Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 09-Νοε-2021 08:43

    Δημιουργώντας το νέο Nissan Ζ

    Δημιουργώντας το νέο Nissan Ζ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο Μιχαήλ Άγγελος είπε κάποτε: "Κάθε λίθος κρύβει ένα άγαλμα μέσα της και είναι καθήκον του γλύπτη να το ανακαλύψει".

    Για τον Haruo Yuki, έναν επικεφαλής μοντελιστή πηλού στη Nissan, αυτός ο "λίθος” είναι μια μεγάλη πλάκα από πηλό και μέσα από αυτή ανακαλύπτει αυτοκίνητα, που πυροδοτούν το πάθος μας για οδήγηση.

    Ο Yuki ξεκίνησε το ταξίδι του ως σχεδιαστής σε νεαρή ηλικία. Πήγε σε τεχνικό λύκειο, όπου κύριος στόχος του ήταν να γίνει εικονογράφος. Ωστόσο, η μοίρα "παρενέβη” όταν ο σύμβουλός καριέρας  στο σχολείο του είπε για μια ευκαιρία εργασίας στη Nissan, στο τμήμα μοντελοποίησης πηλού.

    Από τότε που έγινε μέλος της ομάδας της Nissan, το 1978, ο Yuki έχει δημιουργήσει περίπου 60 μεγάλα πήλινα μοντέλα, από σεντάν έως μίνι βαν. Το τελευταίο του έργο τέχνης είναι το εντυπωσιακό, ολοκαίνουργιο Z.

    Το επάγγελμα της μοντελοποίησης του πηλού αυτοκινήτου έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό κρυφό από τα φώτα της δημοσιότητας, επειδή οι καλλιτέχνες συνήθως εργάζονται σε μελλοντικά μοντέλα των οποίων τα σχέδια αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό. Αν και οι μοντελιστές παραμένουν στο παρασκήνιο, ο αντίκτυπος που έχουν στην απόφαση για το αποτέλεσμα του σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου δεν μπορεί να υποτιμηθεί.

    Ουσιαστικά η δουλειά του Yuki είναι να αναδημιουργήσει μια δισδιάστατη εικόνα σε τρεις διαστάσεις, εξερευνώντας το σχήμα και "δαμάζοντας” τις αναλογίες, καθώς κατασκευάζει με κόπο ένα πήλινο μοντέλο. Καθώς ορισμένοι μπορεί να υποστηρίξουν ότι η ίδια εργασία μπορεί να εκτελεστεί χρησιμοποιώντας το πιο πρόσφατο λογισμικό τρισδιάστατης μοντελοποίησης, ο Yuki διαφωνεί.

    "Ναι, χρησιμοποιούμε επίσης ψηφιακά προγράμματα για τη δημιουργία τρισδιάστατων εικόνων, όπως είναι απαραίτητο στη διαδικασία. Αλλά οι μοντελιστές από πηλό παρέχουν μια ανθρώπινη πινελιά στο σχεδιασμό που δεν μπορεί να κάνει το λογισμικό. Αν και μπορεί να φαίνεται απλό να προσθέσετε ψηφιακά έναν καθρέφτη ή πινελιές σε ένα σχέδιο και το να βλέπετε το αυτοκίνητο σε έναν εικονικό χώρο είναι χρήσιμο, οι λεπτομερείς  αλλαγές δεν είναι τόσο εύκολο να αποδοθούν ψηφιακά. Αυτό που βλέπουμε σε μια οθόνη σε σχέση με την πραγματική ζωή είναι πολύ διαφορετικό, ειδικά κάτω από το φυσικό φως του ήλιου. Επομένως, είναι δουλειά του μοντελιστή πηλού να αποκρυπτογραφήσει και να ερμηνεύσει μια 2-D προοπτική σε 3-D”, εξήγησε ο Yuki.

    Nissan

    Ο Yuki πιστεύει ότι χρησιμοποιώντας μόνο ψηφιακά προγράμματα, είναι δύσκολο να εκφράσεις τη συναισθηματική γοητεία και το βάθος όπως συμβαίνει με την φυσική μετάβαση και την μορφοποίηση σε κλίμακα.

    "Διαπίστωσα ότι τα σχέδια ζωντανεύουν μόνο όταν εξερευνούμε τα σχήματα με τα χέρια μας. Αφού συμμετείχα στη δημιουργική διαδικασία για δεκάδες αυτοκίνητα, δεν έχω διαπιστώσει ακόμη τις συναισθηματικές αποχρώσεις ενός σχεδίου που εκτελέστηκε εξ ολοκλήρου από έναν υπολογιστή. Νομίζω ότι τα αγαπημένα μέρη ενός σχεδίου για τους ανθρώπους προέρχονται από τον μοντελιστή πηλού, που μεταφέρει με επιτυχία σχήμα και αναλογία. Με το νέο Z, δεν νομίζω ότι η τελική εμφάνιση θα ήταν δυνατή αν βασιζόμασταν μόνο σε υπολογιστές και λογισμικό.”

