Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 17-Νοε-2021 10:34

    H Nissan μετασχηματίζει τη γραμμή χύτευσης στο Tochigi της Ιαπωνίας

    H Nissan μετασχηματίζει τη γραμμή χύτευσης στο Tochigi της Ιαπωνίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όταν σκέφτεστε ένα εργοστάσιο, πιθανώς να σας έρχονται στο μυαλό διάφορες εικόνες και συνειρμοί, με ρύπους, σκληρή δουλειά και πολύ θόρυβο. Ωστόσο η Nissan, επιδιώκει να αλλάξει αυτές τις αντιλήψεις. 

    Στόχος της είναι η προστασία τόσο του φυσικού περιβάλλοντος όσο και των εργαζομένων της. Η ασφάλεια των εργαζομένων είναι το κύριο μέλημα στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Nissan, με στόχο τη δημιουργία ενός πιο άνετου χώρου εργασίας.

    Καθώς συνεχίζει να εξελίσσει τα αυτοκίνητα και τις τεχνολογίες της, η Nissan κάνει ολοένα και μεγαλύτερα βήματα για να διασφαλίσει  αντίστοιχη πρόοδο και στα εργοστάσιά της. Γι’ αυτό θεωρεί απαραίτητο να μετασχηματίσει κάθε γραμμή και διαδικασία παραγωγής στην προσπάθειά της προς ένα βιώσιμο μέλλον.

    Το εργοστάσιό της Nissan στο Tochigi δέχθηκε πρόσφατα μια σημαντική αλλαγή. Οι αλλαγές έχουν γίνει στη γραμμή χύτευσης για τις κυλινδροκεφαλές είναι πραγματικά αξιοσημείωτες. Τώρα, η συγκεκριμένη γραμμή απασχολεί γυναίκες σε ποσοστό 20% επί του προσωπικού της. 

    Γιατί η διαδικασία χύτευσης;
    Το εργοστάσιο Tochigi της Nissan, που βρίσκεται στο Kawachi στην επαρχία Tochigi, διαθέτει μακρά ιστορία στην παραγωγή των πιο δημοφιλών οχημάτων της εταιρείας, όπως  για παράδειγμα το GT-R και το Z. Όντας το πρώτο Nissan Intelligent Factory, διαθέτει ένα πιο άνετο και εστιασμένο στην τεχνολογία παραγωγικό σύστημα που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Το τμήμα χύτευσης καλύπτει περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου του εργοστασίου Tochigi. Εδώ λαμβάνουν χώρα όλα τα στάδια της χύτευσης, όπως η τήξη και η χύτευση αλουμινίου και σιδήρου σε μέρη του κινητήρα.

    Όπως σε κάθε εργοστάσιο, οι διαδικασίες χυτηρίου και χύτευσης είναι εγγενώς μερικές από τις πιο απαιτητικές. Στις συγκεκριμένες διαδικασίες απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους παραμένουν ελάχιστες.

    Δημιουργία ακόμα πιο ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος
    Ο Shinichi Tsuchiya, σχεδιαστής της  γραμμής χύτευσης στο εργοστάσιο Tochigi, εξηγεί την προσέγγιση: "Όταν ξεκίνησε το έργο ανακαίνισης της γραμμής του εργοστασίου το 2018, εργαστήκαμε για να κάνουμε τη γραμμή φιλική προς το περιβάλλον και ανοιχτή σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου. Αυτό περιλαμβάνει και όσους έχουν δυσκολία να κάνουν βαριά δουλειά.”

    Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτούσε πλήρη αναθεώρηση, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής του πιο πρόσφατου και πιο προηγμένου εξοπλισμού. Αυτό επέτρεψε στο τμήμα παραγωγής να γίνει  εξίσου πιο ασφαλές για το περιβάλλον και φιλικό προς τους ανθρώπους.

    Φωτεινό και αναζωογονητικό περιβάλλον
    Με το που πατούν το πόδι τους στο νέο εργοστάσιο, οι επισκέπτες παρατηρούν αμέσως τα έντονα χρωματιστά δάπεδα και τους καλά φωτισμένους χώρους εργασίας, που διαθέτουν φωτισμό LED, φιλικό προς το περιβάλλον.

    Ο αέρας και το συνολικό περιβάλλον μέσα στη μεγάλη μονάδα παραγωγής παραμένουν καθαρά, χάρη στους ανόργανους πυρήνες στις διαδικασίες χύτευσης και διαμόρφωσης. Οι οργανικοί πυρήνες που χρησιμοποιήθηκαν προηγουμένως περιείχαν μια κόλλα που, κατά τη διαδικασία θέρμανσης, απελευθέρωνε αέρια με έντονη και δυσάρεστη οσμή. Για τον λόγο αυτό, είχε τοποθετηθεί εξοπλισμός απόσμησης πάνω από τα καλούπια για να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα.

