Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 20-Δεκ-2020 13:56

    H υβριδική μονάδα της Peugeot για WEC

    Peugeot WEC_01
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    H Peugeot Sport και η Total, συνεργάτες εδώ και δυόμιση δεκαετίες, παρουσίασαν πριν λίγες μέρες τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα του πρωτοτύπου της κατηγορίας LMH με το οποίο το γαλλικό εργοστάσιο θα λάβει μέρος στους αγώνες του FIA World Endurance Championship (WEC).

    Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Peugeot Hybrid4 500KW είναι:

    -Υβριδική τεχνολογία, κινητήρας στο κέντρο με χωρητικότητα 2.6 λίτρα, μέγιστη ισχύς 500 kW (680 ίπποι), διπλό τούρμπο, 6 κύλινδροι σε διάταξη V που συνδυάζεται με εμπρός τοποθετημένη μονάδα ηλεκτρικής ενεργείας, ισχύος 200 kW.

    -Μεγάλης ισχύος και χωρητικότητας μπαταρία, προϊόν συνεργασίας τωνPeugeot Sport και Total

    -Σύστημα μετάδοσης και στους τέσσερεις τροχούς και σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων

    -Ευφυές σύστημα ελέγχου της ροής της ενέργειας, το οποίο αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο επίτευξης υψηλών επιδόσεων και έχει εξελιχθεί με την επίβλεψη του François Coudrain, επικεφαλής του προγράμματος κινητήρων της Peugeot Sport για το πρωτάθλημα WEC.

     

     

    Η Peugeot Sport χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο την εμπειρία της στους αγώνες αντοχής και την αντίστοιχη της PSA Motorsport στο FIA World Rally Championship, εξέλιξε έναν νέο κινητήρα 2,6 λίτρων, twin-turbo, V6 με περιεχόμενη γωνία 90ο. Τοποθετημένη πίσω από τη θέση του οδηγού, η μονάδα των 500 kW/680 hp ζυγίζει μόλις 165 κιλά και φροντίζει για την κίνηση των πίσω τροχών..

    "Αρχικά, είχαμε σκεφθεί τη λύση του απλού turbo, αυτό όμως θα μας απέτρεπε από το να επιτύχουμε το στόχο του κέντρου βάρους του κινητήρα μας. Το μπλοκ του V6 twin-turbo προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό τεχνολογίας, βάρους, τοποθέτησης των επιμέρους μηχανικών μερών, αξιοπιστίας και απόδοσης”, σημειώνει ο François Coudrain, επικεφαλής του προγράμματος κινητήρων της Peugeot Sport για το πρωτάθλημα WEC.

     

    Peugeot WEC_03

     

    Το σειριακό κιβώτιο των 7 ταχυτήτων (συν όπισθεν) θα δέχεται εντολές μέσω των paddles του τιμονιού, και το εξελιγμένο από την Peugeot Sport σύστημα πέδησης brake-by-wire θα ελέγχεται και αυτό ηλεκτρονικά. Ο οδηγός θα είναι σε θέση να προσαρμόσει το βαθμό της δύναμης πέδησης που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση και τη δύναμη που ασκείται από τα τακάκια στους δίσκους, ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη κατανομή ηλεκτρικής/υδραυλικής δύναμης πέδησης. Η βέλτιστη διαχείριση ενέργειας, τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και κατά τη διάρκεια της ανάκτησης ενέργειας (που καθορίζεται από τους κανονισμούς στα 200 kW), θα είναι, κατά συνέπεια, καθοριστική για την απόδοση και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

    Το ψυκτικό υγρό καθώς και τα λιπαντικά του κινητήρα/κιβωτίου θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα του υπερ-αυτοκινήτου της Peugeot Sport, και για αυτό θα είναι αποκλειστικά εξελιγμένα από την Total. Η τελευταία έχει επίσης εξελίξει ειδικές βαλβολίνες και λιπαντικά που αποτελούν εξέλιξη μίας ειδικής φόρμουλας προερχόμενης κατευθείαν από τους αγώνες. Οι μηχανικοί της Total θα παρακολουθούν τους αγώνες όντας αναπόσπαστο μέρος της ομάδας, με στόχο να πάρουν και να αναλύσουν δείγματα για τη μελέτη της συμπεριφοράς των κινούμενων μερών του αυτοκινήτου και την αντοχή τους στο χρόνο.

     

    Peugeot WEC_04

     

    Στον εμπρός άξονα βρίσκεται εγκατεστημένος ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 200 kW της Peugeot Sport, ο οποίος δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, και ενσωματώνει όλη την εμπειρία της ομάδας στην ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήρων και συστημάτων διαχείρισης για αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτή η τεχνογνωσία προέρχεται από την εμπειρία της PSA Motorsport στο σχεδιασμό και τη λειτουργία των εξηλεκτρισμένων συστημάτων στους αγώνες αυτοκινήτων, το πρόσφατο λανσάρισμα της σειράς Peugeot Sport Engineered, συν την εκείνη της Peugeot και του Groupe PSA στο πεδίο των υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.

