Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Σεπ-2021 09:54

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ποτέ κανείς δεν θα μπορούσε να αντισταθεί σε μια τέτοια πρόκληση, όταν ο Matthew Weaver, Αντιπρόεδρος της Nissan Design Europe, κλήθηκε να επανασχεδιάσει ένα αυτοκίνητο από την ιστορία της Nissan για ένα ηλεκτρικό μέλλον, επιλέγοντας να "ζωντανέψει” το εμβληματικό Silvia CSP311.

    Το Silvia είναι μοναδικό στο είδος του. Είναι ένα σπάνιο μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1964, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Στην πραγματικότητα είναι τόσο σπάνιο, που ακόμη και μερικοί από τους πιο έμπειρους και παλιούς εργαζόμενους της Nissan δεν το έχουν δει.

    Ο Matthew εξηγεί: "Το Silvia ήταν μπροστά από την εποχή του, με έναν πολύ ήσυχο, υποτιμημένο τρόπο. Όντας αρκετά ώριμο  θα μπορούσε να έχει ακόμα τη θέση του στους σημερινούς δρόμους. Είναι επίσης ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι αναμένεται από ένα παγκόσμιο προϊόν: υψηλή ποιότητα και καθολική ελκυστικότητα. Σχεδιάζοντας εκ νέου αυτό το αυτοκίνητο για το μέλλον, θέλαμε να αποτίσουμε φόρο τιμής σε αυτήν την κληρονομιά. Ένα από τα πιο διακριτά χαρακτηριστικά είναι η καθαρή γραμμή που συνδέει το πάνω και το κάτω μέρος του αμαξώματος. Σε αυτήν την έκδοση, τονίσαμε ακόμη περισσότερο την παρουσία του, έχοντας ένα καθαρό και απότομο κόψιμο στην κορυφή των τόξων των τροχών. Έχοντας επίσης υπόψη τον κόσμο του μέλλοντος, θεωρήσαμε ότι ο σχεδιασμός ταιριάζει με φυσικό τρόπο στο ηλεκτρικό όχημα".

    "Όντας ένα ηλεκτρικό όχημα, μας έδωσε την ευκαιρία να επεκτείνουμε την καθαρή επιφάνεια στο μπροστινό μέρος επειδή ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει πολύ χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης, συνεπώς δεν υπάρχει ανάγκη για μάσκα όπου παραδοσιακά βρίσκονται τα θερμαντικά σώματα”, πρόσθεσε.

    Ο Matthew και η ομάδα του έκαναν πολλά σημαντικά βήματα για να αποδώσουν το αυτοκίνητο στη σύγχρονη εποχή. Χάρη στον εξευγενισμένο σχεδιασμό, οι γραμμές του είναι ακόμη πιο καθαρές. Όμως, στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο εξηλεκτρισμός του οχήματος είναι η επιτομή της πρόκλησης. Επέτρεψε στον Matthew να οραματιστεί τη χρήση των σημερινών καινοτομιών, παράλληλα με τις κλασικές πτυχές του σχεδιασμού.

    Νέες προκλήσεις
    Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν την πρόκληση να "εμποτίσουν” την κληρονομιά των αντίστοιχων εμπορικών σημάτων τους, ενώ παράλληλα ανακαλύπτουν τι μπορούν και πρέπει να είναι τα αυτοκίνητα. Κάθε σχέδιο ξεκινά από ένα λευκό χαρτί. Στη συνέχεια έρχονται σκίτσα και πολλά 2D σχέδια, ακολουθούμενα από ψηφιακά και τρισδιάστατα πρωτότυπα πηλού. Στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες τεχνικές για να βρουν νέες ιδέες, αλλά μπορούν να "παίξουν” με ένα εντελώς νέο σύνολο κανόνων.

    Παλαιότερα, οι σχεδιαστές έπρεπε να συνεργαστούν με τους μηχανικούς για να βρουν έναν τρόπο για να φιλοξενήσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συστήματα ψύξης / θέρμανσης και την εξάτμιση. Τώρα, αυτά τα άλλοτε βασικά εξαρτήματα έχουν αντικατασταθεί από μπαταρίες, μετατροπείς και μικρούς κινητήρες. Είναι μια μεγάλη αλλαγή στην καθημερινή δουλειά ενός σχεδιαστή, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά και να παρέχουν μια νέα εμπειρία στους οδηγούς.

