Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Αυγ-2021 08:15

    Alfa Romeo Summer Stories: 750 Competizione

    Alfa Romeo Summer Stories: 750 Competizione
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τις δύο πρώτες χρονιές της Formula 1, το 1950 και 1951, η Alfa Romeo κυριάρχησε απόλυτα, κατακτώντας με εμφατικό τρόπο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με τους Giuseppe Farina και Juan Manuel Fangio αντίστοιχα. Οι μεγάλες αλλαγές που συντελέστηκαν στο ιστορικό εργοστάσιο του Portello, οι οποίες ήταν απαραίτητες για την προετοιμασία της Alfa Romeo για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης, οδήγησαν στην αποχώρηση της από το θεσμό μετά από δύο χρονιές θριαμβευτικών νικών. Όμως για μία μάρκα με το DNA της Alfa Romeo, η εμπλοκή με τους αγώνες δεν θα μπορούσε να σταματήσει. Ενώ οι 1900 και Giulietta ήταν ήδη η επιτομή του οικογενειακού αυτοκινήτου που ήταν ικανό να κερδίζει αγώνες, οι μηχανικοί της Alfa Romeo κάτω από απόλυτη μυστικότητα ετοίμαζαν πρωτότυπα για την σπορ κατηγορία.

    Μετά την φουτουριστική σειρά 1900 C52 (1952-1953), η οποία έμεινε στην ιστορία με το προσωνύμιο "Disco Volante” (Ιπτάμενος Δίσκος), το 1955 γεννήθηκε η 750 Competizione. Η πρώτη έμεινε στην ιστορία για το καινοτόμο σχήμα της, αλλά και η δεύτερη δεν στερήθηκε διαφορετικότητας, κάτι που μάλλον ήταν φυσικό αφού τη δημιουργία της επωμίστηκαν ο ιδιοφυής μηχανικός Carlo Abarth και ο ταλαντούχος σχεδιαστής Mario Boano. Ως βάση χρησιμοποιήθηκε ο κινητήρας της Giulietta με τους διπλούς εκκεντροφόρους, αλλά κάπου εκεί τελείωναν και οι ομοιότητες της δυναμικής αγωνιστικής barchetta με το επιτυχημένο οικογενειακό μοντέλο. 

    Στην εξέλιξη του πρωτότυπου 750 (κωδικός που αναφερόταν στη εσωτερική αρίθμηση που χρησιμοποιούσε η Alfa Romeo για την Giulietta 1ης γενιάς) συμμετείχε από την πρώτη στιγμή ο Carlo Abarth που ανέλαβε να βελτιώσει τον κινητήρα, αλλά και να σχεδιάσει το πλαίσιο. Από την πλευρά του, ο Mario Boano, ο οποίος μόλις 5 χρόνια πριν είχε δημιουργήσει την εκθαμβωτική Lancia Aurelia, αποφάσισε να ακολουθήσει έναν διαφορετικό σχεδιαστικό δρόμο για αυτή την ξεχωριστή Alfa Romeo. To χαρακτηριστικό trilobo (ο συνδυασμός της κλασσικής τριγωνικής μάσκας σε συνδυασμό με τις εκατέρωθεν αυτής οριζόντιες εισαγωγές) έδινε το παρών, όμως η 750 Competizione φιλοξενούσε μια σειρά νέων χαρακτηριστικών, όπως για παράδειγμα οι διπλές εξατμίσεις στην αριστερή πλαϊνή πλευρά, τα πίσω χαρακτηριστικά φτερά των τροχών, αλλά και το τρίτο που σχημάτιζε το προσκέφαλο του οδηγού. Η διθέσια διάταξη είχε τη θέση του οδηγού στη δεξιά πλευρά, οι δύο θέσεις διαχωρίζονταν μεταξύ τους με μια λεπτή μεταλλική επιφάνεια, ενώ οδηγός και συνοδηγός είχαν ξεχωριστά παρμπρίζ κατασκευασμένα από plexiglass.

    Σε αντίθεση με τη δημοφιλή για την εποχή επιλογή σωληνωτών πλαισίων για την κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων, ο Abarth επέλεξε τη δημιουργία ενός αυτοφερόμενου αμαξώματος κατασκευασμένο από μεταλλικά ελάσματα. Ο τοποθετημένος στο εμπρός μέρος κινητήρας έδινε κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση συνδυαζόταν με άκαμπτο πίσω άξονα. Ο κινητήρας της Giulietta Sprint δέχθηκε τις επεμβάσεις του κορυφαίου βελτιωτή Abarth, ο οποίος αύξησε τη χωρητικότητα από τα 1.290 κ.εκ. στα 1.488 κ.εκ., τοποθέτησε κεφαλή twin-spark (δύο μπουζί ανά κύλινδρο) και με προσεκτική αναβάθμιση όλων των περιφερειακών πέτυχε την εντυπωσιακή ιπποδύναμη των 145 ίππων στις 8.000 σ.α.λ., απόδοση σχεδόν διπλάσια από το αρχικό σύνολο. Σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο 5 σχέσεων, ο κινητήρας της 750 Competizione της χάριζε τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 220 χλμ./ώρα.