    "Η ηλεκτρογεννήτρια θα εξοπλίζεται με ένα ελαφρύ, υψηλής απόδοσης μονής ταχύτητας, σύστημα μετάδοσης και έναν τελευταίας γενιάς μετατροπέα που θα μεταφέρει την ισχύ στην μπαταρία. Θα έχει την ικανότητα να χρησιμοποιεί αμέσως όλη τη διαθέσιμη ενέργεια της μπαταρίας χάρη στις στρατηγικές του συστήματος διαχείρισης ενέργειας του κινητήρα. Η εμπειρία του αγωνιστικού τμήματος της PSA από το WRC και τη Formula E θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του λογισμικού που χρησιμοποιείται για τη διαχείριση των υπολογιστών και των ενεργειακών συστημάτων [ανάκτηση ενέργειας πέδησης, ισχύς κατά επιτάχυνση, σύστημα anti-lag, περιορισμός της κατανάλωσης]”, δηλώνει ο François Coudrain.

    Η μπαταρία εξελίχθηκε από κοινού από την Peugeot Sport και τη Saft, μία θυγατρική της Total. Κλειδί για την υψηλή της απόδοση αποτελεί η ανάγκη να ενσωματωθεί τέλεια και απόλυτα φυσικά μέσα στο αυτοκίνητο και να εναρμονισθεί πλήρως με τη διαδικασία της ενεργειακής διαχείρισης της μονάδας κίνησης. Δουλεύοντας πάνω στις προδιαγραφές που ορίσθηκαν από την Peugeot Sport, οι μηχανικοί της Saft επέλεξαν τον καλύτερο τύπο κυψελών για την μπαταρία, που ευνοεί την ισχύ έναντι της ενεργειακής πυκνότητας, σύμφωνα με τις ανάγκες των αγώνων αντοχής.  

    Η νέα μπαταρία θα τοποθετείται σε ένα περίβλημα από ανθρακονήματα ενσωματωμένο στη δομή του μονοκόκ του αυτοκινήτου, πίσω από τον οδηγό και κάτω από το ρεζερβουάρ καυσίμου. Έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει την ανθεκτικότητα με τη σταθερή απόδοση κατά τη διάρκεια αγώνων διάρκειας έως και 24 ωρών, ακόμη και μεγαλύτερης διάρκειας. Η Total είναι υπεύθυνη για την πιστοποίηση της μπαταρίας η οποία θα συναρμολογείται σε ένα νέο εργαστήριο στις εγκαταστάσεις του Versailles-Satory της Peugeot Sport, κοντά στο Παρίσι.

    Η συνεργασία της Peugeot Sport με την Total στο πρόγραμμα FIA WEC ταιριάζει απόλυτα με τις επιχειρηματικές οδηγίες και την κατανομή των εργασιών που περιγράφονται στο σχέδιο για την Automotive Cells Company, μια κοινοπραξία που επιδιώκει να γίνει ο νούμερο ένα κατασκευαστής μπαταριών στην Ευρώπη.

    Αν και ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως αποδίδει ισχύ 500 kW (680 ίπποι) και ο ηλεκτροκινητήρας έχει 200 kW (272 ίπποι), οι κανονισμοί περιορίζουν την μέγιστη ισχύ στα 500 kW κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πιο συγκεκριμένα, οι κανονισμοί απαγορεύουν τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας κάτω από τα 120 χλμ./ώρα, οπότε ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν επιτευχθεί αυτή η ταχύτητα. Το αυτοκίνητο πρέπει να επιταχύνει από στάση μόνο με τη δύναμη του κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Σε πλήρη ισχύ, η απόδοση του bi-turbo V6 κινητήρα περιορίζεται στα 300 kW (408 ίπποι) και ρυθμίζεται ανάλογα με την ισχύ που παρέχεται από τον ηλεκτροκινητήρα στα 200 kW, η οποία εξαρτάται άμεσα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Μόλις μπαίνει στο παιχνίδι και ο ηλεκτροκινητήρας, το αυτοκίνητο μετατρέπεται αυτόματα σε τετρακίνητο, αλλάζοντας έτσι και τη συμπεριφορά του.

    Όταν η μπαταρία υψηλής πυκνότητας είναι άδεια, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως επανέρχεται αποδίδοντας ισχύ 500 kW (680 ίππους) και η κίνηση επιστρέφει στους πίσω τροχούς. Κατά τη διάρκεια των αγώνων, η μπαταρία θα φορτιστεί πλήρως πριν από την εκκίνηση μέσω ενός υβριδικού φορτιστή συνδεδεμένου στο δίκτυο. Μόλις το αυτοκίνητο βγει στην πίστα, η μπαταρία λειτουργεί εντελώς ανεξάρτητα και φορτίζεται μόνο από το σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας.

