Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 17-Μαϊ-2021 16:55

    50 χρόνια για το Opel "Elektro GT"

    50 χρόνια για το Opel "Elektro GT"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στις 17-18 Μαΐου του 1971 στην πίστα του Hockenheimring στη Γερμανία, ο Georg von Opel πέτυχε έξι νέα ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ένα ειδικά διαμορφωμένο  σπορ αυτοκίνητο: το Opel "Elektro GT”.

    Στόχος του Georg von Opel (σ.σ.: εγγονού του ιδρυτή της Opel, επιτυχημένου επιχειρηματία και παγκόσμιας κλάσης αθλητή) με το "Elektro GT” δεν ήταν απλώς η "επαλήθευση της ιδέας" για το μέλλον των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά παράλληλα και η συνέχεια μιας οικογενειακής παράδοσης. Ο εξάδελφός του, γνωστός και ως "Raketen-Fritz” ("Rocket Fritz”) βρέθηκε στα πρωτοσέλιδα από το 1927 μέχρι το 1929 κάνοντας επίδειξη των δυνατοτήτων της πυραυλοκίνησης, με αποκορύφωμα την πίστα του Avus όπου στις 23 Μαΐου του 1928 το RAK 2 ανέπτυξε τελική ταχύτητα 238 χλμ./ώρα.

    Το "Elektro GT” ήταν εφοδιασμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες συνεχούς ρεύματος της Bosch που συνδυαστικά παρήγαγαν 120 ίππους, που στιγμιαία έφταναν τους 160.

    Η Varta ήταν ο προμηθευτής των τεσσάρων μπαταριών νικελίου καδμίου που ήταν εγκατεστημένες δίπλα και πίσω από τον οδηγό. Με 280 κυψέλες, οι μπαταρίες πρόσθεσαν στα 960 κιλά του Opel GT επιπλέον 590, ανεβάζοντας το συνολικό βάρος του στα 1.550 κιλά – περίπου όσο ενός Opel Diplomat B.

    Όμως, το εγχείρημα κατάρριψης του ρεκόρ μεγάλων αποστάσεων απαιτούσε 360 κυψέλες, αυξάνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το συνολικό βάρος στα 740 κιλά. Όπως ήταν φυσικό, το πρόσθετο βάρος απαιτούσε σκληρότερα ελατήρια και ειδικά ελαστικά της Continental που μείωναν την αντίσταση κύλισης.

    Ανάμεσα στις τροποποιήσεις του αμαξώματος ήταν το κλείσιμο όλων των εισαγωγών και εξαγωγών αέρα μπροστά, ένα επίπεδο καπό χωρίς το χαρακτηριστικό εξόγκωμα του Opel GT παραγωγής για το καρμπυρατέρ, η αφαίρεση των προφυλακτήρων, των καθρεπτών και των λαβών των θυρών, καθώς και η απομάκρυνση κάθε τι περιττού από το διαμέρισμα του κινητήρα και την καμπίνα των επιβατών.

    Ένα ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης καταλάμβανε το χώρο του πορτ μπαγκάζ, ενώ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου δεσπόζουζα ήταν η θέση μιας μεγάλης αεροτομής. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα αφαιρέθηκαν και οι οπές που έμειναν, απλά καλύφθηκαν. Την ίδια στιγμή, ένας μεγάλος εναλλάκτης θερμότητας αντικατέστησε το σιλανσιέ του συστήματος εξαγωγής.

    Μία συμβατική μπαταρία αυτοκινήτου για την τροφοδοσία των ηλεκτρονικών συστημάτων τοποθετήθηκε στο εμπρός τμήμα του διαμερίσματος του κινητήρα, εκεί όπου οι ηλεκτροκινητήρες αντικατέστησαν το θερμικό σύνολο. Οι μπαταρίες (περισσότερο συνηθισμένες σε μαχητικά αεροσκάφη) τοποθετήθηκαν σε ειδικές βάσεις, καταλαμβάνοντας όλο το χώρο δίπλα και πίσω από τον οδηγό, αφήνοντας χώρο μόνο για ένα κανονικό κάθισμα.

    Opel_03

    Πίσω από το τιμόνι του "Elektro GT”, ο Georg von Opel κατέρριψε τέσσερα νέα παγκόσμια ρεκόρ για ηλεκτροκίνητα οχήματα στις 17 Μαΐου του 1971:

    - Απόσταση 1 χλμ. με χρόνο 19,061 δλ. και τελική ταχύτητα 188,86 χλμ./ώρα

    - Απόσταση 1 χλμ. με εκκίνηση από στάση σε χρόνο 31.066 δλ. και τελική ταχύτητα 115,88 χλμ./ώρα

    - Απόσταση 0,5 χλμ. με εκκίνηση από στάση σε χρόνο 19,358 δλ. και τελική ταχύτητα 92,98 χλμ./ώρα

    - Απόσταση 1/4 του μιλίου με εκκίνηση από στάση σε χρόνο 16,869 δλ. και τελική ταχύτητα 85,87 χλμ./ώρα

    Δύο ακόμα ρεκόρ προστέθηκαν στις 18 Μαΐου, και τα δύο με εκκίνηση από στάση:

