Το νέο Toyota Aygo X αποκαλύπτεται

Δευτέρα, 22-Νοε-2021 10:59

Το νέο Toyota Aygo X αποκαλύπτεται

Τo νέο Toyota Aygo X είναι ένα crossover μοναδικό στη κατηγορία A, που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις των οδηγών της γηραιάς ηπείρου, κατοίκων αστικών κέντρων ή προαστίων.

Θέλοντας να αναδείξει το νέο Aygo X ως την καλύτερη πρόταση στην κατηγορία, η Toyota διεξήγαγε προσεκτική έρευνα σχετικά με τις απαιτήσεις της αστικής οδήγησης σε όλη την Ευρώπη, ακούγοντας προσεκτικά τις επιθυμίες των πελατών. Το αποτέλεσμα είναι το νεότερο compact μοντέλο στην προϊοντική οικογένεια της Toyota, που βασίζεται στην επιτυχημένη πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής Toyota Global New Architecture (TNGA), η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Yaris, το τρέχον Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021 στην Ευρώπη, και πιο πρόσφατα στο Yaris Cross.

Μετά την επιτυχημένη αποκάλυψη και θετική υποδοχή του εντυπωσιακού "Sparkling Chilli Red” Aygo X prologue, το project ανάπτυξης του Aygo μεταφέρθηκε στο τμήμα Styling της Toyota Motor Europe στο Βέλγιο, όπου οι ομάδες σχεδίασης συνεργάστηκαν στενά με τα τμήματα προϊοντικού σχεδιασμού και R&D για να κάνουν πραγματικότητα το νέο πρωτότυπο της κατηγορίας A.

Η τολμηρή διχρωμία του Aygo X, σε συνδυασμό με μία νέα, ζωηρή χρωματική φιλοσοφία, η οποία είναι εμπνευσμένη από… μπαχαρικά, συνθέτουν ένα μοναδικό προφίλ που προσελκύει την προσοχή. Μπροστά, φώτα υψηλής τεχνολογίας αγκαλιάζουν το πάνω τμήμα του καπό δημιουργώντας ένα σήμα φτερού, ενώ λίγο πιο κάτω η μεγάλη μάσκα, τα φώτα ομίχλης και η ποδιά βασίζονται στο θέμα "double trapezoid" που αποτελεί μέρος της ταυτότητας του Aygo. 

Με μήκος 3.700 χλστ., το νέο Aygo X είναι 235 χλστ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, αν και το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 90 χλστ.. Ο εμπρός πρόβολος είναι 72 χλστ. μικρότερος από του Yaris, ενώ η μέγιστη διάσταση των τροχών έχει αυξηθεί στις 18 ίντσες. Σχεδιασμένο για τους πιο στενούς δρόμους της πόλης, το Aygo X έχει εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής με ακτίνα μόλις 4,7 μ., που αποτελεί έναν από τους μικρότερους στην κατηγορία.

Το συνολικό πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 125 χλστ., φτάνοντας τώρα στα 1.740 χλστ., συγκριτικά με του Aygo. Ως αποτέλεσμα, τα εμπρός καθίσματα απέχουν κατά +20 χλστ., αυξάνοντας το χώρο για τους ώμους κατά 45 χλστ. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης κορυφαίος στην κατηγορία διαθέτοντας 125 χλστ. μεγαλύτερο μήκος και έξυπνη σχεδίαση πίσω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητάς του πάνω από 60 λίτρα, στα 231 λίτρα, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.

Επιπλέον, η σχεδίαση της οροφής Pagoda διατηρεί τις συμπαγείς συνολικές διαστάσεις της  προσφέροντας μία άνετη, ευρύχωρη καμπίνα για τον οδηγό και τους επιβάτες, με το ύψος του οχήματος να έχει αυξηθεί κατά 50 χλστ., στα 1.510 χλστ. Ως ένα συμπαγές, ψηλό crossover, το νέο Aygo X έχει απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 11 χλστ. συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Με τη σειρά της, η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη κατά 55 χλστ. επιτρέποντας καλύτερη οπτική επαφή με τους άλλους χρήστες των δρόμων, κυρίως δικυκλιστές και πεζούς. Επιπλέον, η γωνία της κολόνας A έχει αυξηθεί κατά 10% στις 24 μοίρες, για βελτιωμένη ορατότητα.

Το Aygo X έχει σχεδιαστεί εξ αρχής με στόχο τη μέγιστη οικονομία. Για παράδειγμα, το Aygo X έχει το μικρότερο βάρος άβαφου αμαξώματος (body-in-white) από οποιοδήποτε αυτοκίνητο της κατηγορίας A ή B που συνεισφέρει στην επίτευξη εξαιρετικής οικονομίας. Ο εμπρός προφυλακτήρας και τα προστατευτικά των τόξων στους θόλους των τροχών  συμβάλλουν επίσης στη μείωση της κατανάλωσης κατευθύνοντας τη ροή αέρα μακριά από τα ελαστικά, περιορίζοντας επομένως το στροβιλισμό γύρω από τα εμπρός και τα πλαϊνά τμήματα του αυτοκινήτου. Τα προστατευτικά των τόξων στους θόλους των πίσω τροχών ομοίως απομακρύνουν τη ροή αέρα από τα ελαστικά, κατευθύνοντάς την σε ένα σημείο σύγκλισης στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.

Το Aygo X χρησιμοποιεί τον πολυβραβευμένο 3-κύλινδρο κινητήρα 1KR-FE του 1,0 λίτρου που έχει βελτιωθεί για να συμμορφώνεται με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, προσφέροντας συγχρόνως υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας και επιδόσεων, με στόχο κατανάλωσης καυσίμου μόλις 4,7 λιτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 107 g/χλμ. Ο κινητήρας αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. και συνεργάζεται είτε με αυτόματο κιβώτιο CVT είτε με χειροκίνητο 5 σχέσεων.

Το νέο Aygo X  θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέσα στο 2022.