γνωστά μοντέλα της γκάμας του Ομίλου και ο λόγος είναι σημαντικός
Η Toyota θα ανανεώσει το GR Yaris για το 2024 και οι φήμες λένε πως η ιπποδύναμή του θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, μαζί με μερικές ακόμη αλλαγές