Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Δεκ-2020 16:39

    Ο θάλαμος κλιματικών προσομοιώσεων για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Skoda

    Ο θάλαμος κλιματικών προσομοιώσεων για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Skoda
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο όμοια αλλά και τόσο διαφορετικά με αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποτελούν μία νέα, διαφορετική πραγματικότητα και η Skoda δεν αφήνει το παραμικρό στην τύχη. Έτσι, η Τσέχικη εταιρεία χρησιμοποιεί έναν ειδικό ηλιακό θάλαμο για να προσομοιώσει, σε μια περίοδο διάρκειας 25 ημερών, τη θερμοκρασιακή καταπόνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κυκλοφορεί για συνεχές διάστημα τεσσάρων ετών, στις κλιματολογικές συνθήκες της Κεντρικής Ευρώπης. Η δοκιμή αυτή επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των εξαρτημάτων και των υλικών ενός ηλεκτρικού μοντέλου της Skoda και κατά πόσον υπάρχει καταπόνηση ή μειωμένη απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της προσλαμβανόμενης οπτικής φθοράς.

    "Η Skoda είναι η πρώτη μάρκα του Volkswagen Group που διαθέτει τέτοιο θάλαμο δοκιμών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην Ευρώπη -αντίστοιχο ηλιακό θάλαμο έχει και η Audi, όμως στην Κίνα", λέει ο Petr Sobotka, επικεφαλής της τεχνολογίας υλικών και ειδικών μετρήσεων, σχετικά με τον νέο χώρο εργασίας του.

    Ο θάλαμος, ο οποίος χρειάστηκε κάτι περισσότερο από ένα χρόνο για να κατασκευαστεί, είναι ένα προσεκτικά μονωμένο δωμάτιο εξοπλισμένο με ένα σύνολο 28 ειδικών λαμπτήρων, ισχύος 2,5 ή 4 kW. Πρόκειται για λαμπτήρες αλογονιδίου μετάλλου, των οποίων το φως προσεγγίζει καλύτερα το φάσμα του πραγματικού ηλιακού φωτός. Αυτοί οι λαμπτήρες έχουν διάρκεια ζωής μόνο για περίπου τρεις δοκιμές και στη συνέχεια πρέπει να αντικατασταθούν από καινούργιους.

    Skoda_03

    Η ασφάλεια προέχει, δεδομένων των ακραίων συνθηκών που επικρατούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών (ορισμένα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου μπορούν να φτάσουν, από πλευράς θερμοκρασίας, μέχρι και τους 110°C). Το δωμάτιο είναι γεμάτο αισθητήρες που παρακολουθούν τη θερμοκρασία. Οι κάμερες ανίχνευσης θερμοκρασίας έξω από τον θάλαμο παρακολουθούν αυτοκίνητα που οι τεχνικοί ετοιμάζουν για δοκιμή ή λίγο μετά από αυτή. Ο ίδιος ο θάλαμος είναι εξοπλισμένος με σύστημα ασφαλείας που διακόπτει μία δοκιμή εάν υπάρξει κάποιο πρόβλημα.

    Ακριβώς δίπλα υπάρχει ένα μηχανοστάσιο με μια ειδική συσκευή κλιματισμού και έναν "εγκέφαλο" για τον έλεγχο της τροφοδοσίας ενέργειας. Ο θάλαμος επιτρέπει τη προσομοίωση διαφόρων συνθηκών θερμοκρασιών, υγρασίας και ηλιοφάνειας. 

    "Ναι μεν μας ενδιαφέρει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κλιματολογικές συνθήκες της Ευρώπης, εμείς όμως συχνά φτάνουμε στα άκρα, εσκεμμένα. Κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής, υπάρχουν απότομες εναλλαγές μεταξύ μιας καυτής ημέρας στην έρημο της Αριζόνα, με θερμοκρασία σχεδόν 50°C στη σκιά και ηλιοφάνεια έως 1.000 W/τ.μ., ακολουθούμενο από ένα κλίμα τύπου Φλόριντα, των Η.Π.Α., με ιδιαίτερα μεγάλη υγρασία ή μία κρύα νύχτα των Άλπεων, στην οποία ο υδράργυρος πέφτει στους -10°C κάνοντας βουτιά 30 βαθμών”, λέει ο Dalibor Kopac, συντονιστής δοκιμών, περιγράφοντας τι περιλαμβάνει μια δοκιμή.

    Skoda_04

    Ένας πλήρης κύκλος δοκιμών διαρκεί 25 ημέρες. Οι πρώτες δεκαπέντε, προσομοιώνουν το ζεστό, ξηρό κλίμα της ερήμου της Αριζόνα. Κάθε 24 ώρες συμπιέζονται δύο ημερήσιοι κύκλοι (όταν το αυτοκίνητο εκτίθεται σε έντονη ηλιοφάνεια έως 1.000 W/τ.μ., θερμοκρασία περιβάλλοντος 42°C και υγρασία κάτω από 30%) και δύο νυχτερινοί κύκλοι (με θερμοκρασία 10°C). Στο τέλος κάθε ημέρας υπάρχει περίοδος συντήρησης μίας ώρας, σε θερμοκρασία 23°C και οι τεχνικοί μπορούν να εισέλθουν στον θάλαμο για να ελέγξουν την κατάσταση του οχήματος και π.χ. να αλλάξουν έναν ελαττωματικό αισθητήρα. 

