Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 07-Νοε-2021 13:21

    Αποκάλυψη για το νέο και ηλεκτρικό Toyota bΖX4

    Αποκάλυψη για το νέο και ηλεκτρικό Toyota bΖX4
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πιστό - σχεδιαστικά και τεχνολογικά - στην πρωτότυπη έκδοσή του, που αποκαλύφθηκε νωρίτερα φέτος, το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε από την Toyota αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Επίσης είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στη νέα ειδική πλατφόρμα για μοντέλα BEV της εταιρείας και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Subaru. Η ενσωμάτωση της μονάδας της μπαταρίας ως αναπόσπαστο τμήμα του πλαισίου, κάτω από το πάτωμα του οχήματος, παρέχει τα θεμελιώδη οφέλη ενός χαμηλού κέντρου βάρους, μιας άριστης κατανομής βάρους εμπρός/πίσω και υψηλής ακαμψίας αμαξώματος για εξαιρετική ασφάλεια, οδηγική άνεση και οδική συμπεριφορά.

    Το bZ4X είναι ένα ευρύχωρο, άνετο SUV, που διατίθεται με νέο σύστημα τετρακίνησης το οποίο προσφέρει κορυφαία συμπεριφορά εκτός δρόμου και επιδόσεις με ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα. Η καθαρή, κομψή και δυναμική εξωτερική του σχεδίαση αντανακλά αφενόςτα προηγμένα BEV χαρακτηριστικά, αφετέρου το SUV κύρος του, και εισάγει ένα νέο στοιχείο ταυτότητας για τη μάρκα: το εμπρός σχήμα που παραπέμπει σε μαχητικό αεροσκάφος, αποπνέοντας μία αίσθηση δύναμης.

    Η Toyota έχει αξιοποιήσει μία εμπειρία σχεδόν 25 χρόνων στην τεχνολογία της μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων για τη διασφάλιση μιας παγκοσμίως κορυφαίας ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας για τη μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί με ενέργεια το bZ4X. Ακόμα και μετά από 10 χρόνια οδήγησης, εκτιμάται ότι η μπαταρία θα εξακολουθεί να προσφέρει το 90% της αρχικής της απόδοσης.

    Με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία, η εκτιμώμενη αυτονομία είναι πάνω από 450 xlm. (ανάλογα με την έκδοση). Το bZ4X θα προσφέρει επίσης προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως μία οροφή με ηλιακά πάνελ για τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

    Σχεδίαση εντός και εκτός: Η Toyota έχει επινοήσει μία κομψή και στιβαρή σχεδίαση για το bZ4X που υποστηρίζει άνετα έναν σύγχρονο αστικό τρόπο ζωής αλλά και αποδράσεις στην εξοχή, παντρεύοντας την προηγμένη εμφάνιση ενός BEV με τις πρωταρχικές αρετές ενός SUV. Το εμπρός τμήμα είναι κομψό, χωρίς περιττά στοιχεία. 

    Συγκριτικά με το Toyota RAV4, οι εξωτερικές διαστάσεις αποτυπώνουν τα έμφυτα σχεδιαστικά πλεονεκτήματα της πλατφόρμας e-TNGA. Για παράδειγμα, το bZ4X έχει συνολικό ύψος χαμηλότερο κατά 85 χλστ., πιο κοντούς προβόλους και ένα μεταξόνιο που είναι κατά 160 χλστ. μακρύτερο από του RAV4. Η γραμμή του καπό έχει επίσης χαμηλώσει κατά 50 χλστ. και η συνολική ευελιξία αντανακλάται στην κορυφαία ακτίνα στροφής των 5,7 μ.

