Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Δεκ-2021 09:55

    Το πιλοτήριο του Audi RS Q e-tron για το Dakar Rally

    Το πιλοτήριο του Audi RS Q e-tron για το Dakar Rally
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Audi αποκάλυψε λεπτομέρειες από το πιλοτήριο του RS Q e-tron, το αγωνιστικό πρωτότυπο με το οποίο θα συμμετάσχει στο Dakar Rally, σε λιγότερο από μήνα. Εδώ, κυρίαρχο στοιχείο είναι οι οθόνες σε όλο το πλάτος του πίνακα οργάνων, θυμίζοντας πιλοτήριο αεροπλάνου. Στο παρελθόν, υπήρχε σαφής κατανομή των καθηκόντων στα ράλλυ cross-country: ο οδηγός οδηγεί, ο συνοδηγός πλοηγεί. Αυτοί οι ρόλοι έχουν αλλάξει εδώ και πολύ καιρό. Οι κανονισμοί πλέον περιορίζουν τις εργασίες πλοήγησης, με το πρώην χάρτινο roadbook, τώρα να είναι ψηφιακό. Στο Audi RS Q e-tron, με μία νέα φιλοσοφία χειρισμού, οι ρόλοι οδηγού και συνοδηγού έχουν διαφοροποιηθεί από το παρελθόν.

    Το τιμόνι, η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι τα κύρια καθήκοντα των Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel και Carlos Sainz, οι οποίοι ως οδηγοί συγκεντρώνονται πλήρως στη μορφολογία του εδάφους. Δεν χρειάζεται πλέον να αλλάζουν σχέσεις, επειδή η ηλεκτρική κίνηση με μετατροπέα ενέργειας στο Audi RS Q e-tron, δεν απαιτεί χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Κεντρικά τοποθετημένος στο πιλοτήριο είναι ο αλουμινένιος μοχλός χειρόφρενου, ο οποίος συνδέεται με το καινοτόμο σύστημα brake-by-wire που συνδυάζει το υδραυλικό φρένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έτσι, το τράβηγμα του χειρόφρενου συμβάλλει στην ανάκτηση ενέργειας, όπως και το φρενάρισμα με το πεντάλ. Φυσικά, παραμένει ίδιος ο βασικός ρόλος του χειρόφρενου, όπως σε όλους τους αγώνες ράλλυ, να προκαλέσει ολίσθηση του RS Q e-tron πριν από τις στροφές, με σύντομο μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, για καλύτερη τοποθέτηση στις αλλαγές κατεύθυνσης.

    Στο τιμόνι υπάρχουν οκτώ κουμπιά που μεταξύ άλλων ελέγχουν την κόρνα, τους υαλοκαθαριστήρες και τις καταχωρήσεις δεδομένων στο λογισμικό εάν ο οδηγός θέλει να αποθηκεύσει μια ανωμαλία με χρονική σήμανση στη μνήμη. Πίσω από το τιμόνι, μια οθόνη στο χαμηλότερο οπτικό πεδίο του οδηγού παρέχει πληροφορίες για τις πιέσεις των ελαστικών και την κατάσταση του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος. Περιέχει επίσης σημαντικές προειδοποιήσεις για επικίνδυνες καταστάσεις του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος ή της μπαταρίας. Δύο μικρότερες οθόνες πιο πάνω παρέχουν πληροφορίες για την πυξίδα και την ταχύτητα οδήγησης.

     

    Μια κεντρική οθόνη ακριβώς στη μέση, μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, περιέχει πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών, το σύστημα πέδησης και πολλές άλλες λειτουργίες. Οι πληροφορίες επισημαίνονται με πράσινο χρώμα όταν μια λειτουργία ή σύστημα λειτουργεί σωστά ή με κόκκινο όταν παρουσιάζεται σφάλμα. Ένας πίνακας με διακόπτες βρίσκεται πιο χαμηλά. Τα 24 μεμονωμένα πλήκτρα είναι ευαίσθητα στην αφή και πλήρως παραμετροποιήσιμα. Ο χειρισμός αυτού του πίνακα διακοπτών γίνεται κυρίως από τον συνοδηγό. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται όσο το δυνατόν πιο άψογα σε ανώμαλο έδαφος με ταχύτητες έως και 170 χλμ./ώρα, για πολλές ώρες. Έτσι, ο συνοδηγός έχει σημαντικό ρόλο, πέρα από τον κλασσικό, αυτόν της πλοήγησης. 

