Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 27-Δεκ-2020 13:26

    Ένα Χριστουγεννιάτικο δώρο για τον Rauno Aaltonen

    Ένα Χριστουγεννιάτικο δώρο για τον Rauno Aaltonen
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είναι γνωστός σε ολόκληρο τον κόσμο ως "Καθηγητής των Ράλλυ”, όμως παρά την ειδικότητά του, η θεωρία και μόνο δεν του κάνει καλό. Λόγω της επιβολής lockdown, ο Rauno Aaltonen αναγκάστηκε να μείνει στο σπίτι του στη Φινλανδία τους τελευταίους οκτώ μήνες. Δε βγήκε σε κάποια ειδική διαδρομή, ούτε δοκίμασε τις αντοχές του σε κάποιον αγώνα με ιστορικά αυτοκίνητα. Δεν είχε καν την ευκαιρία να εκπαιδεύσει νέους οδηγούς με πάθος για τους αγώνες, όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια. Παρότι ο Aaltonen είναι 82 ετών, η αγάπη του για την αγωνιστική οδήγηση παραμένει ζωντανή και η εκπληκτική του φυσική κατάσταση του επιτρέπει να είναι πάντα πολύ δυνατός πίσω από το τιμόνι. Ποτέ, μάλιστα, στη ζωή του δεν είχε τόσο καιρό να οδηγήσει αυτοκίνητο, όσο μέσα στο 2020, τη χρονιά της πανδημίας. Σημειώστε εδώ ότι ένας άνθρωπος σαν τον Aaltonen δε σκέφτηκε ποτέ να βγει στη σύνταξη.

    Πριν προλάβει να έρθει η περίοδος των γιορτών, οι άνθρωποι της MINI είχαν μία θαυμάσια ιδέα και επεφύλαξαν έναν γιορτινό, πολύ ιδιαίτερο δώρο στον Φινλανδό. Καθώς ήταν προφανές τι έλειψε περισσότερο από τον μεγάλο οδηγό Ράλλυ και συνεργάτη επί δεκαετίες της Βρετανικής μάρκας, δε θα αρκούσε ένα απλό χριστουγεννιάτικο πακέτο. Χρειαζόταν να αποσταλεί ένα εποχούμενο "έλκηθρο" στον ευρωπαϊκό βορρά. Ένα κλασικό ΜΙΝΙ κλεισμένο σε ένα τρέιλερ που το ρυμούλκησε ένα MINI Cooper S Countryman ALL4. 

    "Σε διάστημα 60 ετών, ο Rauno μας έχει χαρίσει τόσες μαγικές στιγμές. Τώρα ήρθε η στιγμή να του το ξεπληρώσουμε”, δήλωσε ο επικεφαλής της MINI, Bernd Körber. Πράγματι, η σχέση του Aaltonen με τη βρετανική μάρκα ξεκίνησε το 1961. Εκείνη τη χρονιά ο Φινλανδός οδηγός κατέκτησε το εθνικό πρωτάθλημα Ράλι της πατρίδας του και ετοιμαζόταν να συμμετάσχει για πρώτη φορά στο Ράλι Μόντε Κάρλο, στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Έναν αγώνα που είχε ήδη χτίσει τον μύθο του διεθνώς. Ο Φινλανδός προτίμησε το κλασικό Mini ως το ιδανικό αυτοκίνητο για να το επιχειρήσει. Η ταυτόχρονη πρεμιέρα στο "Μόντε” για οδηγό και αυτοκίνητο κατέληξε σε ένα θεαματικό ατύχημα. Όμως τον Ιανουάριο του 1963, ο Aaltonen ολοκλήρωσε τον αγώνα, πάντα στο τιμόνι ενός Mini Cooper, κατακτώντας τη νίκη στην κατηγορία του αυτοκινήτου και την 3η θέση στη γενική κατάταξη οδηγών.

    Χρόνο με το χρόνο, το κλασικό Mini και η εργοστασιακή ομάδα που το υποστήριζε, βελτιώθηκαν. Χάρη στις ακριβέστατες οδηγίες του Rauno Aaltonen προς την ομάδα μετά από κάθε δοκιμή και κάθε αγώνα, το Mini εξελίχτηκε με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο Φινλανδός οδηγός έδινε λεπτομερείς υποδείξεις για τις απαραίτητες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, τον ειδικό εξοπλισμό που απαιτούσε ο αγώνας, τις συνθήκες των ειδικών διαδρομών και την επιλογή των κατάλληλων ελαστικών. "Οτιδήποτε επιτρεπόταν από τους κανονισμούς και μπορούσαμε να το κάνουμε, το κάναμε”, είπε ο ίδιος μετά από χρόνια.