    "Τα βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι αρκετά διαφορετικά και μπορούν να δομηθούν διαφορετικά, σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά συνέπεια, το Silvia που έχουμε επανασχεδιάσει θα έχει μεγαλύτερο εσωτερικό από αυτό που θα πρότειναν οι εξωτερικές του διαστάσεις. Στο επερχόμενο ηλεκτρικό crossover Nissan Ariya θα εκτιμηθεί πραγματικά πόσο ευρύχωρο και άνετο είναι αυτό το εσωτερικό, χάρη στην αποτελεσματική δομή του”, εξήγησε ο Matthew.

    Οι σημερινοί σχεδιαστές πρέπει να σκεφτούν τη νέα λειτουργικότητα και τις συσκευές που την  επιφέρουν, όπως ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους για να κάνουν το ίδιο πράγμα που προσπαθούσαν ανέκαθεν να επιτύχουν : να δημιουργήσουν μια συναισθηματική ανταπόκριση και να δημιουργήσουν μια διαρκή σύνδεση με τους πελάτες.

    Μια ομαλότερη κύλιση 
    Όταν εξετάζουμε τις τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, κανείς δεν είναι καλύτερα τοποθετημένος σε αυτό από τον Marco Fioravanti, Αντιπρόεδρο Προγραμματισμού Προϊόντων, στην Nissan Europe. Αυτός και η ομάδα του έχουν ως αποστολή να εξετάσουν τι θα θέλουν και θα χρειάζονται οι πελάτες σε 20 χρόνια από τώρα. Σύμφωνα με τον Marco, το μέλλον θέλει τα αυτοκίνητα να δημιουργούνται υπό διαφορετικό πρίσμα,  όπου η  αποτελεσματικότητα είναι βασική απαίτηση. "Ο στόχος είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας", σημειώνει ο Μάρκο. "Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό για τα ηλεκτρικά οχήματα επειδή, σε υψηλές ταχύτητες, η αεροδυναμική μπορεί να ελαχιστοποιήσει τον αρνητικό αντίκτυπο της oπισθέλκουσας  στην εμβέλεια του οχήματος".

    "Έτσι, βλέπουμε μια νέα γενιά ηλεκτρικών crossovers που είναι ελαφρώς χαμηλότερα, φαρδύτερα και μακρύτερα για να βελτιωθεί η αεροδυναμική, διατηρώντας παρόμοιο εσωτερικό χώρο και δίνοντας υψηλότερη θέση καθίσματος από ένα παραδοσιακό sedan ή hatchback. Αυτό είναι δυνατό χάρη στις βελτιώσεις που μπορούμε να κάνουμε στη διάταξη ενός ηλεκτρικού οχήματος για να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά της τεχνολογίας του”, πρόσθεσε.

    Κοιτάζοντας περαιτέρω, ποιος ξέρει πώς οι απαιτήσεις των πελατών, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η νομοθεσία θα επηρεάσουν το σχεδιασμό;  Το σίγουρο είναι ότι τα αυτοκίνητα αλλάζουν. Θα φαίνονται και θα λειτουργούν διαφορετικά για να είναι πιο φιλικά προς το χρήστη, ενεργειακά αποδοτικά και πρακτικά. Η "επανεμφάνιση” των κλασικών αυτοκινήτων για τον σύγχρονο κόσμος της ηλεκτροκίνησης, ακόμη και αν ξεκινούν μόνο ως σκίτσα, αποδεικνύει ότι οι μελλοντικές δυνατότητες είναι ατελείωτες.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:44 02/10

    Η απολύτως ριζοσπαστική Mercedes-Benz F 400 Carving

    Πολλά από τα πειραματικά συστήματά της σήμερα τα θεωρούμε αυτονόητα στα αυτοκίνητα. Αλλά η ενεργή γωνία κάμπερ ήταν η ατραξιόν της.

    12:42 02/10

    Τώρα μπορείς να δεις από κοντά το Ariel Hipercar

    Είναι σαν αεροσκάφος, έχει και τουρμπίνα αλλά δεν είναι αυτό που νομίζεις. Ο άνθρωπος που το εμπνεύστηκε και έφτιαξε μας τα εξηγεί όλα.

    12:29 02/10

    Ατελείωτα drift με BMW M3 850 ίππων που δεν είναι ακριβώς BMW

    Την βλέπεις και λες "Ε, βέβαια BMW M3, ένα αυτοκίνητο γεννημένο για drift". Μόνο που έχει κινητήρα Toyota και αποδίδει 850 ίππους. Τελικά δεν είναι ακριβώς BMW.

