Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 10-Αυγ-2021 10:37

    Lancia: Εμβαθύνοντας στην ιστορία των ονομάτων των μοντέλων και του λογοτύπου της

    Lancia: Εμβαθύνοντας στην ιστορία των ονομάτων των μοντέλων και του λογοτύπου της
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μετά το πρώτο επεισόδιο του αφιερωμένου στη Lancia ντοκιμαντέρ "Elegance on the move”, όπου ο CEO της μάρκας, Luca Napolitano συνομίλησε με τον Επικεφαλής Σχεδίασης του Ομίλου Stellantis, Jean-Pierre Ploué, τώρα ένας ακόμα σχεδιαστής, ο Roberto Giolito, Επικεφαλής του τμήματος Heritage, εμβαθύνει στην ιστορία των ονομάτων των μοντέλων και του λογοτύπου της μάρκας.

    "Η Lancia είναι μια μάρκα με ισχυρή ταυτότητα που αναπτύχθηκε από τις πρώτες ημέρες της ιστορίας της και παραμένει αναλλοίωτη μέχρι και σήμερα", αναφέρει ο CEO της μάρκας Luca Napolitano. "Μια ισχυρή ταυτότητα με ένα κομψό και ξεχωριστό λογότυπο, αλλά και θρυλικά μοντέλα με ονόματα εμπνευσμένα από το Ελληνικό αλφάβητο και την αρχαία Ρώμη. Αυτή είναι μια σπάνια κληρονομία που θέλουμε να διατηρήσουμε και να μας εμπνεύσει για το μέλλον".

    Η εξέλιξη ενός κομψού και ξεχωριστού συμβόλου: Την ιστορία της ταυτότητας της Lancia μπορεί κανείς να τη δει και μέσω του λογοτύπου της, το οποίο διαχρονικά περιλαμβάνει δύο χαρακτηριστικά στοιχεία: ένα τιμόνι και ένα δόρυ.

    1907 - Lancia, μια μάρκα με κεφαλαίο "L”: Το πρώτο λογότυπο της Lancia που παρουσιάστηκε το 1907 ήταν πολύ απλό. Το όνομα "Lancia” με κεφαλαία γράμματα πάνω σε μια σκούρα τετράγωνη βάση. Το "L” ήταν σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με τα υπόλοιπα γράμματα, στοιχείο που θα χαρακτήριζε το λογότυπο για δεκαετίες. Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε και μια πιο "απαλή" εκδοχή του, όπου η λέξη Lancia είναι γραμμένη με χρυσά γράμματα. Το στιλ ταιριάζει με εκείνο των πρώτων αυτοκινήτων της μάρκας που είναι επηρεασμένα από το καλλιτεχνικό κίνημα του Art Nouveau.

    1911 - Με την έμπνευση του Κόμη Carlo Biscaretti di Ruffia: Με τα πρώτα σημάδια επιτυχίας, ο Vincenzo Lancia, ήθελε ένα ισχυρό λογότυπο για τις δημιουργίες του, ένα λογότυπο που όλοι θα αναγνώριζαν με την πρώτη ματιά. Το 1911 εμπιστεύθηκε αυτό το έργο στον καλό του φίλο, Κόμη Carlo Biscaretti di Rufia, καλλιτέχνη, διαφημιστή και λάτρη τ'ων αυτοκινήτων, ο οποίος εκτός των άλλων ίδρυσε και το Museo Nazionale dell’Automobile στο Τορίνο.

    Ο Κόμης δημιούργησε 5 διαφορετικά σκίτσα και όπως εξηγεί ο Roberto Giolito, Επικεφαλής του Τμήματος Heritage, "ο Vincenzo Lancia επέλεξε εκείνο που εξέφραζε με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοσοφία της μάρκας. Το σκίτσο περιλάμβανε ένα τιμόνι με 4 ακτίνες, ένα χειριστήριο 'χειρόγκαζου', μια τετράγωνη σημαία και έναν άξονα που θύμιζε δόρυ. Λίγα στοιχεία, σωστά όμως τοποθετημένα, μερικά εκ των οποίων παρέμειναν αναλλοίωτα στο χρόνο". Η εφαρμογή του νέου λογοτύπου ξεκίνησε το 1922.