    Το δρομολόγιο της σχεδόν ολοήμερης ειδικής διαδρομής, δεν εκδίδεται πλέον το προηγούμενο βράδυ, όπως στο παρελθόν, αλλά 15’ μόλις πριν από την έναρξή της. Οι συνοδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο οθόνες tablet, ακριβώς μπροστά τους, που αντικαθιστούν τα προηγούμενα χάρτινα roadbooks. Μόνο εάν το tablet στα αριστερά, που δείχνει τη θέση στον χώρο παρουσιάσει βλάβη, επιτρέπεται στα πληρώματα να ανοίξουν και να χρησιμοποιήσουν το σφραγισμένο χάρτινο roadbook που παρέχεται, διαφορετικά αντιμετωπίζουν ποινή. Το tablet στα δεξιά περιέχει την πλοήγηση GPS και επικυρώνει τα ψηφιακά σημεία από τα οποία πρέπει να διέλθουν.

    Η μεγάλη διαφορά με τα γνώριμα στην καθημερινή οδήγηση συστήματα πλοήγησης είναι ότι οι διοργανωτές παρέχουν μόνο οδηγίες πυξίδας, αποστάσεις, απόλυτα απαραίτητες οδηγίες και προειδοποιήσεις κινδύνου, στο roadbook. Ως εκ τούτου, το σύστημα GPS στο αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι σκόπιμα περιορισμένης χρησιμότητας για τις ομάδες ενώ με αυτό οι διοργανωτές ελέγχουν εάν οι συμμετέχοντες έχουν τηρήσει τη διαδρομή και τα όρια ταχύτητας σε συγκεκριμένες ζώνες, για εκατοντάδες χιλιόμετρα.Το σύνολο οργάνων στο πιλοτήριο συμπληρώνει το σύστημα Iritrack, που χρησιμοποιείται για πρώτες βοήθειες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

    Audi

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:49 04/06

    Αυτό το Jeep κινείται αυτόνομα και εκτός δρόμου (+video)

    Μέχρι τώρα ξέραμε ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα χαρακτηριστικό για τους δρόμους αλλά πλέον η Jeep δοκιμάζει σύστημα αυτόνομης οδήγησης για off road διαδρομές

    18:45 03/06

    Προσφορά εκατομμυρίων για τα τρία άθικτα Tesla Roadster που βρέθηκαν σε κοντέινερ

    Η δημοπρασία τους τους παρατάθηκε εξαιτίας της αυξημένης συμμετοχής και κάποιος έκανε προσφορά εκατομμυρίων για τα τρία άθικτα Tesla Roadster του 2010

    15:36 03/06

    Η Porsche άλλαξε το σήμα της-βρες τις διαφορές

    Η Porsche με την ευκαιρία των εορτασμών των 75 ετών της άλλαξε το σήμα της και το εκσυγχρόνισε αλλά δεν θα βρεις και πολλές διαφορές

    11:29 03/06

    Δείτε την εξωπραγματική Bugatti Bolide να δοκιμάζεται σε αερoδρόμιο (+video)

    Απίστευτα γρήγορη και αισθητικά ακραία. Είναι η Bugatti Bolide, ένα hypercar που δημιουργήθηκε μόνο για πίστα. Είναι η εξωπραγματική αδελφή της υπέροχης Chiron που δοκιμάζεται σε αεροδρόμιο (μην τυχόν...