    13:09 01/10

    Η Formula 1 μέσα από τη ματιά του Wes Anderson

    Πώς ο Wes Anderson κατάφερε σε οκτώ λεπτά να μεταφέρει στην οθόνη το χρώμα της F1, το ταπεραμέντο των Ιταλών και τις δικαιολογίες των οδηγών αγώνων.

    13:09 01/10

    Το Tesla Cybertruck θα πηγαίνει και στη θάλασσα;

    Μήπως λάλησε κάπως ο Elon Musk; Μήπως προσπαθεί να μαζέψει την αναβολή του Cybertruck με υπερβολές; Πάντως το τελευταίο του tweet δείχνει έλλειψη μέτρου.

    13:07 01/10

    Πόσο διαφέρει η Lamborghini Urus S από την Performante;

    Για το ερώτημα του τίτλου δεν έχουμε απάντηση αλλά ξέρουμε ότι η Ελένη Λουκά δεν εγκρίνει την διαβολική ισχύ της νέας Urus.

    13:18 30/09

    Πουλήθηκε αυτή η "κασκαντέρ" Aston Martin DB5 "μόλις" 3,2 εκατ. ευρώ

    Α, ναι; Ωχ και δεν προλάβαμε. Αυτός που την πήρε άραγε θα νιώθει πολύ James Bond; Και αν ναι, θα νιώθει Sean Connery ή Daniel Craig;

    13:16 30/09

    Audi DNA: Τι κάνει η φίρμα για να ξεχωρίσει στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης

    H Audi ήδη ασχολείται επιστημονικά με το πώς θα νιώθεις όταν βρίσκεσαι μέσα σε έναν αυτόνομο Audi. Δηλαδή προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει το DNA ώστε να μεταφερθεί στη νέα εποχή

    13:15 30/09

    Citroen Oli: Να παρακαλάς να μπει στην παραγωγή

    Επιτέλους ένα ρεαλιστικό πρωτότυπο που καταλαβαίνει τις ανάγκες της νέας εποχής της αυτοκίνησης και αποτελεί τον ορισμό της βιωσιμότητας/

    11:28 29/09

    Alfa Romeo Carabo: Ευχαριστούμε Marcello Gandini

    Γιατί να μην μπει ποτέ στην παραγωγή αυτή η υπερπαραγωγή του τρομερού σχεδιαστή Marcello Gandini;

    11:27 29/09

    To GSe επέστρεψε: Αποκάλυψη για Opel Astra GSe και Astra Sports Tourer GSe

    To GSe επέστρεψε αλλά πλέον δεν σημαίνει "Grand Sport Einspritzung" (Grand Sport Injection) αλλά "Grand Sport electric"

    11:09 28/09

    Η Alpine ετοιμάζει ένα "άγριο" A110 R και περιμένουμε με αγωνία

    Στις 4 Οκτωβρίου η Alpine θα παρουσιάσει κάτι πολύ άγριο και καυτό: το Alpine A110 R, την κορυφαία μέχρι σήμερα έκδοση του A110 που θα αλωνίζει στις πίστες

    11:05 28/09

    Αυτό είναι το ανανεωμένο ηλεκτρικό Peugeot e-208, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία

    Η Peugeot λέει ότι μεγαλώνει την ισχύ αλλά και την αυτονομία ενώ μαθαίνουμε από πού γίνεται η "μετάγγιση" τεχνολογίας.

    16:34 27/09

    Πρεμιέρα στο Μαρόκο για το Audi RS Q e-tron E2

    Χιλιάδες χιλιόμετρα έχει ήδη διανύσει το νέο Audi RS Q e-tron E2 ενόψει της πρεμιέρας του τον Οκτώβριο στο ράλι του Μαρόκου

    16:33 27/09

    Οριστικό φινάλε για την Lamborghini Aventador

    Η Lamborghini ολοκλήρωσε την παραγωγή της Aventador για δεύτερη φορά, μετά το ναυάγιο του Felicity Ace και την απώλεια εκατοντάδων supercars

    16:31 27/09

    To EX90 είναι το πρώτο Volvo με lidar

    Η Volvo πιστή στις αρχές και την παράδοσή της περί οδηγικής ασφάλειας τοποθετεί στο προσεχές Volvo EX90, το σύστημα Lidar και είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό.