Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 09-Νοε-2021 08:43

    Δημιουργώντας το νέο Nissan Ζ

    Δημιουργώντας το νέο Nissan Ζ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο Μιχαήλ Άγγελος είπε κάποτε: "Κάθε λίθος κρύβει ένα άγαλμα μέσα της και είναι καθήκον του γλύπτη να το ανακαλύψει".

    Για τον Haruo Yuki, έναν επικεφαλής μοντελιστή πηλού στη Nissan, αυτός ο "λίθος” είναι μια μεγάλη πλάκα από πηλό και μέσα από αυτή ανακαλύπτει αυτοκίνητα, που πυροδοτούν το πάθος μας για οδήγηση.

    Ο Yuki ξεκίνησε το ταξίδι του ως σχεδιαστής σε νεαρή ηλικία. Πήγε σε τεχνικό λύκειο, όπου κύριος στόχος του ήταν να γίνει εικονογράφος. Ωστόσο, η μοίρα "παρενέβη” όταν ο σύμβουλός καριέρας  στο σχολείο του είπε για μια ευκαιρία εργασίας στη Nissan, στο τμήμα μοντελοποίησης πηλού.

    Από τότε που έγινε μέλος της ομάδας της Nissan, το 1978, ο Yuki έχει δημιουργήσει περίπου 60 μεγάλα πήλινα μοντέλα, από σεντάν έως μίνι βαν. Το τελευταίο του έργο τέχνης είναι το εντυπωσιακό, ολοκαίνουργιο Z.

    Το επάγγελμα της μοντελοποίησης του πηλού αυτοκινήτου έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό κρυφό από τα φώτα της δημοσιότητας, επειδή οι καλλιτέχνες συνήθως εργάζονται σε μελλοντικά μοντέλα των οποίων τα σχέδια αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό. Αν και οι μοντελιστές παραμένουν στο παρασκήνιο, ο αντίκτυπος που έχουν στην απόφαση για το αποτέλεσμα του σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου δεν μπορεί να υποτιμηθεί.

    Ουσιαστικά η δουλειά του Yuki είναι να αναδημιουργήσει μια δισδιάστατη εικόνα σε τρεις διαστάσεις, εξερευνώντας το σχήμα και "δαμάζοντας” τις αναλογίες, καθώς κατασκευάζει με κόπο ένα πήλινο μοντέλο. Καθώς ορισμένοι μπορεί να υποστηρίξουν ότι η ίδια εργασία μπορεί να εκτελεστεί χρησιμοποιώντας το πιο πρόσφατο λογισμικό τρισδιάστατης μοντελοποίησης, ο Yuki διαφωνεί.

    "Ναι, χρησιμοποιούμε επίσης ψηφιακά προγράμματα για τη δημιουργία τρισδιάστατων εικόνων, όπως είναι απαραίτητο στη διαδικασία. Αλλά οι μοντελιστές από πηλό παρέχουν μια ανθρώπινη πινελιά στο σχεδιασμό που δεν μπορεί να κάνει το λογισμικό. Αν και μπορεί να φαίνεται απλό να προσθέσετε ψηφιακά έναν καθρέφτη ή πινελιές σε ένα σχέδιο και το να βλέπετε το αυτοκίνητο σε έναν εικονικό χώρο είναι χρήσιμο, οι λεπτομερείς  αλλαγές δεν είναι τόσο εύκολο να αποδοθούν ψηφιακά. Αυτό που βλέπουμε σε μια οθόνη σε σχέση με την πραγματική ζωή είναι πολύ διαφορετικό, ειδικά κάτω από το φυσικό φως του ήλιου. Επομένως, είναι δουλειά του μοντελιστή πηλού να αποκρυπτογραφήσει και να ερμηνεύσει μια 2-D προοπτική σε 3-D”, εξήγησε ο Yuki.

    Nissan

    Ο Yuki πιστεύει ότι χρησιμοποιώντας μόνο ψηφιακά προγράμματα, είναι δύσκολο να εκφράσεις τη συναισθηματική γοητεία και το βάθος όπως συμβαίνει με την φυσική μετάβαση και την μορφοποίηση σε κλίμακα.

    "Διαπίστωσα ότι τα σχέδια ζωντανεύουν μόνο όταν εξερευνούμε τα σχήματα με τα χέρια μας. Αφού συμμετείχα στη δημιουργική διαδικασία για δεκάδες αυτοκίνητα, δεν έχω διαπιστώσει ακόμη τις συναισθηματικές αποχρώσεις ενός σχεδίου που εκτελέστηκε εξ ολοκλήρου από έναν υπολογιστή. Νομίζω ότι τα αγαπημένα μέρη ενός σχεδίου για τους ανθρώπους προέρχονται από τον μοντελιστή πηλού, που μεταφέρει με επιτυχία σχήμα και αναλογία. Με το νέο Z, δεν νομίζω ότι η τελική εμφάνιση θα ήταν δυνατή αν βασιζόμασταν μόνο σε υπολογιστές και λογισμικό.”