    Τώρα, οι ανόργανοι πυρήνες που χρησιμοποιούνται περιέχουν μια κόλλα που ονομάζεται waterglass. Όταν λιώσει, αυτή η ουσία δεν παράγει δυσάρεστα αέρια ή οσμές, εξαλείφοντας την ανάγκη για εξοπλισμό απόσμησης.

    Παράλληλα, στο εργοστάσιο της Nissan έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά τη μείωση της σωματικής πίεσης που ασκείται στους εργαζομένους. Στο παρελθόν γινόταν μεταφορά λιωμένου αλουμινίου από το χυτήριο στη γραμμή χύτευσης με περονοφόρο. Ωστόσο, μετακινώντας τον κλίβανο τήξης κοντά στις μηχανές χύτευσης, δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη μεταφοράς του λιωμένου μετάλλου. Επιπλέον, μειώθηκε η κατανάλωση ενέργειας λιώνοντας μόνο την απαραίτητη ποσότητα μετάλλου, καθιστώντας  πολύ πιο αποτελεσματική τη συνολική διαδικασία.

    Μια ακόμα διαδικασία που απλοποιήθηκε είναι αυτή της επιθεώρησης μετά τη χύτευση. Στο παρελθόν, η συγκεκριμένη διαδικασία ήταν εξαιρετικά εντατική. Απαιτούσε την εισαγωγή ενός ενδοσκοπίου στις κυλινδροκεφαλές, ώστε να είναι εφικτός ο οπτικός έλεγχος για τυχόν σπασμένους πυρήνες ή άμμο μέσα. Τώρα, με την χρήση υπολογιστικής τομογραφίας (αξονική σάρωση), επιτυγχάνεται  μια πολύ πιο γρήγορη και αποτελεσματική εσωτερική αξιολόγηση. Αυτό μειώνει σημαντικά τον φόρτο εργασίας που εμπλέκεται στη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένου του σωματικού βάρους που επιβαρύνει το προσωπικό της Nissan. Προηγουμένως, γινόταν χειροκίνητη αντιστροφή των  κυλινδροκεφαλών των 10 κιλών για εξωτερική επιθεώρηση. Τώρα, η διαδικασία αυτή γίνεται αυτοματοποιημένα με μηχανές περιστροφής, γεγονός που την καθιστά  πολύ πιο εύκολη στη φυσική διαχείριση.

    Η συνεχής πορεία της Nissan προς την ουδετερότητα του άνθρακα
    Ο περιορισμός των συνολικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των εργοστασίων της Nissan,  συνεχίζει να αποτελεί μείζονα στόχο για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Η επεξεργασία σε υψηλές θερμοκρασίες που προηγουμένως σχετιζόταν με τη χύτευση σήμαινε ότι αυτός ήταν ένας τομέας στον οποίο η Nissan πίστευε ότι υπάρχουν περιθώρια αποτελεσματικής μείωσης των εκπομπών. Και αυτό το πέτυχε, με τη μείωση κατά 40% σε όλη τη διαδικασία θέρμανσης. 

    Η διαδικασία θερμικής επεξεργασίας, η οποία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση στις εκπομπές CO2, είναι το σημείο στο οποίο ενισχύονται οικυλινδροκεφαλές μετά τη χύτευση. Η συμβατική μέθοδος, κατά την οποία πολλαπλές κυλινδροκεφαλές τοποθετούνται σε ένα καλάθι και τροφοδοτούνται σε έναν κλίβανο θερμικής επεξεργασίας, παρήγαγε μεγάλη ποσότητα θερμότητας. Ωστόσο, με την αλλαγή σε έναν περιστροφικό κλίβανο θερμικής επεξεργασίας μονής τροφοδοσίας, αυξήθηκε σημαντικά η απόδοση και σε αυτή τη διαδικασία.

    Διαρκής βελτίωση της αποτελεσματικότητας
    Η Nissan έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος  έως το 2050. Η έναρξη του Nissan Intelligent Factory στο εργοστάσιο Tochigi, είναι ένας σημαντικός πυλώνας αυτής της πρωτοβουλίας. Ο εξοπλισμός των εγκαταστάσεων πρόκειται να εξηλεκτριστεί πλήρως έως το 2050, με την εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών παραγωγής και με τη μείωση της χρήσης ενέργειας. Για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα σε μονάδες παραγωγής, όλη η ηλεκτρική ενέργεια που θα χρησιμοποιηθεί θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή θα παράγεται με κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:18 30/09

    Πουλήθηκε αυτή η "κασκαντέρ" Aston Martin DB5 "μόλις" 3,2 εκατ. ευρώ

    Α, ναι; Ωχ και δεν προλάβαμε. Αυτός που την πήρε άραγε θα νιώθει πολύ James Bond; Και αν ναι, θα νιώθει Sean Connery ή Daniel Craig;