    Το εσωτερικό σχεδιάστηκε σύμφωνα με το θέμα "lagom”, μία Σουηδική λέξη που σημαίνει ότι κάτι είναι "όπως πρέπει". Αυτό αντανακλάται στην άνεση και την ευρυχωρία που χαρίζουν στην καμπίνα το περιβάλλον ενός livingroom, μία αίσθηση που επιτείνεται με τη χρήση απαλών, πλεχτών επενδύσεων, λεπτομερειών με σατινέ φινίρισμα, αλλά και την προαιρετική επιλογή μιας πανοραμικής οροφής.

    Το ταμπλό είναι κομψό και χαμηλά τοποθετημένο, αυξάνοντας την ορατότητα του οδηγού και την αίσθηση"ανοιχτού χώρου". Η αρχή "χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο” υποστηρίζεται από το ανθρωποκεντρικό cockpit. Η TFT οθόνη 7” τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πάνω από τη γραμμή του τιμονιού, ώστε να μπορεί να βλέπει τα όργανα με ελάχιστη κίνηση των ματιών.

    Το μακρύ μεταξόνιο προσφέρει κορυφαίο χώρο για τα πόδια για όλους τους επιβάτες και απόσταση ενός μέτρου μεταξύ των σημείων H (Hippoints) εμπρός και πίσω επιβατών. Επίσης ο χώρος αποσκευών προσφέρει πολλές δυνατότητες και είναι προσαρμοζόμενος. Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, η χωρητικότητα φτάνει τα 452 λίτρα.

    Επιδόσεις: Το προσθιοκίνητο (FWD) bZ4X χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW άμεσης απόκρισης. Αυτός αποδίδει ισχύ 204 ίππων και ροπή 265 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 χλμ. Το τετρακίνητο (AWD) μοντέλο έχει μέγιστη ισχύ 217,5 ίππων με ροπή 336 Nm. Εδώ, η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια, ενώ η επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα είναι ακόμα ταχύτερη, στα 7,7 δευτερόλεπτα.

    Το σύστημα προσφέρει την επιλογή οδήγησης με ένα πεντάλ "single pedal drive” με μία αύξηση στην ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης που επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

    Toyota

    Αυτονομία και τεχνολογία μπαταρίας: Η αυτονομία είναι κρίσιμος παράγοντας για τους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η Toyota έχει επιστρατεύσει μία εμπειρία σχεδόν 25 χρόνων στην εξέλιξη μπαταριών υψηλής χωρητικότητας για να διασφαλίσει ότι το bZ4X όχι μόνο προσφέρει ξεγνοιασιά ως προς την απόσταση που μπορεί να καλύψει αλλά και τη σιγουριά ότι αυτή η ικανότητα μπορεί να διατηρηθεί με την πάροδο του χρόνου. Σύμφωνα με τους στόχους εξέλιξης της μπαταρίας, η ελάχιστη μείωση της απόδοσης της μπαταρίας αναμένεται να είναι γύρω στο 10% μετά από 10 χρόνια οδήγησης ή 240.000 χλμ.

    Η υψηλής πυκνότητας μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 71.4 kWh. Χάρη σε ένα αποδοτικό και αποτελεσματικό σύστημα θέρμανσης, συμπεριλαμβανομένης μιας αντλίας θερμότητας, η αξιοπιστία διατηρείται και σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός, με μία μέτρια μόνο μείωση της αυτονομίας συγκριτικά με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Παρομοίως, η μπαταρία έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης χωρίς να υπονομεύεται η ασφάλεια και η διάρκεια ζωής. Μία φόρτιση έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπάταριας μπορεί να επιτυγχάνεται σε περίπου 30 λεπτά με ένα σύστημα ταχείας φόρτισης 150 kW (CCS2), ενώ από τα τέλη του 2022 θα διατίθεται ένας νέος, τριφασικός ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW. 