    1929 - Το δόρυ και η ασπίδα, δύο κομψά και αναγνωρίσιμα σύμβολα: Το 1929, το λογότυπο της Lancia άλλαξε και πάλι σχήμα και γύρω από το τιμόνι εμφανίστηκε μια τριγωνική ασπίδα, στοιχείο που παραμένει παρών μέχρι και σήμερα. Σχεδιασμένο και πάλι από τον Biscaretti di Ruffia, είχε μπλε χρώμα στην ασπίδα, τη σημαία και το δόρυ, λευκό χρώμα στη βάση και το τιμόνι και χρυσό χρώμα για τα γράμματα.

    1957 - Ένας ριζικός ανασχεδιασμός του λογοτύπου: Με την παρουσίαση της Flaminia το 1957, εμφανίστηκε και ένα νέο λογότυπο, αρκετά απλό, αλλά και πάλι κομψό και επιβλητικό. Η ασπίδα και το τιμόνι αντικαταστάθηκαν με πιο απλά γεωμετρικά στοιχεία και τα χρώματα περιορίστηκαν σε δύο: μπλε και ασημί. Το δόρυ συγκρατεί τη σημαία ενώ το όνομα "Lancia” συνεχίζουν να συνθέτουν κεφαλαία γράμματα με το "L” να είναι μεγαλύτερο από τα υπόλοιπα. 

    1981 - Γέφυρα στο παρελθόν: Όταν το 1969 το Fiat Group ανέλαβε τη Lancia, το λογότυπο αναθεωρήθηκε και πάλι, με την επιστροφή του αρχικού τετράγωνου λογοτύπου του 1907. Το πρώτο μοντέλο που το χρησιμοποίησε ήταν η Beta του 1972. To 1981 μια ακόμα εξέλιξη δημιούργησε μια γέφυρα με το παρελθόν. Ο σχεδιαστής Massimo Vignelli πρότεινε τη χρησιμοποίηση όλων των στοιχείων που είχε το λογότυπο του 192, με την ασπίδα, το δόρυ, το τιμόνι και τη σημαία και μοναδικά χρώματα το μπλε και άσπρο. Τέλος για πρώτη φορά το "L” στο όνομα απέκτησε το ίδιο μέγεθος με τα υπόλοιπα γράμματα.

    2007 - Ένα κομψό λογότυπο για τη νέα χιλιετία: Οι σημαντικές αλλαγές της μάρκας στις αρχές τις τρίτης χιλιετίας, επηρέασαν και το λογότυπο. Το 2007 έγινε μια επανάσταση που όμως διατήρησε κάποια βασικά χαρακτηριστικά του DNA της μάρκας. Το μπλε χρώμα έγινε πιο σκούρο και γυαλιστερό, το τιμόνι απέκτησε δύο ακτίνες, ενώ το δόρυ και η σημαία αφαιρέθηκαν.

    Ελληνο-ρωμαϊκός κλασικισμός στα ονόματα των θρυλικών μοντέλων της Lancia

    Η εξέλιξη του λογοτύπου της Lancia είναι ενδιαφέρουσα, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η ιστορία των ονομάτων των μοντέλων της, τα οποία εμπνεύστηκαν από την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του αρχαίων πολιτισμών της Ελλάδας και της Ρώμης.

    Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, όλες οι Lancia χαρακτηρίζονταν από το όνομα της μάρκας και την ιπποδύναμη αναφοράς, όπως για παράδειγμα: 12 HP, 18/24 HP, 20/30 HP, 25/35 HP. Όμως το 1919 ήρθε μια έμπνευση που θα άλλαζε την ιστορία της μάρκας. Ο Vincenzo Lancia θέλησε να δώσει μια πιο δυνατή ταυτότητα στις δημιουργίες του και ακολουθώντας την πρόταση του αδερφού του, Giovanni, ενός καθηγητή κλασσικής παιδείας, επέλεξε τα γράμματα του Ελληνικού αλφάβητου. Το πρώτο μοντέλο που ακολούθησε αυτή την ιδέα ήταν η Lancia Kappa του 1919. Μια επαναστατική ιδέα που οδήγησε στη μετονομασία και παλαιότερων μοντέλων και έτσι η 12 HP ονομάστηκε "Alpha”, το μοντέλο του 1909, Beta, του 1910, Gamma, του 1911, Delta, φτάνοντας τελικά μέχρι την Lambda του 1922. Εκείνη την περίοδο, το τελευταίο μοντέλο που χρησιμοποίησε Ελληνικό γράμμα για την ονομασία του ήταν το πρωτότυπο "Dilambda” που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1929.

