Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 05-Φεβ-2021 16:31

    Το νέο πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού του Groupe Renault

    Το νέο πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού του Groupe Renault
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    O Luca de Meo, CEO του Groupe Renault, παρουσίασε το "Renaulution”, το νέο στρατηγικό πλάνο που αποσκοπεί στη μετάβαση του Groupe από τη στρατηγική επιδίωξης μεριδίων σε μία νέα προσέγγιση με στόχο την επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής αξίας από τα προϊόντα. 

    Το στρατηγικό πλάνο είναι δομημένο σε τρεις φάσεις:

    • "Ανάκαμψη” ("Resurrection”), με στόχο υλοποίησης μέχρι το 2023, φάση η οποία εστιάζει στη ενίσχυση των οικονομικών αποτελεσμάτων και την βελτίωση της ρευστότητας,

    • "Ανανέωση” ("Renovation”), με στόχο υλοποίησης μέχρι το 2025, φάση στην οποία περιλαμβάνεται μια ανανεωμένη και εμπλουτισμένη γκάμα προϊόντων, με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας της μάρκας,

    • "Επανάσταση” ("Revolution”), από το 2025 και μετά, φάση η οποία αφορά στη μετάλλαξη του επιχειρηματικού μοντέλου με προσανατολισμό στην τεχνολογία, την ενέργεια και την κινητικότητα. Στόχος είναι το Groupe Renault να καταστεί πρωτοπόρο στην δημιουργία αξίας κατά τη νέα εποχή κινητικότητας.

    Το πλάνο "Renaulution” είναι σχεδιασμένο να αναβαθμίσει την ανταγωνιστικότητα του Groupe Renault ως εξής:

    • Εξελίσσοντας περαιτέρω το στρατηγικό πλάνο 2ο22,  επιδιώκει ενίσχυση της αποτελεσματικότητας μέσω νέων μεθόδων μηχανικής και παραγωγής, με στόχους τον περιορισμό του σταθερού κόστους και τη βελτίωση του μεταβλητού κόστους σε παγκόσμια κλίμακα,

    • Αξιοποιώντας τις υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις του Groupe καθώς και την ηγετική του θέση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη,

    • Στηριζόμενο στη Συμμαχία για τον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων, των επιχειρηματικών λύσεων καθώς και της τεχνολογικής κάλυψης,

    • Επιταχύνοντας την εξέλιξη των παρεχόμενων υπηρεσιών σχετικά με την κινητικότητα, την ενεργειακή μετάβαση και τη διαχείριση των δεδομένων,

    • Ενισχύοντας την κερδοφορία μέσω 4 διαφοροποιημένων επιχειρηματικών μονάδων που βασίζονται σε ισχυρές μάρκες, με επίκεντρο τον πελάτη και τις αγορές.

    Νεα οργανωτική δομή

     Η κάθε μια επιμέρους λειτουργική δραστηριότητα του πλάνου, με το τμήμα μηχανικής στην πρώτη γραμμή, είναι υπεύθυνη για την ανταγωνιστικότητά της, το κόστος και το χρόνο που θα χρειαστεί για το λανσάρισμα των προϊόντων της κάθε μάρκας. Κάθε μάρκα, μέσω μιας καθετοποιημένης οργανωτικής δομής, είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση της κερδοφορίας της.

    Με βάση αυτή την οργανωτική δομή που έχει ως στόχο την επίτευξη αξίας, η εταιρεία δεν θα αξιολογεί πλέον την απόδοσή της σε μερίδια αγοράς και πωλήσεις, αλλά με βάση την κερδοφορία, τη δημιουργία ρευστότητας και την απόδοση των επενδύσεων.

