Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 15-Νοε-2021 09:03

    Από το Renault 4L στο Arkana

    Από το Renault 4L στο Arkana
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το Renault 4 παρουσιάστηκε το 1961, μία περίοδο κατά την οποία οι άνθρωποι στη Γαλλία ξεκινούσαν να εγκαταλείπουν την αγροτική τους ζωή και να μετακομίζουν πιο κοντά στις αστικές περιοχές. Εντούτοις, οι δημόσιες μεταφορές απείχαν ακόμα πολύ από το να προτιμώνται, ιδιαίτερα στα περίχωρα των πόλεων και των αστικών κέντρων. Ο κόσμος άρχισε να αισθάνεται την ανάγκη για ένα αυτοκίνητο κατάλληλο τόσο για αγροτικές όσο και για αστικές περιοχές, ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να οδηγήσει για να πάει για ψώνια αλλά και στη δουλειά τους. Ήταν επίσης μια εποχή που ο αριθμός των εργαζόμενων γυναικών αυξάνονταν σημαντικά, και η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών άρχισε να διευρύνεται. Σε αυτό το πλαίσιο, το αυτοκίνητο που σύντομα θα γινόταν γνωστό ως "κατρέλ"/"4L", παρείχε μια λύση 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, τόσο για την αστική όσο και για την αγροτική ζωή, και όλα αυτά χάρη στην ταπεινή 5η πόρτα του!

    'Τα hatchbacks έφεραν την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία προσφέροντας στους χρήστες τους περισσότερη ευκολία διαμόρφωσης και ευελιξία στην εκμετάλλευση των εσωτερικών τους χώρων" δήλωσε ο Hugues Portron, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic
     
    Μία πόρτα προς την ελευθερία: Αυτή η 5η πόρτα έπαιξε το ρόλο της ώστε το Renault 4 να γίνει γρήγορα ένα κοινωνικό φαινόμενο. Ο άνθρωπος πίσω από το project, ο Pierre Dreyfus, CEO της Renault από το 1955 έως το 1975, εξηγούσε στις ομάδες του ότι ήθελε να βλέπει "ένα μεγάλο χώρο φόρτωσης” για ένα αυτοκίνητο τύπου "blue jean”, δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές τάξεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν σε περισσότερες από 100 χώρες, για μια περίοδο μεγαλύτερη των 30 ετών, είναι επομένως ασφαλές να πούμε ότι η επιθυμία του πραγματοποιήθηκε. "Η 5η πόρτα στο 4L έδωσε το έναυσμα για ένα νέο είδος, μια νέα κατηγορία αυτοκινήτου και ένα νέο χαρακτηριστικό στην αγορά,” δηλώνει ο Hugues. "Αυτή η θαυμάσια ανακάλυψη είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός οχήματος που συνδύαζε σε ένα αμάξωμα, τα χαρακτηριστικά ενός saloon, ενός station wagon και ενός επαγγελματικού.”

    Η 5η πόρτα εξασφάλιζε στο χρήστη ευκολία στη φόρτωση, καθιστώντας το 4L ιδανικό για κάθε τρόπο ζωής. Επιπρόσθετα, η 5η πόρτα προσέφερε μεγαλύτερη ευκολία διαμόρφωσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν το πρώτο "αυτοκίνητο για να ζεις μαζί του" ("voiture à vivre” στα γαλλικά). "Η 5η πόρτα έδειξε ότι οι μηχανικοί μπορούσαν να διαφοροποιηθούν από την παραδοσιακή δομή των 3 όγκων ("καπό, χώρος επιβατών, πορτμπαγκάζ")” εξηγεί ο Hugues. "Η 5η πόρτα εξασφάλισε περισσότερη ελευθερία σε ό,τι αφορά το design.” Έδωσε ώθηση σε νέους τύπους οχημάτων, όπως είναι τα μοντέλα ‘ενός όγκου’ (monospace), αλλά και  τα SUV.

    Ένα χαρακτηριστικό που υιοθετείται από το σύνολο της γκάμας: Η 5η πόρτα αποτέλεσε το κλειδί της επιτυχίας του 4L, για αυτό και η Renault τόλμησε να επεκτείνει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό και σε μία ακόμη πιο παραδοσιακή κατηγορία, αυτή των οικογενειακών σεντάν, που προσφέρονταν μέχρι τότε μόνο ως μοντέλα 3 όγκων, με κλασσικό πορτμπαγκάζ. Το Renault 16, που παρουσιάστηκε το 1965, ήταν ο προάγγελος μιας επανάστασης άνευ προηγουμένου, που έδειξε το δρόμο σε μοντέλα hatchback μεγαλύτερων κατηγοριών. Αν το καλοσκεφτεί κανείς, το Renault 16 ήταν σαν μια μεγάλη έκδοση του Renault 4, ενώ και τα δύο ήταν hatchback, διέθεταν 5η πόρτα, και προσέφεραν απίστευτες δυνατότητες σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων.

    "Με το Renault 16, συνειδητοποιήσαμε ότι η 5η πόρτα στα οικογενειακά και πολυτελή μοντέλα, δεν αποτελούσε πρόβλημα" δηλώνει ο Ηugues, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Classic.

    Στην πραγματικότητα, οποιοδήποτε μοντέλο αυτοκινήτου θα μπορούσε να είναι hatchback, συμπεριλαμβανομένων των saloon, των κουπέ και των αυτοκινήτων πόλης. Η Renault άρχισε να εξελίσσει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων hatchback, όπως τα R20 και R30, το Fuego, το R25 και το R11. Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα hatchback ήρθαν στο προσκήνιο όταν οι αδερφοί Marreau κέρδισαν το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1982, με ένα Renault 20.

    Το νέο Renault Arkana προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό: Από ολόκληρη τη γκάμα της Renault, το Arkana ξεχωρίζει ως ο καλύτερος πρεσβευτής των hatchback. "Η 5η πόρτα ταίριαξε τέλεια με αυτό το μοντέλο, το οποίο αποτελεί μια υπέροχη διασταύρωση μεταξύ ενός SUV και ενός saloon", συνεχίζει ο Hugues. "Είναι η ιδανική λύση για τους σχεδιαστές, καθώς κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κομψό και ελκυστικό σχέδιο που προσφέρει στους πελάτες όλη την πρακτικότητα που χρειάζονται. Το hatchback αμάξωμα του Arkana διαθέτει ένα ευρύχωρο, εύκολα προσβάσιμο, εσωτερικό, που παρέχει περισσότερο χώρο φόρτωσης από ό,τι θα συνέβαινε με ένα απλό πορτμπαγκάζ". 

    Renault
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:05 09/12

    Και Τoyota Corolla Cross υδρογόνου-η ιαπωνική φίρμα επιμένει

    Με κάθε δυνατό τρόπο η Toyota δείχνει ότι υπολογίζει πολύ στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και το Τoyota Corolla Cross Hydrogen είναι ένα ακόμα βήμα.

    11:04 09/12

    Έρχονται ηλιακά "δέντρα" για να φορτίζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Ιδίως για την Ελλάδα ακούγεται υπέροχη ιδέα. Βέβαια στην χώρα μας κινδυνεύουν. Το πιο πιθανό είναι να γεμίσουν με γκραφίτι τα νανοφωτοβολταϊκά και μετά εσύ θα περιμένεις (για πάντα) να φορτίσει το...

    11:02 09/12

    Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου έχει το πιο ωραίο video μουσείου που έχεις δει

    Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου σου προσφέρει την πιο μαγευτική εικονική περιήγηση που έχεις ζήσει ποτέ, με ένα video από drone ανάμεσα στα στολιδια του.

    15:17 08/12

    Το νέο Toyota Prius θα είναι πιο ασφαλές με συνδρομή

    Αυξάνονται οι εταιρείες που δίνουν εξοπλισμό με συνδρομή μέσω αναβάθμισης λογισμικού. Νέα προσθήκη η Toyota η οποία σκέφτεται να εφαρμόσει τη νέα τάση.