    Toyota

    Steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης: Το bZ4X θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Toyota που θα προσφέρει steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης (One Motion Grip) το οποίο θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη στο μέλλον. Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και εμπρός τροχών, το ηλεκτρονικό σύστημα ρυθμίζει τη γωνία διεύθυνσης με ακρίβεια, σύμφωνα με τις προθέσεις του οδηγού, και προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την αίσθηση ελευθερίας κινήσεων και την ευκολία πρόσβασης (είσοδος/έξοδος). Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται από ένα χειριστήριο One Motion Grip, για πιο ομαλούς και άνετους χειρισμούς, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να μετακινεί τα χέρια του γύρω από το τιμόνι όταν θέλει να στρίψει. Η περιστροφή μέχρι το τέρμα επιτυγχάνεται με στροφή μόλις 150 μοιρών.

    Η κατάργηση της μηχανικής σύνδεσης συνεπάγεται πλήρη απουσία κραδασμών από τα ελαστικά και το δρόμο, αλλά ο οδηγός θα εξακολουθεί να λαμβάνει πολύτιμη πληροφόρηση (feedback), όπως από την επιφάνεια του δρόμου. Η κατευθυντικότητα βελτιώνεται μέσω ανεξάρτητου ελέγχου της ροπής διεύθυνσης, ενώ τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης μεταβάλλονται ανάλογα με το επιλεγμένο drive mode.

    Toyota

    Νέα γενιά Toyota Safety Sense: Το bZ4X θα επωφεληθεί από την 3η γενιά Toyota Safety Sense με νέες και βελτιωμένες λειτουργίες που παρέχουν προστασία σε ακόμα περισσότερα συνήθη ατυχήματα. Αυτό το πακέτο τεχνολογιών μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό στην επίτευξη του απόλυτου στόχου κινητικότητας για την κοινωνία: "μηδενικοί θάνατοι και τραυματισμοί σε τροχαία ατυχήματα”. 

    Επεκτείνοντας την εμβέλεια ανίχνευσης του ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος και της μονοεστιακής κάμερας, η απόδοση κάθε λειτουργίας έχει αυξηθεί. Νέα χαρακτηριστικά θα περιλαμβάνουν την επέκταση του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης Pre-Collision System για την αναγνώριση επερχόμενων ή διερχόμενων οχημάτων, τη συγκράτηση επιτάχυνσης σε χαμηλέςταχύτητες και την υποστήριξη σε φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. 

    Επιπλέον, θα διατίθεται ένα νέο σύστημα πολυμέσων με over-the-air (OTA) ενημερώσεις λογισμικού.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:17 08/12

    Το νέο Toyota Prius θα είναι πιο ασφαλές με συνδρομή

    Αυξάνονται οι εταιρείες που δίνουν εξοπλισμό με συνδρομή μέσω αναβάθμισης λογισμικού. Νέα προσθήκη η Toyota η οποία σκέφτεται να εφαρμόσει τη νέα τάση.

    15:15 08/12

    6 Sprint Race θα έχει η Formula 1 το 2023. Ποια είναι τα 4 νέα

    H Formula 1 ανακοίνωσε τις 6 πίστες που θα φιλοξενήσουν Sprint Race στο πρωτάθλημα του 2023 και η λίστα περιλαμβάνει 4 καινούργιες.

    15:14 08/12

    Είναι αυτή η καλύτερη Gymkhana που έγινε ποτέ;

    Ο Travis Pastrana επιστρέφει με ένα Subaru GL Wagon 862 ίππων και εμείς χαιρόμαστε τόσο που βάζουμε δύο συντάκτες να γράψουν για την καλύτερη -ίσως- Gymkhana που έγινε ποτέ.

    14:23 07/12

    Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023: Τελικές δοκιμές στα Μέγαρα

    Αυτά είναι τα δέκα μοντέλα που πέρασαν στην τελική φάση του θεσμού "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023"

    14:20 07/12

    Το τραπέζι Ferrari V12 κάνει όσο ένα Honda Type R

    Πες ότι έχεις βαθιές τσέπες και μπορείς να δώσεις μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για κάτι εκκεντρικό. Αυτό το τραπέζι είναι ίσως η καλύτερη επιλογή. Μακάρι και να γκάζωνε.

