Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 07-Ιουν-2021 13:17

    Η μοναδική Lancia D50 του Alberto Ascari

    Η μοναδική Lancia D50 του Alberto Ascari
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μάρτιος του 1955. Ο Alberto Ascari κατακτά την νίκη στο Gran Premio del Valentino, τον αγώνα με βάση το δημοφιλές πάρκο του Τορίνο, οδηγώντας την καινοτόμα Lancia D50. Αυτή θα ήταν και η προτελευταία νίκη του κορυφαίου οδηγού, δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Formula 1 (1952 & 1953), ο οποίος δύο μήνες αργότερα θα άφηνε την τελευταία του πνοή στη Μόντσα, δοκιμάζοντας την Ferrari 750 Monza του καλού του φίλου Eugenio Castellotti.

    Τιμώντας την πλούσια αυτοκινητιστική ιστορία της, η πόλη του Τορίνο, ανακαίνισε το σημείο εκκίνησης του ιστορικού αγώνα. Σε αυτή την ιδιαίτερη περίσταση, το τμήμα Heritage της Stellantis - ο οργανισμός που σαν αποστολή έχει τη διατήρηση και προώθηση της ιστορικής κληρονομιάς των Fiat, Alfa Romeo, Lancia και Abarth - συμμετείχε στην εκδήλωση παρουσιάζοντας την πλήρως ανακαινισμένη Lancia D50, με την οποία ο Ascari κέρδισε το Gran Premio del Valentino του 1955.

    Η παρουσία αυτού του κλασσικού αυτοκινήτου της Formula 1 είχε ιδιαίτερα έντονη συναισθηματική φόρτιση. Η νίκη του Ascari, στο 7ο και τελευταίο Gran Premio del Valentino, πραγματοποιήθηκε με ένα από τα πλέον καινοτόμα μονοθέσια στην ιστορία της Formula 1. Ο Ascari κάλυψε τους 90 γύρους σε 2 ώρες και 40 λεπτά, επιτυγχάνοντας μέση ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Πλέον η μαρμάρινη γραμμή που θυμίζει το σημείο εκκίνησης του αγώνα έχει το όνομα του μεγάλου οδηγού και το νούμερο 6, όπως και η δική του D50.

    Σχεδιασμένη από τον ιδιοφυή Vittorio Jano - που υπηρέτησε στην καριέρα του τη Fiat, την Alfa Romeo, τη Lancia, αλλά και τη Ferrari - η D50 κατασκευάστηκε σε μόλις 8 μονάδες και ήταν το πλέον προηγμένο, αλλά και ελαφρύ μονοθέσιο της εποχής της. Εφοδιαζόταν από έναν οκτακύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα απόδοσης περίπου 300 ίππων, ενώ ένα από τα καινοτόμα στοιχεία της ήταν η έκκεντρη τοποθέτηση του κινητήρα κατά το διαμήκη άξονα, έτσι ώστε ο άξονας μετάδοσης να περνά δίπλα από το κάθισμα του οδηγού και όχι κάτω από αυτό. Με αυτό τον τρόπο ο Jano χαμήλωσε σημαντικά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και βελτίωσε την ευστάθεια του. Παράλληλα το κιβώτιο ήταν εγκάρσια τοποθετημένο στο πίσω μέρος, ενώ οι χαρακτηριστικές δεξαμενές καυσίμου αριστερά και δεξιά από το κόκπιτ διατηρούσαν σταθερή την κατανομή βάρους από την αρχή μέχρι και το τέλος του αγώνα και παράλληλα βελτίωναν την αεροδυναμική απόδοση.

    "Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμάς η συμμετοχή μας σε τέτοιες εκδηλώσεις”, δήλωσε ο κ. Roberto Giolito, Επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis. "Στόχος μας είναι να διαδώσουμε την ιστορική κληρονομιά των μαρκών μας, όσο το δυνατόν περισσότερο. Η υποστήριξη σε οργανισμούς με κοινή με εμάς φιλοσοφία και η συμμετοχή σε εκδηλώσεις με ισχυρό συμβολισμό αποτελεί βασική επιδίωξη μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η D50 και ο Alberto Ascari αποτελούν ένα μοναδικό δίδυμο, με τον οδηγό να έχει συμβάλει στα μέγιστα στη δημιουργία του θρύλου της Ferrari, της Maserati, της Alfa Romeo και βέβαια της Lancia.”

    Η ανακατασκευή της Lancia D50 του Ascari πραγματοποιήθηκε στο Officine Classiche της Heritage, έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο όπου οι έμπειροι μηχανικοί του οργανισμού επισκευάζουν και αναπαλαιώνουν κλασσικά αυτοκίνητα που ανήκουν στη συλλογή του τμήματος Heritage ή και σε αυτοκίνητα ιδιωτών που αναζητούν την κορυφαία φροντίδα για τα ιταλικά τους "κοσμήματα".

