Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Σεπ-2021 09:54

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ποτέ κανείς δεν θα μπορούσε να αντισταθεί σε μια τέτοια πρόκληση, όταν ο Matthew Weaver, Αντιπρόεδρος της Nissan Design Europe, κλήθηκε να επανασχεδιάσει ένα αυτοκίνητο από την ιστορία της Nissan για ένα ηλεκτρικό μέλλον, επιλέγοντας να "ζωντανέψει” το εμβληματικό Silvia CSP311.

    Το Silvia είναι μοναδικό στο είδος του. Είναι ένα σπάνιο μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1964, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Στην πραγματικότητα είναι τόσο σπάνιο, που ακόμη και μερικοί από τους πιο έμπειρους και παλιούς εργαζόμενους της Nissan δεν το έχουν δει.

    Ο Matthew εξηγεί: "Το Silvia ήταν μπροστά από την εποχή του, με έναν πολύ ήσυχο, υποτιμημένο τρόπο. Όντας αρκετά ώριμο  θα μπορούσε να έχει ακόμα τη θέση του στους σημερινούς δρόμους. Είναι επίσης ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι αναμένεται από ένα παγκόσμιο προϊόν: υψηλή ποιότητα και καθολική ελκυστικότητα. Σχεδιάζοντας εκ νέου αυτό το αυτοκίνητο για το μέλλον, θέλαμε να αποτίσουμε φόρο τιμής σε αυτήν την κληρονομιά. Ένα από τα πιο διακριτά χαρακτηριστικά είναι η καθαρή γραμμή που συνδέει το πάνω και το κάτω μέρος του αμαξώματος. Σε αυτήν την έκδοση, τονίσαμε ακόμη περισσότερο την παρουσία του, έχοντας ένα καθαρό και απότομο κόψιμο στην κορυφή των τόξων των τροχών. Έχοντας επίσης υπόψη τον κόσμο του μέλλοντος, θεωρήσαμε ότι ο σχεδιασμός ταιριάζει με φυσικό τρόπο στο ηλεκτρικό όχημα".

    "Όντας ένα ηλεκτρικό όχημα, μας έδωσε την ευκαιρία να επεκτείνουμε την καθαρή επιφάνεια στο μπροστινό μέρος επειδή ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει πολύ χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης, συνεπώς δεν υπάρχει ανάγκη για μάσκα όπου παραδοσιακά βρίσκονται τα θερμαντικά σώματα”, πρόσθεσε.

    Ο Matthew και η ομάδα του έκαναν πολλά σημαντικά βήματα για να αποδώσουν το αυτοκίνητο στη σύγχρονη εποχή. Χάρη στον εξευγενισμένο σχεδιασμό, οι γραμμές του είναι ακόμη πιο καθαρές. Όμως, στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο εξηλεκτρισμός του οχήματος είναι η επιτομή της πρόκλησης. Επέτρεψε στον Matthew να οραματιστεί τη χρήση των σημερινών καινοτομιών, παράλληλα με τις κλασικές πτυχές του σχεδιασμού.

    Νέες προκλήσεις
    Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν την πρόκληση να "εμποτίσουν” την κληρονομιά των αντίστοιχων εμπορικών σημάτων τους, ενώ παράλληλα ανακαλύπτουν τι μπορούν και πρέπει να είναι τα αυτοκίνητα. Κάθε σχέδιο ξεκινά από ένα λευκό χαρτί. Στη συνέχεια έρχονται σκίτσα και πολλά 2D σχέδια, ακολουθούμενα από ψηφιακά και τρισδιάστατα πρωτότυπα πηλού. Στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες τεχνικές για να βρουν νέες ιδέες, αλλά μπορούν να "παίξουν” με ένα εντελώς νέο σύνολο κανόνων.

    Παλαιότερα, οι σχεδιαστές έπρεπε να συνεργαστούν με τους μηχανικούς για να βρουν έναν τρόπο για να φιλοξενήσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συστήματα ψύξης / θέρμανσης και την εξάτμιση. Τώρα, αυτά τα άλλοτε βασικά εξαρτήματα έχουν αντικατασταθεί από μπαταρίες, μετατροπείς και μικρούς κινητήρες. Είναι μια μεγάλη αλλαγή στην καθημερινή δουλειά ενός σχεδιαστή, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά και να παρέχουν μια νέα εμπειρία στους οδηγούς.

    "Τα βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι αρκετά διαφορετικά και μπορούν να δομηθούν διαφορετικά, σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά συνέπεια, το Silvia που έχουμε επανασχεδιάσει θα έχει μεγαλύτερο εσωτερικό από αυτό που θα πρότειναν οι εξωτερικές του διαστάσεις. Στο επερχόμενο ηλεκτρικό crossover Nissan Ariya θα εκτιμηθεί πραγματικά πόσο ευρύχωρο και άνετο είναι αυτό το εσωτερικό, χάρη στην αποτελεσματική δομή του”, εξήγησε ο Matthew.

    Οι σημερινοί σχεδιαστές πρέπει να σκεφτούν τη νέα λειτουργικότητα και τις συσκευές που την  επιφέρουν, όπως ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να βρουν νέους τρόπους για να κάνουν το ίδιο πράγμα που προσπαθούσαν ανέκαθεν να επιτύχουν : να δημιουργήσουν μια συναισθηματική ανταπόκριση και να δημιουργήσουν μια διαρκή σύνδεση με τους πελάτες.

    Μια ομαλότερη κύλιση 
    Όταν εξετάζουμε τις τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, κανείς δεν είναι καλύτερα τοποθετημένος σε αυτό από τον Marco Fioravanti, Αντιπρόεδρο Προγραμματισμού Προϊόντων, στην Nissan Europe. Αυτός και η ομάδα του έχουν ως αποστολή να εξετάσουν τι θα θέλουν και θα χρειάζονται οι πελάτες σε 20 χρόνια από τώρα. Σύμφωνα με τον Marco, το μέλλον θέλει τα αυτοκίνητα να δημιουργούνται υπό διαφορετικό πρίσμα,  όπου η  αποτελεσματικότητα είναι βασική απαίτηση. "Ο στόχος είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας", σημειώνει ο Μάρκο. "Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό για τα ηλεκτρικά οχήματα επειδή, σε υψηλές ταχύτητες, η αεροδυναμική μπορεί να ελαχιστοποιήσει τον αρνητικό αντίκτυπο της oπισθέλκουσας  στην εμβέλεια του οχήματος".

    "Έτσι, βλέπουμε μια νέα γενιά ηλεκτρικών crossovers που είναι ελαφρώς χαμηλότερα, φαρδύτερα και μακρύτερα για να βελτιωθεί η αεροδυναμική, διατηρώντας παρόμοιο εσωτερικό χώρο και δίνοντας υψηλότερη θέση καθίσματος από ένα παραδοσιακό sedan ή hatchback. Αυτό είναι δυνατό χάρη στις βελτιώσεις που μπορούμε να κάνουμε στη διάταξη ενός ηλεκτρικού οχήματος για να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά της τεχνολογίας του”, πρόσθεσε.

    Κοιτάζοντας περαιτέρω, ποιος ξέρει πώς οι απαιτήσεις των πελατών, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η νομοθεσία θα επηρεάσουν το σχεδιασμό;  Το σίγουρο είναι ότι τα αυτοκίνητα αλλάζουν. Θα φαίνονται και θα λειτουργούν διαφορετικά για να είναι πιο φιλικά προς το χρήστη, ενεργειακά αποδοτικά και πρακτικά. Η "επανεμφάνιση” των κλασικών αυτοκινήτων για τον σύγχρονο κόσμος της ηλεκτροκίνησης, ακόμη και αν ξεκινούν μόνο ως σκίτσα, αποδεικνύει ότι οι μελλοντικές δυνατότητες είναι ατελείωτες.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:45 25/09

    Πως πρέπει να μυρίζει το εσωτερικό ενός καινούργιου αυτοκινήτου;

    Μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση από τη Nissan που μελετά πως πρέπει να μυρίζει το εσωτερικό ενός καινούργιου αυτοκινήτου.

