Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Απρ-2021 16:22

    Πρεμιέρα για το Lexus LF-Z Electrified

    Πρεμιέρα για το Lexus LF-Z Electrified
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το LF-Z Electrified δίνει μία πρώτη εικόνα από το μέλλον της Lexus, με σχεδιαστικά στοιχεία, οδηγικά χαρακτηριστικά και προηγμένες τεχνολογίες που θα περιλαμβάνονται στα νέα μοντέλα, τα οποία θα παρουσιαστούν μέχρι το 2025.

    Η χρήση μιας ειδικής πλατφόρμας EV είναι θεμελιώδες βήμα για την υλοποίηση της στρατηγικής Lexus Electrified που αφορά τη "χρήση τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης για την επίτευξη μιας σημαντικής εξέλιξης των βασικών επιδόσεων ενός οχήματος”. Το νέο σύστημα ελέγχου τετρακίνησης DIRECT4 κάνει επίσης το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από τα συμβατικά οχήματα.

    Συνδυάζοντας τις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού και ελέγχου κίνησης που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια, η Lexus επιθυμεί να επιτύχει το Lexus Driving Signature με μία οδηγική εμπειρία που δημιουργεί μία καλύτερη, πιο άμεση σύνδεση με τον οδηγό.

    Οι γραμμές του αμαξώματος είναι σμιλεμένες προσεκτικά, επιδιώκοντας μία συναισθηματική απήχηση που είναι εγγενές χαρακτηριστικό της Lexus, ενώ η τοποθέτηση του υψηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα στο πίσω τμήμα συνεισφέρει στις δυναμικές επιδόσεις και την ευελιξία.

    Το εσωτερικό είναι ένας ανοιχτός και μινιμαλιστικός χώρος, όπου ξεχωρίζει το cockpit – εμπνευσμένο από τη σχεδιαστική φιλοσοφία Tazuna. Προσαρμοσμένο στις ανάγκες οδήγησης ενός EV, υιοθετεί την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία που βρίσκεται στην καρδιά της Lexus από τότε που ξεκίνησε η ιστορία της.

    Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) του οχήματος χρησιμοποιεί διάλογο με τον οδηγό για να μάθει τις προσωπικές προτιμήσεις και τις συνήθειές του, ώστε να κάνει χρήσιμες υποδείξεις σε θέματα όπως η καθοδήγηση διαδρομής και οι πληροφορίες προορισμού. Επίσης θα αυξήσει την ξεγνοιασιά του οδηγού, λαμβάνοντας υπόψη θέματα ασφαλείας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

    Το Lexus Driving Signature χαρίζει στον οδηγό την αίσθηση ότι είναι συνεχώς συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο, με άμεση και γραμμική απόκριση στις εντολές του στο γκάζι, το φρένο και το τιμόνι και συμμόρφωση με τις προθέσεις του.

    Η αρχιτεκτονική και ο μηχανολογικός σχεδιασμός του LF-Z Electrified δημιουργεί αυτή την αίσθηση οδηγικής ποιότητας, έχοντας ιδανικά χαρακτηριστικά αδρανείας χάρη στη βέλτιστη τοποθέτηση της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Εξηλεκτρισμός σημαίνει ότι η χωροταξία του αυτοκινήτου δεν περιορίζεται από την κίνηση των τροχών μέσω του κινητήρα και της μετάδοσης, μία εξέλιξη στη βασική λειτουργία του οχήματος που βοηθά στην επίτευξη του Lexus Driving Signature.

    Η διαμήκης τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα δημιουργεί μία πιο άκαμπτη δομή, χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και βοηθά στην απόσβεση θορύβων και κραδασμών από το οδόστρωμα. Αυτή η προσέγγιση βελτιώνει περαιτέρω την απουσία θορύβων και την οδηγική άνεση – παραδοσιακά γνωρίσματα των μοντέλων Lexus– και επίσης συνεισφέρει σε μία πιο ευρύχωρη και άνετη καμπίνα.

