Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 27-Μαϊ-2021 09:40

    Οι περιβαλλοντικοί στόχοι του BMW Group έως το 2030

    Οι περιβαλλοντικοί στόχοι του BMW Group έως το 2030
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το BMW Group υποστηρίζει την αποστολή του για βιώσιμη κινητικότητα με φιλόδοξους στόχους μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Έτσι, στη φετινή, Ετήσια Γενική Συνέλευση, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις εκπομπές CO2 πάνω από 200 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2030. Αυτό αντιστοιχεί σε 20 φορές παραπάνω από τις ετήσιες εκπομπές CO2 μιας πόλης ενός εκατομμυρίου και πλέον κατοίκων, όπως το Μόναχο. 

    Για το σκοπό αυτό, το BMW Group μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα των οχημάτων του σε όλο τον κύκλο ζωής τους – από την εξόρυξη πρώτων υλών, την παραγωγή και τη φάση χρήσης, μέχρι την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Προχωρώντας στο μέλλον, η χρήση λιγότερων φυσικών πόρων θα είναι μία από τις προτεραιότητες.

    "Ένα αυτοκίνητο φιλικό προς το κλίμα δεν δημιουργείται αποκλειστικά από τη χρήση πράσινης ενέργειας. Πρέπει να σχεδιάζουμε τα οχήματά μας με γνώμονα τη βιωσιμότητα από την πρώτη μέρα: μειώνοντας την ποσότητα του υλικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή και, κυρίως, ενσωματώνοντας από την αρχή σχέδια επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης. Εν όψει της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών, αυτό δεν αποτελεί επιτακτική ανάγκη τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο”, δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση στο Μόναχο που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες.


    Το BMW Group ήδη προτίθεται να δώσει μία νέα, επαναστατική διάσταση στη βιωσιμότητα στα μοντέλα της "Neue Klasse” από τα μέσα της δεκαετίας μειώνοντας σημαντικά τη χρήση πρώτων υλών ανά όχημα. Στόχος είναι η ουσιαστική αύξηση του ποσοστού δευτερογενών υλικών, προερχόμενων από ανακυκλωμένο χάλυβα, πλαστικό και αλουμίνιο. Αντιμέτωπο με την έλλειψη φυσικών πόρων και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, το BMW Group θεωρεί αυτό το βήμα ως ένα κρίσιμο μοχλό για βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές και δημιουργία μιας σαφούς υποχρεωτικής αποδοτικότητας.

    Το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών θα μειωθεί πάνω από 50%.
    Η διαδικασία κατασκευής της μπαταρίας και η παραγωγή κυψελών είναι εξαιρετικά ενεργοβόρες και επομένως συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στο ανθρακικό αποτύπωμα οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με την επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών που θα λανσαριστεί στη "Neue Klasse”, το BMW Group στοχεύει να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε λιγότερο από το μισό συγκριτικά με την τρέχουσα τεχνολογία Gen5.
     
    Εκτός από τη μεταστροφή στην πράσινη ενέργεια που ήδη εφαρμόζεται από τους κατασκευαστές κυψελών, η νέα φιλοσοφία μπαταρίας και κυψέλης, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη χημική σύσταση της κυψέλης, θα συμβάλλουν επίσης αισθητά. Είναι ένας ακόμα παράγοντας στην αυξανόμενη αναλογία δευτερογενών υλικών στις κυψέλες και τις μπαταρίες υψηλής τάσης συνολικά. Το κέλυφος της στην BMW iX ήδη περιέχει μέχρι 30% δευτερογενές αλουμίνιο ενώ μέχρι 50% δευτερογενές νικέλιο, που είναι βασική πρώτη ύλη, χρησιμοποιείται στην κυψέλη της μπαταρίας. Την ίδια στιγμή, το BMW Group έχει περιορίσει τη χρήση των κρίσιμων πρώτων υλών στην τρέχουσα γενιά κυψελών μπαταριών και έχει μειώσει την ποσότητα κοβαλτίου στο υλικό καθόδου σε λιγότερο από 10%.

    Το κυκλικό μοντέλο
    Οι ανάγκες ανακύκλωσης ήδη μελετώνται από τη φάση σχεδίασης του οχήματος – επειδή η εξόρυξη υλικών σε καθαρή μορφή είναι πρωταρχική πρόκληση για τις τρέχουσες διαδικασίες ανακύκλωσης. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό σύστημα πρέπει να αφαιρείται εύκολα, πριν την ανακύκλωση, για να αποφεύγεται η ανάμιξη ατσαλιού με χαλκό από τις καλωδιώσεις του οχήματος. Διαφορετικά, ο δευτερογενής χάλυβας δεν πληροί πλέον τις αυστηρές απαιτήσεις ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η χρήση μονομερών υλικών – για παράδειγμα στα καθίσματα – πρέπει να αυξηθεί σημαντικά ώστε να μεγιστοποιηθεί και το ποσοστό ανακύκλωσης.

     Ένα ακόμα βασικό στοιχείο είναι η δυνατότητα αποδοτικής αποσυναρμολόγησης. Για να μπορούν τα δευτερογενή υλικά να είναι ανταγωνιστικά στο χώρο της αγοράς, το όχημα και το κάθε εξάρτημα πρέπει να αποσυναρμολογούνται γρήγορα και οικονομικά πριν την ανακύκλωση. Τα προ-απαιτούμενα πρέπει αποφασίζονται κατά τη σχεδίαση του οχήματος – για παράδειγμα, να μην ασφαλίζονται οι συνδέσεις με κόλλα, αλλά να σχεδιάζονται έτσι ώστε να μπορούν να αφαιρούνται στο τέλος του κύκλου ζωής του οχήματος, και την ίδια στιγμή να διασφαλίζεται ότι τα διαφορετικά υλικά δεν αναμειγνύονται μεταξύ τους.

    Οι στόχοι
    Από τώρα μέχρι το 2025, το BMW Group θα αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων του, κατά μέσο όρο πολύ πάνω από 50% το χρόνο – δέκα φορές παραπάνω από τις πωλήσεις του 2020. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις της αγοράς, η εταιρία εκτιμά ότι τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2030. Η πραγματική τιμή μπορεί να διαφέρει σημαντικά από αγορά σε αγορά και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο που έχει  επιτευχθεί στην επέκταση της υποδομής στην περιφέρεια.

    Σε αυτή τη χρονική στιγμή, δεν θα υπάρχει κάποια κατηγορία σε ολόκληρη την προϊοντική γκάμα του BMW Group στην οποία η εταιρεία να μην προσφέρει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Μάλιστα, θα υπάρχουν κατηγορίες που θα προσφέρουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η εταιρεία, θα μπορεί επίσης να διαχειρίζεται πολύ μεγαλύτερη αναλογία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εάν υπάρχει ανάλογη ζήτηση. Συνολικά, την επόμενη δεκαετία, το BMW Group θα φέρει περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:33 12/06

    Αύξηση πωλήσεων κατά 43% τον Μάιο για την Volvo

    H Volvo συνεχίζει να αυξάνει την εμπορική της επιρροή ανά τον κόσμο και τον μήνα που πέρασε.

    10:16 11/06

    Πόσο κοστίζει το plug-in υβριδικό Jeep Wrangler στην Ελλάδα;

    Πιο ισχυρό και φιλικό προς το περιβάλλον από ποτέ, το νέο Jeep Wrangler 4xe είναι ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και τις εκτός δρόμου διαδρομές.

    09:59 11/06

    Nissan: Οι Ευρωπαίοι οδηγοί των EVs ταξιδεύουν πιο μακριά

    Μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Nissan που καταρρίπτει πολλούς από τους μύθους που συνοδεύουν σήμερα τα πάσης λογής ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    09:46 11/06

    Το νέο και ηλεκτρικό Opel Movano-e

    Η Opel δημοσιεύει τις πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες του νέου Movano-e, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματός της στην κατηγορία των μεγάλων van.

    05:28 10/06

    Το νέο Nissan Qashqai θέτει τον πήχη ψηλά

    To νέο Nissan Qashqai θα βρίσκεται στις εκθέσεις της εταιρείας στη χώρα μας σε λίγες μέρες θέτοντας ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των C-SUV.

    05:20 10/06

    Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione IMSA: Το "κτήνος" του Arese

    Με βάση την κομψή 75, οι μηχανικοί της Alfa Romeo δημιούργησαν μια ακραία αγωνιστική εκδοχή του μοντέλου.

    05:14 10/06

    Η Hyundai, η Ιθάκη και η Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

    Η Hyundai Motor Europe γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών υποστηρίζοντας δύο δραστηριότητες με σκοπό την βιωσιμότητα των θαλασσών και των ωκεανών του κόσμου.

    09:26 09/06

    Η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive

    H BMW αποκαλύπτει την απόλυτη ανοιχτη πρόκληση. Το όνομά της; BMW M4 Competition Cabrio M xDrive!

    09:09 09/06

    Νέο Honda HR-V e:HEV: Ορόσημο στην άνεση του εσωτερικού

    Το εσωτερικό του νέου Honda HR-V e:HEV ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της άνεσης με πρωτότυπες λύσεις και τεχνολογίες.

    08:44 09/06

    Η Kia εγκαινιάζει το Creativity Drive

    To Creativity Drive αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προτοβουλία της Kia που προωθεί και προστατεύει τη δημιουργικότητα για τις μελλοντικές γενιές.

    09:01 08/06

    Toyota Mirai: Παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας με καύσιμο το υδρογόνο

    Το Toyota Mirai κατέρριψε ένα σημαντικό παγκόσμιο ρεκόρ διανύοντας 1.003 χλμ. με ένα μόλις γέμισμα των δεξαμενών αποθηκεύσης υδρογόνου που διαθέτει.

    08:58 08/06

    Mοναδικά οφέλη με το Ford Hybrid Business Weeks

    Το Ford Hybrid Business Weeks είναι ένα προωθητικό πρόγραμμα της Ford Motor Ελλάς με μοναδικά προνόμια για την αγορά ή την μίσθωση ενός υβριδικού μοντέλου Ford.

    08:53 08/06

    Έρχεται το νέο Kia Sportage

    H Kia αποκάλυψε τις πρώτες teaser φωτογραφίες του νέου Sportage που σύντομα αναμένεται να αποκαλυφθεί πλήρως.

    13:47 07/06

    Η τεχνολογία αλουμινίου και το νέο Nissan Qashqai

    Το νέο Nissan Qashqai χρησιμοποιεί ένα σημαντικό αριθμό αλουμινένιων πάνελ, γεγονός που συμβάλλει καθοριστικά στην εξοικονόμηση βάρους. Και όχι μόνο.

    13:37 07/06

    Η νέα Bentley Bentayga S

    H νέα Bentayga S αποτελεί την πιο σορτίφ έκδοση του πολυτελούς SUV μοντέλου της Bentley.

    13:17 07/06

    Η μοναδική Lancia D50 του Alberto Ascari

    H Lancia παρουσίασε την πλήρως ανακαινισμένη D50, με την οποία ο Alberto Ascari κέρδισε το Gran Premio del Valentino του 1955.