    14:18 07/12

    H νέα Mercedes-AMG S 63 είναι η ισχυρότερη S-Class που έχει παραχθεί ποτέ

    Είναι υβριδική αυτή η S-Class αλλά σκοπός δεν είναι η οικονομία αλλά η θηριώδης ισχύς. Έχει V8 4,0 λίτρων με δύο turbo και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν 802 ίππους.

    15:02 06/12

    Αυτό το ηλεκτρικό hypercar Lexus θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο

    Η Lexus τάζει λαγούς με πετραχείλια για τον ηλεκτρικό hypercar διάδοχο του LFA και αν κρίνουμε από τις φωτό μπορεί και να τα καταφέρει. Το καλύτερο είναι ότι θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο

    15:02 06/12

    Video: Πώς τρομάζεις τον μπαμπά σου με Honda NSX 1.000 ίππων

    Μην είστε βάρβαροι με τους γονείς σας, εκτός αν πηγαίνουν γυρεύοντας.

    14:57 06/12

    Δοκιμάζουμε την πρώτη ηλεκτρική Maserati GranTurismo Folgore

    Ηλεκτρική Maserati λοιπόν. Αλλάζουν οι καιροί και η τρίαινα δεν θέλει πια οκτάνια αλλά kWh. Και είναι πολύ γρήγορη με 760 ίππους.

    17:21 05/12

    Ναι, τώρα είναι σίγουρο ότι έρχεται Hyundai Ioniq 5 Ν

    Η Hyundai Ν όχι μόνο φροντίζει να κρατά ψηλά την σημαία των οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα αλλά ετοιμάζει πυρετωδώς και την επόμενη -ηλεκτρική- μέρα

    17:19 05/12

    Επίσημο: 2η γενιά Toyota C-HR (ούτε αυτό αμιγώς ηλεκτρικό)

    Η Toyota αποκάλυψε την 2η γενιά του υβριδικού Toyota C-HR με το πρωτότυπο C-HR Prologue. Και σωστά μάντεψες ούτε αυτό είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

    17:16 05/12

    Δώρο Χριστουγέννων: Οδηγούμε το Koenigsegg Jesko Absolut των 1.600 ίππων

    Πάτα το play και άκου. Εδώ στο Topgear δίνουμε δώρο Χριστουγέννων -πριν τα Χριστούγεννα- γιατί σου αξίζει να ακούσεις αυτό θηρίο των 1.600 ίππων που -ίσως- έχει τελική 500 km/h

    13:12 04/12

    Πωλείται η μοναδική μαύρη ματ Ferrari Enzo που υπάρχει

    Η μοναδική μαύρη ματ Ferrari Enzo που βγήκε ποτέ από την γραμμή παραγωγής του Μαρανέλο για τον Σουλτάνο του Μπρουνέι, πωλείται

    13:10 04/12

    Και η Honda στο παιχνίδι του υδρογόνου με το CR-V

    Αργά αλλά σταθέρα οι Ιάπωνες δείχνουν την προτίμησή τους στο υδρογόνο και μετά την Toyota και η Honda δηλώνει έτοιμη για παραγωγή αυτοκινήτου με υδρόγονο.

    13:08 04/12

    Η Cupra αποκάλυψε το Terramar, το πρώτο της SUV

    Δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα να αποκαλύπτεις ένα καινούργιο μοντέλο πρώτα σε αυτούς που θα το κατασκευάζουν. Μπράβο Cupra.

    12:56 03/12

    Ξεκίνησε η παραγωγή του BMW iX5 υδρογόνου

    Μαζί με τους Ιάπωνες -και λίγο τους Κορέατες- η BMW είναι από τις φίρμες που έχουν πάρει στα σοβαρά το υδρόγονο ως καύσιμο κίνησης και αυτή είναι η απόδειξη