Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Απρ-2021 15:38

    Το πρώτο ηλεκτρικό MINI σε ρόλο Safety Car στην Formula E

    Το πρώτο ηλεκτρικό MINI σε ρόλο Safety Car στην Formula E
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το MINI Electric Pacesetter, εμπνευσμένο από την JCW, είναι το νέο Αυτοκίνητο Ασφαλείας για τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της ABB FIA Formula E. Ως εκ τούτου, συνδέει το εξηλεκτρισμένο μέλλον της μάρκας με την πλούσια αγωνιστική παράδοση της John Cooper Works. Το αυτοκίνητο βασίζεται στο νέο MINI Cooper SE και γεννήθηκε μέσα από τη συνεργασία των των MINI Design, BMW Motorsport, FIA και Formula E. 

    Το εξωτερικό του MINI Electric Pacesetter είναι ειδικά κατασκευασμένο για τις απαιτήσεις της πίστας και ενσαρκώνει την πιο δυναμική έκδοση, μέχρι στιγμής, του αμιγώς ηλεκτρικού MINI. Στο εμπρός τμήμα, τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία MINI όπως οι στρογγυλοί προβολείς και η εξαγωνική μάσκα δημιουργούν το αναγνωρίσιμο πρόσωπο MINI. Την ίδια στιγμή, γνώριμα χαρακτηριστικά της οικογένειας μοντέλων John Cooper Works, όπως οι θόλοι των τροχών που είναι προσαρμοσμένοι στο πλάτος του μετατροχίου και η βαθιά εμπρός ποδιά με πρόσθετα εμπρός splitter αριστερά και δεξιά, επιτείνουν τη σπορ φυσιογνωμία του αυτοκινήτου. Η χαρακτηριστική "κλειστή μάσκα” και το λογότυπο MINI Electric παραπέμπουν στην ηλεκτρική καρδιά του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, τα λευκά προειδοποιητικά φώτα του Safety Car είναι ενσωματωμένα αρμονικά στο καπό και οι χαρακτηριστικές λωρίδες σε αυτό εκτείνονται πάνω από την οροφή και φτάνουν μέχρι το πίσω τμήμα.

    Το MINI Electric Pacesetter δείχνει εξαιρετικά δυναμικό και από το πλάι. Ο συνδυασμός των γεωμετρικά τονισμένων προεκτάσεων στους θόλους των τροχών (με προσεκτικά τοποθετημένες αεροδυναμικές ακμές) με τις σπορ πλαϊνές ποδιές προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία αίσθηση επιτάχυνσης ακόμα και όταν είναι ακίνητο. Μαζί με τους αυξημένης διαμέτρου τροχούς, που σχεδόν γεμίζουν τους θόλους, τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν το γνωστό σε όλους "στήσιμο πάνω στους τροχούς” του ΜΙΝΙ. Οι προεκτάσεις θόλων και τα σπόιλερ κατασκευάζονται – ή για την ακρίβεια εκτυπώνονται τρισδιάστατα με χρήση ανακυκλωμένου ανθρακονήματος – στην Οξφόρδη. Οι κίτρινες χαρακτηριστικές γραμμές και επιφάνειες στα αεροδυναμικά βοηθήματα (π.χ. προεκτάσεις θόλων, ποδιές και πίσω πτέρυγα) συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ροής αέρα στα σημεία αυτά και αναδεικνύουν τους εκτροπείς αέρα και τις αεροδυναμικές ακμές. Οι ελαφριές σφυρήλατες ζάντες των 18” σε δίχρωμη σχεδίαση black-neon/orange προσδίδουν σημαντικό οπτικό βάθος και πολυπλοκότητα στις ζάντες τεσσάρων ακτίνων του MINI John Cooper Works GP.

    Το βασικό χρώμα του αμαξώματος είναι matt silver, που όμως εκτείνεται από μπροστά μέχρι λίγο πιο πίσω από τη μέση του αυτοκινήτου. Μια αυτοκόλλητη ζελατίνα με πολύ γυαλιστερό φινίρισμα και χρωματική διαβάθμιση δύο σταδίων – από Highspeed Orange σε Curbside Red met – καλύπτει το υπόλοιπο αμάξωμα μέχρι πίσω. Η αντίθεση μεταξύ ματ και πολύ γυαλιστερών επιφανειών προσδίδει μεγαλύτερη γοητεία στη σιλουέτα, ενώ οι καθαρές, διαγώνιες διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα διαφορετικά χρώματα προσθέτουν δυναμισμό. Στο πλάι, ένα μοτίβο είναι εμπνευσμένο από την καρό σημεία και φιγουράρει δίπλα σε ένα μεγάλο λογότυπο MINI Electric, που συναντάμε επίσης στη μάσκα, την οροφή και το πίσω τμήμα. Εξάλλου, το Safety Car φέρει γραφικά σύμφωνα με τους αγωνιστικούς κανονισμούς, αλλά και για την προβολή των χορηγών, τα οποία αναδεικνύουν περαιτέρω τον αγωνιστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

    Το πίσω τμήμα σε μαύρο και σε μεταλλικό Curbside Red χρησιμοποιεί κίτρινες επιφάνειες για να επεκτείνει την εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα από το εμπρός τμήμα και τα πλευρά, δημιουργώντας ένα πολύ μοντέρνο και δυναμικό statement. Η εντυπωσιακή πίσω πτέρυγα τοποθετημένη στην οροφή φέρει χαρακτηριστικές κίτρινες γραμμές και εδράζει την μονάδα προειδοποιητικών φώτων ενώ είναι προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης του εργοστασίου της Οξφόρδης. Οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών τονίζουν το φαρδύ μετατρόχιο του αυτοκινήτου και καταλήγουν ομαλά στη βαθιά πίσω ποδιά με τα ανοίγματα γύρω από τους τροχούς, αποκαλύπτοντας έτσι τα αγωνιστικά, υψηλότερης πρόσφυσης ελαστικά. Ανάμεσα στους τροχούς βρίσκεται ένας απέριττος διαχύτης. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από αυτή τη γωνία, οι πινελιές σε Energetic Yellow και η απουσία απολήξεων εξαγωγής επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για ένα όχημα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. 

    Mini

    Το εσωτερικό είναι λιτό και περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα, καθώς σε αυτό παραμένουν μόνο τα εμπρός καθίσματα παραμένουν. Στο χώρο του οδηγού υπάρχει πιστοποιημένο κάθισμα με ζώνη ασφαλείας έξι σημείων, εγκεκριμένη για χρήση σε αγωνιστικές συνθήκες και στο δρόμο, carbon τιμόνι με μινιμαλιστικό αποσβεστήρα κραδασμών και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η κεντρική οθόνη πληροφοριών παραχωρεί τη θέση της σε ένα ανθρακονημάτινο κάλυμμα για μείωση του βάρους. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα σχέσεων, το χειρόφρενο και τα χειριστήρια για τα απαραίτητα προειδοποιητικά φώτα – όλα από γυμνό ανθρακόνημα. Τα επίσης λιτά πάνελ θυρών από ανθρακονήματα με τους μηχανισμούς ανοίγματος θυρών και παραθύρων περιέχουν υφασμάτινους ιμάντες για ευκολότερο κλείσιμο των θυρών. Ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι το συγκολημμένο roll cage που μεγιστοποιεί την ασφάλεια. Το υπόλοιπο μινιμαλιστικό εσωτερικό είναι επίσης βαμμένο στο τυπικό αγωνιστικό λευκό (για λειτουργικούς λόγους).

    Πίσω από τη δυναμική σχεδίαση του MINI Electric Pacesetter βρίσκεται η τεχνογνωσία της BMW Motorsport. Η αυστηρή προσήλωση στις αρχές σχεδίασης ελαφρού βάρους προσφέρει στο Safety Car απόβαρο περίπου 1.230 kg – που το καθιστά ελαφρύτερο κατά 130 kg από το στάνταρ MINI Cooper SE. Το σύστημα κίνησης – που επίσης βασίζεται σε αυτό του MINI Cooper SE – αποδίδει ισχύ 135 kW και ροπή 280 Nm, με αποτέλεσμα το MINI Electric Pacesetter να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 7,3 δλ.) και από 0-60 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 3,9 δλ). Ακόμα πιο σημαντική για ένα Safety Car, όμως, είναι η εν κινήσει επιτάχυνση. Εδώ, το MINI Electric Pacesetter αποκαλύπτει όλα τα ταλέντα του υψηλόροπου συστήματος κίνησης με κιβώτιο μιας σχέσης, που προσφέρει επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 4,6 δλ). 

    Mini

    Το σύστημα κίνησης συνεργάζεται με την αγωνιστική ανάρτηση με ρυθμιζόμενα γόνατα coilover (συμπίεση, επαναφορά, ύψος και γωνία κάμπερ) πετυχαίνοντας εξαιρετική αίσθηση go-kart. Αγωνιστικών προδιαγραφών βάσεις βραχιόνων ελέγχου ανάρτησης, το αυξημένο κατά 10 χλστ. πλάτος του μετατροχίου, τα φρένα τεσσάρων εμβόλων και οι τροχοί του MINI John Cooper Works GP με ελαστικά Michelin Pilot Sport (σε διάσταση 245/40 R18) ολοκληρώνουν το συνολικό πακέτο. Τα ίδια ελαστικά εξοπλίζουν και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula E στους εμπρός τροχούς.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    20:38 07/05

    Το νέο Hyundai Kona N

    Η Hyundai παρουσίασε το ολοκαίνουριο Kona N στα πλαίσια της Hyundai N Day.

    20:32 07/05

    Κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων για το Volkswagen ID.4

    Το νέο ID.4 απέδωσε εντυπωσιακά στις δοκιμές πρόσκρουσης και ασφάλειας του Euro NCAP.

    20:26 07/05

    Προληπτική λειτουργία προβολέων από την Ford

    Το προληπτικό και έξυπνο σύστημα των προβολέων κατευθύνει τις δέσμες σε επερχόμενες στροφές πριν καν οι οδηγοί τις δουν.

    15:28 06/05

    Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό Volkswagen ID.6

    Η Volkswagen παρουσίασε ένα ξεχωριστό μοντέλο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, στην Κίνα.

    15:21 06/05

    Opel Astra: Τρεις δεκαετίες από την παγκόσμια πρεμιέρα του

    Τρεις δεκαετίες έχουν περάσει από την πρεμιέρα του Opel Astra πρώτης γενιάς, το οποίο ξεπέρασε σε πωλήσεις τις 4,13 εκατ. μονάδες.

    15:15 06/05

    Τα νέα Dacia Sandero Streetway και Stepway στην Ελλάδα

    Τα νέα Dacia Sandero Streetway και Stepway ξεκινούν την εμπορική τους πορεία και στην ελληνική αγορά.

    14:07 05/05

    Πρεμιέρα για το νέο Volkswagen Polo

    Η Volkswagen ανανεώνει το Polo, ένα παγκόσμιο best-seller της που από το 1975 έχει πουλήσει περισσότερες από 18 εκατομμύρια μονάδες.

    14:02 05/05

    Νέες τεχνολογίες για το Volvo XC60

    Η Volvo παρουσίασε μια σειρά από αναβαθμίσεις για το εμβληματικό μεσαίο της SUV, το XC60.

    13:59 05/05

    Ματιές στο παρελθόν: Fiat 131 Abarth Diesel

    To ατίθασο πνεύμα της Abarth δεν δίστασε να κάνει ακόμα μια φορά την έκπληξη, εξελίσσοντας ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ.

    20:09 04/05

    Η Alfa Romeo εγκαινιάζει το νέο της αρχηγείο

    Η Alfa Romeo με αφοσίωση και πάθος για το μέλλον της, εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες που φέρνει η νέα εποχή της Stellantis

    16:09 03/05

    10 πράγματα που ίσως να μην γνωρίζατε για το νέο Ford Explorer

    Έρχεται να συνδυάσει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με τις επιδόσεις και την ελευθερία κίνησης που προσφέρει σήμερα ένα όχημα με συμβατικό κινητήρα βενζίνης.

    21:55 30/04

    Η Fiat παρουσιάζει το νέο 500X Connect

    Η δυναμική SUV πρόταση της οικογένειας 500 αποκτά μια νέα και εστιασμένη στην τεχνολογία έκδοση.