    11:35 24/09

    Η πρώτη νίκη της Opel πριν 100 χρόνια στην πίστα του Αvus

    Ο Fritz von Opel παίρνει την πρώτη νίκη στο ασφάλτινο σιρκουί του Βερολίνου πριν από 100 χρόνια για λογαριασμό της Opel.

    11:31 24/09

    Το πρωτότυπο και αυτόνομο Volkswagen ID. Buzz AD

    Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα βάλει πιλοτικά στην κυκλοφορία το ID. Buzz AD, ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα το οποίο θα κινείται αυτόνομα.

    10:35 23/09

    H Nissan δοικιμάζει διαδικασίες ανακύκλωσης ηλεκτροκινητήρων

    Η Nissan δοκιμάζει εδώ και πολλά χρόνια την ανάκτηση ενώσεων σπάνιων γαιών υψηλής καθαρότητας από τους μαγνήτες των ηλεκτροκινητήρων.

    10:13 23/09

    O Ford εμπνέεται από το... gaming

    Η Ford αξιοποιεί το gaming για να αλλάξει τον τρόπο που οραματίζεται, σχεδιάζει και δοκιμάζει τα οχήματα.

    10:48 22/09

    Leasing επαγγελματικού οχήματος: Όσα θέλετε να γνωρίζετε

    H LeasePlan προσφέρει στη χώρα μας ανταγωνιστικές προσφορές καθώς και ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών στον τομέα της μίσθωσης επαγγελματικών οχημάτων.

    10:28 22/09

    To νέο Renault Megane E-Tech Electric

    To νέο Renault Megane E-Tech Electric ενδυναμώνει την παρουσία του γαλλικού εργοστασίου στη νέα, ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης.

    09:49 22/09

    Δοκιμές στην Ευρώπη για το ηλεκτρικό E-Transit

    Tο αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit της Ford ξεκινά δοκιμές με μεγάλους ευρωπαϊκούς στόλους πελατών πριν το εμπορικό του λανσάρισμα την άνοιξη του 2022.

    10:32 21/09

    Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo

    To νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo προσφέρει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τώρα τα 90 χιλιόμετρα.

    10:06 21/09

    Η Nissan συμπληρώνει 60 χρόνια παρουσίας στο Μεξικό

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό ορόσημο στο Μεικό στο οποίο δραστηροποιείται για έξι δεκαετίες.

    10:11 20/09

    H Ford Mustang Mach-E γίνεται... περιπολικό

    Η Ford κατασκεύασε ένα πρωτότυπο αστυνομικό όχημα με βάση την ηλεκτρική Mustang Mach-E.

    09:41 20/09

    25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia

    Τέσσερις γενιές, 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia της νέας εποχής.

    12:49 19/09

    H Cupra θα είναι ηλεκτρική έως το 2030

    H Cupra παρουσίασε στην Έκθεση Μονάχου το ηλεκτρικό της όρμα με χρονικό ορίζοντα το 2030 και παράλληλα το πρωτόυπο UrbanRebel Concept.

    12:19 18/09

    Οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este"

    Οι Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este" αποτελούν την πλέον κομψή έκφραση του δυναμισμού που πρεσβεύει το DNA της Alfa Romeo.

    09:49 17/09

    Πρεμιέρα για το Volkswagen ID. Life Concept

    To πρωτότυπο ID. Life της Volkswagen μας δίνει μια πρώτη γεύση για το νέο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID. που θα παρουσιαστεί το 2025.

    09:19 17/09

    Μαθήματα ορατότητας από την Subaru

    Η Subaru φροντίζει για την ασφάλεια των επιβάτων και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου ελαχιστοποιώντας στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της τα τυφλά σημεία.