    Οι τελευταίες δέκα ημέρες της δοκιμής προσομοιώνουν ένα υγρό κλίμα όπως της Φλόριντα. Κατά τη διάρκεια του κύκλου της ημέρας η θερμοκρασία ρυθμίζεται στους 42°C, αλλά αυτή τη φορά η σχετική υγρασία ξεπερνά το 60%. Από αυτήν τη θερμοκρασία, κατά τη διάρκεια του νυκτερινού κύκλου ο θάλαμος ψύχεται στις συνθήκες μιας αλπικής νύχτας, στους -10°C. Τα υπό δοκιμή εξαρτήματα και υλικά πρέπει να περάσουν με απόλυτη επιτυχία τη δοκιμή, για να βρουν τον δρόμο τους για την παραγωγή.

    Η όλη διαδικασία ελέγχεται από την ειδική αίθουσα, η οποία διαχωρίζεται από τον θάλαμο με ένα χοντρό τοίχο. Το προσωπικό θα είναι σύντομα σε θέση να επιβλέπει τις δοκιμές χρησιμοποιώντας τα κινητά του τηλέφωνα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:40 01/03

    Διαθέσιμο το νέο Honda CR-V e:HEV

    Η ανανεωμένη γκάμα του CR-V, που περιλαμβάνει την προηγμένη υβριδική τεχνολογία της Honda στον στάνταρ εξοπλισμό για πρώτη φορά, φέρει πλέον το διακριτικό e:HEV (όπως και το νέο Jazz e:HEV) ως μέλος...

    18:24 01/03

    To νέο MINI John Cooper Works GP "χορεύει" σε χιόνι και πάγο

    Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 265 χλμ./ώρα. Το MINI John Cooper Works GP είναι το ταχύτερο μοντέλο της βρετανικής μάρκα

    18:15 01/03

    Ηλεκτρονικά φωτιζόμενα πάνελ από την Ford

    Τα ανακλαστικά πάνελ μπορεί να αποδειχτούν πολύ χρήσιμα, κυρίως τις μεγάλες και σκοτεινές νύχτες του χειμώνα.

    15:25 26/02

    Η Seat MÓ ενισχύει τη στρατηγική αστικής κινητικότητας

    Με τη δημιουργία της Seat MÓ το 2020.

    15:20 26/02

    To πλάνο μετασχηματισμού της Kia

    Η Kia ανακοίνωσε την ανανέωση της στρατηγικής της "Plan S" για τις μελλοντικές της δραστηριότητες στην 2021 CEO InvestorDay.

    15:17 26/02

    Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για το υβριδικό Ford Puma

    Η Ford λανσάρει ένα νέο, 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο για το Puma με κινητήρα EcoBoost Hybrid.

    12:43 25/02

    Bentley: Έρευνα για την ανακύκλωση ηλεκτροκινητήρων

    Η Bentley ανακοίνωσε τη συμμετοχή της σε ένα τριετές ερευνητικό πρόγραμμα που στόχο έχει μία τεχνολογική επανάσταση στην ανακύκλωση και αειφορία των ηλεκτρικών κινητήρων.

    12:39 25/02

    Ξεκινά η παραγωγή του Cupra Formentor e-Hybrid

    Η Cupra ξεκινά την παραγωγή του νέου Formentor e-Hybrid, το οποίο θα φτάσει στην αγορά τον Μάρτιο.

    12:38 25/02

    Τα μελλοντικά σχέδια της Nissan για τα LCV μοντέλα της στην Ευρώπη

    Η Nissan αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδια της για την επόμενη γενιά των μικρών επαγγελματικών οχημάτων της που θα διατεθούν στην Ευρώπη.

    17:12 24/02

    Η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα C-Class

    Σε μία εποχή που ολόκληρος ο κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα Mercedes C-Class είναι η πρώτη κλασσική σειρά μοντέλων της Mercedes που εξηλεκτρίζεται πλήρως.

    17:09 24/02

    Το νέο Honda HR-V e:HEV

    Η Honda αποκάλυψε την τελευταία γενιά του δημοφιλούς HR-V, που διαθέτει ένα ισχυρό και άμεσης απόκρισης υβριδικό σύστημα κίνησης.

    17:07 24/02

    Νέα έκδοση C-Series για το C3 Aircross

    Με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και προσιτή τιμή, το Citroen C3 Aircross στην έκδοση C-Series αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο τρόπο τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της μάρκας.

    18:18 23/02

    100.000 μπαταρίες για plug-in υβριδικά μοντέλα από την Skoda

    Η Skoda βρίσκεται σε τροχιά ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης.

    18:15 23/02

    To προωθητικό πρόγραμμα Οn-Line Bonus της Ford

    Οι online υπηρεσίες της Ford Motor Ελλάς που εμπλουτίστηκαν πρόσφατα με το Ford Marketplace