Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 15-Αυγ-2021 10:46

    Πώς η Nissan επαναπροσδιόρισε την αλληλεπίδρασή μας με τα αυτοκίνητα

    Πώς η Nissan επαναπροσδιόρισε την αλληλεπίδρασή μας με τα αυτοκίνητα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Eίστε καθ’ οδόν για το σπίτι ενός φίλου σας. Είναι μια ζεστή και ηλιόλουστη μέρα και πρέπει να δροσίσετε την καμπίνα του αυτοκινήτου σας. Για να γίνει αυτό κανονικά το μόνο που απαιτείται είναι να γυρίσετε τον περιστροφικό διακόπτη, ή να πατήσετε το κουμπί στο κλιματιστικό. Ωστόσο, για τους μηχανικούς αυτή η απλή ενέργεια απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και επαναπροσδιορισμό του τρόπου που θα κρατήσετε την ζέστη μακριά σας.

    Κατά την ανάπτυξη του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού Nissan Ariya, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του δεν έλαβαν υπόψη μόνο την εργονομία που συνεπάγεται η προσέγγιση του ταμπλό. Ήταν αποφασισμένοι να δημιουργήσουν μια νέα εμφάνιση και αίσθηση για τα συστήματα ελέγχου, που οι οδηγοί θεωρούν γενικά δεδομένα. Αυτό απαιτούσε μια επανεξέταση του χώρου της καμπίνας, ως προς την αφή και την τοποθέτηση των επιμέρους στοιχείων.

    Το εσωτερικό του Ariya σχεδιάστηκε για να είναι μια ανοιχτή, ευρύχωρη καμπίνα που προσφέρει μια αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης. Μέρος αυτού του σχεδιασμού αποτελεί το ταμπλό χωρίς παραδοσιακά κουμπιά. Το κομψό ξύλινο τελείωμα που "διχοτομεί” το ταμπλό, ζωντανεύει με την εκκίνηση του Ariya, φωτίζοντας ένα σύνολο περιβαλλοντικών χειριστηρίων που βρίσκονται ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του ταμπλό. Χρησιμοποιώντας μια νέα γενιά απτικών ελέγχων ανάδρασης, αυτά τα διακριτικά ενσωματωμένα κουμπιά, ανοίγουν έναν κόσμο δυνατοτήτων στη σχέση μεταξύ λειτουργίας και σχεδίασης.

    Με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούμε την οθόνη ενός smartphone για πλοήγηση και αλληλεπίδραση με εφαρμογές, τα απτικά κουμπιά ανάδρασης στo Ariya αντιδρούν στο άγγιγμα, επικοινωνώντας μέσω των δονήσεων στα δάκτυλα. Κατά την προσαρμογή των χειριστηρίων κλιματισμού και των λειτουργιών οδήγησης του Ariya, οι οδηγοί θα αλληλεπιδρούν με ένα οικείο σύνολο εικονιδίων. Ακόμα, επειδή τα σημεία αλληλεπίδρασης γίνονται αντιληπτά με την αίσθηση και την ακοή, οι οδηγοί μπορούν να παραμείνουν προσηλωμένοι στον δρόμο. Η απόφαση της ομάδας σχεδιασμού να ενσωματώσει την απτική ανατροφοδότηση στο Ariya, αντικατοπτρίζει τη βασική σχεδιαστική ιδέα του αυτοκινήτου για τον Διαχρονικό Ιαπωνικό Φουτουρισμό (Timeless Japanese Futurism), που χαρακτηρίζεται από μια διακριτική ιαπωνική προσέγγιση και ενσαρκώνεται με έναν απλό,  αλλά ταυτόχρονα ισχυρό και μοντέρνο τρόπο.

    Ο επικεφαλής σχεδιαστής Hideki Tago,  εξηγεί: "Δημιουργήσαμε έναν καθαρό χώρο, συνδυάζοντας τα απτικά χειριστήρια με τον κόκκο του φινιρίσματος του ξύλου στο εσωτερικό. Το κάναμε με τρόπο που δεν επηρέασε την απόδοση των χειριστηρίων, επιτρέποντάς μας να επιτύχουμε τόσο λειτουργικότητα, όσο και ελκυστική εμφάνιση. Εφαρμόζοντας μοτίβο κόκκων ξύλου στα πλαστικά πάνελ με τη διαδικασία της υδρο-εκτύπωσης, δώσαμε στα χειριστήρια μια πολύ ρεαλιστική αίσθηση,όπως του ξύλου. Ταυτόχρονα, αυτό επέτρεψε στα διαφανή εικονίδια να ζωντανέψουν όταν φωτίζονται."

    Με τον  τελικό στόχο της ομάδας σχεδίασης του Ariya να έχει επιτευχθεί, την σκυτάλη πήρε η ομάδα των μηχανικών, που ανέλαβε να κάνει πραγματικότητα αυτή την ιδέα επιστημονικής φαντασίας. Η διαδικασία ξεκίνησε με μια εξαντλητική ανάλυση της ίδιας της τεχνολογίας.

    Στη συνέχεια ήρθε η "χειρουργική” ρύθμιση των κραδασμών και των ήχων. Για την ακρίβεια, "η δόνηση και ο ήχος είναι αδιαχώριστα”, εξηγεί ο Tomotaka Igarashi, ο μηχανικός που είναι υπεύθυνος για την εσωτερική ανάπτυξη του HMI (Human – Machine Interface) του Ariya. "Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά αυτό προκάλεσε την ομάδα μας να αναπτύξει έναν μοναδικό ήχο που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του οδηγού, ενώ παράλληλα θα τον σχεδιάζει για να γίνεται όσο το δυνατόν πιο ευχάριστος.”

    Μια τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover είναι μια αναγκαιότητα, καθώς ο ελάχιστος ήχος που εκπέμπεται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σημαίνει ότι οι ήχοι που αναπτύσσονται από την κατασκευαστική ομάδαθα ακούγονται καθαρά κατά την οδήγηση. Η ανάπτυξη των απτικών ελέγχων απαιτούσε κάθε πιθανό σενάριο να δοκιμάζεται επανειλημμένα, για να διασφαλιστεί η εύκολη χρήση για ένα ευρύ φάσμα επιλογών οδήγησης. Αυτό σήμαινε εκτεταμένες δοκιμές από άτομα με διαφορετικό μέγεθος δακτύλων και μήκος νυχιών, καθώς  και με διαφορετικές αντοχές πίεσης κουμπιού και υπό διαφορετική γωνία προσέγγισης. Επιπλέονδοκιμάστηκαν και χέρια με γάντια, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργοποίηση του κουμπιού.

    Nissan

    Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα του πώς ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα έχουν ενσωματωθεί εξ αρχής στην ανάπτυξη του Ariya, για να προσφέρουν μια εντελώς μοναδική οδηγική εμπειρία και επίπεδο αλληλεπίδρασης.

    Τα κουμπιά απτικής ανάδρασης ομαδοποιούνται σε δύο συγκεκριμένες περιοχές του Ariya: στον κύριο πίνακα ελέγχου και στο ρυθμιζόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο. Ο στόχος ήταν όχι μόνο να ενσωματωθεί η τεχνολογία στο σχεδιασμό της καμπίνας, ως μέσο εντυπωσιασμού των επιβατών, αλλά και να δώσει μια φυσική και ανταποκρινόμενη αίσθηση σε ένα μεγάλο εύρος οδηγών.

    Μετά από εκτεταμένες δοκιμές, η ομάδα εγκατέστησε ηλεκτροστατικά κουμπιά που δεν είναι μόνο μεγαλύτερα από τα παραδοσιακά απτικά χειριστήρια, αλλά και ευρύτερα. Αυτό επιτρέπει μια ρεαλιστική και διαισθητική αίσθηση για τους χρήστες και παράγει επίσης ένα είδος "πίεσης” με αέρα. Αυτό ενισχύει την απτική ανάδραση με την αίσθηση από το κλικ ενός παραδοσιακού μηχανικού κουμπιού, παρά το γεγονός ότι δεν εμπλέκεται παραδοσιακό φυσικό κουμπί.

    Με πέντε εκδόσεις του Ariya διαθέσιμες για την Ευρώπη, το αμιγώς ηλεκτρικό coupécrossover θα ταιριάξει απόλυτα στις ανάγκες του υποψήφιου Ευρωπαίου αγοραστή. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:48 22/09

    Leasing επαγγελματικού οχήματος: Όσα θέλετε να γνωρίζετε

    H LeasePlan προσφέρει στη χώρα μας ανταγωνιστικές προσφορές καθώς και ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών στον τομέα της μίσθωσης επαγγελματικών οχημάτων.

    10:28 22/09

    To νέο Renault Megane E-Tech Electric

    To νέο Renault Megane E-Tech Electric ενδυναμώνει την παρουσία του γαλλικού εργοστασίου στη νέα, ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης.

    09:49 22/09

    Δοκιμές στην Ευρώπη για το ηλεκτρικό E-Transit

    Tο αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit της Ford ξεκινά δοκιμές με μεγάλους ευρωπαϊκούς στόλους πελατών πριν το εμπορικό του λανσάρισμα την άνοιξη του 2022.

    10:32 21/09

    Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo

    To νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo προσφέρει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τώρα τα 90 χιλιόμετρα.

    10:06 21/09

    Η Nissan συμπληρώνει 60 χρόνια παρουσίας στο Μεξικό

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό ορόσημο στο Μεικό στο οποίο δραστηροποιείται για έξι δεκαετίες.

    10:11 20/09

    H Ford Mustang Mach-E γίνεται... περιπολικό

    Η Ford κατασκεύασε ένα πρωτότυπο αστυνομικό όχημα με βάση την ηλεκτρική Mustang Mach-E.

    09:41 20/09

    25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia

    Τέσσερις γενιές, 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia της νέας εποχής.

    12:49 19/09

    H Cupra θα είναι ηλεκτρική έως το 2030

    H Cupra παρουσίασε στην Έκθεση Μονάχου το ηλεκτρικό της όρμα με χρονικό ορίζοντα το 2030 και παράλληλα το πρωτόυπο UrbanRebel Concept.

    12:19 18/09

    Οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este"

    Οι Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este" αποτελούν την πλέον κομψή έκφραση του δυναμισμού που πρεσβεύει το DNA της Alfa Romeo.

    09:49 17/09

    Πρεμιέρα για το Volkswagen ID. Life Concept

    To πρωτότυπο ID. Life της Volkswagen μας δίνει μια πρώτη γεύση για το νέο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID. που θα παρουσιαστεί το 2025.

    09:19 17/09

    Μαθήματα ορατότητας από την Subaru

    Η Subaru φροντίζει για την ασφάλεια των επιβάτων και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου ελαχιστοποιώντας στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της τα τυφλά σημεία.

    10:37 16/09

    Πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό Skoda Enyaq Coupe iV

    Το νέο Enyaq Coupe iV της Skoda έρχεται να προσθέσει μια πιο νεανική αύρα σε επίπεδο σχεδιασμού σε σχέση με το επίσης ηλεκτρικό Enyaq iV.

    09:32 16/09

    Η Nissan ξεπέρασε τις 250.000 πωλήσεις EVs στην Ευρώπη

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό εμπορικό ορόσημο στην Ευρώπη διαθέτοντας μέχρι σήμερα 250.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

    10:58 15/09

    Jogger, το νέο 7θέσιο μοντέλο από την Dacia

    To νέο Jogger αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας Dacia διαθέτοντας υψηλό value for money και για την περίσταση 7θέσια διάταξη καμπίνας.

    10:26 15/09

    Alfa Romeo Giulia & Stelvio: Πιο δημοφιλέστερες από ποτέ

    Υψηλή αποδεικνυεται πως είναι η εμπορική απήχηση των νέων Alfa Romeo Giulia και Stelvio το τελευταίο οκτάμηνο στην ελληνική αγορά.

    17:39 14/09

    Tα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑEBE

    Η ιδαίτερα επιτυχημένη πορεία των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στην Ευρώπη συνεχίζεται με την έλευσή τους και στη χώρα μέσω της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.