Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 15-Απρ-2021 19:05

    H ηλεκτρική κινητικότητα είναι ήδη κλιματικά ουδέτερη

    H ηλεκτρική κινητικότητα είναι ήδη κλιματικά ουδέτερη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Volkswagen δίνει την απάντηση σε ένα "ηλεκτρίζον" ερώτημα της εποχής: είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο φιλικό προς το περιβάλλον και το κλίμα από ένα σύγχρονο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης;

    Ατέλειωτες οι ανταλλαγές απόψεων, ανάμεσα όχι μόνο σε φίλους του αυτοκινήτου αλλά και όσους ενδιαφέρονται για την ποιότητα ζωής στις σημερινές μεγαλουπόλεις, στα social media ή στα διάφορα fora πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Μέσα από αδιάσειστα στοιχεία και έρευνα, η Volkswagen ρίχνει φως σε αυτό το ζήτημα.

    Όλοι συμφωνούν τουλάχιστον σε αυτό: εάν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Όμως, το αποτύπωμα άνθρακα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν ξεκινά μόνο όταν ο νέος ιδιοκτήτης πιέζει το κουμπί έναρξης για πρώτη φορά. Αυτό το αποτύπωμα ξεκινά ήδη στη διαδικασία κατασκευής. Και αυτό είναι κάτι που απασχολεί τους ειδικούς της Volkswagen εδώ και πολλά χρόνια. Η εταιρεία ελέγχει σχολαστικά όλα τα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις τους κατά την παραγωγή. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα τμήματα ή τα υλικά των οποίων η παραγωγή εκπέμπει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα CO2: το σύστημα μπαταριών, ο χάλυβας και το αλουμίνιο.

    Πέντε κορυφαίοι μηχανικοί, κάτοχοι διδακτορικών τίτλων που εργάζονται στο τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης της Volkswagen, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταλήξουν σε ένα τεκμηριωμένο συμπέρασμα σχετικά με το ποιο όχημα είναι πιο φιλικό στο περιβάλλον, σε όλη τη διάρκεια ζωής του.

    Η μεθοδολογία για τον υπολογισμό των εκτιμήσεων του κύκλου ζωής – και, ως μέρος αυτής, των ισοζυγίων CO2 (αερίων του θερμοκηπίου) – βασίζεται στο παγκόσμιο έγκυρο πρότυπο ISO 14040 για αξιολόγηση κύκλου ζωής (LCA). Η διαδικασία και τα αποτελέσματα πρέπει να επαληθεύονται από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα. Η Volkswagen κάνει τέτοιες αξιολογήσεις από το 1996, για πρώτη φορά για το Golf III και από τότε βελτιστοποιεί συνεχώς τις μεθόδους, τις διαδικασίες και τη βάση δεδομένων. Η τελευταία, σήμερα περιλαμβάνει λίστα ανταλλακτικών με περίπου 5.000 μέρη, παράλληλα με ξεχωριστή βάση δεδομένων ειδικά για τα υλικά. Όλα τα στοιχεία εισάγονται στο λογισμικό LCA. Εκεί, υπολογίζονται οι εισροές πόρων και οι εκπομπές για όλα τα υλικά και τις διαδικασίες και συγκεντρώνονται ως αποτέλεσμα για την παραγωγή του οχήματος. Τελικά, ένα μοντέλο αξιολόγησης κύκλου ζωής για οχήματα περιλαμβάνει περίπου 40.000 διαδικασίες, οι οποίες χαρτογραφούν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας για την παραγωγή του οχήματος. Την πιστοποίηση για όλα αυτά δίνει ένας έγκυρος οργανισμός, ο TÜV Nord.

    Σε μία πιο κατανοητή παρουσίαση των παραπάνω, γίνεται σύγκριση δύο μοντέλων στην κόμπακτ κατηγορία, με ισολογισμούς πιστοποιημένους με TÜV, ανάμεσα σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα(BEV) με το αντίστοιχο σύγχρονο μοντέλο βενζίνης και ντίζελ. Για δίκαιη σύγκριση, τα μοντέλα επιλέχθηκαν έτσι ώστε ο εξοπλισμός και οι επιδόσεις να είναι όσο το δυνατόν παρόμοια – η σύγκριση είναι ανάμεσα στο ID.3 και το Golf 8.

    Η παραγωγή του ID.3 προκαλεί επί του παρόντος σημαντικά υψηλότερες εκπομπές CO2 από την παραγωγή συμβατικών οχημάτων. Η φάση κατασκευής περιλαμβάνει όλες τις εκπομπές CO2 από την εξόρυξη πρώτων υλών, μέσω της κατασκευής ημιτελών προϊόντων και εξαρτημάτων μέχρι το τελικό προϊόν στη γραμμή παραγωγής της Volkswagen.

    Παρά τις υψηλότερες εκπομπές στη φάση κατασκευής, το BEV επιτυγχάνει τελικά σημαντική εξοικονόμηση για τυπικό κύκλο ζωής 200.000 χλμ., με ένα μέσο ευρωπαϊκό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας, σε σύγκριση με τα οχήματα ντίζελ και βενζίνης.

    Στην περίπτωση των BEV, η παραγωγή της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας για το αποτύπωμα άνθρακα. Όχι μόνο είναι σημαντική η χρήση ενέργειας στην παραγωγή των κυψελών και των στοιχείων, αλλά και οι διαδικασίες στην εφοδιαστική αλυσίδα: παραγωγή πρώτων υλών, παραγωγή υλικού καθόδου και ο γραφίτης για την άνοδο, έχουν σημαντική επίδραση στο συνολικό αποτύπωμα άνθρακα.

    Σε σύγκριση με την μπαταρία που χρησιμοποιείται στο e-Golf, η νέα γενιά μπαταριών στο ID.3, σηματοδοτεί μια τεράστια πρόοδο. Με το νέο υλικό καθόδου, NCM6-2-2, η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αυξηθεί με το ίδιο κόστος υλικού σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά (1-1-1). Ταυτόχρονα, ο προμηθευτής της μπαταρίας πλέον χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Αυτά τα δύο μέτρα μείωσαν το ειδικό αποτύπωμα άνθρακα από 110 κιλά CO2 / kWh σε μόλις 62 κιλά CO2 / kWh.

    Ακόμη πιο σημαντικό από τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι η ενέργεια φόρτισης του BEV στη φάση χρήσης. Ακόμη και με το σημερινό μέσο ευρωπαϊκό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας, το ID.3 μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2. Με την περαιτέρω προγραμματισμένη παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες ή πράσινες πηγές, το μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας θα βελτιώνεται συνεχώς, το οποίο θα έχει αντίστοιχα θετική επίδραση στο ισοζύγιο CO2 του ID.3 αλλά και κάθε BEV.

    Συμπερασματικά, οι μηχανικοί της Volkswagen είναι κατηγορηματικοί: το ID.3, αλλά και γενικότερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, είναι ήδη σήμερα πολύ πιο φιλικό προς το κλίμα από ένα αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    21:39 14/05

    H Cupra μεταφέρει το DNA στη θάλασσα

    Η αντισυμβατική μάρκα και η De Antonio Yachts παρουσίασαν το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας.

    21:36 14/05

    To BMW Group και η Ford επενδύουν στις solid state μπαταρίες

    Η Solid Power, κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία solid state μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, ανακοίνωσε μία επένδυση ύψους 130 εκατομμυρίων δολαρίων, με τις εταιρείες BMW Group, Ford Motor Company...

    21:31 14/05

    Η ηχητική φιλοσοφία της Audi για ακουστική αρμονία

    Για την Audi, ο ήχος του ηχοσυστήματος είναι από τα κεντρικά χαρακτηριστικά της ποιότητας. Πρέπει να είναι φυσικός, υψηλής πιστότητας και απόλυτα προσαρμοσμένος σε κάθε μοντέλο.

    22:36 13/05

    O Pep Guardiola στους "ρυθμούς" του Nissan Leaf

    Όπως εκδηλώνει το πάθος του για τη δουλειά του στο γήπεδο ποδοσφαίρου, ο Pep Guardiola αποκαλύπτει τον ενθουσιασμό και τις προσδοκίες του από την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων.

    22:07 13/05

    Νέος κινητήρας για το Seat Leon

    Η οικογένεια Seat Leon μεγαλώνει, ενισχύοντας τη γκάμα κινητήρων της με περισσότερο χαρακτήρα και προσωπικότητα.

    21:46 13/05

    Συνεργασία Volvo και NVIDIA

    Η Volvo επεκτείνει τη συνεργασία της με την NVIDIA προκειμένου να κάνει χρήση της NVIDIA DRIVE Orin στα μοντέλα επόμενης γενιάς.

    10:59 13/05

    Πρεμιέρα για τη νέα Skoda Fabia

    Η Skoda αποκάλυψε την ολοκαίνουργια Fabia, στην τέταρτη πλέον γενιά της, σχεδόν 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου.

    21:11 12/05

    Η μόδα στα χρώματα των αυτοκινήτων και η Mazda

    Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς σε ένα αυτοκίνητο είναι το χρώμα του – στη συνέχεια ακολουθεί το σχήμα, η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες.

    21:10 12/05

    Προ των πυλών το νέο Jeep Wrangler 4xe

    Το Plug-in Hybrid Wrangler 4xe, η εξηλεκτρισμένη έκδοση του θρυλικού μοντέλου της της Jeep, βρίσκεται προ των πυλών και της Ευρωπαϊκής αγοράς.

    15:53 11/05

    Το κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο της Volvo

    Στοχεύει να εξοικονομεί 1 δισεκατομμύριο κορώνες Σουηδίας (SEK) σε ετήσια βάση και να ελαττώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 2,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως από το 2025.

    15:50 11/05

    Ανανέωση για το Skoda Kodiaq

    Στην Ελλάδα, το νέο Skoda Kodiaq αναμένεται το φθινόπωρο, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου.

    15:45 11/05

    H Honda αποκαλύπτει το νέο HRV e:HEV

    Το νέο HR-V e:HEV υιοθετεί την προηγμένη υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες της Honda, που πετυχαίνει ένα συνδυασμό αποδοτικής λειτουργίας και άμεσης απόκρισης.

    19:21 10/05

    H Volkswagen αποκαλύπτει το νέο ID.4 GTX

    Ένα all-rounder SUV, το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της μάρκας που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ID.

    19:17 10/05

    Νέες πρωτοβουλίες και στόχοι για την Honda

    Θα αγωνιστεί να οδηγήσει τις εξελίξεις που θα συντελεστούν στους τομείς της κινητικότητας, των μονάδων ισχύος, της ενέργειας και της ρομποτικής.