    Μπορείτε να δείτε τη μοναδική Lancia D50 από τη συλλογή του τμήματος Heritage της Stellantis στο παρακάτω βίντεο:


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:19 24/06

    Θα εμπιστευόσασταν τα δέματά σας σε ένα van χωρίς οδηγό;

    Η Ford ανακοίνωσε το νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Έρευνας Αυτόνομων Οχημάτων ώστε να γίνει αντιληπτό πώς τα αυτόνομα οχήματα ενσωματώνονται σε μία επιχείρηση.

    10:01 24/06

    Η σύγχρονη ιστορία της Dacia

    Μία σύντομη αναδρομή στη νεότερη ιστορία της Dacia, της εταρείας από την Ρουμανία που αποτελεί μέλος του Groupe Renault από το 2009.

    09:26 24/06

    Αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας από τη Skoda στην Ινδία

    Η Skoda δεν έμεινε αδρανής στην υγειονομική και ανθρωπιστική κρίση που αντιμετωπίζει η Ινδία την τελευταία περίοδο εξαιτίας της πανδημίας Covid-19.

    10:06 23/06

    Η Volvo διερευνά την παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά

    Η Volvο διερευνά τις δυνατότητες ανάπτυξης υψηλής ποιότητας χάλυβα χωρίς ορυκτά, για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

    09:38 23/06

    Κυκλικό σύστημα ανανεώσιμης ενέργειας στο Διάστημα από την Honda

    H Honda και η JAXA, η Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Έρευνας, διερευνούν από κοινού νέους ορίζοντες εκτός... Γης.

    09:21 23/06

    Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για το BMW i Hydrogen Next

    H BMW δοκιμάζει στην πράξη το i Hydrogen Next, ένα πρωτότυπο μοντέλο που καταναλώνει υδρογόνο, το οποίο παράγει μηδενικές εκπομπές ρύπων.

    09:37 22/06

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Nissan Qashqai

    To εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής του νέου Qashqai με τη δέσμευση να εμπνεύσει τις μελλοντικές γενιές.

    09:26 22/06

    Η Honda ιδρύει την startup εταιρεία Ashirase

    Η Ashirase αυτή τη στιγμή εξελίσσει ένα σύστημα πλοήγησης που τοποθετείται στα παπούτσια για την υποστήριξη ατόμων με προβλήματα όρασης στο περπάτημα.

    09:15 22/06

    Η ομάδα-όνειρο της Audi για το Ράλι Ντακάρ

    Η ομάδα της Audi ανακοινώθηκε επίσημα και περιλαμβάνει έναν πολυνίκη του Ντακάρ, έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλι και έναν Πρωταθλητή του DTM.

    10:33 21/06

    O Jean-Pierre Ploue στο τιμόνι του σχεδιαστικού τμήματος της Lancia

    Ο αναγέννηση της Lancia αρχίζει με αργά αλλά σταθερά όπως φαίνεται βήματα να παίρνει σάρκα και οστά.

    11:44 20/06

    Οι καλλονές της Alfa Romeo στην πασαρέλα της Ρώμης

    Στο Roma Eternal Beauties Concours, σε ένα ξεχωριστό θεσμό καλλιστείων για κλασσικά αυτοκίνητα, η Alfa Romeo συμμετέχει με δύο από τα ομορφότερα μοντέλα της.

    09:59 19/06

    Ξεκίνησαν στην Ιαπωνία οι προπαραγγελίες του νέου Nissan Ariya

    Η αναβαθμισμένη ψηφιακή εμπειρία αγοράς του νέου Nissan Ariya, η οποία είναι διαθέσιμη στην Ιαπωνία, θα λανσαριστεί σε περισσότερες αγορές ανά την υφήλιο.

    09:13 18/06

    H ΒΜW παρουσιάζει τις νέες Χ3 και X4

    H BMW παρουσιάζει τις ανανεωμένες Χ3 και Χ4 καθώς και τις κορυφαίες σπορ εκδόσεις τους που φέρουν τη διακριτική ονομασία M Competition.

    08:58 18/06

    Νέες εκδόσεις για τα Volkswagen ID.3 και ID.4

    H γκάμα των δύο ηλεκτρικών μοντέλων της οικογένειας ID. της Volkswagen εμπλουτίζεται τώρα με νέες εκδόσεις.

    08:46 18/06

    H Alfa Romeo προσκαλεί τους Alfisti για τα 111α γενέθλιά της

    Την Πέμπτη 24 Ιουνίου η Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.), η οποία το 1918 θα ονομαζόταν Alfa Romeo, γιορτάζει 111 χρόνια ζωής.

    10:07 17/06

    Ντεμπούτο για τη νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupe

    H BMW παρουσιάζει τη δεύτερη, πιο προηγμένη και πιο ολοκληρώμενη γενιά της Σειράς 4 Gran Coupe.