    Η λήψη μιας ιδέας και η υλοποίησή της σε φυσική μορφή, είναι μια διαδικασία πολλαπλών βημάτων στη Nissan. Συνήθως, ο σχεδιασμός ενός μελλοντικού οχήματος πρέπει πρώτα να υποβληθεί σε παγκόσμιο διαγωνισμό σχεδιασμού μεταξύ των στούντιο σχεδιασμού της Nissan. Μετά από γύρους επιλογών και τρισδιάστατη μοντελοποίηση,  έρχεται η ώρα για τον Yuki και την ομάδα του να παρέμβουν για να βοηθήσουν στην υλοποίηση της τελικής φυσικής μορφής του μοντέλου.

    "Για να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας, ξεκινάμε πρώτα με ένα μοντέλο από πηλό κλίμακας 1/4, στη συνέχεια το σαρώνουμε και το μετατρέπουμε σε ένα μοντέλο που είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο, χρησιμοποιώντας ψηφιακά δεδομένα. Έπειτα,  ξεκινάμε τη διαδικασία διαμόρφωσης του μοντέλου πλήρους κλίμακας με μια μεγάλη πλάκα από πηλό. Έχουμε ένα φούρνο όπου ζεσταίνουμε τον πηλό. Κατευθείαν από το φούρνο αρχίζουμε να προσθέτουμε υλικό και να το πλάθουμε με το χέρι. Όταν ο πηλός κρυώσει λίγο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία για να ξύσουμε και να προσθέσουμε φόρμα, καθώς αρχίζει να σκληραίνει σε θερμοκρασία δωματίου.

    Nissan


    "Ολοκληρώσαμε το μοντέλο από πηλό πλήρους μεγέθους για το νέο Z σε περίπου τρεις εβδομάδες. Ένα μοντέλο από πηλό πλήρους κλίμακας έχει πλαίσιο αλουμινίου με άξονες για να μπορούμε να τοποθετήσουμε τροχούς και ελαστικά. Το συνολικό βάρος του τελικού προϊόντος αργίλου είναι περίπου 1,6 τόνοι, επομένως είναι λίγο βαρύτερο από ένα πραγματικό αυτοκίνητο”, είπε ο Yuki.

    Ο τρόπος με τον οποίο ένας μοντελιστής από πηλό παίρνει ένα σκίτσο και το μετατρέπει σε τρισδιάστατη πραγματικότητα μπορεί να ποικίλλει πολύ, αφότου  ξεκινήσει η διαδικασία.

    "Ένα σκίτσο δεν είναι τίποτα άλλο από μια ιδέα και όταν παίρνουμε αυτήν την ιδέα και την κάνουμε πραγματική, φυσική μορφή, το αυτοκίνητο τείνει να αλλάζει στην πορεία, με τις συνεδρίες αναθεώρησης και τις λεκτικές παρεμβάσεις.”

    Αν και η ομάδα του Yuki για το Z ήταν ολιγομελής, υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για τη δουλειά τους : οι εντυπώσεις και τα στοιχεία έρεαν συνεχώς από ενθουσιασμένα στελέχη και μηχανικούς που έμπαιναν στο στούντιο για να δουν την εργασία σε εξέλιξη.

    "Στην αρχή ήταν δύσκολο να μην λάβουμε υπόψη αυτά που έλεγαν, αλλά το σκίτσο σχεδίασης του επιλεγμένου Z έτυχε πολύ καλής υποδοχής, οπότε η διαδικασία ήταν αρκετά ομαλή για να φτάσουμε στο τελικό σχήμα.”

    Το νέο Z αντιπροσωπεύει την τελευταία ενσάρκωση του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου και ο Yuki ήθελε πραγματικά να το κάνει πολύ ξεχωριστό. "Έβαλα την καρδιά και την ψυχή μου σε αυτό. Η ομάδα μας διαμόρφωσε και αναμόρφωσε το σχέδιο πολλές φορές για να βεβαιωθεί ότι ήταν τέλειο. Και φρόντισα να συμπεριλάβω μια ανθρώπινη πινελιά για να μεταφέρω μια συναισθηματική ανταπόκριση από κάθε μέρος του αυτοκινήτου, όπως το πίσω φτερό, το σχήμα του καπό... δηλαδή παντού!”. 

    Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια:

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:37 05/12

    Η θρυλική Lancia 037

    Με λιγότερη ισχύ από τους αντιπάλους της και κίνηση στους πίσω τροχούς, η 037 ήταν μια διαφορετική πρόταση της Lancia σε μια μεταβατική περίοδο για το WRC.

    12:33 04/12

    Ford: Κορυφαία ασφάλεια σε οδηγό, επιβαίνοντες και διασώστες

    Tα μοντέλα Ford παρέχουν κορυφαία ασφάλεια όχι μόνο σε επιβαίνοντες και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, αλλά και στους πρώτους ανταποκριτές ενός ατυχήματος.

    10:55 03/12

    Οι τιμές στην Ελλάδα του νέου Honda HR-V e:HEV

    H Honda ανανακοινώνει τη διάθεση καθώς και τις τιμές πώλησης του νέου, αποκλειστικά υβριδικού HR-V e:HEV.

    10:14 03/12

    Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι οι διανομείς από τη συνεργασία τους με τη Wolt

    Σύμφωνα με την τριμηνιαία έρευνα ικανοποίησης που πραγματοποιεί η εταιρεία, οι διανομείς είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη συνεργασία τους με τη Wolt.

    10:06 03/12

    Το σεληνιακό ρόβερ της Nissan

    Η υψηλή τεχνολογία και αποδοτικότητα της ηλεκτρικής τετρακίνησης της Nissan ενισχύει τις οδηγικές επιδόσεις του ρόβερ πάνω στην επιφάνεια της Σελήνης.

    09:44 03/12

    Διπλό ντεμπούτο για την Bentley Flying Spur στην Κίνα

    Διπλό ντεμπούτο για την Bentley Flying Spur στην Κίνα, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Guangzhou.

    18:07 02/12

    ΒΕΑΤ: Στηρίζει τους οδηγούς να μπουν στην ηλεκτροκίνηση

    H εταιρεία παρουσίασε τον πρώτο κύκλο συνεργασιών της με τις εταιρίες Mercedes, Citroen, Peugeot, Skoda και Protergia.

    15:13 02/12

    Ικανοποιημένοι οι 9 στους 10 οδηγοί που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Uber

    Οι οδηγοί ταξί στην Ελλάδα είναι ευχαριστημένοι από τη χρήση της εφαρμογής της Uber και επιθυμούν να συνεχίσουν να συνεργάζονται με την εταιρεία.

    11:25 02/12

    Πόσο κοστίζει το νέο Ford Fiesta στην Ελλάδα;

    Η Ford Motor Ελλάς ανακοινώνει τις τιμές διάθεσης στην Ελλάδα του νέου, συνδεδεμένου και ακόμα πιο δυναμικού Ford Fiesta.

    11:00 02/12

    Πρεμιέρα για το νέο Opel Astra Sports Tourer

    Tο νέο Astra Sports Tourer είναι το πρώτο station wagon μοντέλο της Opel που αποτυπώνει την τολμηρή και απέριττη σχεδιαστική φιλοσοφία της.

    10:19 02/12

    ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2021: Επίλογος με όραμα

    Το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece διοργάνωσαν το πρώτο συνέδριο στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις.

    10:55 01/12

    H Skoda παρουσιάζει το νέο Karoq

    Tο Karoq, το συμπαγές SUV της Skoda, είναι τώρα ακόμα πιο όμορφο και εντυπωσιακό με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.

    10:46 01/12

    Αυτό είναι το νέο Kia Niro

    Το ολοκαίνουργιο Niro παρουσιάστηκε στο Mobility Show της Σεούλ και θα είναι διαθέσιμο από την επόμενη χρονιά σε HEV, PHEV και EV εκδόσεις.

    09:57 01/12

    Πως ένα φυσικό προϊόν όπως ο φελλός βοηθάει στη βιωσιμότητα της Mazda

    Πριν από περισσότερα από 100 χρόνια, η Mazda είχε ξεκινήσει στην πορεία της ανά τον κόσμο ως κατασκευαστής προϊόντων φελλού.

    11:03 30/11

    Nissan Ambition 2030: Εξηλεκτρισμός και βιωσιμότητα

    Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της, η Nissan θα προσφέρει οχήματα και τεχνολογίες που θα ενδυναμώνουν την κινητικότητα.

    10:54 30/11

    BMW M: Λίγο πριν την επέτειο των 50 ετών

    Στο πλαίσιο της 50ης επετείου το κλασικό έμβλημα "BMW Motorsport" επιστρέφει και θα κοσμεί, κατόπιν παραγγελίας, τις BMW M και τα μοντέλα με πακέτο M Sport.