Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 28-Ιουν-2021 09:35

    Τα μυστικά της τετρακίνησης του νέου Audi RS 3

    Τα μυστικά της τετρακίνησης του νέου Audi RS 3
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το Audi RS 3 ανέκαθεν αντιπροσώπευε την επιτομή της αφιλτράριστης δυναμικής οδήγησης. Το νέο RS 3, που θα λανσάρει σύντομα η Audi σε παγκόσμια πρεμιέρα σε 4θυρη και 5θυρη έκδοση, είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο.

    Σε συνδυασμό με τον 5κύλινδρο κινητήρα με ισχύ 400 ίππων, το κόμπακτ σπορ μοντέλο της Audi υπόσχεται ευελιξία και κορυφαίες επιδόσεις. Ο 2,5 TFSI κινητήρας του "απελευθερώνει" τώρα ροπή 500 Nm, 20 Nm περισσότερο από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3,8 δευτερόλεπτων και φτάνει σε τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα στις κορυφαίες εκδόσεις του.

    Ο Meic Diessner, μηχανικός εξέλιξης και δοκιμών της Audi για το σασί και ο Frank Stippler, οδηγός αγώνων και δοκιμών, που εξέλιξε το αυτοκίνητο στο φημισμένο Nordschleife του Nürburgring, έδωσαν περισσότερες πληροφορίες για τον κατανεμητή ροπής, λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου RS 3 με την επαναστατική νέα τεχνολογία.

    Πώς λειτουργεί το RS Torque Splitter;
    Το RS Torque Splitter καθιστά δυνατό τον ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό ροπής μεταξύ των πίσω τροχών. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθεημιαξόνιο.

    Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία - ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες.

    Κατά την οδήγηση στην πίστα, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα έως και σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς. Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης.  

    Καθένας από τους δύο πολύδισκους συμπλέκτες έχει τη δική του μονάδα ελέγχου, η οποία χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ταχύτητας τροχού του ηλεκτρονικού ελέγχου σταθεροποίησης, για τη μέτρηση των στροφών του τροχού. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, περιλαμβάνουν τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τη γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την επιλεγμένη ταχύτητα και τη γωνία εκτροπής, δηλαδή την περιστροφική κίνηση γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Επιπλέον, ο κατανεμητής ροπής συνδέεται με το modular vehicle dynamics controller για ακόμα καλύτερο έλεγχο.

    Audi RS 3

    Γιατί ο κατανεμητής ροπής βελτιώνει την οδηγική απόδοση;
    Λόγω της διαφοράς στις δυνάμεις πρόωσης, το αυτοκίνητο παίρνει τη στροφή ακόμη καλύτερα και ακολουθεί με ακρίβεια τη γωνία διεύθυνσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη υποστροφή, ταχύτερη επιτάχυνση που εμφανίζεται πιο νωρίς κατά την έξοδο από τις στροφές, και ιδιαίτερα ακριβή και ευέλικτη συμπεριφορά - για πρόσθετη ασφάλεια στην καθημερινή χρήση και ταχύτερο γυρολόγιο στην πίστα. Ο κατανεμητής ροπής αντισταθμίζει επίσης την υπερστροφή, κατευθύνοντας τη ροπή στον τροχό στο εσωτερικό της καμπύλης ή, εάν είναι απαραίτητο, και στους δύο τροχούς.

    Πως λειτουργεί το Audi drive select; Το συγκεκριμένο σύστημα τροποποιεί τα χαρακτηριστικά του κατανεμητή ροπής και έτσι και τον χειρισμό του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία. Πέντε χαρακτηριστικές καμπύλες (Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance και RS Torque Rear) αποθηκεύονται στο σύστημα. Σε αυτό το πλαίσιο, η ισχύς του κινητήρα κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς στις λειτουργίες Comfort/Efficiency, με προτεραιότητα στον εμπρός άξονα. Στην λειτουργία Auto, η κατανομή της ροπής είναι ισορροπημένη, πράγμα που σημαίνει ότι το Audi RS 3 δεν υποστρέφει ούτε υπερστρέφει. Η Dynamic λειτουργία, από την άλλη πλευρά, τείνει να μεταδίδει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα.

    Αυτό το χαρακτηριστικό… κορυφώνεται στη λειτουργία RS Torque Rear, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να εκτελεί ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις σε πίστα. Η εστιασμένη στον πίσω άξονα διάθεση ισχύος του κινητήρα οδηγεί σε υπερστροφική συμπεριφορά, με έως και 100% της ροπής να κατευθύνεται προς τα πίσω καταλήγοντας στον εξωτερικό τροχό. Επιπλέον, η Audi έχει προσαρμόσει στις εν λόγω περιστάσεις και τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.

