Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 22-Δεκ-2021 11:13

    Η αυτοκινητοβιομηχανία ισορροπεί μεταξύ αισιοδοξίας και ανησυχιών

    Η αυτοκινητοβιομηχανία ισορροπεί μεταξύ αισιοδοξίας και ανησυχιών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σύμφωνα με την 22η ετήσια έρευνα "Global Automotive Executive Survey” της KPMG τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζουν αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα παρουσιάσει κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια και ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί εντυπωσιακά έως το 2030. Ταυτόχρονα, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού τους προβληματίζουν ιδιαίτερα.

    Σύμφωνα με την 22η έρευνα "Global Automotive Executive Survey” της KPMG με τη συμμετοχή 1.118 στελεχών από αυτοκινητοβιομηχανίες και συναφείς βιομηχανίες, το 53% δηλώνει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα παρουσιάσει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη, σε σύγκριση με μόλις το 38% που ανησυχούν για την προοπτική των κερδών τους. Από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν και 372 CEOs, διαπιστώθηκε ότι η αισιοδοξία των στελεχών εκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως η δυνατότητα του κλάδου να αντέξει το επόμενο ισχυρό disruption. 

    "Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τόσο γενικευμένη αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας", σχολιάζει ο Gary Silberg, Global Head of Automotive της KPMG "Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σπάνια έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τόσο πολλές αλλαγές στην τεχνολογία και το επιχειρηματικό μοντέλο, από τις απαρχές της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από 130 χρόνια. Ιπτάμενα ταξί, συνδρομητικά αυτοκίνητα, πανταχού παρόντες σταθμοί ταχύτατης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, νεοεισερχόμενοι στον κλάδο από το big-tech, αυτές είναι κάποιες μόνο από τις εξελίξεις που μπορούμε να αναμένουμε τα επόμενα 10 χρόνια". 

    Ευάλωτες εφοδιαστικές αλυσίδες και ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού
    Τα στελέχη ανησυχούν για μια σειρά ζητημάτων που πλήττουν την εφοδιαστική αλυσίδα, μεταξύ των οποίων οι τιμές και η διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, του χάλυβα, των σπάνιων γαιών και άλλων σπάνιων πρώτων υλών. Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων εξέφρασαν "εξαιρετική" ή "μεγάλη ανησυχία" για την προμήθεια αυτών των υλικών. Επιπλέον,σε ποσοστό 55% τα στελέχη ανησυχούν πολύ ή εξαιρετικά για την έλλειψη ανθρώπινουδυναμικού.

    "Υπάρχουν κάποια επείγοντα ερωτήματα που χρειάζεται να απαντηθούν άμεσα από τα στελέχη: Έχουν μάθει από τα πρόσφατα γεγονότα ώστε να δημιουργήσουν πιο ανθεκτικές εφοδιαστικές αλυσίδες και να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις του ανθρώπινου δυναμικού;", αναφέρει ο Silberg. "Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται για ταλαντούχο δυναμικό, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με άλλους κλάδους. Πιθανόν να δούμε τα επόμενα χρόνια να παίρνει πολύ χρόνο στα στελέχη η αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων".

    Σε άνοδο η ηλεκτροκίνηση
    Τα στελέχη αναμένουν εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, αν και δεν υπάρχει ομοφωνία για το σχετικό ποσοστό. 

    Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να εξαρτηθεί εν μέρει από σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές ταχείαςφόρτισης συνεχούς ρεύματος - σε ποσοστό 77% τα στελέχη αναμένουν ότι οι καταναλωτές θα απαιτούν χρόνους φόρτισης κάτω των 30 λεπτών όταν ταξιδεύουν. Οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης εν λειτουργία σήμερα χρειάζονται πάνω από τρεις ώρες.

    Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι προσδοκίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων βασίζονται στο κατά πόσο το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα καταστεί ανάλογο με το κόστος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να υιοθετηθούν ευρέως χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις (77%), αλλά η πλειοψηφία συνεχίζει να στηρίζει τέτοια προγράμματα (91%).

    Περισσότεροι νεοεισερχόμενοι και η αλλαγή στη ψηφιακή μετάβαση
    Η σύγκλιση της τεχνολογίας και των αυτοκινητοβιομηχανιών οδηγεί σε νέες συμμαχίες και στην είσοδο νέων "παικτών". Οι start-up εταιρείες αντλούν δισεκατομμύρια, ενώ τα στελέχη θεωρούν ότι θα εισέλθουν στην αγορά εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας.

    Επιπλέον, το 78% των στελεχών συμφωνεί ότι θα υπάρξει ριζική αλλαγή στον τρόπο αγοράς των οχημάτων τα επόμενα χρόνια, αναφέροντας ότι τα περισσότερα θα πωλούνται διαδικτυακά έως το 2030. Περίπου τα τρία τέταρτα προβλέπουν ότι άνω του 40% των οχημάτων θα πωλούνται απευθείας από τους κατασκευαστές στους καταναλωτές, παρακάμπτοντας τους αντιπροσώπους. 