    15:15 08/12

    6 Sprint Race θα έχει η Formula 1 το 2023. Ποια είναι τα 4 νέα

    H Formula 1 ανακοίνωσε τις 6 πίστες που θα φιλοξενήσουν Sprint Race στο πρωτάθλημα του 2023 και η λίστα περιλαμβάνει 4 καινούργιες.

    15:14 08/12

    Είναι αυτή η καλύτερη Gymkhana που έγινε ποτέ;

    Ο Travis Pastrana επιστρέφει με ένα Subaru GL Wagon 862 ίππων και εμείς χαιρόμαστε τόσο που βάζουμε δύο συντάκτες να γράψουν για την καλύτερη -ίσως- Gymkhana που έγινε ποτέ.

    14:23 07/12

    Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023: Τελικές δοκιμές στα Μέγαρα

    Αυτά είναι τα δέκα μοντέλα που πέρασαν στην τελική φάση του θεσμού "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023"

    14:20 07/12

    Το τραπέζι Ferrari V12 κάνει όσο ένα Honda Type R

    Πες ότι έχεις βαθιές τσέπες και μπορείς να δώσεις μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για κάτι εκκεντρικό. Αυτό το τραπέζι είναι ίσως η καλύτερη επιλογή. Μακάρι και να γκάζωνε.

    14:18 07/12

    H νέα Mercedes-AMG S 63 είναι η ισχυρότερη S-Class που έχει παραχθεί ποτέ

    Είναι υβριδική αυτή η S-Class αλλά σκοπός δεν είναι η οικονομία αλλά η θηριώδης ισχύς. Έχει V8 4,0 λίτρων με δύο turbo και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν 802 ίππους.

    15:02 06/12

    Αυτό το ηλεκτρικό hypercar Lexus θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο

    Η Lexus τάζει λαγούς με πετραχείλια για τον ηλεκτρικό hypercar διάδοχο του LFA και αν κρίνουμε από τις φωτό μπορεί και να τα καταφέρει. Το καλύτερο είναι ότι θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο

    15:02 06/12

    Video: Πώς τρομάζεις τον μπαμπά σου με Honda NSX 1.000 ίππων

    Μην είστε βάρβαροι με τους γονείς σας, εκτός αν πηγαίνουν γυρεύοντας.

    14:57 06/12

    Δοκιμάζουμε την πρώτη ηλεκτρική Maserati GranTurismo Folgore

    Ηλεκτρική Maserati λοιπόν. Αλλάζουν οι καιροί και η τρίαινα δεν θέλει πια οκτάνια αλλά kWh. Και είναι πολύ γρήγορη με 760 ίππους.

    17:21 05/12

    Ναι, τώρα είναι σίγουρο ότι έρχεται Hyundai Ioniq 5 Ν

    Η Hyundai Ν όχι μόνο φροντίζει να κρατά ψηλά την σημαία των οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα αλλά ετοιμάζει πυρετωδώς και την επόμενη -ηλεκτρική- μέρα

    17:19 05/12

    Επίσημο: 2η γενιά Toyota C-HR (ούτε αυτό αμιγώς ηλεκτρικό)

    Η Toyota αποκάλυψε την 2η γενιά του υβριδικού Toyota C-HR με το πρωτότυπο C-HR Prologue. Και σωστά μάντεψες ούτε αυτό είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

    17:16 05/12

    Δώρο Χριστουγέννων: Οδηγούμε το Koenigsegg Jesko Absolut των 1.600 ίππων

    Πάτα το play και άκου. Εδώ στο Topgear δίνουμε δώρο Χριστουγέννων -πριν τα Χριστούγεννα- γιατί σου αξίζει να ακούσεις αυτό θηρίο των 1.600 ίππων που -ίσως- έχει τελική 500 km/h

    13:12 04/12

    Πωλείται η μοναδική μαύρη ματ Ferrari Enzo που υπάρχει

    Η μοναδική μαύρη ματ Ferrari Enzo που βγήκε ποτέ από την γραμμή παραγωγής του Μαρανέλο για τον Σουλτάνο του Μπρουνέι, πωλείται