     

    Peugeot WEC_05

     

    Ωστόσο οι κανονισμοί περιλαμβάνουν τις ακόλουθες εξαιρέσεις:

    -Η ισχύς του κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορεί να αυξηθεί κατά 3% στα 515 kW (700 ίπποι) στο τέλος των ευθειών και όταν η μπαταρία είναι άδεια, οπότε ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως εναλλάκτης 15 kW. Αυτή η διαμόρφωση εφαρμόζεται αυτόματα από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου.

    -Παρέχεται δυνατότητα λειτουργίας είτε με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως είτε με τον ηλεκτροκινητήρα, ή και τους δύο ταυτόχρονα, στο pitlane ή όταν η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα.

    Όπως απαιτείται από τους κανονισμούς, το Hypercar θα είναι εξοπλισμένο με συγκεκριμένους αισθητήρες για την παρακολούθηση και τη μετάδοση των επιπέδων ισχύος που μετρώνται σε πραγματικό χρόνο, και στους τέσσερις τροχούς, από τη FIA.

    Πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα δοκιμών στην πίστα, στα τέλη του 2021, η Peugeot Sport και η Total θα συνεχίσουν την εξέλιξη του αυτοκινήτου, όπου αναμένεται κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021, να δοκιμάσουν τον κινητήρα στον πάγκο και τον προσομοιωτή.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:38 27/01

    Οι επιδόσεις της Mercedes σε Ελλάδα και κόσμο το 2020

    Για έβδομη συνεχή χρονιά, η Mercedes κατακτά την πρώτη θέση στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων στη χώρα μας.

    16:35 27/01

    H Nissan δοκιμάζει το ηλεκτρικό Ariya σε πραγματικές συνθήκες

    Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα στους δρόμους του Atsugi στην Ιαπωνία, το Ariya είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό crossover της Nissan που αναπτύχθηκε σε μια νέα πλατφόρμα.

    16:30 27/01

    To VW Group μειώνει δραστικά τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου της στην ΕΕ

    Η ολομέτωπη ηλεκτρική επίθεση του VW Group κερδίζει συνεχώς έδαφος.

    15:33 26/01

    Η Volvo βοηθά στην κλιματική ουδετερότητα της… γενέτειρας της

    Με στόχο να βοηθήσει την πόλη του Γκέτεμπορκ να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2030, η Volvo συμπράττει με τη σουηδική πόλη δημιουργώντας νέες αστικές ζώνες που θα χρησιμοποιηθούν ως πεδίο δοκιμών...

    15:26 26/01

    Χειμερινές περιπέτειες με το Nissan eNV200 Winter Camper

    Η Nissan αποκάλυψε πρόσφατα το όραμά της για την βιώσιμη κινητικότητα και στην περιπέτεια: το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο e-NV200 Winter Camper.

    15:09 26/01

    Ήρθε στην Ελλάδα το νέο Ford Puma ST

    Yπόσχεται έντονες συγκινήσεις και μία μοναδική οδηγική διάσταση στην κατηγορία των συμπαγών SUV, υιοθετώντας προηγμένες τεχνολογίες που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη.

    17:06 25/01

    Η νέα ηλεκτρική Mercedes EQA

    Η νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητη Mercedes EQA θα κυκλοφορήσει πρώτα στην έκδοση με την διακριτική ονομασία "250" με ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 140 kW (190 PS) και αυτονομία 486 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο...

    17:00 25/01

    Stellantis: Δημιουργώντας έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη αυτοκίνηση

    Με μια περήφανη κληρονομία που εκτείνεται σε 125 χρόνια, η Stellantis είναι το "σπίτι" μια πλήρους σειράς ιστορικών μαρκών

    16:57 25/01

    H Bentley Flying Spur και ο V8 κινητήρας της

    Η νέα Flying Spur V8 βασίζεται στην παράδοση της Bentley για χρήση κινητήρων V8 για πάνω από 60 χρόνια.

    17:05 22/01

    H Toyota κατακτά το στέμμα στην ελληνική αγορά για το 2020

    Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά γεμάτη προκλήσεις, η Toyota κατάφερε για 8η συνεχόμενη χρονιά να βρεθεί και πάλι στην 1η θέση στην προτίμηση του Έλληνα καταναλωτή.

    17:02 22/01

    To ηλεκτρικό Fiat E-Ducato στην Ελλάδα

    Το Ducato καταφέρνει για ακόμα μία φορά να εξελιχθεί ακολουθώντας αυτή τη φορά ένα ξεχωριστό μονοπάτι.

    17:01 22/01

    To Φυσικό Αέριο ΑΕΕ στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης

    Σε ενέργειες που συμβάλλουν στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας προχωρά το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.

    16:23 21/01

    "Πράσινο" καύσιμο για τις θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων της VW

    Το Volkswagen Group, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων CO2, δεν εστιάζει μόνο στη δημιουργία σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    16:20 21/01

    Η νέοι στόχοι και η μελλοντική στρατηγική της Kia

    Το νέο σλόγκαν της Kia (Movement that inspires) αποτελεί εν πολλοίς την καρδιά ενός μανιφέστου της μάρκας που αντικατοπτρίζει τους νέους στόχους