    Με την μετάβαση στο ψηφιακό εμπόριο, τα στελέχη θεωρούν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κεφαλοποιήσουν τον τεράστιο όγκο δεδομένων που θα συλλέξουν - με το 43% να αναμένει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πωλούν δεδομένα στις ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων.

    Μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα εδώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:22 20/01

    Τα αποτελέσματα της Mercedes το 2021 στην Ελλάδα και παγκοσμίως

    Στην Ελλάδα, η Mercedes-Benz κατέκτησε για 8η συνεχή χρονιά την 1η θέση στις πωλήσεις μεταξύ των premium κατασκευαστών.

    11:09 20/01

    Η νέα Porsche Τaycan Sport Turismο

    Η νέα Sport Turismo είναι η τρίτη έκδοση αμαξώματος της ηλεκτρικής Porsche Taycan, η οποία προσφέρεται σε πέντε διαφοερετικές εκδόσεις.

    10:49 20/01

    H έλλειψη ημιαγωγών φρέναρε την ανοδική πορεία της Skoda το 2021

    Μετά το σπάσιμο του φράγματος πωλήσεων 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020, η Skoda περιορίστηκε λίγο κάτω από τις 900.000 παραδόσεις για το 2021.

    14:52 19/01

    Το FIA World Rally Championship αποκλειστικά στην COSMOTE TV έως το 2025

    Ζωντανά και αποκλειστικά στα κανάλια COSMOTE SPORT θα "τρέχει" μέχρι το 2025, το FIA World Rally Championship (WRC).

    11:19 19/01

    Θετικός απολογισμός για την Audi για το 2021

    Παγκόσμιες πωλήσεις περίπου αντίστοιχες με αυτές του 2020 για την Audi το 2021, παρά τις δυσκολίες στην παραγωγική διαδικασία λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.

    10:51 19/01

    Σχεδόν σταθερές οι πωλήσεις της Volkswagen Commercial Vehicles το 2021

    Η Volkswagen Commercial Vehicles παρέδωσε 359.500 οχήματα σε πελάτες το 2021.

    10:11 19/01

    Η Hyundai Motorsport οδεύει στη νέα υβριδική εποχή του WRC

    Η Hyundai Motorsport οδεύει στη νέα υβριδική εποχή του WRC και επικεντρώνεται το 2022 στους τίτλους κατασκευαστών και οδηγών.

    11:01 18/01

    Η Ελλάδα υποδέχεται την LEVC και τα νέα TX και VN5

    Η εταιρεία Σπανός ΑΕ με εδρα την Αθήνα, επιλεχθηκε ως επίσημος και αποσκλειστικός εισαγωγέας της μάρκας LEVC για την Ελλάδα.

    09:54 18/01

    Το νέο Abarth 595 Spa-Francorchamps

    H Abarth αφιερώνει μια εξαιρετικά συλλεκτική έκδοση στο θρυλικό Spa-Francorchamps.

    09:13 18/01

    H Audi γράφει ιστορία στο Ράλλυ Ντακάρ με το RS Q e-tron

    Απόλυτα επιτυχημένο το Ράλλυ Ντακάρ για την Audi, με τερματισμό και των τριών πρωτότυπων της ομάδας με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα και μετατροπέα ενέργειας.

    10:51 17/01

    Η νέα Porsche Cayenne Platinum Edition

    Η Porsche παρουσιάζει την ειδική έκδοση Platinum της νέας Cayenne.

    10:35 17/01

    Το επόμενο βήμα στην αποκάλυψη του Skoda Enyaq Coupe iV

    Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Skoda Enyaq Coupe iV θα πραγματοποιηθεί στις 31 Ιανουαρίου 2022 στην Πράγα.

    10:11 17/01

    Ο Martin Sander Γενικός Διευθυντής Επιβατικών Οχημάτων στη Ford Ευρώπης

    Η Ford Ευρώπης διορίζει τον Martin Sander Γενικό Διευθυντή Επιβατικών Οχημάτων και Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ford-Werke GmbH.

    01:37 16/01

    Πρεμιέρα για το νέο M-Sport Ford Puma Rally1

    Με την πρεμιέρα του M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 με το αγωνιστικό πλέον "κοστούμι" του, η Ford και η M-Sport γιορτάζουν μια συνεργασία 25 ετών.

    10:21 15/01

    Το σύνολο της γκάμας Fiat εντάσσεται στη σειρά (RED)

    H συνεργασία της Fiat με τον οργανισμό (RED) επεκτείνεται, περιλαμβάνοντας πλέον εκτός από την οικογένεια (500)RED και τα νέα (Panda)RED και (Tipo)RED.

    11:17 14/01

    Το νέο Nissan Qashqai κορυφαίο στην κατηγορία του στο Euro NCAP του 2021

    Κορυφαία διάκριση στην κατηγορί του στον τομέα της ασφάλειας για το νέο Nissan Qashqai, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών του Euro NCAP για το 2021.