    Alfa Romeo

    Η απόδοση και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν εξαιρετική και από τις πρώτες δοκιμές ήταν εμφανές ότι η Alfa Romeo με το "άγγιγμα" του Abarth ήταν ένα αυτοκίνητο γεννημένο για νίκες. Δυστυχώς το εντυπωσιακό μικρό αγωνιστικό αυτοκίνητο δεν είχε την ευκαιρία να αποδείξει τη δυναμική του, αφού τελικά η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να συνεχίσει την αποχή από τους αγώνες σε επίσημο επίπεδο. Η μία και μοναδική 750 Competizione συνεχίζει να ζει μέχρι σήμερα υπό την προστασία του τμήματος Heritage της Stellantis και να θυμίζει, τόσο το διαχρονικό πάθος της μάρκας για τους αγώνες, όσο και το ανταγωνιστικό πνεύμα του Carlo Abarth.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:49 17/09

    Πρεμιέρα για το Volkswagen ID. Life Concept

    To πρωτότυπο ID. Life της Volkswagen μας δίνει μια πρώτη γεύση για το νέο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID. που θα παρουσιαστεί το 2025.

    09:19 17/09

    Μαθήματα ορατότητας από την Subaru

    Η Subaru φροντίζει για την ασφάλεια των επιβάτων και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου ελαχιστοποιώντας στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της τα τυφλά σημεία.

    10:37 16/09

    Πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό Skoda Enyaq Coupe iV

    Το νέο Enyaq Coupe iV της Skoda έρχεται να προσθέσει μια πιο νεανική αύρα σε επίπεδο σχεδιασμού σε σχέση με το επίσης ηλεκτρικό Enyaq iV.

    09:32 16/09

    Η Nissan ξεπέρασε τις 250.000 πωλήσεις EVs στην Ευρώπη

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό εμπορικό ορόσημο στην Ευρώπη διαθέτοντας μέχρι σήμερα 250.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

    10:58 15/09

    Jogger, το νέο 7θέσιο μοντέλο από την Dacia

    To νέο Jogger αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας Dacia διαθέτοντας υψηλό value for money και για την περίσταση 7θέσια διάταξη καμπίνας.

    10:26 15/09

    Alfa Romeo Giulia & Stelvio: Πιο δημοφιλέστερες από ποτέ

    Υψηλή αποδεικνυεται πως είναι η εμπορική απήχηση των νέων Alfa Romeo Giulia και Stelvio το τελευταίο οκτάμηνο στην ελληνική αγορά.

    17:39 14/09

    Tα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑEBE

    Η ιδαίτερα επιτυχημένη πορεία των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στην Ευρώπη συνεχίζεται με την έλευσή τους και στη χώρα μέσω της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

    10:23 14/09

    Ford Mustang Mach-E: Από οποιαδήποτε πρωτεύουσα της Ευρώπης στην... παραλία

    Μια πλήρη φόρτιση είναι αρκετή ώστε να ταξιδέψει κανείς με την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πρωτεύσουσα στην πλησιέστερη παραλία.

    09:54 14/09

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960

    Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων καλούνται να αναβιώσουν εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος στο σήμερα.

    08:28 13/09

    Audi grandsphere: First Class ταξίδι στο μέλλον

    Το Audi grandsphere είναι ένα πολυτελές πρωτότυπο με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, που εντάσσεται στην τριλογία των "sphere" concept cars της μάρκας.

    08:21 13/09

    Ξεκινούν οι προ-παραγγελίες του Nissan Aryia στη Νορβηγία

    Η Nissan εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη Νορβηγία, στη χώρα στην οποία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών πωλήσεων καταλαμβάνουν ήδη μερίδιο άνω του 70%.

    11:26 12/09

    To "Sachsen Classic 2021" τίμησε τη Skoda

    To Sachsen Classic, ένας σημαντικός αγώνας κλασσικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, επισκέπτεται την έδρα της Skoda τιμώντας τα 120 χρόνια της μάρκας στο Motorsport.

    10:08 11/09

    Πρωτιά στην Ευρώπη για το Dacia Sandero

    Μια σημαντική διάκριση στους πίνακες πωλήσεων της Ευρώπης για το νέο Dacia Sandero.

    10:29 10/09

    Πρεμιέρα για το ευρωπαϊκό Kia Sportage

    Η Kia αποκάλυψε την ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Kia Sportage.

    09:54 10/09

    Kosmocar: Το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης στη ΔΕΘ

    Η Kosmocar συμμετέχει στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με ένα περίπτερο αφιερωμένο αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.

    09:33 10/09

    30 χρόνια συν-δημιουργίας Mazda και Bose

    Η Mazda και η Bose ξεκίνησαν τη συνεργασία τους πριν 30 χρόνια, με το τρίτης γενιάς Mazda RX-7.