    Lexus LF-Z

    Το νέο σύστημα DIRECT4 της Lexus επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο της ελκτικής ισχύος του υψηλόροπου μοτέρ και στους τέσσερις τροχούς. Είναι προσαρμοζόμενο ώστε να προσφέρει κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες, βοηθώντας στον έλεγχο της σταθερότητας και κλίσεων του οχήματος. Ανταποκρίνεται στις εντολές του γκαζιού και του τιμονιού ώστε να προσφέρει δυναμική επιτάχυνση και ταχύτητα στις στροφές, όλα πλήρως ευθυγραμμισμένα με τις προθέσεις του οδηγού.

    Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρονικό (steering-by-wire), επομένως δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση με την κολώνα του τιμονιού. Αυτό προσφέρει μια πιο άμεση συσχέτιση κατευθυντικότητας και ελκτικής ισχύος, ώστε το αυτοκίνητο να στρίβει με μικρότερη γωνία διεύθυνσης – πάντα σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Ο οδηγός θα αντιληφθεί τα οφέλη αυτής της προηγμένης τεχνολογίας με μεγαλύτερη ακρίβεια διεύθυνσης που εναρμονίζεται με τις  προθέσεις του. Το πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα προσφέρει επίσης φιλτράρισμα των ανεπιθύμητων κραδασμών από το οδόστρωμα, αλλά και την απαραίτητη αίσθηση κατευθυντικότητας με στόχο την οδηγική απόλαυση.

    Το LF-Z Electrified είναι μία πρωτότυπη μελέτη που δίνει μία πρώτη εικόνα από τη σχεδιαστική εξέλιξη της Lexus, επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός απλού και συναρπαστικού σχήματος με ισχυρές αναλογίες και ξεχωριστή εμφάνιση.

    Lexus LF-Z

    Χαρακτηρίζεται από απαλές γραμμές καμπίνας, χαμηλό ρύγχος και μια κορύφωση στο πίσω τμήμα – ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό μοναδικό για EV. Οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί είναι τραβηγμένοι στις γωνίες του οχήματος, βοηθώντας στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους και διαμορφώνοντας μία φαρδιά σιλουέτα.

    Οι σχεδιαστές δέχτηκαν την πρόκληση να εξελίξουν την εμβληματική "άτρακτο” της Lexus, αποτυπώνοντας μία νέα έκφραση της αρχιτεκτονικής του αυτοκινήτου. Η σχεδίαση παραπέμπει επίσης στις επιδόσεις του συστήματος DIRECT4 με δυναμικές αλλαγές στην επιφάνεια των θυρών από μπροστά μέχρι πίσω και εντυπωσιακές καμπύλες θόλων τροχών. 

    Στο πίσω τμήμα, μία καθαρή και απλή οριζόντια σχεδίαση συνδυάζεται με τους τονισμένους τροχούς δημιουργώντας μία αίσθηση στιβαρότητας. Τα λεπτά, οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα φέρουν νέο λογότυπο Lexus, συμβολίζοντας τη νέα γενιά της σχεδίασης Lexus.

    Η νέα φιλοσοφία Tazuna του cockpit προάγει την βασική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση της Lexus σε ανώτερο επίπεδο. Αυτή είναι εμπνευσμένη από τη σχέση ενός αλόγου και του αναβάτη του -όπου η επικοινωνία τους γίνεται με τα γκέμια. Εκεί ακριβώς παραπέμπει ο άριστος συντονισμός των διακοπτών στο τιμόνι με ένα σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display).

    Lexus LF-Z

    Έτσι, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε πληροφορίες και λειτουργίες του οχήματος διαισθητικά, χωρίς να πρέπει να μετακινεί το οπτικό του πεδίο ώστε να παραμένει συγκεντρωμένος στο δρόμο.

    Το cockpit είναι η καρδιά του οχήματος, ενώ ο πίνακας οργάνων και άλλα στοιχεία είναι τοποθετημένα σχετικά χαμηλά σε σχέση με τους επιβάτες. Αυτό δημιουργεί μία νέα αίσθηση ανοιχτού χώρου και ενός φιλόξενου περιβάλλοντος, που η φιλοσοφία omotenashi είναι εμφανής και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

    Η ενιαία, απέριττη σχεδίαση που ξεκινά από το ταμπλό και φτάνει μέχρι το πίσω τμήμα υποδηλώνει αισθητική καθαρότητα και υψηλή ποιότητα. Η κρυστάλλινη πανοραμική οροφή ενισχύει την αίσθηση του ανοιχτού χώρου σε όλη την καμπίνα.