    Audi RS 3

    Αυτή η συγκεκριμένη ρύθμιση χρησιμοποιείται επίσης από το RS Performance Mode, που έχει σχεδιαστεί για την πίστα. Το τελευταίο είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να ταιριάζει με τα semi-slick ελαστικά Pirelli P Zero "Trofeo R”, τα οποία διατίθενται προαιρετικά για πρώτη φορά από το εργοστάσιο. Σε αυτή τη λειτουργία, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια ιδιαίτερα δυναμική συμπεριφορά με όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή.

    Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) έχει προσαρμοστεί ειδικά στα απαιτήσεις του κατανεμητή ροπής, της ανάρτησης, των ελαστικών καθώς και στα drive modes του μοντέλου. Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί στη λειτουργία Sport, ενώ για σπορ οδήγηση – σε πίστες, για παράδειγμα – το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς κρατώντας πατημένο το κουμπί στην κεντρική κονσόλα για περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:43 03/08

    Η Mazda εγκαθιστά φωτοβολταϊκά συστήματα στο εργοστάσιο της Χιροσίμα

    Μια σημαντική πρωτοβουλία από τη Mazda στην Ιαπωνία με γνώμονα τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.

    10:28 03/08

    Η Audi δοκιμάζει το ηλεκτρικό RS Q e-tron για το Ράλι Ντακάρ

    H Audi θα συμμετάσχει στο Ράλι Ντακάρ του 2022 με ένα πρωτότυπο που διαθέτει ένα ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με μετατροπέα ενέργειας.

    11:33 02/08

    Πρεμιέρα για το νέο MINI Anniversary Edition

    Μία επετειακή έκδοση από την MINI με αφορμή την κοινή πορεία 60 ετών της εταιρείας με τον John Cooper.

    10:50 02/08

    Οι σκληρές δοκιμές του ηλεκτρικού Ford E-Transit

    To ηλεκτρικό Ford E-Transit συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης σε ακραίες συνθήκες οδήγησης.

    10:34 01/08

    Skoda: Επτά μοντέλα βραβεύονται ως "Εταιρικά Αυτοκίνητα της Χρονιάς"

    Μια σημαντική διάκριση για το σύνολο σχεδόν των μοντέλων της γκάμας Skoda.

    11:12 31/07

    Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E πέτυχε παγκόσμιο ρεκόρ οικονομίας

    H νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητη Ford Mustang Mach-E σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Διαβάστε ποιο και πως.

    10:02 30/07

    Η Κία επιτυγχάνει το καλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη

    Οι πωλήσεις της Kia αυξήθηκαν κατά 40,8% σε μια αγορά που βελτίωσε τον βηματισμό της στην Ευρώπη κατά 27,1%.

    09:54 30/07

    Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών "Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής" του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021

    Η συνεργασία του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών με την Οργανωτική επιτροπή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 έγκειται στην ολοκληρωμένη προσφορά ιατρικών καλύψεων.

    09:48 30/07

    Η Autohellas Hertz εμπλουτίζει με eScooters τον ηλεκτροκίνητο στόλο της

    O ηλεκτροκίνητος στόλος των βραχυχρόνιων μισθώσεων της Autohellas Hertz ενισχύεται από μια νέα κατηγορία οχημάτων.

    11:25 29/07

    New Auto: Η στρατηγική του Volkswagen Group για την κινητικότητα

    O Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group, παρουσίασε τη στρατηγική "New Auto" του ομίλου, για την κινητικότητα του μέλλοντος, με ορίζοντα το 2030.

    11:05 29/07

    Renault: Νέος κινητήρας ντίζελ για το Clio

    Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.5 Blue dCi 100 συμπληρώνει ιδανικά τη γκάμα του νέου Renault Clio.

    10:42 29/07

    Το ερευνητικό κέντρο της Nissan στην Ιαπωνία

    H καρδιά του ερευνητικού κέντρου της Nissan δεν είναι οι εγκαταστάσεις, αλλά οι άνθρωποί του που θέτουν προκλήσεις καθημερινά, κυνηγώντας τα όνειρά τους.

    09:32 28/07

    To νέο Nissan Qashqai και επίσημα στην Ελλάδα

    Η ολοκαίνουργια, τρίτη γενιά του Nissan Qashqai βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της εταιρείας ανά την Ελλάδα.

    09:20 28/07

    Η σχεδιαστική δυναστεία της Mazda

    Ενα ταξίδι στη σχεδιαστική δυναστεία της Mazda και στην φιλοσοφία των τετράτροχων δημιουργιών της στον τομέα του design.

    09:08 28/07

    Δυναμική παρουσία του Επίσημου Δικτύου Ford στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

    Το Επίσημο Δίκτυο Ford συμμετέχει με δυναμικό τρόπο στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις, στο οποίο η Ford έχει μεγάλη παράδοση εδώ και δεκαετίες.

    10:57 27/07

    Οι τιμές του ανανεωμένου Seat Ibiza στην Ελλάδα

    Η Seat ανανεώνει πλήρως το Ibiza τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, καθώς και στον τομέα της συνδεσιμότητας και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.