     

    Ωστόσο, τη δόξα της δουλειάς που είχε γίνει έκλεψαν στην αρχή άλλοι οδηγοί. Το 1964, ο "Paddy” Hopkirk από τη Βόρεια Ιρλανδία, κατέκτησε τη νίκη στο "Μόντε” στο τιμόνι του Mini Cooper S. Την επόμενη χρονιά, επανέλαβε την επιτυχία ο συμπατριώτης του Aaltonen, Timo Mäkinen. Το 1966, "οι τρεις σωματοφύλακες”, όπως έγιναν γνωστοί οι τρεις οδηγοί, έκαναν το 1-2-3 αλλά το Mini αποκλείστηκε από τους αγωνοδίκες, μετά από μία αμφιλεγόμενη απόφαση, σχετική με τα φώτα που θεωρήθηκαν παράτυπα. Όμως το 1967 ήρθε επιτέλους η χρονιά του Rauno Aaltonen να κατακτήσει επάξια τη νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Η επιτυχία του αυτή ανέδειξε το Mini σε θρύλο των Ράλλυ και αυτοκίνητο που άφησε το αποτύπωμά του για πάντα στο άθλημα. Ο Aaltonen θεωρείται μάλιστα ο εμπνευστής της τεχνικής φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι. Ενώ το δεξί πόδι δεν εγκατέλειπε ποτέ το γκάζι, το αριστερό δούλευε πότε με το πεντάλ του συμπλέκτη και πότε με του φρένου. "Ήταν σα να παίζεις πιάνο με τα πόδια”, είπε κάποτε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Ο Φινλανδός οδηγός ήταν επίσης γνωστός για τις λεπτομερείς σημειώσεις που κρατούσε από τις ειδικές διαδρομές, ενώ ήταν ο πρώτος στην ιστορία του αθλήματος που έστελνε "κατασκόπους” στις παγωμένες ειδικές διαδρομές για να πάρουν σημειώσεις και να φτιάξουν σκίτσα με τις πραγματικές συνθήκες του δρόμου.

     Η σχολαστικότητα και η μεταδοτικότητα του Aaltonen ήταν τα στοιχεία που του εξασφάλισαν μία μακρόχρονη καριέρα και από τη στιγμή που εγκατέλειψε τους αγώνες Ράλι. Ο θρυλικός Φινλανδός έγινε ο πρώτος εκπαιδευτής της σχολής BMW Driver Training το 1976, η οποία είναι σήμερα γνωστή ως BMW και MINI Driving Experience. Ως "Καθηγητής των Ράλυ” ο Aaltonen χάρισε τις πολύτιμες γνώσεις του γύρω από την αγωνιστική και την ασφαλή οδήγηση στους πολυάριθμους συμμετέχοντες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων όλα τα προηγούμενα χρόνια.

     Η δεκαετία του ’60 ήταν η χρυσή εποχή του κλασικού Mini. Εκείνα τα χρόνια, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο είχε ήδη καταξιωθεί ως ένας σπουδαίος αγώνας με διαφορετικά μάλιστα σημεία εκκίνησης από μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Ακόμη και η απλή μετάβαση στην πρώτη ειδική regularity ήταν πραγματική περιπέτεια. Με αυτό το δεδομένο, ήταν θέμα τιμής για την ομάδα της MINI να επιχειρήσει έναν ιδιαίτερο μαραθώνιο προς τιμήν του Rauno Aaltonen. Το οδοιπορικό του MINI Cooper S Countryman ALL4 με το τρέιλερ ξεκίνησε από το Μόναχο με κατεύθυνση τη Βαλτική θάλασσα. Μετά από έναν διάπλου διάρκειας περίπου 30 ωρών με ferry boat στη Βαλτική, το MINI με το τρέιλερ έφτασε στη Φινλανδία. Εκεί ξεκίνησε ένα ταξίδι 14 ωρών στους δασικούς δρόμους της χώρας, κάποιοι από τους οποίους ήταν ήδη καλυμμένοι με χιόνι.

     Προορισμός της αποστολής ήταν το Ροβανιέμι, η μεγαλύτερη πόλη της Λαπωνίας, γνωστή ανά τον κόσμο και ως η "επίσημη κατοικία του Άγιου Βασίλη”. Μόνο που η ομάδα της MINI δεν έφερνε μαζί της μία λίστα δώρων. Αντίθετα, μετέφερε ένα μοναδικό δώρο Χριστουγέννων για να το παραδώσει εκεί. Με τις πιο θερμές ευχές από το Μόναχο και με σεβασμό στους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης, ήρθε η ώρα να ανοίξει το μαγικό τρέιλερ. Αν και εξωτερικά το τρέιλερ απεικόνιζε εξωτερικά ένα κλασικό Mini, προμηνύοντας έτσι το πολύτιμο περιεχόμενό του, ο Rauno Aaltonen δεν έκρυψε τη συγκίνησή του τη στιγμή που το κόκκινο αγωνιστικό με τη λευκή οροφή κύλισε με τους τροχούς του στο δρόμο.