    - Απόσταση 10 χλμ. με χρόνο 4 λεπτά και 46,69 δλ. και τελική ταχύτητα 126,89 χλμ./ώρα

    - Απόσταση 10 μιλίων με χρόνο 7 λεπτά και 35,63 δλ. και τελική ταχύτητα 127,15 χλμ./ώρα

    Ωστόσο, η χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών νικελίου καδμίου Ni-Cd εμπόδισαν την επίτευξη ενός νέου ρεκόρ για απόσταση 100 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, με το όλο εγχείρημα να σταματά στα 44 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, το πρώτο BEV της Opel απέδειξε ότι ένα ηλεκτρικό όχημα μπορούσε να συναγωνιστεί την ταχύτητα ενός σπορ αυτοκινήτου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:34 14/06

    To πρόγραμμα "Drive Now" της Alfa Romeo

    H Alfa Romeo προσφέρει το "Drive Now", ένα νέο πρόγραμμα απόκτησης των Giulia και Stelvio που κάνει πιο προσιτή από ποτέ τη μαγεία της σπορ οδήγησης.

    10:15 14/06

    Το Βατικανό κινείται ηλεκτρικά με Nissan Leaf

    H Nissan παρέδωσε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Leaf στο Βατικανό στο πλαίσιο των κοινών περιβαλλοντικών στόχων των δύο πλευρών.

    10:00 14/06

    Κινητή υποδομή φόρτισης για το Opel Corsa-e Rally

    H Opel παρουσιάζει μια πρακτική και βιώσιμη φιλοσοφία φόρτισης για τα αυτοκίνητα του ADAC Opel e-Rally Cup.

    11:23 13/06

    To νέο Media Control από την Dacia

    Το smartphone ακολουθεί παντού τον σύγχρονο άνθρωπο. Μήπως τελικά θα ήταν έξυπνη ιδέα να αντικαταστήσει και την οθόνη πολυμέσων στο αυτοκίνητο;

    11:33 12/06

    Αύξηση πωλήσεων κατά 43% τον Μάιο για την Volvo

    H Volvo συνεχίζει να αυξάνει την εμπορική της επιρροή ανά τον κόσμο και τον μήνα που πέρασε.

    10:16 11/06

    Πόσο κοστίζει το plug-in υβριδικό Jeep Wrangler στην Ελλάδα;

    Πιο ισχυρό και φιλικό προς το περιβάλλον από ποτέ, το νέο Jeep Wrangler 4xe είναι ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και τις εκτός δρόμου διαδρομές.

    09:59 11/06

    Nissan: Οι Ευρωπαίοι οδηγοί των EVs ταξιδεύουν πιο μακριά

    Μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Nissan που καταρρίπτει πολλούς από τους μύθους που συνοδεύουν σήμερα τα πάσης λογής ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    09:46 11/06

    Το νέο και ηλεκτρικό Opel Movano-e

    Η Opel δημοσιεύει τις πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες του νέου Movano-e, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματός της στην κατηγορία των μεγάλων van.

    05:28 10/06

    Το νέο Nissan Qashqai θέτει τον πήχη ψηλά

    To νέο Nissan Qashqai θα βρίσκεται στις εκθέσεις της εταιρείας στη χώρα μας σε λίγες μέρες θέτοντας ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των C-SUV.

    05:20 10/06

    Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione IMSA: Το "κτήνος" του Arese

    Με βάση την κομψή 75, οι μηχανικοί της Alfa Romeo δημιούργησαν μια ακραία αγωνιστική εκδοχή του μοντέλου.

    05:14 10/06

    Η Hyundai, η Ιθάκη και η Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

    Η Hyundai Motor Europe γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών υποστηρίζοντας δύο δραστηριότητες με σκοπό την βιωσιμότητα των θαλασσών και των ωκεανών του κόσμου.

    09:26 09/06

    Η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive

    H BMW αποκαλύπτει την απόλυτη ανοιχτη πρόκληση. Το όνομά της; BMW M4 Competition Cabrio M xDrive!

    09:09 09/06

    Νέο Honda HR-V e:HEV: Ορόσημο στην άνεση του εσωτερικού

    Το εσωτερικό του νέου Honda HR-V e:HEV ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της άνεσης με πρωτότυπες λύσεις και τεχνολογίες.

    08:44 09/06

    Η Kia εγκαινιάζει το Creativity Drive

    To Creativity Drive αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προτοβουλία της Kia που προωθεί και προστατεύει τη δημιουργικότητα για τις μελλοντικές γενιές.

    09:01 08/06

    Toyota Mirai: Παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας με καύσιμο το υδρογόνο

    Το Toyota Mirai κατέρριψε ένα σημαντικό παγκόσμιο ρεκόρ διανύοντας 1.003 χλμ. με ένα μόλις γέμισμα των δεξαμενών αποθηκεύσης υδρογόνου που διαθέτει.

    08:58 08/06

    Mοναδικά οφέλη με το Ford Hybrid Business Weeks

    Το Ford Hybrid Business Weeks είναι ένα προωθητικό πρόγραμμα της Ford Motor Ελλάς με μοναδικά προνόμια για την αγορά ή την μίσθωση ενός υβριδικού μοντέλου Ford.