    Οικονομικοί στόχοι

    • Μέχρι το 2023, το Groupe στοχεύει να ξεπεράσει το 3% του συνολικού λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να εξασφαλίσει περίπου 3 δισ. ευρώ σωρευτικών λειτουργικών ελεύθερων ταμειακών ροών από τη επιχειρηματική δραστηριότητα των αυτοκινήτων (κατά την περίοδο 2021-23) και να περιορίσει τις επενδύσεις (Έρευνα και Τεχνολογία, Κεφαλαιουχικές Δαπάνες R&D και capex -) περίπου στο 8% των εσόδων, 

    • Μέχρι το 2025, το Groupe στοχεύει να ξεπεράσει το 5% του συνολικού λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να εξασφαλίσει περίπου 6 δισ. ευρώ σωρευτικών ελεύθερων ταμειακών ροών από τη επιχειρηματική δραστηριότητα των αυτοκινήτων (κατά την περίοδο 2021-25) και να βελτιώσει το δείκτη ROCE (Δείκτης Απόδοσης Απασχολούμενων-Επενδυμένων Κεφαλαίων –Returnon Capital Employed - ROCE)(*3) κατά τουλάχιστον 15 μονάδες, σε σύγκριση με το 2019.

    Το πλάνο "Renaulution " θα διασφαλίσει τη βιώσιμη κερδοφορία, παραμένοντας πιστό στη δέσμευσή του Groupe Renault για μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών CO2 στην Ευρώπη, μέχρι το 2050.

    Renault_03

    Θεμελιώδη στοιχεία του πλάνου "Renaulution” 

    1. Επιτάχυνση της αποτελεσματικότητας των τμημάτων, τα οποία θα είναι υπεύθυνα για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητάς τους, τα κόστη, τον χρόνο εξέλιξης και τον χρόνο μέχρι το λανσάρισμα (time-to-market) του εκάστοτε προϊόντος.

    • Αποτελεσματικότητα στη διαδικασία εξέλιξης και παραγωγής, ταχύτητα και απόδοση, στοιχεία που υποστηρίζονται από τη Συμμαχία:

    Εξορθολογισμός του αριθμού των διαθέσιμων πλατφορμών, από 6 σε 3 (με το 80% της παραγωγής του Groupe, να βασίζεται σε 3 πλατφόρμες της Συμμαχίας) αλλά και των κινητήρων (από 8 σε 4 οικογένειες κινητήρων)

    Όλα τα μοντέλα που θα λανσαριστούν και θα βασίζονται σε υπάρχουσες πλατφόρμες, θα βρίσκονται στην αγορά σε λιγότερο από 3 χρόνια.  

    Εξορθολογισμός του όγκου παραγωγής, απότις 4εκ. μονάδες το 2019 σε 3.1 εκ. μονάδες το 2025 (Harbour standard)

    Επανασχεδιασμός της αποτελεσματικότητας των προμηθευτών 

    Στροφή των διεθνών δραστηριοτήτων του Groupe σε αγορές με υψηλό περιθώριο κέρδους: κυρίως Λατινική Αμερική, Ινδία και Κορέα, ενισχύοντας παράλληλα και την ανταγωνιστικότητα σε αγορές όπως η Ισπανία το Μαρόκο, η Ρουμανία, η Τουρκία και δημιουργώντας περισσότερες συνέργειες με τη Ρωσία. 

    • Αυστηρός έλεγχος του κόστους:

    Μείωση του σταθερού κόστους: Το σχέδιο 2o22, που εκπονήθηκε το Μάιο του 2020,  επεκτάθηκε έως το 2023 ώστε να φθάσει τα 2,5 δισ. ευρώ και να στοχεύσει τα 3 δισ. ευρώ έως το 2025 (συμπεριλαμβανομένου του μετασχηματισμού του σταθερού κόστους σε μεταβλητό)

    Μεταβλητά κόστη: 600€ μείωση ανά όχημα, έως το 2023

    Περιορισμός των επενδύσεων (R&D και Capex -) από περίπου το 10% των εσόδων σε κάτω του 8% έως το 2025.

    Όλες αυτές οι προσπάθειες θα ενισχύσουν την θέση του Groupe και θα μειώσουν την επίτευξη του νεκρού σημείου (σημείο ισοσκελισμού εσόδων - εξόδων - break-even) κατά 30%έως το 2023.

    2. Τέσσερις επιχειρηματικές ενότητες με ξεχωριστή ταυτότητα και διακριτή θέση στην αγορά. Αυτό το νέο μοντέλο θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο και πιο κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με 24 λανσαρίσματα έως το 2025 - τα μισά από αυτά στις κατηγορίες C/D - και τουλάχιστον 10 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (EV).

    Αυτή η νέα, προσανατολισμένη στη δημιουργία αξίας, οργάνωση και η επιθετική προϊοντική στρατηγική, θα οδηγήσει σε καλύτερη τιμολογιακή πολιτική και βελτιστοποιημένο μίγμα προϊόντων.

    Renault_04

    α) Renault

    Η μάρκα θα εκσυγχρονιστεί περαιτέρω, υιοθετώντας καινοτόμες στρατηγικές, εντός και εκτός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως για παράδειγμα, στις υπηρεσίες ενέργειας, τεχνολογίας και κινητικότητας.

    Παράλληλα, η μάρκα θα αναβαθμίσει το mix των προϊόντων της υιοθετώντας μια επιθετική στρατηγική στο segment C, ενισχύοντας τη θέση της στην Ευρώπη, αλλά και εστιάζοντας σε κερδοφόρες κατηγορίες προϊόντων καισε αγοραστικά κανάλια βασικών αγορών, όπως της Λατινικής Αμερικής και της Ρωσίας.

    Η Renault θα βασιστεί στα ισχυρά πλεονεκτήματα του Groupe:

    • Πρωτοπορία στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025, με βάση τις κάτωθι δράσεις:

    Σχέδιο "Ηλεκτρικός πόλος” (Electric Pole), με βάση, ενδεχομένως, στη Βόρεια Γαλλία, την περιοχή με τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα ηλεκτρικών οχημάτων του Groupe παγκοσμίως,

    Δημιουργία μιας κοινοπραξίας υδρογόνου που θα ασχολείται από τις κυψέλες καυσίμου μέχρι και τα αυτοκίνητα,

    "Περισσότερο Πράσινο” mixπροϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρώπη,

    Τα μισά από τα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως,

    Δυναμική παρουσία στην αγορά των υβριδικών, με το 35% του mix των μοντέλων να είναι υβριδικά.

    • Δημιουργός ενός οικοσυστήματος υψηλής τεχνολογίας: στόχος είναι η Renault να παίξει καθοριστικό ρόλο σε βασικούς τομείς τεχνολογίας, από τη διαχείριση μεγάλου όγκου  δεδομένων έως την κυβερνοασφάλεια, μέσω του εκδημοκρατισμού του Softwareή αλλιώς του πλάνου"SoftwareRépublique"

    • Ηγέτης στην κυκλική οικονομία με ηλεκτρικά οχήματα (EV) και υπηρεσίες παροχής ενέργειας, μέσω του εργοστασίου κυκλικής οικονομίας στο Flins (Γαλλία).

    Renault_06

    β) Dacia και Lada

    Η Dacia, θα παραμείνει η Dacia που όλοι ξέρουμε, αλλά με έναν αέρα φρεσκάδας, ενώ η Lada, ακόμα πιο σκληροτράχηλη, θα συνεχίσει να προσφέρει προσιτά προϊόντα, με βάση αποδεδειγμένες τεχνολογίες που στοχεύουν τους "έξυπνούς” αγοραστές, σπάζοντας ταυτόχρονα το προϊοντικό κατεστημένο της κατηγορίας C.

    • Υπερ-αποδοτικά επιχειρηματικά μοντέλα:

    Σχεδιασμός που βασίζεται στον εξορθολογισμό του κόστους (Design-to-cost)

    Βελτιωμένη αποδοτικότητα: από τις 4 πλατφόρμες σε 1, από τους 18 τύπους αμαξώματος σε 11, αύξηση της μέσης παραγωγής από τις 0,3 εκ. μονάδες/πλατφόρμα, σε 1,1 εκ. μονάδες/πλατφόρμα.