    Η δεκαετία του 1930 και τα ονόματα από την αρχαία Ρώμη

    Τη δεκαετία του 1930, ο Vincenzo Lancia, αποφάσισε να αφήσει το Ελληνικό αλφάβητο και να χρησιμοποιήσει ιστορικά τοπωνύμια από την αρχαία Ρώμη. Τα πρώτα ήταν τα Artena και Astura, ενώ ακολούθησαν τα Augusta, Aprilia και Ardea. Το 1931, με στόχο να λανσάρει τα οχήματα του στη Γαλλία, ο  Vincenzo Lancia, ίδρυσε την "Lancia Automobiles” και έδωσε Γαλλικά ονόματα στα αυτοκίνητα του, όπως:"Belna” και "Ardennes”, για τις Augusta και Aprilia αντίστοιχα. Τα μοντέλα είχαν τόσο μεγάλη επιτυχία, που στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του 1936 στο Παρίσι, ο Henry Ford περίμενε να κλείσει η έκθεση ώστε να δει μόνος, με την ησυχία του την Aprilia. Το προσωπικό ασφαλείας όμως τον σταμάτησε με τον Αμερικανό να λέει: "Η Aprilia είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην έκθεση που αξίζει να κάνεις φασαρία για χάρη της".

    Τη δεκαετία του 1950, το θρυλικά μοντέλα της Lancia αποκτούν ονόματα από οδούς της αρχαίας Ρώμης

    Μετά τον 2ο Π.Π., η τύχη της εταιρείας πέρασε στον Gianni Lancia, γιο του ιδρυτή της μάρκας, με τα μοντέλα να αλλάζουν ονόματα για ακόμα μία φορά. H έμπνευση από τους Ρωμαϊκούς χρόνους παρέμεινε, αλλά βασίστηκε σε διάσημες οδούς: Aurelia, Appia και στη συνέχεια Flaminia, Flavia και Fulvia. Εκείνη την εποχή, μια ειδική έκδοση της Flaminia χρησιμοποιήθηκε και ως Προεδρικό αυτοκίνητο, με αφορμή την επίσκεψη στην Ιταλία της Βασίλισσας Ελισάβετ το 1961. Τα τέσσερα αυτοκίνητα πήραν τα ονόματα των διάσημων ίππων Belfiore, Belmonte, Belvedere και Belsito.

    Lancia

    Επιστροφή στο Ελληνικό αλφάβητο από τη δεκαετία του 1970 μέχρι και το σήμερα

    Το Fiat Group απέκτησε τη Lancia το φθινόπωρο του 1969 και άνοιξε μια νέα σελίδα στην ιστορία της μάρκας. Αποφασίστηκε η επιστροφή στο αρχικό λογότυπο, αλλά και η χρησιμοποίηση και πάλι των γραμμάτων από το Ελληνικό αλφάβητο. Το πρώτο αυτοκίνητο της αλλαγής ήταν η Beta του 1972, ακολούθησε η Gamma του 1976 και στη συνέχεια το 1979 η Delta. Η έμπνευση από τους κλασσικούς χρόνους συνεχίστηκε με τις Prisma (1982), τη Thema (1984) και τις Thesis και Phedra (2002) και βέβαια το Υ, το απόλυτο best seller της μάρκας με περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις, 4 γενιές και 35 χρόνια ιστορίας.

    Η ισχυρή ταυτότητα της Lancia τονίζεται από το κομψό της λογότυπο και τα ονόματα των θρυλικών της μοντέλων. Μια πλούσια κληρονομιά από το 1906 που ετοιμάζεται να δώσει έμπνευση στο νέο κεφάλαιο που ανοίγει για τη μάρκα.