     Ο Φινλανδός οδηγός, μάλιστα, δεν έχασε τον παραμικρό χρόνο. Λίγο αργότερα, το κλασικό, αγωνιστικό Mini πλαγιολίσθαινε στους γύρω δασικούς δρόμους πετώντας φρέσκο χιόνι από τους τροχούς του προς κάθε κατεύθυνση. Αναμφίβολα, δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο για τον Rauno Aaltonen. Επιτέλους, η επιβεβλημένη αποχή του από τη δράση έφτασε στο τέλος της και ο Φινλανδός μπορούσε "να παίξει και πάλι πιάνο με τα πόδια του”. Οδηγώντας προς τον Αρκτικό Κύκλο, αναμφισβήτητα πρέπει να τραγουδούσε κάποιο χριστουγεννιάτικο τραγούδι πίσω από το τιμόνι του κλασικού Mini. Αν όχι το "Driving Home for Christmas”, σίγουρα κάτι σαν "Driving at Home before Christmas”.

     

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:12 24/02

    Η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα C-Class

    Σε μία εποχή που ολόκληρος ο κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα Mercedes C-Class είναι η πρώτη κλασσική σειρά μοντέλων της Mercedes που εξηλεκτρίζεται πλήρως.

    17:09 24/02

    Το νέο Honda HR-V e:HEV

    Η Honda αποκάλυψε την τελευταία γενιά του δημοφιλούς HR-V, που διαθέτει ένα ισχυρό και άμεσης απόκρισης υβριδικό σύστημα κίνησης.

    17:07 24/02

    Νέα έκδοση C-Series για το C3 Aircross

    Με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και προσιτή τιμή, το Citroen C3 Aircross στην έκδοση C-Series αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο τρόπο τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της μάρκας.

    18:18 23/02

    100.000 μπαταρίες για plug-in υβριδικά μοντέλα από την Skoda

    Η Skoda βρίσκεται σε τροχιά ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης.

    18:15 23/02

    To προωθητικό πρόγραμμα Οn-Line Bonus της Ford

    Οι online υπηρεσίες της Ford Motor Ελλάς που εμπλουτίστηκαν πρόσφατα με το Ford Marketplace

    18:01 23/02

    H Cupra γιορτάζει την τρίτη επέτειό της με την αποκάλυψη του Formentor VZ5

    Με 5κύλινδρο κινητήρα σε αμάξωμα CUV, το νέο Cupra Formentor VZ5 προορίζεται να προσφέρει μια μοναδική πρόταση στην αγορά.

    18:57 22/02

    Έκδοση Sportline για το ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV

    Το Skoda Enyaq Sportline iV έχει έντονο σπορ χαρακτήρα, ξεχωρίζοντας από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στις ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές.

    18:46 22/02

    Αναβάθμιση για το Nissan NV300 Combi

    Στις αναβαθμίσεις περιλαμβάνονται ένα νέο κινητήριο σύνολο Euro 6D Full, μια αισθητικά βελτιωμένη εμφάνιση και πλήθος νέων τεχνολογιών, που προσφέρουν ακόμα περισσότερες ανέσεις και πρακτικότητα.

    18:31 22/02

    Η παραγωγή της Mercedes έφτασε τις 50.000.000 μονάδες

    Πρόκειται για μία επέτειο που σηματοδοτεί και μία πρεμιέρα για την Mercedes: η πρώτη νέα Mercedes Maybach S-Class που κατασκευάστηκε στο Factory 56 είναι το 50-εκατομμυριοστό επιβατικό αυτοκίνητο της ...

    19:55 18/02

    Αποκάλυψη για το νέο Nissan Qashqai

    Η Nissan ενισχύει την ηγετική θέση της στην κατηγορία των crossovers με την παρουσίαση της ολοκαίνουργιας, τρίτης γενιάς του Qashqai.

    19:36 18/02

    Όλα τα μοντέλα Ford στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030

    Η Ford δεσμεύτηκε χθες ότι μέχρι τα μέσα του 2026, το 100% των επιβατικών μοντέλων της στη γηραιά ήπειρο θα μπορούν να κινούνται με μηδενικές εκπομπές ρύπων, με τη μορφή ηλεκτρικών ή plug-in...

    19:15 18/02

    BMW Group: O μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων στις ΗΠΑ το 2020

    Το εργοστάσιο του Spartanburg στη Νότια Καρολίνα εξήγαγε 218.820 οχήματα με αξία εξαγωγών πάνω από 8,9 δισ. δολάρια το 2020.