    Πηγές πληροφοριών οδηγού, όπως head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (AR),  οθόνη αφής πολυμέσων και λοιπά στοιχεία, περιέχονται σε μία μονάδα, ενώ χειριστήρια του συστήματος οδήγησης είναι συγκεντρωμένα γύρω από το τιμόνι. Αυτή η διάταξη υποδηλώνει τον προσανατολισμό της επόμενης γενιάς σχεδίασης εσωτερικού Lexus, με αυξημένη ορατότητα προς τα εμπρός χωρίς όμως να διασπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. 

    Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) λειτουργεί σαν βοηθός και διαδραματίζει ενεργό ρόλο μαθαίνοντας τις προτιμήσεις και τις συνήθειες του οδηγού. Η φωνητική επικοινωνία συνεισφέρει στην ευκολία οδήγησης. Η λειτουργία αναγνώρισης φωνής χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία AI για την αναγνώριση, εκμάθηση και προσαρμογή στις ρουτίνες και επιθυμίες του οδηγού, υποστηρίζοντάς τον σε θέματα όπως ο προγραμματισμός διαδρομών οδήγησης και η παροχή πληροφοριών προορισμού. Αυτή η διαδραστικότητα "χτίζει” το διάλογο μεταξύ AI και οδηγού, προάγοντας την οδηγική εμπειρία σε άλλο επίπεδο.

    Ένα ψηφιακό κλειδί προσφέρει στην οικογένεια και τους φίλους πρόσβαση στο αυτοκίνητο χωρίς να πρέπει να μοιράζονται κάποιο φυσικό κλειδί. Οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν επίσης να ελέγχονται μέσω ενός smartphone, όπως κλείδωμα-ξεκλείδωμα θυρών. Επιτρέποντας στους παρόχους υπηρεσιών την πρόσβαση στο όχημα μέσω του ψηφιακού κλειδιού, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιούν υπηρεσίες όπως διανομή πακέτων στο αυτοκίνητα και διαμοιρασμός χρήσης (carsharing).

    Στις πόρτες χρησιμοποιείται ένα σύστημα E-Latch. Όταν ο οδηγός ή ένας επιβάτης πλησιάζει το αυτοκίνητο κρατώντας ένα κλειδί, αναδύεται αυτόματα η χειρολαβή της πόρτας. Στη συνέχεια μπορεί να ξεκλειδώσει και να ανοίξει την πόρτα ομαλά, αγγίζοντας απλά έναν αισθητήρα στο εσωτερικό της χειρολαβής.

    Για την έξοδο από το αυτοκίνητο, η πόρτα ανοίγει πιέζοντας το σχετικό διακόπτη. Αισθητήρες παρακολουθούν τη γύρω περιοχή και προειδοποιούν για όποιο όχημα ή δικυκλιστή πλησιάζει, περιορίζοντας τον κίνδυνο ατυχήματος κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο. 

    Η πανοραμική οροφή κατασκευάζεται από ηλεκτροχρωμικό κρύσταλλο με δυνατότητα σκίασης, ενώ προσφέρει και λειτουργίες πλήρους σκίασης και φωτισμού που αντανακλά το νυχτερινό ουρανό. Ένα πάνελ αφής στο κέντρο της οροφής επιτρέπει στους εμπρός και πίσω επιβάτες να επικοινωνούν μεταξύ τους, ενώ τα πίσω καθίσματα έχουν λειτουργίες μασάζ και ανάκλισης.

    Το ηχοσύστημα Mark Levinson επόμενης γενιάς αναπαράγει στην καμπίνα την ποιότητα ήχου κορυφαίας αίθουσας συναυλιών. Ο ακριβής έλεγχος των ηχείων επιτρέπει στον οδηγό και τους επιβάτες να απολαμβάνουν τη μουσική σε ιδανικές συνθήκες. Μία λειτουργία διαχείρισης ήχου με ακύρωση θορύβων μπορεί να φιλτράρει θορύβους του περιβάλλοντος μέσα στην καμπίνα, για βελτιωμένη συνομιλία μεταξύ των επιβατών. 