    • Ανανεωμένη και ανταγωνιστική γκάμα, με γενναίο άνοιγμα στην κατηγορία C:

    Λανσάρισμα 7 νέων μοντέλων μέχρι το 2025, τα 2 από αυτά στην κατηγορία C

    Αναβίωση εμβληματικών μοντέλων

    Αποτελεσματικότητα στον περιορισμό του CO2: Αξιοποίηση των τεχνολογιών του Groupe (κινητήρες LPG και για τις δύο μάρκες, τεχνολογία E-Tech για την Dacia)

    Renault_06

    γ) Alpine

    Κάτω από την ομπρέλα της Alpine θα περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα Alpine, τα μοντέλα της Renault Sport και το τμήμα Renault Sport Racing, όλα σε έναν νέο, ολοκληρωμένο, λιτό και έξυπνο σχηματισμό, αφιερωμένο στην ανάπτυξη μοναδικών και καινοτόμων σπορ αυτοκινήτων.

    • Πλάνο εξέλιξης 100% ηλεκτρικών προϊόντων, που εξυπηρετούν τη διεύρυνση της μάρκας με τους εξής τρόπους: 

    Αξιοποιώντας την οικονομία κλίμακας και τις δυνατότητες του Groupe Renault, αλλά και της Συμμαχίας, με τις πλατφόρμες CMF-B & CMF-EV, τις μονάδες παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα ισχυρό τμήμα προμηθειών, το παγκόσμιο δίκτυο διανομής και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες της RCI Bank and Services, που όλα τους εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ανταγωνιστικότητα σε θέματα κόστους.

    Με τη Formula 1 να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού, με ανανεωμένη τη δέσμευση για την κατάκτηση του τίτλου.

    Με την ανάπτυξη ενός νέου σπορ μοντέλου, σε συνεργασία με τη Lotus.

    • Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία το 2025, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

    Renault_07

    δ) Mobilize

    Αυτή η νέα επιχειρηματική μονάδα σκοπεύει στην ανάπτυξη νέων, κερδοφόρων τομέων, αξιοποιώντας τον όγκο των δεδομένων, τις νέες μορφές κινητικότητας και τις υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια προς όφελος του χρήστη, με απώτερο στόχο την επίτευξη άνω του 20% των εσόδων του ομίλου, έως το 2030. Το στρατηγικό όραμαMobilize θα επιτρέψει στο Groupe Renault να μεταβεί γρηγορότερα σε μία νέα πραγματικότητα μετακινήσεων, παρέχοντας λύσεις και υπηρεσίες σε άλλες μάρκες, αλλά και σε εξωτερικούς συνεργάτες.

    • Η επιχειρηματική μονάδα Mobilize έχει 3 αποστολές:

    Περισσότερος χρόνος αξιοποίησης του αυτοκινήτου (μέχρι ώρας είναι κατά 90% εν αχρηστία),

    Καλύτερη διαχείριση της υπολειμματικής αξίας,

    Στόχος το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα 

    • Μια μοναδική, προσιτή και χρηστική υπηρεσία:

    Οχήματα σχεδιασμένα για 4 συγκεκριμένες χρήσεις:2 για κοινή χρήση (carsharing), ένα για χαλάρωση, ένα για κοντινές παραδόσεις (last-mile)

    Καινοτόμες λύσεις χρηματοδότησης (συνδρομή, χρονο-μίσθωση, pay-as-you-go),

    Αποκλειστική πλατφόρμα δεδομένων, υπηρεσιών και λογισμικού,

    Νέες υπηρεσίες συντήρησης και ανακατασκευής (Re-Factory).


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:25 26/02

    Η Seat MÓ ενισχύει τη στρατηγική αστικής κινητικότητας

    Με τη δημιουργία της Seat MÓ το 2020.