    18:45 02/06

    Πρόγραμμα F1 GP Ισπανίας: Πού και τι ώρα θα δεις τον αγώνα

    Στην πιο συνηθισμένη πίστα για τους οδηγούς, εκείνη της Βαρκελώνης μεταφέρεται η δράση της Formula 1 για τον αγώνα του Σαββατοκύριακου

    16:41 02/06

    Πότε και πού θα παρουσιαστεί το νέο Tesla Model 3

    Τελικά η παρουσίαση του ανανεωμένου Tesla Model 3 πλησιάζει και σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg ξέρουμε πού θα γίνει η αποκάλυψη και πότε

    13:01 02/06

    Hyundai Ioniq 5 N: Οδηγούμε το πρωτότυπο "φωτιά" στον πάγο (+video)

    Ναι, "φωτιά" στον πάγο και στο χιόνι με ατελείωτα drift σε ένα αυτοκίνητο απόγονο των υπέροχων Ν της Hyundai αλλά αυτό είναι πια ηλεκτρικό

    11:09 02/06

    Volvo EX30: Πρώτη επίσημη εικόνα του εσωτερικού-δεν έχει κουμπιά

    Volvo EX30: Πρώτη επίσημη εικόνα του εσωτερικού του ηλεκτρικού SUV. Δεν έχει κουμπιά αλλά μια οθόνη που θυμίζει Tesla και μεγάλο sound bar στο επάνω μέρος του ταμπλό

    16:08 01/06

    Fiat Topolino: Το νέο ηλεκτρικό που δεν θα ξεπερνά τα 6.000 ευρώ

    To ηλεκτρικό Fiat Topolino αποτελεί την πιο πρόσφατη εκδοχή μικροκινητικότητας από τον όμιλο της Stellantis και είναι ένα Citroen Ami με άλλο σήμα

    12:21 01/06

    Βουτιά στο χώμα με την Lamborghini Huracan Sterrato-πώς είναι να οδηγείς off road supercar (+video)

    Αυτό το αυτοκίνητο μαζί με την 911 Dakar αναβιώνουν μια κατηγορία που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνει τάση. Είναι ένα off road supercar και μπορεί να έχει V10 αλλά δεν φοβάται το χώμα

    10:55 01/06

    H BMW ήδη σχεδιάζει αυτοκίνητα με τεχνητή νοημοσύνη-ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα

    Ο Adrian van Hooydonk, επικεφαλής σχεδιαστής της BMW εξηγεί πώς η BMW πειραματίζεται με την τεχνητή νοημοσύνη για την σχεδίαση αυτοκινήτων και εξηγεί την ανθρώπινη συμμετοχή στην διαδικασία

    18:45 31/05

    Γιατί δεν πρέπει να αφήνουμε μπουκάλι με νερό μέσα στο αυτοκίνητο

    Κάθε μέρα μαθαίνουμε και κάτι καινούργιο και η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν το είχαμε σκεφτεί. Όμως υπάρχει περίπτωση να καεί το αυτοκίνητό σου εξαιτίας ενός μπουκαλιού νερό

    16:37 31/05

    Πωλείται η Ferrari Enzo του Fernando Alonso

    H Ferrari Enzo είναι ένα supercar με έντονο DNA από την Formula 1 αλλά η συγκεκριμένη δεν έχει μόνο το DNA έχει και λίγη από τη στόφα του πρωταθλητή Fernando Alonso

    12:43 31/05

    Πώς η νέα συμφωνία της NVidia επιταχύνει τις εξελίξεις στα αυτοκίνητα

    Η NVidia είναι πλέον ένας μεγάλος και σημαντικός παίκτης της παγκόσμιας αυτοκίνησης και αυτή η νέα συμφωνία της με την MediaTek θα γεννήσει πιο εξελιγμένο λογισμικό αυτοκινήτων

    11:36 31/05

    H κατηγορία αυτοκινήτων που δεν υπάρχει στην Ελλάδα "ούτε για δείγμα"

    Υπάρχει μια κατηγορία αυτοκινήτων που στην Ελλάδα έχει μεγάλη ζήτηση αλλά οι ενδιαφερόμενοι δεν μπορούν να τα βρουν. Ποια είναι η κατηγορία και γιατί συμβαίνει αυτό