Τρίτη, 12-Ιαν-2021 16:56
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας των ηλεκτρικών VW ID.3 και ID.4

Η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ή με πιο ευρύ πνεύμα η ανάκτηση ενέργειας όταν το αυτοκίνητο γενικά επιβραδύνει, αυξάνει σημαντικά την αυτονομία οποιουδήποτε ηλεκτρικού οχήματος. Στα νέα VW ID.3 και ID.4 έχει υιοθετηθεί μια προσέγγιση που στοχεύει στη μέγιστη ενεργειακή απόδοση.
Το ερώτημα είναι απλό και συνάμα δύσκολο: τι πρέπει να συμβεί όταν ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σηκώσει το πόδι από το δεξί πεντάλ; Πρέπει ο ηλεκτροκινητήρας να λειτουργήσει ως γεννήτρια, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική για να φορτίσει τις μπαταρίες ή πρέπει να λειτουργήσει χωρίς να κάνει ανάκτηση ενέργειας, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να ρολάρει και η ορμή του να χρησιμοποιηθεί πλήρως για τον ελεύθερο τροχασμό του;
Οι απαντήσεις στο θεμελιώδες αυτό ερώτημα για μηχανικούς αλλά και οδηγούς ποικίλλουν, ανάλογα με τον κατασκευαστή και το μοντέλο. Μερικά ηλεκτρικά οχήματα ανακτούν πάντα ενέργεια κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε φάσης κίνησης. Στην περίπτωση των ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών της μοντέλων, ID.3 και ID.4, η VW επέλεξε μια διαφορετική, πιο αποτελεσματική στρατηγική: ο ελεύθερος τροχασμός έχει προτεραιότητα επειδή οποιαδήποτε μετατροπή ενέργειας αναπόφευκτα οδηγεί σε απώλειες. Αυτό ισχύει για τη θέση D (Drive), την κύρια λειτουργία του αυτοκινήτου, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα σε κάθε εκκίνηση.
Η λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (ρολαρίσματος), στην οποία ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού νωρίς, καθιστά την οδήγηση χαλαρή και προβλέψιμη. Εάν ο οδηγός θέλει να επιβραδύνει περισσότερο, πατά το πεντάλ φρένου και ενεργοποιεί έτσι την ανάκτηση ενέργειας φρένων. Για έως περίπου 0,25 g, με άλλα λόγια στην πλειονότητα των καθημερινών ενεργειών πέδησης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που εκτελεί το φρενάρισμα, ενώ το ηλεκτρικό σερβόφρενο ενεργοποιεί τα μηχανικά φρένα των τροχών μόνο σε καταστάσεις που απαιτούν μεγαλύτερη επιβράδυνση. Η μετάβαση από την πέδηση με τον κινητήρα στο υδραυλικό φρενάρισμα γίνεται σχεδόν απαρατήρητα, χάρη στον εξαιρετικά ακριβή και γρήγορο έλεγχο των συστημάτων κίνησης και πέδησης. Αυτά τα συστήματα διασφαλίζουν επίσης ότι οι πίσω τροχοί, όπου λαμβάνει χώρα ανάκτηση ενέργειας φρένων, έχουν πάντα επαρκή πρόσφυση.
Κάθε μοντέλο της οικογένειας ID. διαθέτει την προγνωστική υποστήριξη Eco Assistance στο βασικό εξοπλισμό. Αυτή αναλύει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου και παρέχει στον οδηγό αποτελεσματική υποστήριξη για αποδοτική και χαλαρή οδήγηση. Μόλις το ID.3 ή το ID.4 πλησιάσει μια ζώνη που απαιτεί αργές ταχύτητες – όπως κατοικημένες περιοχές, διασταυρώσεις ή στροφές – τo Eco Assistance ειδοποιεί τον οδηγό να σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού. Από αυτή τη στιγμή και μετά, το σύστημα διαχειρίζεται το βέλτιστο ρολάρισμα και ανάκτηση ενέργειας χωρίς να χρειάζεται να παρέμβει ο οδηγός. Το αυτοκίνητο αποκρίνεται παρόμοια όταν πλησιάζει ένα προπορευόμενο όχημα που κινείται με χαμηλότερη ταχύτητα.
Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον διακόπτη επιλογέα τρόπου οδήγησης στα δεξιά του πίνακα οργάνων για να αλλάξει από τη θέση D (Drive) σε θέση B (Brake) και αντίστροφα, ανά πάσα στιγμή. Στη λειτουργία B, τα ID.3 και ID.4 ανακτούν σχεδόν πάντα ενέργεια κατά τη διάρκεια της κίνησης, αλλά όχι μέχρι το όχημα να σταματήσει εντελώς. Το όριο έχει οριστεί στα 0,13 g - αρκετά για σαφώς αισθητή επιβράδυνση, αλλά όχι τόσο ώστε να δώσει τη διακριτική αίσθηση της χρήσης μόνο του πεντάλ γκαζιού για επιτάχυνση και πέδηση του οχήματος, μία λειτουργία γνωστή και ως one-pedal driving ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτή ήταν μία σκόπιμη επιλογή της VW, καθώς θέλει να προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα της πιο χαλαρής και απολαυστικής οδήγησης.
Σε ορισμένα μοντέλα ID., ο οδηγός μπορεί να βασίζεται σε ένα δεύτερο εργαλείο εκτός από τον επιλογέα τρόπου οδήγησης για να επηρεάσει τη λειτουργία μεταξύ ρολαρίσματος και ανάκτησης ενέργειας, μέσω της επιλογής προφίλ οδήγησης (μέρος του σπορ πακέτου Plus). Το προφίλ Sport υποστηρίζει ανάκτηση ενέργειας φρένων - επίσης στη θέση D, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό όπως στο B. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας παίζει επίσης ρόλο: εξυπακούεται πως αν είναι πλήρως φορτισμένη, δεν μπορεί να αποθηκεύσει πια ανακτημένη ενέργεια.
Τα ID.3 και ID.4, με το πρώτο να είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα και το δεύτερο να αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του έτους, είναι τα δύο πρώτα μοντέλα της οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων ID. της VW.
Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά γεμάτη προκλήσεις, η Toyota κατάφερε για 8η συνεχόμενη χρονιά να βρεθεί και πάλι στην 1η θέση στην προτίμηση του Έλληνα καταναλωτή.
Το Ducato καταφέρνει για ακόμα μία φορά να εξελιχθεί ακολουθώντας αυτή τη φορά ένα ξεχωριστό μονοπάτι.
Σε ενέργειες που συμβάλλουν στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας προχωρά το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.
Το Volkswagen Group, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων CO2, δεν εστιάζει μόνο στη δημιουργία σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το νέο σλόγκαν της Kia (Movement that inspires) αποτελεί εν πολλοίς την καρδιά ενός μανιφέστου της μάρκας που αντικατοπτρίζει τους νέους στόχους
Εντυπωσιακά έκλεισε η Audi το 2020, παραδίδοντας σε πελάτες 505.583 αυτοκίνητα το τελευταίο τρίμηνο του 2020.
Παρά το γεγονός ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε πτώση στις πωλήσεις της παγκοσμίως, αντιθέτως επιβεβαίωσε τη δυναμική της πορεία με έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών.
Η Volvo υπέγραψε πρόσφατα μία συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη βιωσιμότητα.
Μία νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford ανέδειξε πως αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως οι blockchain και dynamic geofencing μπορούν σε συνδυασμό με plug-in υβριδικά οχήματα να...
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Opel Mokka εκτός από "καθαρή" και τολμηρή, είναι και αεροδυναμικά αποδοτική, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο μοντέλο Opel.
Με στόχο την ανάπτυξη των προϊόντων, των δομών, αλλά και των υπηρεσιών που αφορούν στη νέα εποχή της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας, η FCA δημιούργησε το e-Mobility.
Η ολοκαίνουργια Skoda Octavia συνεχίζει να εντυπωσιάζει αυξάνοντας τις διεθνείς διακρίσεις της.
Το γεγονός ότι δύο από τους καλύτερους οδηγούς αγώνων ράλλυ στην ιστορία κατάγονται από τη Φινλανδία έχει σίγουρα να κάνει με τις συνθήκες εκπαίδευσης στη μητέρα πατρίδα.
Οι κλοπές van οχημάτων καταγράφουν αύξηση στην Ευρώπη.