Skoda RE-X1 Kreisel: H ηλεκτρική Fabia Rally2 evo

Παρασκευή, 16-Ιουλ-2021 09:04

Skoda RE-X1 Kreisel: H ηλεκτρική Fabia Rally2 evo

Η Skoda Motorsport, η εξειδικευμένη εταιρεία ηλεκτροκίνησης Kreisel Electric και η Baumschlager Rallye & Racing που υποστηρίζει αγωνιστικές συμμετοχές, μαζί και η Skoda Αυστρίας, συνεργάστηκαν για να αναπτύξουν ένα πρωτοποριακό, πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι - το Skoda RE-X1 Kreisel. Βασισμένο σε ένα αμάξωμα Fabia Rally2 evo, το πρωτότυπο τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης σε τάση 860 V που παρέχει ισχύ που φτάνει τους 354 ίππους (260 kW). Το αγωνιστικό πρωτότυπο αυτοκίνητο πήρε ομολογκασιόν από την Αυστριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου AMF (ÖAMTC) και θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτ του στο Πρωτάθλημα Ράλι της Αυστρίας μέσα στον μήνα.

Η Kreisel Electric είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει την προμήθεια της νέας, υβριδικής τεχνολογίας της γενιάς 2022 World Rally Cars για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA (WRC). Η συνεργασία με τη Skoda Motorsport προέκυψε από την ανάγκη εξέλιξης ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου ράλι. Η επιλογή της Fabia Rally2 ως αρχική βάση ήταν μονόδρομος, καθώς είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο παγκοσμίως της κατηγορίας Rally2, με περισσότερες από 400 μονάδες να έχουν διατεθεί και πολλές νίκες και τίτλους σε παγκόσμια και εθνικά πρωταθλήματα. Η Skoda Motorsport εξέλιξε το σασί, στο οποίο τοποθετήθηκε το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα της Kreisel. Το ηλεκτρικό πρωτότυπο Skoda RE-X1 Kreisel που προέκυψε, συνδυάζει την καλύτερη τεχνογνωσία από έναν κατασκευαστή κορυφαίων αυτοκινήτων ράλι, με την πρωτοποριακή τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Kreisel.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας Kreisel Electric αποδίδει μέγιστη ισχύ 354 ίππων (260 kW) και μέγιστη ροπή 600 Nm σε σύγκριση με τους 291 ίππους (214 kW) και τα 425 Nm του στάνταρ turbo βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων της Skoda Fabia Rally2 evo. Εκτός από το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, το υπόλοιπο αυτοκίνητο βασίζεται στη γνωστή Fabia Rally2 evo με κάποιες τροποποιήσεις, όπως για παράδειγμα στην ανάρτηση, για να υποδεχθεί την μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 52,5 kWh, που λειτουργεί στα 860 Volt. Για βέλτιστη απόδοση, το μπλοκ της μπαταρίας τοποθετείται όσο το δυνατόν χαμηλότερα στο πλαίσιο και ψύχεται με υγρό από την Shell E-Fluids. Η Kreisel Electric ανέπτυξε επίσης έναν ειδικό σταθμό φόρτισης, που ονομάζεται CHIMERO με δυνατότητα λειτουργίας έως 200 kW, για χρήση κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Το πρώτο πλαίσιο που κατασκευάστηκε από την Skoda Motorsport είναι σε ασφάλτινες προδιαγραφές. Όμως, η Baumschlager Rallye & Racing, έχει ήδη αρχίσει δοκιμές του RE-X1 Kreisel σε χωμάτινες επιφάνειες, με τον πρώτο αγώνα, στο Πρωτάθλημα Ράλι της Αυστρίας, να είναι προγραμματισμένος μέσα στον Ιούλιο. 

Η εξέλιξη και υποστήριξη του Skoda RE-X1 Kreisel από τη Skoda Motorsport, έρχεται λίγες εβδομάδες μετά το λανσάρισμα του Enyaq iV, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της μάρκας και υπογραμμίζει την πολυποίκιλη εμπλοκή της Skoda με την ηλεκτρική κινητικότητα.