    15:20 26/02

    To πλάνο μετασχηματισμού της Kia

    Η Kia ανακοίνωσε την ανανέωση της στρατηγικής της "Plan S" για τις μελλοντικές της δραστηριότητες στην 2021 CEO InvestorDay.

    15:17 26/02

    Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για το υβριδικό Ford Puma

    Η Ford λανσάρει ένα νέο, 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο για το Puma με κινητήρα EcoBoost Hybrid.

    12:43 25/02

    Bentley: Έρευνα για την ανακύκλωση ηλεκτροκινητήρων

    Η Bentley ανακοίνωσε τη συμμετοχή της σε ένα τριετές ερευνητικό πρόγραμμα που στόχο έχει μία τεχνολογική επανάσταση στην ανακύκλωση και αειφορία των ηλεκτρικών κινητήρων.

    12:39 25/02

    Ξεκινά η παραγωγή του Cupra Formentor e-Hybrid

    Η Cupra ξεκινά την παραγωγή του νέου Formentor e-Hybrid, το οποίο θα φτάσει στην αγορά τον Μάρτιο.

    12:38 25/02

    Τα μελλοντικά σχέδια της Nissan για τα LCV μοντέλα της στην Ευρώπη

    Η Nissan αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδια της για την επόμενη γενιά των μικρών επαγγελματικών οχημάτων της που θα διατεθούν στην Ευρώπη.

    17:12 24/02

    Η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα C-Class

    Σε μία εποχή που ολόκληρος ο κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα Mercedes C-Class είναι η πρώτη κλασσική σειρά μοντέλων της Mercedes που εξηλεκτρίζεται πλήρως.

    17:09 24/02

    Το νέο Honda HR-V e:HEV

    Η Honda αποκάλυψε την τελευταία γενιά του δημοφιλούς HR-V, που διαθέτει ένα ισχυρό και άμεσης απόκρισης υβριδικό σύστημα κίνησης.

    17:07 24/02

    Νέα έκδοση C-Series για το C3 Aircross

    Με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και προσιτή τιμή, το Citroen C3 Aircross στην έκδοση C-Series αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο τρόπο τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της μάρκας.

    18:18 23/02

    100.000 μπαταρίες για plug-in υβριδικά μοντέλα από την Skoda

    Η Skoda βρίσκεται σε τροχιά ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης.

    18:15 23/02

    To προωθητικό πρόγραμμα Οn-Line Bonus της Ford

    Οι online υπηρεσίες της Ford Motor Ελλάς που εμπλουτίστηκαν πρόσφατα με το Ford Marketplace

    18:01 23/02

    H Cupra γιορτάζει την τρίτη επέτειό της με την αποκάλυψη του Formentor VZ5

    Με 5κύλινδρο κινητήρα σε αμάξωμα CUV, το νέο Cupra Formentor VZ5 προορίζεται να προσφέρει μια μοναδική πρόταση στην αγορά.

    18:57 22/02

    Έκδοση Sportline για το ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV

    Το Skoda Enyaq Sportline iV έχει έντονο σπορ χαρακτήρα, ξεχωρίζοντας από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στις ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές.

    18:46 22/02

    Αναβάθμιση για το Nissan NV300 Combi

    Στις αναβαθμίσεις περιλαμβάνονται ένα νέο κινητήριο σύνολο Euro 6D Full, μια αισθητικά βελτιωμένη εμφάνιση και πλήθος νέων τεχνολογιών, που προσφέρουν ακόμα περισσότερες ανέσεις και πρακτικότητα.

    18:31 22/02

    Η παραγωγή της Mercedes έφτασε τις 50.000.000 μονάδες

    Πρόκειται για μία επέτειο που σηματοδοτεί και μία πρεμιέρα για την Mercedes: η πρώτη νέα Mercedes Maybach S-Class που κατασκευάστηκε στο Factory 56 είναι το 50-εκατομμυριοστό επιβατικό αυτοκίνητο της ...