    Και η ιστορία συνεχίζεται…

    Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια:

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:49 19/09

    H Cupra θα είναι ηλεκτρική έως το 2030

    H Cupra παρουσίασε στην Έκθεση Μονάχου το ηλεκτρικό της όρμα με χρονικό ορίζοντα το 2030 και παράλληλα το πρωτόυπο UrbanRebel Concept.

    12:19 18/09

    Οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este"

    Οι Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este" αποτελούν την πλέον κομψή έκφραση του δυναμισμού που πρεσβεύει το DNA της Alfa Romeo.

    09:49 17/09

    Πρεμιέρα για το Volkswagen ID. Life Concept

    To πρωτότυπο ID. Life της Volkswagen μας δίνει μια πρώτη γεύση για το νέο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID. που θα παρουσιαστεί το 2025.

    09:19 17/09

    Μαθήματα ορατότητας από την Subaru

    Η Subaru φροντίζει για την ασφάλεια των επιβάτων και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου ελαχιστοποιώντας στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της τα τυφλά σημεία.

    10:37 16/09

    Πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό Skoda Enyaq Coupe iV

    Το νέο Enyaq Coupe iV της Skoda έρχεται να προσθέσει μια πιο νεανική αύρα σε επίπεδο σχεδιασμού σε σχέση με το επίσης ηλεκτρικό Enyaq iV.

    09:32 16/09

    Η Nissan ξεπέρασε τις 250.000 πωλήσεις EVs στην Ευρώπη

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό εμπορικό ορόσημο στην Ευρώπη διαθέτοντας μέχρι σήμερα 250.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

    10:58 15/09

    Jogger, το νέο 7θέσιο μοντέλο από την Dacia

    To νέο Jogger αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας Dacia διαθέτοντας υψηλό value for money και για την περίσταση 7θέσια διάταξη καμπίνας.

    10:26 15/09

    Alfa Romeo Giulia & Stelvio: Πιο δημοφιλέστερες από ποτέ

    Υψηλή αποδεικνυεται πως είναι η εμπορική απήχηση των νέων Alfa Romeo Giulia και Stelvio το τελευταίο οκτάμηνο στην ελληνική αγορά.

    17:39 14/09

    Tα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑEBE

    Η ιδαίτερα επιτυχημένη πορεία των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στην Ευρώπη συνεχίζεται με την έλευσή τους και στη χώρα μέσω της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

    10:23 14/09

    Ford Mustang Mach-E: Από οποιαδήποτε πρωτεύουσα της Ευρώπης στην... παραλία

    Μια πλήρη φόρτιση είναι αρκετή ώστε να ταξιδέψει κανείς με την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πρωτεύσουσα στην πλησιέστερη παραλία.

    09:54 14/09

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960

    Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων καλούνται να αναβιώσουν εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος στο σήμερα.

    08:28 13/09

    Audi grandsphere: First Class ταξίδι στο μέλλον

    Το Audi grandsphere είναι ένα πολυτελές πρωτότυπο με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, που εντάσσεται στην τριλογία των "sphere" concept cars της μάρκας.

    08:21 13/09

    Ξεκινούν οι προ-παραγγελίες του Nissan Aryia στη Νορβηγία

    Η Nissan εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη Νορβηγία, στη χώρα στην οποία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών πωλήσεων καταλαμβάνουν ήδη μερίδιο άνω του 70%.

    11:26 12/09

    To "Sachsen Classic 2021" τίμησε τη Skoda

    To Sachsen Classic, ένας σημαντικός αγώνας κλασσικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, επισκέπτεται την έδρα της Skoda τιμώντας τα 120 χρόνια της μάρκας στο Motorsport.

    10:08 11/09

    Πρωτιά στην Ευρώπη για το Dacia Sandero

    Μια σημαντική διάκριση στους πίνακες πωλήσεων της Ευρώπης για το νέο Dacia Sandero.

    10:29 10/09

    Πρεμιέρα για το ευρωπαϊκό Kia Sportage

    Η Kia αποκάλυψε την ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Kia Sportage.