    Η λήψη μιας ιδέας και η υλοποίησή της σε φυσική μορφή, είναι μια διαδικασία πολλαπλών βημάτων στη Nissan. Συνήθως, ο σχεδιασμός ενός μελλοντικού οχήματος πρέπει πρώτα να υποβληθεί σε παγκόσμιο διαγωνισμό σχεδιασμού μεταξύ των στούντιο σχεδιασμού της Nissan. Μετά από γύρους επιλογών και τρισδιάστατη μοντελοποίηση,  έρχεται η ώρα για τον Yuki και την ομάδα του να παρέμβουν για να βοηθήσουν στην υλοποίηση της τελικής φυσικής μορφής του μοντέλου.

    "Για να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας, ξεκινάμε πρώτα με ένα μοντέλο από πηλό κλίμακας 1/4, στη συνέχεια το σαρώνουμε και το μετατρέπουμε σε ένα μοντέλο που είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο, χρησιμοποιώντας ψηφιακά δεδομένα. Έπειτα,  ξεκινάμε τη διαδικασία διαμόρφωσης του μοντέλου πλήρους κλίμακας με μια μεγάλη πλάκα από πηλό. Έχουμε ένα φούρνο όπου ζεσταίνουμε τον πηλό. Κατευθείαν από το φούρνο αρχίζουμε να προσθέτουμε υλικό και να το πλάθουμε με το χέρι. Όταν ο πηλός κρυώσει λίγο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία για να ξύσουμε και να προσθέσουμε φόρμα, καθώς αρχίζει να σκληραίνει σε θερμοκρασία δωματίου.

    Nissan


    "Ολοκληρώσαμε το μοντέλο από πηλό πλήρους μεγέθους για το νέο Z σε περίπου τρεις εβδομάδες. Ένα μοντέλο από πηλό πλήρους κλίμακας έχει πλαίσιο αλουμινίου με άξονες για να μπορούμε να τοποθετήσουμε τροχούς και ελαστικά. Το συνολικό βάρος του τελικού προϊόντος αργίλου είναι περίπου 1,6 τόνοι, επομένως είναι λίγο βαρύτερο από ένα πραγματικό αυτοκίνητο”, είπε ο Yuki.

    Ο τρόπος με τον οποίο ένας μοντελιστής από πηλό παίρνει ένα σκίτσο και το μετατρέπει σε τρισδιάστατη πραγματικότητα μπορεί να ποικίλλει πολύ, αφότου  ξεκινήσει η διαδικασία.

    "Ένα σκίτσο δεν είναι τίποτα άλλο από μια ιδέα και όταν παίρνουμε αυτήν την ιδέα και την κάνουμε πραγματική, φυσική μορφή, το αυτοκίνητο τείνει να αλλάζει στην πορεία, με τις συνεδρίες αναθεώρησης και τις λεκτικές παρεμβάσεις.”

    Αν και η ομάδα του Yuki για το Z ήταν ολιγομελής, υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για τη δουλειά τους : οι εντυπώσεις και τα στοιχεία έρεαν συνεχώς από ενθουσιασμένα στελέχη και μηχανικούς που έμπαιναν στο στούντιο για να δουν την εργασία σε εξέλιξη.

    "Στην αρχή ήταν δύσκολο να μην λάβουμε υπόψη αυτά που έλεγαν, αλλά το σκίτσο σχεδίασης του επιλεγμένου Z έτυχε πολύ καλής υποδοχής, οπότε η διαδικασία ήταν αρκετά ομαλή για να φτάσουμε στο τελικό σχήμα.”

    Το νέο Z αντιπροσωπεύει την τελευταία ενσάρκωση του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου και ο Yuki ήθελε πραγματικά να το κάνει πολύ ξεχωριστό. "Έβαλα την καρδιά και την ψυχή μου σε αυτό. Η ομάδα μας διαμόρφωσε και αναμόρφωσε το σχέδιο πολλές φορές για να βεβαιωθεί ότι ήταν τέλειο. Και φρόντισα να συμπεριλάβω μια ανθρώπινη πινελιά για να μεταφέρω μια συναισθηματική ανταπόκριση από κάθε μέρος του αυτοκινήτου, όπως το πίσω φτερό, το σχήμα του καπό... δηλαδή παντού!”. 

    Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια:

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:42 01/12

    Αλυσίδες χιονιού: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

    Το να έχεις μαζί σου αλυσίδες σε ένα χιονιά, είναι δόκιμο. Επίσης σημαντικό όμως είναι να ξέρεις και να τις χρησιμοποιείς. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις

    10:41 01/12

    Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Opel Astra είναι γεγονός

    Ένα από τα πιο επιτυχημένα ευρωπαϊκά μικρομεσαία hatchback γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό και η Opel μόλις έδωσε στην δημοσιότητα στοιχεία και εικόνες

    10:40 01/12

    Αυτή είναι η Lamborghini Huracan Sterrato παραγωγής

    Μετά από πολλές φωτό επιτέλους βλέπουμε πώς θα βγει από την γραμμή παραγωγής το πρώτο supercar της Lamborghini που μπορεί να διακριθεί και σε off road διαδρομές

    11:19 30/11

    Επίσημο: Αποχωρεί ο Mattia Binotto από τη Ferrari

    H Ferrari ανακοίνωσε επισήμως την παραίτηση του Mattia Binotto από την εταιρεία, έπειτα από 28 χρόνια χωρίς καμία αναφορά στον αντικαταστάτη του

    11:11 30/11

    Αυτή είναι η De Tomaso P900 και κοστίζει 2,9 εκατ. ευρώ

    P900 γιατί σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι μόλις 900 κιλά και σε λίγο καιρό θα έχει τον πιο ελαφρύ V12 που θα μπορεί να δεχθεί και συνθετικά κάυσιμα

    11:07 30/11

    Το πιο όμορφο Lada Niva είναι ελληνικό και πωλείται

    Δεν είναι μόνο το πιο όμορφο είναι πολύ δυνατό και αρκετά ακριβό αλλά φαίνεται ότι τα αξίζει τα λεφτά του

    10:58 29/11

    Δείτε πώς πρέπει να οδηγείς για να γίνεις παγκόσμιος πρωταθλητής

    Είναι ένα από τα καλύτερα βίντεο της χρονιάς για το WRC και σίγουρα ένα σεμινάριο οδηγήσης από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Kalle Rovanpera.

    10:54 29/11

    Πληροφορίες ότι έρχεται η ανανέωση του Tesla Model 3

    Την στιγμή που οι μετοχές της Tesla έχουν πάρει την κατιούσα και οι παραγγελίες νέων Tesla έχουν πέσει -σύμφωνα με πληροφορίες- ετοιμάζεται το ανανεωμένο Model 3.

    10:49 29/11

    Μόλις ξεκίνησε η νέα εποχή της Lancia και ανακοινώθηκαν 3 νέα μοντέλα

    Δείτε τις πρώτες εικόνες από την πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής της Lancia, με νέο λογότυπο, τρία νέα μοντέλα και φυσικά μιλάμε για ηλεκτρική εποχή.

    11:12 28/11

    Αφιέρωμα: Τα αυτοκίνητα που λάτρεψαν οι rock stars

    Γιατί να περπατήσεις το Staιrway to Heaven όταν μπορείς να οδηγήσεις; Αρκεί βέβαια να μην σου έχουν πάρει το δίπλωμα για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

    11:10 28/11

    Οι 5 σημαντικότερες αγωνιστικές Ferrari

    Ο Enzo πάντα έλεγε ότι κατασκεύαζε αυτοκίνητα δρόμου μόνο για να χρηματοδοτεί τους αγώνες – δες που πήγαιναν τα λεφτά.

    11:08 28/11

    Video: Τα πιο περίεργα αυτοκίνητα σε ένα μουσείο

    Αν περιμένεις να δεις μια κλασική Bentley ή μια Delahaye του 1900 δεν θα τις βρεις στο Lane Motor Museum του Νάσβιλ, γιατί εκεί υπάρχουν τα πιο περίεργα αυτοκίνητα που έχεις δει ποτέ

    13:23 27/11

    Δοκιμή Mazda MX-5 2.0: Natura 2.000

    Δεν μιλάμε για δίκτυο ζωνών προστασίας της φύσης, αλλά για μια αυθεντική οδηγική συνταγή που περιλαμβάνει δίλιτρο, ζωηρό ατμοσφαιρικό μοτέρ σε ένα λαχταριστό roadster περιτύλιγμα. Η αγνότητα του Mazda...

    13:20 27/11

    Το Praga Bohema είναι το τσέχικο supercar των 700 ίππων

    Το Praga Bohema είναι ένα νέο supercar που έρχεται από την Τσεχία, αλλά δεν είναι αστείο γιατί η Praga είναι μια εταιρεία καθόλου άγνωστη και μάλιστα πολύ ενδιαφέρουσα.

    13:19 27/11

    Το αεροπλάνο της Goodyear που ήθελε φούσκωμα για να πετάξει

    Πώς λειτουργούσαν, ο θάνατος ενός πιλότου και γιατί ξεφούσκωσε το project.

    13:18 27/11

    Hyundai N: Ήταν πολλά τα λεφτά, Albert

    Όσο αναπνέουμε αναθυμιάσιες βενζίνης ελπίζουμε, χάρη στην "Αγία Τριάδα" της Hyundai και το rollercoaster του Αχλαδόκαμπου.