    13:16 30/09

    Audi DNA: Τι κάνει η φίρμα για να ξεχωρίσει στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης

    H Audi ήδη ασχολείται επιστημονικά με το πώς θα νιώθεις όταν βρίσκεσαι μέσα σε έναν αυτόνομο Audi. Δηλαδή προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει το DNA ώστε να μεταφερθεί στη νέα εποχή

    13:15 30/09

    Citroen Oli: Να παρακαλάς να μπει στην παραγωγή

    Επιτέλους ένα ρεαλιστικό πρωτότυπο που καταλαβαίνει τις ανάγκες της νέας εποχής της αυτοκίνησης και αποτελεί τον ορισμό της βιωσιμότητας/

    11:28 29/09

    Alfa Romeo Carabo: Ευχαριστούμε Marcello Gandini

    Γιατί να μην μπει ποτέ στην παραγωγή αυτή η υπερπαραγωγή του τρομερού σχεδιαστή Marcello Gandini;

    11:27 29/09

    To GSe επέστρεψε: Αποκάλυψη για Opel Astra GSe και Astra Sports Tourer GSe

    To GSe επέστρεψε αλλά πλέον δεν σημαίνει "Grand Sport Einspritzung" (Grand Sport Injection) αλλά "Grand Sport electric"

    11:09 28/09

    Η Alpine ετοιμάζει ένα "άγριο" A110 R και περιμένουμε με αγωνία

    Στις 4 Οκτωβρίου η Alpine θα παρουσιάσει κάτι πολύ άγριο και καυτό: το Alpine A110 R, την κορυφαία μέχρι σήμερα έκδοση του A110 που θα αλωνίζει στις πίστες

    11:05 28/09

    Αυτό είναι το ανανεωμένο ηλεκτρικό Peugeot e-208, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία

    Η Peugeot λέει ότι μεγαλώνει την ισχύ αλλά και την αυτονομία ενώ μαθαίνουμε από πού γίνεται η "μετάγγιση" τεχνολογίας.

    16:34 27/09

    Πρεμιέρα στο Μαρόκο για το Audi RS Q e-tron E2

    Χιλιάδες χιλιόμετρα έχει ήδη διανύσει το νέο Audi RS Q e-tron E2 ενόψει της πρεμιέρας του τον Οκτώβριο στο ράλι του Μαρόκου

    16:33 27/09

    Οριστικό φινάλε για την Lamborghini Aventador

    Η Lamborghini ολοκλήρωσε την παραγωγή της Aventador για δεύτερη φορά, μετά το ναυάγιο του Felicity Ace και την απώλεια εκατοντάδων supercars

    16:31 27/09

    To EX90 είναι το πρώτο Volvo με lidar

    Η Volvo πιστή στις αρχές και την παράδοσή της περί οδηγικής ασφάλειας τοποθετεί στο προσεχές Volvo EX90, το σύστημα Lidar και είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό.

    16:25 26/09

    Η Toyota αποχαιρετά τη Ρωσία

    Κλείνει οριστικά το εργοστάσιο της Toyota στην Ρωσία με την εταιρεία να εξετάζει την πώλησή του.

    16:24 26/09

    Κινητήρας Nissan SR20DET: Τον αγαπήσαμε και επιστρέφει

    Τέσσερις κύλινδροι, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και turbo. Ήταν μια γλύκα αυτό το μοτέρ και μας έλειψε αλλά τώρα επιστρέφει!

    16:23 26/09

    Nvidia DRIVE Thor: Αυτός είναι ο πιο ισχυρός υπολογιστής αυτοκινήτων

    Ο τελευταίος υπολογιστής αυτοκινήτων της Nvidia λέγεται Drive Thor και μπορεί να κάνει 254 τρισεκατομμυρία πράξεις ανά δευτερόλεπτο

    16:46 25/09

    Pikes Peak Climb Dance: Το αειθαλές motorsport viral

    H βραβευμένη ταινία μικρού μήκους που άλλαξε την εικονοληψία των αγώνων αυτοκινήτου για πάντα.

    16:42 25/09

    Renault 5 Turbo 3E: Εργοστασιακό restomod για drift

    Με κίνηση στον πίσω άξονα από δύο ηλεκτροκινητήρες το Renault 5 Turbo 3E υπόσχεται να είναι τόσο ελκυστικά δύστροπο, όσο και το αυθεντικό.

    16:40 25/09

    To BMW M Hybrid V8 είναι πολύ Μ

    Η BMW παρουσίασε τα χρώματα του BMW M Hybrid V8 με το οποίο θα συμμετέχει στο IMPSA GTP το 2023 αλλά και τους οδηγούς της ομάδας.