    LF-Z ELECTRIFIED - ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

    Συνολικό μήκος (mm) > 4.880
    Συνολικό πλάτος (mm) > 1.960
    Συνολικό ύψος (mm) > 1.600
    Μεταξόνιο (mm) > 2.950
    Απόβαρο (kg) > 2.100
    Αυτονομία EV– WLTP (km) > 600
    Τύπος μπαταρίας > Ιόντων λιθίου
    Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) > 90
    Ισχύος φόρτισης (kW) > 150
    Σύστημα ψύξης > Υγρόψυκτο
    Επιτάχυνση 0-100 km/h (δευτ.) > 3,0
    Μέγιστη ταχύτητα (km/h) > 200
    Μέγιστη ισχύς (kW) > 400
    Μέγιστη ροπή (Nm) > 700

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:55 17/05

    50 χρόνια για το Opel "Elektro GT"

    Στις 17-18 Μαΐου του 1971 στην πίστα του Hockenheimring στη Γερμανία, ο Georg von Opel πέτυχε έξι νέα ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ένα ειδικά διαμορφωμένο σπορ αυτοκίνητο: το Opel...

    21:39 14/05

    H Cupra μεταφέρει το DNA στη θάλασσα

    Η αντισυμβατική μάρκα και η De Antonio Yachts παρουσίασαν το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας.

    21:36 14/05

    To BMW Group και η Ford επενδύουν στις solid state μπαταρίες

    Η Solid Power, κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία solid state μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, ανακοίνωσε μία επένδυση ύψους 130 εκατομμυρίων δολαρίων, με τις εταιρείες BMW Group, Ford Motor Company...

    21:31 14/05

    Η ηχητική φιλοσοφία της Audi για ακουστική αρμονία

    Για την Audi, ο ήχος του ηχοσυστήματος είναι από τα κεντρικά χαρακτηριστικά της ποιότητας. Πρέπει να είναι φυσικός, υψηλής πιστότητας και απόλυτα προσαρμοσμένος σε κάθε μοντέλο.

    22:36 13/05

    O Pep Guardiola στους "ρυθμούς" του Nissan Leaf

    Όπως εκδηλώνει το πάθος του για τη δουλειά του στο γήπεδο ποδοσφαίρου, ο Pep Guardiola αποκαλύπτει τον ενθουσιασμό και τις προσδοκίες του από την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων.

    22:07 13/05

    Νέος κινητήρας για το Seat Leon

    Η οικογένεια Seat Leon μεγαλώνει, ενισχύοντας τη γκάμα κινητήρων της με περισσότερο χαρακτήρα και προσωπικότητα.

    21:46 13/05

    Συνεργασία Volvo και NVIDIA

    Η Volvo επεκτείνει τη συνεργασία της με την NVIDIA προκειμένου να κάνει χρήση της NVIDIA DRIVE Orin στα μοντέλα επόμενης γενιάς.

    10:59 13/05

    Πρεμιέρα για τη νέα Skoda Fabia

    Η Skoda αποκάλυψε την ολοκαίνουργια Fabia, στην τέταρτη πλέον γενιά της, σχεδόν 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου.

    21:11 12/05

    Η μόδα στα χρώματα των αυτοκινήτων και η Mazda

    Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς σε ένα αυτοκίνητο είναι το χρώμα του – στη συνέχεια ακολουθεί το σχήμα, η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες.

    21:10 12/05

    Προ των πυλών το νέο Jeep Wrangler 4xe

    Το Plug-in Hybrid Wrangler 4xe, η εξηλεκτρισμένη έκδοση του θρυλικού μοντέλου της της Jeep, βρίσκεται προ των πυλών και της Ευρωπαϊκής αγοράς.

    15:53 11/05

    Το κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο της Volvo

    Στοχεύει να εξοικονομεί 1 δισεκατομμύριο κορώνες Σουηδίας (SEK) σε ετήσια βάση και να ελαττώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 2,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως από το 2025.

    15:50 11/05

    Ανανέωση για το Skoda Kodiaq

    Στην Ελλάδα, το νέο Skoda Kodiaq αναμένεται το φθινόπωρο, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου.